Massakauden aloitus!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
41
Eli olen tässä pikkuhiljaa lopettelemassa pitkään kestänyttä dieettiäni ja valmis aloittaan vihdoinkin massakauden joten kysyisin teiltä vähän hyviä vinkkejä

Eli miten nyt sit kannattais aloittaa kunnon syöminen niin että saisi sitä lihasmassaa kasvamaan eikä paino nousisi pelkällä läskillä.
Mitä ruokia siis kannattaisi massakaudellakin vältellä?
Sen tiedän että perunoita,jauhelihaa,pastoja voi syödä ainakin hyvällä omatunnolla.
Ongelma vaan on siinä että kuinka paljon eli:

Kuinka paljon proteiinia,kaloreita,rasvoja ja tottakai hiilareita tälläinen 93kg heppu sit päivässä tarttisi että kasvaisi massaa ja voimaa?:kuola: :kuola:

Paras tapa on syödä samoja ruokia, kun dieetillä, mutta enemmän. Eli syöt aina kun on nälkä ja vältät paskamättöä. Odotan iteki innolla dieetin loppumista. :D

Eikös se ollut niin että mieluummin enemmän tummaa riisiä / makaronia kuin perunaa? Käsittääkseni niissä on paremmat ravintoarvot kuin perunassa.

Riisi on hyvä ainakin dieetillä, eikä sillä ole pahemmin väliä mitä lajia riisi on. Kyllä bulkilla on kiva vetää perunaakin, se on vissiin pikkasen nopeampi hiilari.

Viimeks bulkkasin 101kg -> 114kg pääasiassa hiilareilla...No nestettä kertyi paljon ja vyötärö kasvoi...

Kesäks diettasin 114kg -> 98kg laskemalla hiilarit ihan minimiin.

Nyt taas olen ollut muutaman viikon bulkilla, tällä hetkellä paino 104kg...Samaa sapuskaa kuin dietillä + rypsiöljyä....n. 1- 1-5 dl päivässä...saa nähdä miten toimii, nyt tuntuu kuitenkin, ettei ainakan nestettä nuin keräisi kuin viimeksi...

Originally posted by xjussix
Eikös se ollut niin että mieluummin enemmän tummaa riisiä / makaronia kuin perunaa? Käsittääkseni niissä on paremmat ravintoarvot kuin perunassa.

Allmighty Sakke sanoi, että perunaa voi vetää treenin jälkeen. Ei oikein mielellään muulloin.

Originally posted by JJJ
Riisi on hyvä ainakin dieetillä, eikä sillä ole pahemmin väliä mitä lajia riisi on. Kyllä bulkilla on kiva vetää perunaakin, se on vissiin pikkasen nopeampi hiilari.
¨

:offtopic:

kisoihin menossa? :)

Mua on jääny kaivelemaan, että mistä tietää onko kerääntynyt nestettä vaiko läskiä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by araldinho
Mua on jääny kaivelemaan, että mistä tietää onko kerääntynyt nestettä vaiko läskiä?

Jaa, sen kyllä näkee ja tuntee. Posket esimerkiksi tuskin kerää paljoakaan rasvaa, mutta nesteisyys näkyy poskien pyöristymisenä ainakin mulla heti.

Sit jos jää helposti painaumia iholle, eikä ne poistu nopeasti niin se on varma nesteisyyden merkki.

Mulla rasva alkaa näkyä ensin kyljissä niinä perinteisinä jenkkakahvoina, sinne ei juuri nestettä kerry...

Itse tekisin seuraavasti:
Lisäisin nautittavaa kalorimäärää 250 kcal parin viikon välein. Mittaisin säännöllisesti aamupainon sekä esim. vyötärön, lantion, reiden, rinnan ja olkavarren ympärysmitan. Jatkaisin kaloreiden nostamista kunnes saavuttaisin energiamäärän jolla paino tasaisesti lisääntyy vyötärön ja lantion ympäryksen pysyessä aisoissa. Kannattaa myös tarkkailla kehon "koostumusta" jos huomaa läsön kertyvän kylkiin, vähentää kaloreita tai lisää aerobista. Kannattaa muistaa, että yksi gramma hiilaria sitoo kolme grammaa nestettä, joten hiilari määrää nostaessa nousee painokin nesteen lisääntyessä.

Suositut

Back
Ylös Bottom