Massajauheet

Morjens,

Tässä kattelin itelleni jotain hyvää massajauhetta, kun tuntuu ettei tulisi syötyä tarpeeksi kaloreita päivässä. Fitnesstukussa sitte törmäsin tähän "mutant mass" nimisee jauheesee. Niin että onko se ihan hyvä tällaselle 16-vuotiaalle, vajaa 80kiloselle jannulle? salilla on tullu käytyy kolmisen kuukautta.

Eli 184/80. Ei noilla mitoilla imo kannata mihinkään massajauheeseen lähteä rahojaan tuhlaamaan, eikä kyllä muutenkaan. Nuo maksavat helvetisti liikaa suhteessa siihen, että sisältävät pääasiassa heraproteiinia ja sokeria. Kaloreita niistä toki saa, mutta kannattaa opetella syömään hyvälaatuista ja monipuolista ruokaa riittävästi ennemmin. Osta noillakin rahoilla vaikka elintarvikevaaka ja käytä safkat sitä kautta jotta näät paljonko kaloreita tulee päivässä.

No mitä vittua
Ihan sitä vittua, että katso tuo edellinen kohta.

Kyllähän nuita varmasti kannattaa välttää loppuun asti. Ei kyllä kannate alkaa veteleen vain sen takia , että sais äkkiä painon nousemaan, normi ruuasta niin paljon ku pystyy. Esim. jos et jo syö kanamunia, niin lisääppä niitä vaikka keitettynä 2 kpl aamupalalle ja iltapalalle ja miksei muihinki aterioihin ja maitoa kans joka aterialla, jos et jo juo. Mutta joskus tilanne on semmonen, ainakin omalla kohdalla, että ei enää yksinkertaisesti jaksa syyä tarpeeksi normaalista ruuasta. Varsinki kun omaa erittäin huonon ruokahalun. Iselläni on nyt semmonen tilanne, että paino ei nouse, vaikka tuntuu, että syö kokajan eikä koskaan ole nälkä, roskaruokaakin syön pari kertaa viikossa. Muuten en syö mitään herkkuja enkä sokeria edes kahvissa.

Niinpä ostin FT:sta tommosta Serious mass jauhetta(suklaa), maistu ainakin hyvälle ja tais olla vähän enemmän protskua ku mutant massissa. Otan tuota tosin vain yhden mitallisen treenipäivänä palautusjuomaan sekoitettuna ja välipäivinä kanssa yhden mitan jos ei kalorit tule täyteen, eli about +400cal tulee lisää päivään, jos se paino alkais vaikka varovasti nousemaan. Ei kannata alkaa hulluna mättään, menee kyllä varmasti suoraan läskiksi.

Itte oon 15 kohta täytän 16, ja tottakai jos syö sen Nn 2500 kaloria esim ruuasta ja vetää Mutant massia lisäksi niin se on ok. Itte oon nyt vetäny 2vk mansikka banaani makuista, aika makeeta, mut paino noussu sen 2,5kg, pistää kyllä paskattamaa toi jauho :hyper:

Syökää mieluummin sitten se 2800-3000 kcal siitä ruoasta. Tulee sitäpaitsi 90% varmuudella halvemmaksi ellette sitten ala kaviaarista niitä kaloreja repimään. 65% tuosta Mutant massista on hiilaria, siis maltoa ja sokeria. Yeah. Suosittelen niille jotka kärsivät vaikeasta aliravitsemuksesta, esim. keskitysleiritaustaisille.

Itte oon 15 kohta täytän 16, ja tottakai jos syö sen Nn 2500 kaloria esim ruuasta ja vetää Mutant massia lisäksi niin se on ok. Itte oon nyt vetäny 2vk mansikka banaani makuista, aika makeeta, mut paino noussu sen 2,5kg, pistää kyllä paskattamaa toi jauho :hyper:

Jos nuin paljon nousee paino 2 viikossa, niin nousee varmasti ilman jauheitakin, ellet sitten vedä sitä ihan tolkuttomasti, missä ei ole taas mitään järkiä.

Jos nuin paljon nousee paino 2 viikossa, niin nousee varmasti ilman jauheitakin, ellet sitten vedä sitä ihan tolkuttomasti, missä ei ole taas mitään järkiä.
Oon syönyt samalla ruoka valiolla ennen jauheiden ottamista ja paino nousi parisen sataa grammaa per viikko, jotenka kyllä noi jauheetkin auttaa.

Tottakai.Ne myös vähän raha asioita. Opiskeliana ei paljoa kerkee tienailla paitsi kesällä, mutta sekään ei ole varmaa. Tottakai vanhemmat ne ruuat sinne kotiin tuo muttei nekään ihan järjettömiä määriä tuo. Koulussa tottakai syödään nii paljon kun menee, mutta se ruoka on lähinnä vettä ja jauhoja.

Syö ruokaa, jos et halua tieten tahtoen kerätä läskiä. Nuo massanlisääjät vähän sama ku kiskosit karkkia herasheikin perään.

Toi on täysin suunnittelukysymys, opiskelijabudjetillakin saa koostettua riittävän ruokavalion jos vähän viitsii suunnitella. Joissain tilanteissa jauhot on toki halvempia, esimerkiksi hera on kohtalaisen halpa proteiinin lähde verrattuna lihaan/maitotuotteisiin.

Nuo Mutant Massin kaltaiset jauhot, joista on puolet sokeria on kuitenkin niin ylihinnoiteltuja sisältöönsä nähden että niitä ei kyllä kannata ostaa, varsinkaan jos on persaukinen. Esimerkiksi tuosta 6,8kg pussista Mutant Massia on ~4,5kg pelkkää hiilaria ja proteiinia tuossa on 1,36kg ja hintaa melkein 80€. Heraa saa ostettua about 50€/4kg ja malto maksaa varmaan sen 5€/kg. Laske tuosta onko tuo nyt sitten niin halpaa...

Kaverilta ostin Pussin mutanttia 50e, eikä sillä niin väliä tuleeko läskiä vai ei kunhan paino nousee, olen 15 jotenka en saa tukia paitsi (lapsilisät) jota en saa kuitenkaa itselleni. Voimaa tässä harjoitan, ei mua kiinnosta mikään mahd pieni rasva prosentti kunhan rauta nousee..

Niin ja tuossa 4dl mutant massia 260g vain 29g sokereita joka on todella vähän, proteiinia 53g.
Hiilareita tottakai on, mutta ei niitä tarvi pelätä

Itse ainakin jos tuntuu ettei millään jaksa enään syödä hiilareita enempää, niin syön 400g karkkia. Mieluummin otan sen 1200 kaloria karkista kuin sheikistä. Toki on ihan sama asia kummasta sen ottaa, se vaan kumpi maistuu paremmalta.

Sokeri on kuitenkin nopeasti imeytyvää hiilaria jota kroppasi ei tarvitse juuri mihinkään. Senkin voisit korvata hitaasti imeytyvällä hiilarinlähteellä esim. kaurahiutaleilla. Mutta kukin tyylillään, itse en massanlisääjiä käytä koska tykkään syödä. Joskus jää jopa nälkä vaikka on bulkilla.

E. On kyllä yllättävän isoksi puheenaiheeksi noussut nämä massanlisääjät lähiaikoina

Sokeri on kuitenkin nopeasti imeytyvää hiilaria jota kroppasi ei tarvitse juuri mihinkään. Senkin voisit korvata hitaasti imeytyvällä hiilarinlähteellä esim. kaurahiutaleilla. Mutta kukin tyylillään, itse en massanlisääjiä käytä koska tykkään syödä. Joskus jää jopa nälkä vaikka on bulkilla.

E. On kyllä yllättävän isoksi puheenaiheeksi noussut nämä massanlisääjät lähiaikoina
Jos ruokavalio sisältää pääosin kunnon ruokia, minimaalisesti prosessoitua niin voi huoletta ottaa esim. 20-40% kaloreista ihan mistä tykkää kunhan sopii mikroihin ja makroihin. IIFYM. Joten tuo karkkipussi on ainakin mulla ihan sama kuin esim. 400g tummaa riisiä.

Back
Ylös Bottom