Massajauheet

Tuo massanlisääjä on epäterveellinen, en sitä kiellä. Mutta onse minusta järkevämpää kun karkin syöminen missä ei mitään muuta olekkaan kun sokeria. Ja todella kätevä vetää tuo sheikki treenin jälkeen palautumiseen, lisäksi jos tykkää makeasta on nuo massanlisääjätkin makeita juuri sokereiden takia. Itsellä huono tapa käydä esimerkiksi kebabilla aika usein, kun tarkemmin ajattelee sitä rasva määrää, niin mielummin vetäisin esim Mutanttia..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
40% energiasta iha mistä tykkää, on mun mielestä aika paljon. Ei kenellekään pitäisi olla ongelmana syödä päivän aikana suht puhtaasta ruuasta 3000kcal, kun a) opettelee syömään b) jakaa niitä aterioita tarpeeksi paljon. Ja mun mielestä karkkipussi ei ole ihan sama kuin 400g tummaa riisiä.

Voin ite suositella hyviä "massajauhoja", kun porukka tuppaa täällä olemaan niiden perässä. Ainakin nuorille tuntuu olevan jotenkin seksikästä vetää ultra-mass-super-gaineria ja sitten kertoa, että on hard time massankasvatuksen kanssa, kun painaa 50kg ja on 180 pitkä. Kaurahiutaleita tehosekoittimeen ja volá niistä tulee jauhoa. Tuota sitten ihan sheikkeriin ja kurkusta alas. Voi maustaa myös kunnon kaakaolla ja punaista maitoa mukaan vielä. Toinen jauhovaihtoehto on myös pähkinät. Ostakaa kokonaisia ja jauhakaa niin saatte sitä mass gainer -jauhoa vaikka kokonaisena nuo nyt parempia ovatkin.

Jos ruokavalio sisältää pääosin kunnon ruokia, minimaalisesti prosessoitua niin voi huoletta ottaa esim. 20-40% kaloreista ihan mistä tykkää kunhan sopii mikroihin ja makroihin. IIFYM. Joten tuo karkkipussi on ainakin mulla ihan sama kuin esim. 400g tummaa riisiä.

Voihan ne kalorit ottaa ihan mistä vaan ja miten vaan, mutta itse uskon saavani parhaat hyödyt ravinnosta, kun se ei sisällä mitään sokeroitua shaibaa. Kyllä sitä itsekkin bulkilla tuli vedettyä välillä kahvipulla tai pari, mutta varmasti olisi ollut järkevämpi syödä vaikka leipää pullan tilalla.

Eka bulkki jonka vedin koostui pääosin kaiken maailman paskasta. Söin pullia ja rasvaisia rustonakkeja, sokeroitua maksalaatikkoa yms. Pidin viikonloppuisin aina mättöpäivän mihin kuului aivan säädytön määrä karkkia, patukoita yms. Paino kylä nousi, mutta hyi helvetti sitä läskiäkin kertyi! 80kg -> 90kg ja lihaserottuvuus 0%.

Vedinkin sitten pitkän ja karun dieetin 73kg tienoille ja aloin siitä sitten taas bulkkaamaan, mutta paljon huolellisemmin ja tarkemmin. Paino nousi sen 200-700g viikossa ja läskin kertyminen oli paljon minimaalisempaa, välillä loin illuusion siitäkin että läskiä ei kertynyt ollenkaan. Jos olisin vetänyt samaa linjaa kun ekalla bulkilla niin tulos olisi ollut kyllä aivan eri. Siksi suosittelen syömään ihan kunnon ruokaa, ja jättämään ne sokeripaskat kokonaan pois, siihen tottuu.

Tämä siis minun mielipide, josta pidän itse kivenkovaa kiinni.

Voihan ne kalorit ottaa ihan mistä vaan ja miten vaan, mutta itse uskon saavani parhaat hyödyt ravinnosta, kun se ei sisällä mitään sokeroitua shaibaa. Kyllä sitä itsekkin bulkilla tuli vedettyä välillä kahvipulla tai pari, mutta varmasti olisi ollut järkevämpi syödä vaikka leipää pullan tilalla.

Eka bulkki jonka vedin koostui pääosin kaiken maailman paskasta. Söin pullia ja rasvaisia rustonakkeja, sokeroitua maksalaatikkoa yms. Pidin viikonloppuisin aina mättöpäivän mihin kuului aivan säädytön määrä karkkia, patukoita yms. Paino kylä nousi, mutta hyi helvetti sitä läskiäkin kertyi! 80kg -> 90kg ja lihaserottuvuus 0%.

Vedinkin sitten pitkän ja karun dieetin 73kg tienoille ja aloin siitä sitten taas bulkkaamaan, mutta paljon huolellisemmin ja tarkemmin. Paino nousi sen 200-700g viikossa ja läskin kertyminen oli paljon minimaalisempaa, välillä loin illuusion siitäkin että läskiä ei kertynyt ollenkaan. Jos olisin vetänyt samaa linjaa kun ekalla bulkilla niin tulos olisi ollut kyllä aivan eri. Siksi suosittelen syömään ihan kunnon ruokaa, ja jättämään ne sokeripaskat kokonaan pois, siihen tottuu.

Tämä siis minun mielipide, josta pidän itse kivenkovaa kiinni.
Joo, arvostan mielipidettäsi. Mulla on painonnousu ollut nyt noin 1kg per 1-2kk tällä mun IIFYM ruokavaliolla, josta noin 70-80% kaloreista on täysin puhtaista ruuista. Tulokset ovat salilla nousseet hyvin ja rasvaa ei ole juuri lainkaan kertynyt, vatsalihakset erottuvat vielä erittäin hyvin, joten olen tyytyväinen ja sen takia syön tätä roskaruokaa, koska ilmeisesti pysyn silti hyvässä kunnossa ja painonnousu on hillittyä.

Jos ruokavalio sisältää pääosin kunnon ruokia, minimaalisesti prosessoitua niin voi huoletta ottaa esim. 20-40% kaloreista ihan mistä tykkää kunhan sopii mikroihin ja makroihin.
Näinhän se on jos ei esim painonhallinta ole tavoitteena.

Mulla on kuitenkin melko vahva mututuntuma siitä, että näiden massanlisääjien käyttäjistä 95% ei kuulu siihen porukkaan jotka ottavat pääosan ravinnostaan kunnon safkasta ja loput sitten noista jauheista tai niitä, jotka tarvitsevat jonkun +7000kcal/vrk saadakseen kalorintarpeensa täytettyä ja nuo juotavat on ainoa vaihtoehto kun ruokaa ei enää yksinkertaisesti saa alas. Kyllä suurin massanlisääjien käyttäjistä on teinipoikia jotka noita hankkivat lihaskasvun ja penkkituloksen kasvamisen toivossa ja muu ruokavalio koostuukin sitten pizzasta, kebabista, pussinuudeleista ja eineslihapullista. Kyllä sen muistaa omankin salihistorian aamunkoitosta, kun salilla väännettiin pelkkää yläkroppaa, ruokailut oli päin persettä ja sitten marssittiin johonkin voimailuliikkeeseen pelosta täristen hakemaan jotain MASS-jauhetta säkillinen sillä ajatuksella, että tällä ne lihakset maagisesti kasvaa. Ei kasvaneet, rahat meni vaan hukkaan.

Jokainen saa toki rahansa käyttää mihin lystää ja koostaa ruokavalionsa vaikka pelkästä mass gainerista, mutta turha sitä on sitten ihmetellä miksi lompakko kapenee mutta hartiat eivät levene.

Voi helvetti :lol2: Aika pahaa yleistystä. 2500 kaloria kun normaalisti syödään ruuasta, ja kun vetää sen 1000 massista ja lihoo Nn 1kg vk on iha hyvä tahti. Mitä sitä turhaa enempää ruokaa alkaa syömää jos tuokin riittää. Ja jos sitä pitää itte ruveta ruoka kaupassa ravata tulee kalliimaksi kun 1 pussi mutanttia.

Ja kehuisit mun syväkyykkyä jos näkisit sen.

Voi helvetti :lol2: Aika pahaa yleistystä. 2500 kaloria kun normaalisti syödään ruuasta, ja kun vetää sen 1000 massista ja lihoo Nn 1kg vk on iha hyvä tahti. Mitä sitä turhaa enempää ruokaa alkaa syömää jos tuokin riittää. Ja jos sitä pitää itte ruveta ruoka kaupassa ravata tulee kalliimaksi kun 1 pussi mutanttia.

1kg viikossa on sitten aika kova tahti. Tähtäisin 1kg kuukaudessa. Siis jos haluaa minimoida läskin kertymisen.

Katotaa nyt ei sitä vielä tosta saadusta 2,5kg voi päätellä eipä oo vielä läskinä näkynyt ehkä näkee paremmin kun se 10kg tullut johon jätän. Ja dieetit sitten erikseen jos nyt tosiaan sitä läskiä tulee, tai sitten annan vain olla, ei oo mun elämästä paljoo pois :D

Joo, mutta mihin helvettiin noita tarvitsee, kun 3500kcal/vrk saa kohtalaisen helposti vedettyä myös kunnon ruoalla? Ja kuten Bronzzi tuossa totesi, niin 1kg/vko tahti on turhan nopea lihomistahti, sillä voimantuoton tai lihaskasvun kannalta tuosta ei ole mitään hyötyä verrattuna tuohon 1kg/kk, ainoastaan läskiä kertyy nopeammin.

Pistä ihmeessä video syväkyykystä niin voidaan kaikki ihailla sitä.

Vaikea sitä sulle selittää ku oot niin niitä vastaan jo muutenkin. Ja minä en kerkeä syömään 3500 kaloria per päivä pelkästä ruuasta.
1. En kerkeä syömään aamupalaa, hyvä että kerkeän edes ajoissa kouluun
2. Koulussa sitten syödään niin paljon kun menee, samalla 2dl mutant massia
3. 3 aikaan syön hieman proteiinia ja menen salille NN 5 aikaan tulen pois ja syön toiset 2dl sali treenin jälkeen. Sitten syödään 1 lämmin ateria kanaa/porsasta/jauhellihaa. Ja loppu päivästä syön nn 1 rahkan pari leipää, käyn ehkä kavereiden kanssa kebabilla tai vastaavaa.. Maitoa menee 1,5l päivässä. Ei oo oikee aikaa syödä pikku annoksia per päivä. 10 aikaa nukkumaa että jaksais taas just ja just herätä aamulla.

Niin ja kalaa ja kanamunaa en voi syödä koska olen allerginen.

No niinkun mä jo sanoin, niin jokainen saa mun puolesta syödä ihan mitä lystää ja käyttää rahansa mihin lystää. Kiistämätön tosiasia kuitenkin on, että ruokavalio kannattaa koostaa kunnollisesta safkasta eikä mistään massajauheista jos oikeasti haluaa salilla tehdä tuloksia ja lisäksi nuo massajauheet on aivan törkeän ylihintaisia suhteessa sisältöön.

Se, ettei kerkeä syömään aamupalaa tai ettei kerkeä syömään 3500kcal/vrk kunnon safkalla on täyttä paskapuhetta. Mulla menee aamupalan valmistamiseen ja syömiseen yhteensä n. 10min, välipalojen valmistamiseen ja syömiseen saman verran. Kyse on enemmänkin siitä, ettei halua syödä niinkuin oikeasti pitäisi. Vähän sama kuin laihdutuksessa, käytännössä kaikki tietävät mitä pitäisi syödä ja että pitäisi liikkua enemmän, mutta valtaosa lihavista pysyy lihavina koska eivät halua tehdä muutoksia elintapoihinsa.

Itse syön ruoat IF tyyliin, ja syön 3900 kaloria 3-5 tunnissa, että usko pois kyllä sä kerkeät päivän aikana syömään 3500

Mulla se nyt vain on näin ei kerkeä, ellei halua myöhästyä joka päivä. Ja silloinkin kun olen aamulla pakolla kiireissäni änkenyt aamu puurot naamaan niin eise vaa tunnu aamulla maittavan.

No ne eväät voi tehä edellisenä iltana valmiiksi, niin mäkin teen.

Ihme valittamista. Jos tahot syyä sokeria ni siitä vaan. Tuu kertoon vuoden päästä olisko kannattanu syödä ruuasta ne kalorit.

Juu, jos kuntosaliharrastus jatkuu niin eiköhän se joskus valkene miten asiat olisi oikeasti pitänyt tehdä :)

No ne eväät voi tehä edellisenä iltana valmiiksi, niin mäkin teen.

Ihme valittamista. Jos tahot syyä sokeria ni siitä vaan. Tuu kertoon vuoden päästä olisko kannattanu syödä ruuasta ne kalorit.
Ei siinä sokerissa ole mitään pahaa, olettaen ettei ole diabetesta ja pysyy kohtuuden rajoissa, eli ei mielellää yli 200g päivässä.

Suositut

Back
Ylös Bottom