Massaa!Voimaa! kirja

Tuli joskus tavailtua Voimaa!Mas.. ja siitä tuli aikamoinen morkkis kun luin sitä miten kehitys hiipuu, kaikkea pitäis syklittää, treenit aina putkeen ym. totuuksia kasvamisesta, mutta vähän tuntu että oon vielä liian amatööri kehoilussa, että alkaisin orjailemaan kaikkia ohjeita.'

Erkjetter on oikeassa, älä IHAN kaikkea usko

Äärettömän hyvä opus. Siinä käsitellään paljon harjoittelun teoriaa - periaateita ja erilaisia harjoittelumalleja. Tuossa kirjassa on lähes kaikki ne asiat esiteltynä mitä tarvitaan kehitykseen. Se ei kerro juuri sinulle parasta ohjelmaa, mutta se antaa helevetin hyvät eväät tehdä sellainen. Suosittelen kyseisen kirjan lukemista kaikille aloittelijoille ja miksei kokeneemmillekin. Paras punttiopus mitä itse olen kirjana lukenut!

edit: Itse jo jonkin aikaa puntteja kolisteltuani voin allekirjoittaa lähes kaiken mitä kirjassa kerrotaan.

Siinä on kyllä treenaamisesta, mutta sais olla vähintään yhtä paljo syömisestä.

Mielestäni kirjassa on syömisestä aivan riittävästi myös painon pudottamisesta on jonkin verran. Mitä tietoa kirjasta ei löydy syömisestä?

Kirjahan perustuu pääasiassa jo pitkään tunnettuihin faktoihin, jotka on vaan koottu yksiin kansiin. Siinä ei mennä liian syvälliseen pohdiskeluun vaan pysytään ns. asiassa.

Mulla nousi Massaa! Voimaa! Kirjan perusohjelmalla kyykkysarjapainot 80-> 120 kg muutamassa kuukaudessa. Tosin aloitin perusohjelman muutaman kuukauden treenitauon jälkeen. tästä on aikaa n vuosi

pikku kirppu sanoi:
Sain Massaa!Voimaa! kirjan joululahjaks. Olen lukenut siitä nyt noin puolet. Ajattelin kysästä että kannattaako kaikkea uskoa mitä tossa kirjassa sanotaan. Kaikki tuntuu hyvin selitetyltä ja perustellulta, mutta vuotaako tarina jollain tavalla. Ton kirjan avulla tulee semmone olo että kun sen ohjeita noudattais kehitys olisi jatkuvaa ja varmaa. Kirjasta tuntuu löytyvän ratkaisu kaikkeen. Kaikkea on ajateltu. Tuntuu että tota kirjaa lukiessa lihakset kasvaa. Onhan tota moni muukin kehunut, mutta ajattelin nyt tehdä treadin kyseisestä kirjasta ja kysyä että pitääkö paikkansa tuossa kirjassa esitetyt asiat.

Paskapuhetta on se väite, että treenitauoista ois haittaa. :david:

pikku kirppu sanoi:
En ihan sattumalta tuota kirjaa lahjaksi saanut. Toivoin sen. Suosittelen kaikkia tutustumaan kirjaan nimeltä kehonrakennuksen anatomia. Siinä on hyvät ja tarkat selostukset kuvien kera miten kaikki perusliikkeet ja monta muuta liikettä tehdään oikein. Olen myös lukenut kirjan nimeltä bodaus. Se on joku tosi vanha olikohan jouni virtamon kirjoittama, ihan ok.

Jotenki on semmone olo että postimäärän ja ehkä vähän iänkin perusteella arvioidaan lukijoiden tietämystä. Itse en postaile paljon yhtään. Ei oo mitään järkevää sanottavaa ni mitä turhaan. Silti luen pakkista varmaan vähintään tunnin päivässä eli olen vakio käyttäjä. Oon lukenu pakkikselta kaikennäköstä mm. ravinnosta ihan perus asioista aina banaanin kypsyysateen vaikutuksesta siitä tulevien hiilihydraattien imeytymisnopeuteen. Mielestäni omaan ihan riittävän hyvän perustietämyksen näistä asioista.

Jos nyt totta puhutaan ni kyllä mäki arvioin käyttäjiä ja heidän luotettavvuuttaan ainakin postaus määrän perusteella. Tyhmää, mutta automaattista

Sinäpä kirjoitat asiaa! :) Yllättävän fiksu olet ikäiseksesi.

erkjetter sanoi:
aloittelian kannattaa tsekata kanssa ove rytterin kirja, tehokas kehonrakennus. sisältää vinon pinon kuvitettuja ohjeita liikkeistä ja niiden suorittamisesta. ravintotietoakin löytyy reilusti, taitaa vaan keskittyä diettaamiseen enemmän.

Ei ole hyvä kirja ollenkaan, Ove on sellainen kynäniska. 700 g lihasta vuodessa, voi piuru... :itku:

Back
Ylös Bottom