Massakaudesta!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
41
On paljon koko ajan puhuttu että miten kuuluu syödä dieetillä jne mutta massakauden ravinnosta ei ole paljoa ollut puhetta kun olen tässä selaillut nettiä,jotakin katkonaista tietoa on vaan löytynyt mutta ei sen enempää.

Eli kertokaapas nyt kuin paljon kannattais syödä massakaudella ja miten massakausi kannattaa aloittaa dieetin jälkeen?
Mitä ruokia syödään millaisilla aterioilla ja miten neuvoja mutuen antaisitte päivän ruoka-ohjelman suunnittelussa?
Kuin paljon protskua,hiilareita,kaloreita päivässä jne......

Ja kuinka usein saa "herkutella" massakaudella...itse oon pyrkinyt aina pitämään sen vaan kerran viikossa......:kippis1:

Kiitän ja kumarran järkevistä neuvoista jo etukäteen.......:blow: :thumbs:

Mun mielestä tuo riippuu paljolti siitä, millanen aineenvaihdunta on sekä siitä minkälainen massa on jo hankittu.

Itse jos yritän ns. puhtaalla ruualla vetää massaa, niin ei onnistu. Siis en saa kurkusta alas niin paljon 'puhdasta' ruokaa, että tulisi tarpeeksi kaloreita. rypsiöljy on tietysti hyvä apu, mutta ei siinäkään voi överiksi vetää, itsellä ainakin yli desin päivittäiset rypsiöljyannokset vetää mahan ihan sekaisin. Desistä saa sellasen tuhatkunta lisäkilokaloria.

Itse joudun syömään 5500-6000kcal saadakseni painoa nousemaan säädyllisessä ajassa.

Olen ratkaissut tämän pulman sillä, että vedän 'puhdasta' ruokaa sellaset 3000kcal ja siihen sitten ei niin puhdasta pari-kolme tuhatta päälle. Esim. Igmanin rasvaton jogurtti toimii mulla hyvin massanlisäääjänä ja se on helppoa nieltävää. kolmesta kilosta igmannia saa jo 2100kcal...Siinähän on aika paljon sokeria, joten mitään diettiruokaa se ei todellakaan ole.

Sit täytyy tunnustaa, että massaa hankkiessa tulee turvauduttua usein roskaruokaan, esim. Hesen megaateriassa on kalorit kohdallaan, tosin light limulla kylläkin sen yleensä otan, ettei tule ihan sokeriövereita.

Bulkatessa kiinnitän huomiota vaan siihen, että saan sellaset 300g proteiinia päivässä ja siihen , että kaloreita tulee tarpeeksi.

Bulkkaaminen

Kyllä olen ehdottomasti sitä mieltä, että täysin tuhaa on itseään massakaudella rasvalla lihottaa, dietillä on sitten kahta kauheampi homma päästä laardista eroon. Kaupan painonlisääjissä on sairaasti sokeria. Jos ei puhdas ruoka putoa (lasken puhtaaksi kaikki ruoka-aineet, joissa rasvaa alle 6g / 100g) niin kannattaa tehdä protskujauheesta ja maltosta massanlisääjää ja lipittää sitä sopivissa satseissa 4 - 5 annosta päivässä. Itselläni ei liha tartu ilman kunnon bulkkaamista ja bulkatessa ideana on, että ensiksi saadaan kunnolla nesteet lihakseen. Gramma hiilihydraattia pitää vajaat 4 grammaa nestettä elimistössä joten hiilareita reilusti koneeseen ja sillä lihat pullistuu (tulee nestepöhöön, niinku joillakin on tapana irvailla...onpa jätkällä taas paha ödeema...näitä vittuilijoita riittää). En laske massakaudella kaloreita, mutta jos jenkkakahvat alkaa kasvaa, vähennän massanlisääjän juomista. Syön normaalit bodisapuskat päivässä +

4-5 ruokalusikallista heraproteiinijauhoa
4-5 rukalusikallista soijaproteiinijauhoa
maltoa kaadan pussista perusfiiliksellä (reilusti)
kreatiinia tujaus
kaakaojauhoa mausteeksi
maitoa tai vettä.

Teen näistä sellasen paksun liemen, jonka kaadan viiteen 0,5 litran pulloon ja nautin päivän mittaan.

Heikki (paha ödeema päällä...)
Laitan huomenna pari kuvaa VIP -palstalle

Bulkkaaminen ei aina ole se paras vaihtoehto. Plus kaloreilla toki on hyvä olla, mutta ei nyt mitään +1000kcal. Eri asia on sitten miten pystyy määrittelemään joka päivä oman kulutuksensa, jotta voisi suhteuttaa syömisen siihen. Monet vetää varmanpäälle ja kannattaakin katsella painoa ja peiliä, niistä selviää tuleeko syötyä liikaa.
Pääasiassa kuintekin vältettävä rasvaisia ruokia ja pidettävä proteiinit korkealla. Tärkeät rasvat saa sitten kylmäpuristetuista öljyistä.

Niin, liiallinen bulkkaaminen ei todella ole minunkaan mielestä järkevää, mutta minunlaisella, pitkällä, luonostaan laihalla kehotyypillä ei ole oikein muuta mahdollisuutta kerätä kunnolla lihaa kun vetämällä niitä kaloreita sitten reilusti.

Mulla painonpudotus ei ole ongelma, 10-15 kiloo lähtee kuin itsestään jos ei syö kellon kanssa 2-3 tunnin välein.

Jos on taipuvaisuutta ylipainoon, niin kannattaa todella miettiä kannattaako bulkata ollenkaan vaan vetää vain 200-300kcal pluskaloreilla...

Nyt on bulkki päällä ollut jo toista kuukautta ja ihan överikaloreilla ( n. 6000kcal ) olen saanut painon 102 kilosta 106 kiloon....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom