Massaliikkeet ja natun/roinarin reenierot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ahmad
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Uusimmassa body lehdessä oli kerrankin hyvää juttua MASSA liikkeistä eikä aina perus 4-5 jakoisia juttuja.

Käytännössä sama juttu on muuten ollut jo kahdesti Bodyn edeltäjässäkin. No, kertaus on jne. diipadaa.

Ei mulla asiaa ollut.

ei se ylikunto nyt niin helposti tule.
Sitten kun alkaa olemaan 6-7 kertaa viikossa treenit +raskaat aerobiset päälle niin voi alkaa useamman viikon jälkeen ylikuntoa puskemaan. Krooniseen taas vaaditaan jo kuukausien kova rääkkääminen ilman kunnon lepoa.

No mulla kato pisti pahiten silmään tuo "täysiä = feilureen joka sarja".

Olen itse ainakin huomannut että roinaajat treenaa paljon sarjoja loppuun asti ja silti palautuu hyvin.Itse olen tehnyt yhden treenin kaverin kanssa joka roinaa( ja on kohtuullisen suurikokoinen kehonrakentaja).Ei mulla ole ainakaan mitään mahdollisuutta palautua jalkatreenistä jossa tehdään kyykkyä 4x,prässiä 4x ,reisiojentajat 4x koukistajat 4x+pohkeet 5x.kaikki sarjat loppuun ja pakkotoistoja+pudotus sarjoja päälle...Palautuminen kestää reilusti yli viikon,mielellään kaksi!!
Mutta ei sitä voi treeniohjelmasta sanoa että roinaako,itse olen treenannut 1- 2- 3- ja 4-jakoisella,kaikilla on kehittynyt,eikä voi sanoa että joku olisi selkeästi paras tapa.Aina natuna ja aika pienillä lisäravinnemäärillä.
Vaikea sanoa millä kehittyy parhaiten,koska alussa kehittyy lähes kaikilla ja pitkän ajan kuluttua kehitys hidastuu,joten jokaisessa jaossa on jotain hyvää.

Itse olen sitä mieltä että roinaaja hyötyisi 1- 2-jakoisesta erittäin paljon,jopa natua enemmän! Koska roinaaja palutuisi nopeammin ja pystyisi treenaamaan samat lihakset nopeammin uudestaan,vielä hieman kovempaa kuin natu!!!

Onnea ylikunnolle :D
Ööö... Kokeileppas joskus ihan huvikses reenata koko kroppa 3 kertaa viikossa. Saatat vaikka yllättyä, kun se kamala ylikunto ei iskekään...

Ööö... Kokeileppas joskus ihan huvikses reenata koko kroppa 3 kertaa viikossa. Saatat vaikka yllättyä, kun se kamala ylikunto ei iskekään...

Kukas on väittänyt etten ole kokeillut? Tuloksena itselläni oli lähinnä ylikunto. Syynä voi osittain olla se etten oikein osaa jättää sitä paria toistoa varastoon(ainakaan viimeisistä sarjoista). Eikä myöskään huvita hirveästi noita kevyitä viikkoja pitää. Treenasin n.10kk n.3kertaa viikossa kropan läpi ja keväällä sitten se ylikunto puski aika rankasti päälle. No nyt jos tekisin niin olisin varmaan entistä viisaampi enkä joutuisi yhtä helposti. Kantapään kauttahan se oppi menee yleensä vasta mieleen. Lisäksi en koe hirveän järkevänä vaihtaa ohjelmaa koska tulosta tulee ihan kivasti nykyiselläkin. Ehkä sitten kokeilen taas ku alkaa tökkimään.

Toisinsanoen kuten ylempänä mainitsin.
No mulla kato pisti pahiten silmään tuo "täysiä = feilureen joka sarja".
Tuo täysiä treenaus vaan kuulostaa itselle jotenkin tuolta. Kovaa, mutta viisaasti treenaus on taas sitten eri juttu.

ei se ylikunto nyt niin helposti tule.
Sitten kun alkaa olemaan 6-7 kertaa viikossa treenit +raskaat aerobiset päälle niin voi alkaa useamman viikon jälkeen ylikuntoa puskemaan. Krooniseen taas vaaditaan jo kuukausien kova rääkkääminen ilman kunnon lepoa.

tässä tarkoitettiin varmaankin hermostollista ylikuntoa jonka saa hyvinkin lyhyessä ajassa jos tahkoaa sarjat loppuun, viikossa parissa. toki tuo on yksilöllistä ja riippuu reeni taustasta, käytettävistä painoista jne jne.....

tässä tarkoitettiin varmaankin hermostollista ylikuntoa jonka saa hyvinkin lyhyessä ajassa jos tahkoaa sarjat loppuun, viikossa parissa. toki tuo on yksilöllistä ja riippuu reeni taustasta, käytettävistä painoista jne jne.....

Just näin. Vähälläkin ylikovalla treenillä voi tottumaton saada aikaan ylikondiksen.

Olen kokeillut 3xviikossa koko kroppa läpi.Vähän sarjoja ja ei ihan loppuun...
Kolme viikkoa putkeen,sitten huilia viikko jonka jälkeen paluu "normaali"treeneihin.
Toimii tehokeinona ihan kivasti:)

Just näin. Vähälläkin ylikovalla treenillä voi tottumaton saada aikaan ylikondiksen.
Ylirasitustilan, ei ylikuntoa. Ylikunto on paljon vakavampi homma kuin ylirasitustila; ei tule yhtä helposti eikä lähde yhtä helposti.

Ylirasitustilan, ei ylikuntoa. Ylikunto on paljon vakavampi homma kuin ylirasitustila; ei tule yhtä helposti eikä lähde yhtä helposti.

Joo.. hermostollisen ylirasitustilan. Jos se taas jatkuu vähänkin kauemmmin, voi sitä kutsua jo ylikuntotilaksi. Noita ylikunnon määritelmiä kun on monia erilaisia ja niistäkin on väännetty paljon keskustelua. Ei nyt väännetä lautarangasta...eli rautalangasta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Edelleen palatakseen kysymykseen natu/roinaaja...Olen sitä mieltä että eniten treenikierron lyhentämisestä hyötyisi roinaaja!Eikö roinaaja palaudu treenistä nopeammin? Eli roinaaja pystyisi treenaamaan hyvin 2-jakoisella ja vetää vielä paljon kovempaa kuin natu-treenari?
Mielenkiintoinen aihe kun ajattelee asiaa niin että naturaalille suositellaan useissa ketjuissa nopeampaa kiertoa.Mielestäni nopeammasta kierrosta hyötyisi huomattavasti enemmän roinaaja...Jos olen väärässä,niin kertokaa miksi roinaaja ei saisi tätä etua??
Minun käsityksen mukaan juuri palutumisessa roinaaja on aivan eri tasolla,jolloin olisi mahdolista treenata kroppa 2xviikossa kovaa läpi.Jos paikat vaan kestää:).Kommentteja.

Edelleen palatakseen kysymykseen natu/roinaaja...Olen sitä mieltä että eniten treenikierron lyhentämisestä hyötyisi roinaaja!Eikö roinaaja palaudu treenistä nopeammin? Eli roinaaja pystyisi treenaamaan hyvin 2-jakoisella ja vetää vielä paljon kovempaa kuin natu-treenari?
Mielenkiintoinen aihe kun ajattelee asiaa niin että naturaalille suositellaan useissa ketjuissa nopeampaa kiertoa.Mielestäni nopeammasta kierrosta hyötyisi huomattavasti enemmän roinaaja...Jos olen väärässä,niin kertokaa miksi roinaaja ei saisi tätä etua??
Minun käsityksen mukaan juuri palutumisessa roinaaja on aivan eri tasolla,jolloin olisi mahdolista treenata kroppa 2xviikossa kovaa läpi.Jos paikat vaan kestää:).Kommentteja.

Ootko lukenut ennen tätä mullistavaa havaintoasi tätä threadia tai mitään muutakaan asiaa koskevaa aihetta täältä pakkikselta?

En tietenkää ole lukenut:) Ideanahan olikin hieman kyseenalaistaa teoriaa jonka mukaan naturaalin "pitäisi" treenata kroppaa useammin kuin kerran viikossa.Saada keskustelua tästä...Kuten olet varmaan huomannut,2-jakoista tuputetaan oikein tohinalla natulle,vaikka eniten siintä mielestäni hyötyisi roinaaja!

En tietenkää ole lukenut:) Ideanahan olikin hieman kyseenalaistaa teoriaa jonka mukaan naturaalin "pitäisi" treenata kroppaa useammin kuin kerran viikossa.Saada keskustelua tästä...Kuten olet varmaan huomannut,2-jakoista tuputetaan oikein tohinalla natulle,vaikka eniten siintä mielestäni hyötyisi roinaaja!

Minunkin mielestäni juuri näin.

Minä en ainakaan palaudu treenistä viikon sisällä, ellen tee nössötreenejä, joilla ei kehity.

En minä ainakaan treenaa kroppaa kertaa enempää viikkoon. Ei vaan yksinkertaisesti palaudu. Once in a while voi vetää muutaman kuukauden kaksjakosella ja palata takas nelijakoseen, kun kroppa kuormittuu liikaa.

En muuta sano, kuin että kisatasolla tiedetään kyllä millä ohjelmilla tehdään, millä se liha saadaan kasvuun ja millä jaoilla ja kuinka monta kertaa viikkoon ja millä liikkeillä. Turha sitä täällä on arvuutella, että mikä toimisi isoilla pojilla parhaiten tai vieläkin paremmin. Vähän sama kuin koittaisi Colemania opettaa treenaamaan.;)

Kannattaa isotarakka ottaa sellanen asia huomioon, että jos roinaa, niin ei välttämättä kannata tehdä sillä ohjelmalla millä ne lihat ja voimat kasvaisi parhaiten sillä jos ne kasvaa liian nopasti niin esim. nivelet ei välttämättä pysy kehityksessä mukana ja loukkaantumisia on sitä suuremmalla todennäköisyydellä tiedossa.

Jos sitten ottaa huomioon ketkä yleensä roinaa, eli ammatikseen kisaavat henkilöt, niin loukkaantumisiin ei yleensä kauheasti ole varaa. Vai olisiko se sun mielestä järkevää lyödä kaikki maholliset myrkyt itteensä, uhrata oma terveytensä lajin puolesta, kehittyä muutaman kuukauden ihan helvetin hyvin ja viettää sitten seuraavat muutama kuukautta kokovartalokipsissä ja tulos on +-0?

Roinan avulla saadaa muutenkin keinotekoisesti proteiinisynteesi pysymään koholla pidempään kuin natuna joten lihasta voidaan hakata vaikka failureen kerran viikossa paremmin tuloksin.

En minä ainakaan treenaa kroppaa kertaa enempää viikkoon. Ei vaan yksinkertaisesti palaudu. Once in a while voi vetää muutaman kuukauden kaksjakosella ja palata takas nelijakoseen, kun kroppa kuormittuu liikaa.
Intensiteettiä ja/tai volyymia laskemalla pystyt varmasti nostamaan frekvenssiä ilman ongelmia palautumisen kanssa.

Tossahan olikin juuri kyse siintä että kuka hyötyy eniten 2-jakoisesta.Ei ollut puhetta kestääkö paikat vai ei.Eli olet Elasto samaa mieltä että roinaaja hyötyisi kyseisestä treenistä eniten jos vain paikat kestäisi kuormituksen??
No eipä kai roinaaja hirveästi mieti terveyttään muutenkaan.Itse en ikinä laittaisi droppia koska edes lääkärit eivät pysty varmasti kertomaan kaikkia terveyshaittoja.Niin...Kyllähän niitä roinaajia on salit pullollaan,ei pelkät ammitikseen kilpailevat,vaan aika yleistä se tuntuu nykyään olevan.Etenkin nuorena moni kokeilee ja katuu sitten vaivoineen lopun ikää!
Mutta kehonrakennuksen periaatehan on treeni,lepo,ravinto-sopivassa suhteessa.Ei pidä tehdä asioista liian vaikeita.

No eipä kai roinaaja hirveästi mieti terveyttään muutenkaan.Itse en ikinä laittaisi droppia koska edes lääkärit eivät pysty varmasti kertomaan kaikkia terveyshaittoja.

No miettii tavallaan. Vaikka lajin haitta onkin mikä on, niin jälleen kerran "isot pojat" käyvät mittauksissa tarkistuttamassa jossain tarkistuksissa/testeissä, miten on asian laita. Eiköhän jokainen tiedä, mitä mikäkin vaikuttaa korkealla tasolla ja eiköhän moni halua vielä elää jokatapauksessa vielä. Ei kehonrakennus nyt ole kuitenkaan itsemurhahakuinen laji. Joillain kilpailijoilla on ollut myös jotain leikkauksiakin takana sisuskaluissa aikanaan.

Ruokapuolikin on tavallaan monella kunnossa jos verrataan tavallisiin sukankuluttajiin. Toki isot ruokamäärät ja koko ajan jokatavalla tavallaan ylikierroksilla käyvä elimistö kuluu nopeampaa vanhemmaksi. Jos taas tavallinen sukankuluttaja luulee/tietää, että on korkeat paineet ja kolesterolit sun muut päin helvettiä, niin todennäköisesti ei tee asian eteen mitään eikä kyllä välttämättä tarkistutakaan. Tosin naisissa ja miehissä on eroja paljon.

Niin...Kyllähän niitä roinaajia on salit pullollaan,ei pelkät ammitikseen kilpailevat,vaan aika yleistä se tuntuu nykyään olevan.Etenkin nuorena moni kokeilee ja katuu sitten vaivoineen lopun ikää!

Perustuuko tämä tieto eri saleilla tehtyyn erittäin laajaan kyselyyn vai pakkotoiston doping-osion yleistämiseen?;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom