Massakuuri ja vatsalihakset

Ikä
38
Olen tässä alhaiseen painooni kyllästyneenä jonkinlaiselle massakuurille ryhtynyt. Käytännössä se tarkoittaa vain sitä että pyrin syömään helvetisti, mutta ajattelin tilata myös jotain lisäravinteinta. Ensin ajattelin noita valmiita gainereita kunnes tajusin että samanhan saa aikaan ostamalla ite proteiinit ja hiilihydraatit ja sekoittamalla ne. Minkä merkkisiä proteiineja ja muita siis olisi hyvä ostaa massan hankinnan kannalta, palautusjuomaahan tässä ei siis haeta. Ja jos on jotain muuta sanottavaa asiasta niin olen hyvin kiinnostunut.

Toinen kysymys liittyy vatsalihaksiin ja niiden palautumiseen. Normaalisti treenaan vatsat kerran viikossa mutta olisiko vatsojen tapauksessa palautuminen sen verran nopeampaa että voisi treenata vaikka 2-3 kertaa viikossa paremmin tuloksin? Jostain vaan on tollanen käsitys että voisi toimiakin.

Kiitos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä vatsaa voi treenata useammin kuin kerran viikossa..
Itse treenaan lähes päivittäin.. (mikä tosin saattaa olla himpun verran liikaa ;) )

Talakanpinskeli sanoi:
Toinen kysymys liittyy vatsalihaksiin ja niiden palautumiseen. Normaalisti treenaan vatsat kerran viikossa mutta olisiko vatsojen tapauksessa palautuminen sen verran nopeampaa että voisi treenata vaikka 2-3 kertaa viikossa paremmin tuloksin? Jostain vaan on tollanen käsitys että voisi toimiakin.

Joo, muakin kiinnostais tietää ton jutut taustat. Ihmeellisen usein näkee ohjelmia, joissa muita lihasryhmiä treenaataan kerran viikossa tai 8:ssa päivässä, mutta vatsoja rääkätään joka toinen päivä. Miksi näin? Vedetäänkö ne vatsat yleensä sen verran löysästi "kunhan nyt jotain"-asenteella, että niitä voi reenata useemminkin vai onko vatsalihakset sikafriikki lihasryhmä, joka palautuu päivässä? Vai...?

nlarge pakkiksen kaupasta sopii hyvin massan hankintaan ja palautusjuomaks.

Ei vatsalihakset eroa muista lihaksista mitenkään. 2kertaa viikossa on ainakin itellä maksimi.

Kerran viikkoon massaa toisen kerran viikkoon kestävyyttä + satunnaiset esim. ju-jutsu treeneistä.

Ennen tein suoria vatsoja kahdesti kierron aikana, mutta ainakin minun kohdallani lopputuloksena oli vain vatsalihasten ylikunto!! Nykyisin treenaan vatsoja hieman maltillisemmin, eli kierron aikana (7-8 vrk) tulee tehtyä sekä suoria että vinoja vatsoja kerran, mutta eri päivinä. Mullla on käytössä nelijakoinen ohjelma. Kyllähän vatsoja voi treenata useammankin kerran viikossa, jos ei ihan joka kerta vedä piippuun asti.

Joo, itteäkin ihmetyttää että mikä niissä vatsoissa on niin erikoista että niitä pitää niin usein veivata. Itte teen kerran viikossa vatsat, ja teen ne kunnolla. Vatsojakin voi treenata KOVAA.

Joo kyllähän jotkut niitä vatsoja sitkeästi tahkoavat joka ilta 400 toistoa, mutta itselleni riittää jalkatreenin jälkeen voimapyörä, vatsat kiertäen lisäpainoilla ja sitten vielä rangaistaan kylkiä koneella tai käsipainoilla. Toistot pysyvät nätisti 10-14 alueella. Tähän vaikuttaa se, että TKD treeneissä vatsat saavat välillä mukavasti kyytiä.

Jos vatsoja treenaa kerralla kovaa niin ovat seuraavana päivänä niin kipeet ettei nauru pahemmin maita.

Joona sanoi:
Joo kyllähän jotkut niitä vatsoja sitkeästi tahkoavat joka ilta 400 toistoa, mutta itselleni riittää jalkatreenin jälkeen voimapyörä, vatsat kiertäen lisäpainoilla ja sitten vielä rangaistaan kylkiä koneella tai käsipainoilla. Toistot pysyvät nätisti 10-14 alueella. Tähän vaikuttaa se, että TKD treeneissä vatsat saavat välillä mukavasti kyytiä.
Heh, aivan kuin itseni kirjoittama viesti.

hmm. Tulipas turha viesti. :jahas:

Mazzo sanoi:
Ennen tein suoria vatsoja kahdesti kierron aikana, mutta ainakin minun kohdallani lopputuloksena oli vain vatsalihasten ylikunto!! Nykyisin treenaan vatsoja hieman maltillisemmin, eli kierron aikana (7-8 vrk) tulee tehtyä sekä suoria että vinoja vatsoja kerran, mutta eri päivinä. Mullla on käytössä nelijakoinen ohjelma. Kyllähän vatsoja voi treenata useammankin kerran viikossa, jos ei ihan joka kerta vedä piippuun asti.

Samalla tavalla treenaan vatsat minäkin ja hyvin tuntuu toimivan. Toistot pidän siinä 10-15 välillä.

Voimafillarilla ei pysty vetämään kuin pari kertaa viikossa. En ainakaan minä pysty enempää.

Vatsoihin sivuten: tuleeko jengillä vomafillarilla vatsalihakset niin kipeeksi, että parina seuraavana päivänä nauraminen ja yskiminen tuntuu pakissa?

Wintikka sanoi:
Voimafillarilla ei pysty vetämään kuin pari kertaa viikossa. En ainakaan minä pysty enempää.

Vatsoihin sivuten: tuleeko jengillä vomafillarilla vatsalihakset niin kipeeksi, että parina seuraavana päivänä nauraminen ja yskiminen tuntuu pakissa?

TULEE :D Ainakin, jos on pitänyt liikkeestä vähän paussia.

Wintikka sanoi:

Kyllä tulee.

Teen kylläkin vähän raskaammin, koska käsipainojen painot ei pyöri, niin joutuu vähän virittämään.

Edit: Keksin muuten aika hyvän "vatsaliikkeen", aloittaa tekemään leukoja, ja kun vetää itsensä ylös, niin jää roikkumaan sinne ylös. Ei leukaa tangon päälle, koska muuten rasitus on pienempi. Siinä kun roikkuu joku minuutin verran, niin ainankin minulla tuli suorat vatsat kipeäksi(?).

Wintikka sanoi:
Seuraavana päivänä ei ole ongelmia nauramisen kanssa, vaikka kyllähän se siellä jossakin vatsanseudulla hiukan kivistää. Kun kokeilin ekaa kertaa vatsat olivat kolme päivää kipeinä.

Wintikka sanoi:

Joo kyllä ne vatsat tulee kipeäksi tolla voimapyörällä! Itse tosin teen vielä vähän mukautettua eli en tee pelkällä vartalon painolla vaan lisään 20-25kg levyn ristiselänpäälle niin VOI POIJAT. Meinaa :urjo: tulla! Toistoja tulee 10-14 ja sarjoja 3-4.

Ei tule vatsalihakset kipeiksi mutta väsyneeksi voimapyörällä ainaki itteni saan. Joka sarjan lopussa täristen seisomaan, veri tahtoo vähän pakkautua päähän minulla. :D

Wintikka sanoi:

Pari kertaa on mullakin aikalailla maksimi. Harvoin tulee niin kipeeks että nauramista tai yskimistä haittais, mutta senverran kuitenkin että sen 3-4 päivää ottaa ette tekee mieli uudelleen tehdä.

Sitten lisäkyssäriä aiheeseen, eli moniko tekee sen ihan suorilta jaloilta?? ja sitten ei mitään machobullshittiä vaan ihan totuuden mukaset vastaukset. Mulla ainakin riittää polvilta kun teen rutistukset ensin ja sellaset 10-15 rauhallista toistoa niin enempää ei pysty tekeen, näitä siis 3 sarjaa.

Suorilta jaloilta sain äsken 5 ja kuudennella lysähdin lattialle :D Vielä tyydyn 4x10-15 sarjoja tekemään pysäytyksillä. Hamassa tulevaisuudessa joskus suorilta jaloilta sitten.

Suositut

Back
Ylös Bottom