Massakauden safkat

Ikä
35
Eli mitä itse vedätte massakausina? Mitä suosittelisitte? Esim. miltä kuulostaa äsken syömäni 300g paistijauhelihaa ja sipulia, sekä puol desia öljyä veteen laimennettuna (mielestäni öljy maistuu paskalta laimennettunakin)... Entä muita hyviä ideoita massan kasvatukseen? Kiitos...

Edit: Ai niin... mikä on se loistava kalorilaskuri sivu, josta löytyy lähes kaikki ruoka-aineet? Muistan nähneeni sen jossain toisessa threadissa ja käväisseeni siellä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
FAQ:sta kannattaa kattoa ainakin. Ite tuli viimeks juotua iltasin aina tämmönen juoma:
-5 valkuaista
-2 keltuaista
-5dl maitoa
-tarpeeks rypsäriä
Hiilariahan tossa maidossa on aika paljon, mutta jos sillä ei ole niin väliä, niin hyvä on. Jos et pidä maidosta TODELLA PAALJON :kuola: , toi maistuu pahalta.

tossa on se kalorilaskuri: http://laam.ath.cx/ruoka

Tässä omat feivoritit helppoa ja yksinkertaista:
Reenin jälkeen irtoo aika helposti kaikkien tosibodarien kiroamaa exquisaa 250g+ 200g raejuustoa ja 60-100g ruis/kaurahiutaleita. 100-200g ruispastaa 200g jauhelihaan tehty kastike tolle, ruispastaa menee myös tunan kanssa aika railakkaasti. Maitoa tulee vedettyä myös lasi tai kaks aina kun eksyy keittiöön ja välipaloina ruispaloja tunaa juustoa kinkkua rahkaa mitä nyt sattuu kaapista löytymään. Viikonloppuna kun on enemmä aikaa satsata aamupalaan joka viikolla on tyyliin purkki rahkaa funlaittia ja kaurahiutaleita niin vetelen 3-4 munan munakkaita med tomaatti sipuli ja kinkku. Ruispalojen päälle ja naamaan.

Ihan pakko lisätä viellä yks "resepti". Kaada lautaselle purkki(140) tonnikalaa ja purkki(200g) raejuustoa, päälle rypsiöljyä. Maistuu toosi hyvälle. Proteiinia n. 70g eikä satsi ole edes iso.

Pari nopeeta välipalaa: Purkki maitorahaa, elovenaa oman mauna mukaa (itellä yleensä 1-3dl) ja sekaan jotain marjakeittoo tai hedelmiä. Raejuusto ja rypsärii oman maun mukaan. Helposti saa noita kaloreita otettuu ku lappaa noita öljyjä.

Sitten jos on aikaa tehä kunnon safkaa ni perkeleesti riisiä ja jotain lihaa.

Mut tosiaan massakaudella hiilareita kunnolla.

Kyllä mä yleensä jotain hiilareita mukaan ruokailuun otan... paitsi iltaisin jolloin vedän lähinnä jotain rehuja ja rypsäriä... esim. just otin pastaa lihakastikkeen kanssa ja vielä banskun päälle... lisää vaan massakaudelle safkaideoita ja iso kiitos jo apua tarjonneille :D...

Tällänen hitti menee aika usein:
-neljä munaa (keltuaisilla tai ilman, ite vedän ainakin puolet keltuaisista)
-n. 80-100g kalkkunaleikkelettä
-juustoraastetta
-rehuja (esim. paprika, tomaatti)
pannulle ja sekasin, maitoo perään! ;)

TomBombadil sanoi:
Eli mitä itse vedätte massakausina? Mitä suosittelisitte? Esim. miltä kuulostaa äsken syömäni 300g paistijauhelihaa ja sipulia, sekä puol desia öljyä veteen laimennettuna (mielestäni öljy maistuu paskalta laimennettunakin)... Entä muita hyviä ideoita massan kasvatukseen? Kiitos...

Itse kyllä ottaisin ne extrakalorit pitkäketjuisista hiilareista, eli pastasta, riisistä, perunoista, pavuista, leivästä yms. Ja syytä on syödä pöperöt useassa kohtuukokoisessa annoksessa pitkin päivää. 30-40g valkuaista per ateria ja niin paljon hiilareita kun tarpeen.

Öljyt jättäisin kyllä väliin, rasvaa saat riittävästi lihan mukana. Pystyt kyllä syömään rittävästi kaloreita ilman öljyn juomistakin, joka ei suuresta energiasisällöstään huolimatta ole mikään erityisen hyvä polttoaine ihmiselle.

RawOstrich sanoi:
I
Öljyt jättäisin kyllä väliin, rasvaa saat riittävästi lihan mukana. Pystyt kyllä syömään rittävästi kaloreita ilman öljyn juomistakin, joka ei suuresta energiasisällöstään huolimatta ole mikään erityisen hyvä polttoaine ihmiselle.
Lihasta saa pääosin juuri sitä rasvaa mitä tulisi välttää......kyllä oliivi/rypsiöljy kuulu body safkojen ohelle läpi vuoden

RawOstrich sanoi:
Tämä nyt on täysin tieteellisiin tutkimuksiin perustamatonta mutua, mutta itsellä ainakin tuntuis keräävän vähemmän läskiä, jos syön enemmän rasvaa ja vähemmän hiilaria. Ei tosiaan minkäänlaisia perusteluja, eikä tutkimuksia, mutta tollasta olin epämääräisesti huomaavani. Ei saa kyseenalaistaa, eikä kysellä enempää, koska en itsekään ole tästä millään tavalla varma. <---luultavasti :anssi: :)

Joona sanoi:
Tämä nyt on täysin tieteellisiin tutkimuksiin perustamatonta mutua, mutta itsellä ainakin tuntuis keräävän vähemmän läskiä, jos syön enemmän rasvaa ja vähemmän hiilaria. Ei tosiaan minkäänlaisia perusteluja, eikä tutkimuksia, mutta tollasta olin epämääräisesti huomaavani. Ei saa kyseenalaistaa, eikä kysellä enempää, koska en itsekään ole tästä millään tavalla varma. <---luultavasti :anssi: :)

Ei tuossa käsittääkseni ole mitään ehdottamasti ravinto-opin vastaista. Jos ravinnon kalorimäärä merkittävästi ylittää kulutuksen (päivittäisen ja lihaskasvun vaatiman), voi hiilihydraattipitoinen ruoka nostaa insuliinitasoja ja siten kerryttää läskiä nopeammin kuin vähähiilihydraattinen ruoka. Tosin jos kaloreita tulee sisään niin paljon että rasvaa kertyy, ei tilannetta kannata pahentaa öljyä juomalla. Jos läskiä kertyy hiilaripitoisella ruokavaliolla, kenties kannattaisi kokeilla vähempien kaloreiden syöntiä?

Mielestäni massakaudellakaan ei pitäisi syödä paljoa enempää kuin keho toimintaansa ja lihaskasvuun pystyy kuluttamaan. Kun energian saanti ja kulutus ovat tasapainossa, tarjoavat hiilihydraatit puhtaamman ja paremmin voimalajeihin sopivan energialähteen. Hiilihydraatit ovat kuitenkin kehon aineenvaihduntalogiikassa se ensisijainen ja nopeasti käytettävä energianlähde. Kyllä nuo ammattiurheilijat tekisivät rasvatankkauksia jos se suorituksia parantaisi.

Rasvan ja hiilihydraattien oikea suhde ravinnossa on ainakin minulle avoin kysymys. Oman kokemukseni mukaan hiilihydraatteja runsaasti sisältävä ruokavalio johtaa nopeampaan tuloskehitykseen kuin vähähiilihydraattinen. Tosin en ole koskaan kokeillut rasvaan painottuvaa, runsaskalorista ruokavaliota, vaan ainoastaa vähäkalorista (1500) ketoosidiettiä. Ajatus 3000-4000 kalorin nauttimisesta rasvan muodossa tuntuu mahdottomalta.

Öljyä tankkaan kuitenkin aika vähän eli joku 0,5dl - 1dl päivässä... josta kyllä tuleekin vajaa tuhat kaloria :eek:... muusta ruoasta ehkä noin 2000 kaloria, eli keikun siellä kolmentonnin kieppeillä, kulutuksen ollessa hieman alle sen eli jotain 2500-2800 luokkaa... eli luultavasti tässä on melko oikea tahti... :)

Niin ja kaipa jos haluaisin voisin korvata öljyn syömällä mutta se olisi jo kellonympäri mahan tykittämistä ravinnolla :rolleyes:... mutta eiköhän tämä näin toimi...

TomBombadil sanoi:

Edit: Ai niin... mikä on se loistava kalorilaskuri sivu, josta löytyy lähes kaikki ruoka-aineet? Muistan nähneeni sen jossain toisessa threadissa ja käväisseeni siellä...

Jos on kisahaaveita, kannattaa massakaudella syödä samoja ruokia kuin dieetillä - toki tietysti perhanan paljon enemmin. Dieetillä pääsee paljon helpommalla, kun ei tule mielitekoja niihin ruokiin, joita "ennen sai syödä". Tietysti, jos on herkkuperse, voi olla vaikeaa lopettaa herkuttelu kokonaan. Itse en ole perso makealle, enkä rasvaiselle, joten ruokavalion pysyväismuutos ei ole ollut vaikeaa.

Olen tosi perso makealle,ja painoa mulle kertyy vähän liiankin helposti tosin ihran muodossa.kyllä mäkin lähden siitä että kunnon safkaa vaan enemmän kuin normaalisti,niin tulee sitä laatulihaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom