Massaa! Voimaa! Banzai!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
03
Jees, joku kyseli yleisen keskustelun osastolla ko. kirjasta, joten ajattelinpa siitä jotain kirjoittaa. Omasta mielestäni kirja on hyvä ja mielenkiintoinen. Kirjassa ei yritetäkään opettaa sitä yhtä ja oikeaa treenitapaa, vaan annetaan enemmänki neuvoja löytää itselleen sopivat harjoitustavat. Kirja soveltuu mielestäni kuitenkin paremmin jo harrastuksessa hieman pidemmälle ehtineille kuin täysin aloitteleville henkilöille, koska opuksessa on paljon ns. kirsikkaa kakun päälle tietoa. Tälläinen mielikuva ainakin minulle kirjasta jäi. Tosin luin sen joskus yli 1½ vuotta sitten, eli muut joilla kirjan sisältö on paremmin muistissa voisivat kommentoida asiaa enemmän.
Joka tapauksessa tutustumisen arvoinen kirja. Ei oppi ojaan kaada ja lukeminen kannattaa aina. :)

Todella hyvä teos joka muistuttaa aiheellisesti, ettei pidä jämähtää yhteen ainoaan systeemiin.
Asiallisesti ja melko perustellusti on asiat läpikäyty.

Ja todellakin, ei aloittelijan kirja, monessa kohtaa oletetaan jo perustietojen olevan hallussa ja treenikokemusta olevan vyön alla. Ohjelmia ei tosiaan tarjota valmiina vaan kaikessa jätetään lopulliset soveltamisen päätökset treenaajalle itselleen. Lisäksi liikekuvaukset yms puuttuvat kokonaan, mutta nehän eivät tämän kirjan tarkoitukseen sopisikaan.

Jos negatiivisia puolia haetaan, on kirjassa ehkä hieman liikaa hehkutettu natukehittymisen "rajattomuutta" ja siihen tyyliin.

Jokaiselle tosissaan treenaavalle ja vuoden pari kokemusta omaavalle todella antoisa ja perustreenikirjamassasta positiivisella tavalla erottuva kirja.

Tulisi ehdottomasti kuulua jokaisen vakavasti punttitreeniä harrastavan ihmisen kirjastoon! Itse olen lukenut kyseisen kirjan jo melkein puhki ;)
Pyrinkin lukemaan kaikki mahdolliset lajia koskevat opukset ja kyllä tuo on edelleenkin ehdoton ykkönen *odottaa postilaatikolla Viikinki 84:n voimaopasta*

Minun mielestäni tuon kirjan lukemisesta ei ole haittaa kokemattomallekaan, jos vain omaa hyvän lukupään ja malttia sekä järkeä heti treenaamisen alkuvaiheessa.

Joo ihan mielenkiintoinen. Hieman yliampuvaa tyyliin:
hauiksia viisi päivää, "treenaa vitusti ja syö vaan reilusti niin et mene ylikuntoon."

Mutta suomalaisista kirjoista ehdottomasti rotunsa valioita.

Hyvä kirja pidempään treenanneille. Myös aloittelijoille paljon tietoa. Parhaimpia kirjoja minkä olen treenistä ja kaikkeen siihen liittyvästä lukenut. Suosittelen!:)

Minun mielestäni kirja on aika turha. Netistä koottua mutu-tietoa ja äijäilyä. Paljon varastetaan surutta esim. Charles Poliquinilta ja muilta "sensaatio"-kirjoittajilta, eikä kuitenkaan mainita lähteitä.

Edustaa siis kaikkea mitä hyvä treenikirja ei ole; sensaatiohakuinen, katteettomia lupauksia antava ja osittain jopa terveydelle vaarallista infoa jakava.

itse mietin tätä kirjassa esiteltyä "syö 2 viikkoa ja diettaa 2 viikkoa" jota uhottiin käytännössä toimivaksi. kuitenkin tämä on lähes suoraan Muscle Median ABCDE- dietti , joka on leimattu toimimattomaksi... olisi hauska tietää mistä tämä "käytännön toimivuus" on todettu? dietti on kuitenkin niin vakuuttavasti esitetty, että olen itse jopa ajatellut ryhtyä moiseen, vaikka joskus ABCDE:tä olen kokeillut, enkä ollut kovin tyytyväinen tuloksiin.

Originally posted by kenno
itse mietin tätä kirjassa esiteltyä "syö 2 viikkoa ja diettaa 2 viikkoa" jota uhottiin käytännössä toimivaksi. kuitenkin tämä on lähes suoraan Muscle Median ABCDE- dietti
Ja tämän ABCDE-dieetin keksijähän oli se joku ruotsalainen professori Thorbjörn Smoergåsborddottir tai jotain siihen suuntaan. Voin tarkistaa kotona vielä tuon nimen, koska siinä saattaa ehkä olla kirjoitusvirhe.

Jees.

Olen itse pitänyt kyseistä teosta treenaamisen ohjenuorana. Tai siis pitäisin jos aina vaan jaksais painaa apinan raivolla ja syödä oikein. Mutta kaiken kaikkiaan oikein mielenkiintoinen ja erilainen kirja treenaamisesta...

Jos jollain on käytännön kokemuksia siitä ABCDE (vai mikä se nyt oli) systeemistä, niin voisi valaista sen toimivuutta.

pari sykliä kokeilin: aina tuli paljon rasvaa, diettaaminen lähtökohtaan kesti kauemmin kuin 2 viikkoa -> tulleet lihakset suunnilleen lähtivät. olin aluksi sitä mieltä että lihasta jäi, mutta myöhemmin totesin että läskiä se taisi olla...

sitä sen sijaan ei tullut kokeiltua että ottaisi massan huomattavasti kevyemmin kalorein.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä luin juuri kirjan ja mua jäi vaivaimaan ainakin ohjeet tyyliin
-"Lepopäiviä ei pidetä sen vuoksi että lihas kasvaa levossa. Lepoahan saadaan yhtä paljon vaikka sama harjoitusmäärä olisi jaettu seitsemälle piäivälle viikossa."
-"Suorituskyky palautuu jo vuorokaudessa tai parissa.saavutetun edun menettäminen alkaa noin 3 vuorokauden kuluttua harjoituksesta ja runsaan viikon kuluessa voimataso on pudonnut takaisin lähtötasolle."

Nämä vain esimerkkeinä mutta kuitenkin kertovat hyvin kirjan tekijän ajatuksen treenin määrästä ja siitä kuinka usein treenataan ja millä sarjamäärillä? Kommentteja?
Kirjassa on kyllä silti mielestäni yksi parhaista mitä olen lukenut ja sai miettimään uusia kujeita treeniohjelmaani.

Originally posted by metal

Nämä vain esimerkkeinä mutta kuitenkin kertovat hyvin kirjan tekijän ajatuksen treenin määrästä ja siitä kuinka usein treenataan ja millä sarjamäärillä? Kommentteja?
Kirjassa on kyllä silti mielestäni yksi parhaista mitä olen lukenut ja sai miettimään uusia kujeita treeniohjelmaani.

Onhan siinä paljon kovia määriä esitetty.
Määrä ei kuitenkaan ole kovin yksiselitteinen asia, mikä kirjassakin kyllä selitettiin.
On suuri ero vetääkö megaraskasta pakkotoistotreeniä 5xvko vai kevyempää täysin eri asioihin perustuvaa treeniä sen saman 5xvko. Sarjamäärät, intensiteetti (sarjojen loppuunvieminen, tehokeinot) käytettävät painot jne kaikki vaikuttaa.

Esim kirjassa esitetty frekvenssiohjelma, jossa koko kroppa treenataan neljästi viikossa kevyehkösti pienellä volyymilla, ei varmasti toimisi jos tehtäisiin paljon sarjoja/lihasryhmä, raskailla painoilla ja absoluuttiseen loppuun saakka/tehokeinoja.

Aika kovilta silti monen treenisysteemin suositetut määrät siellä tuntuu. Lähes joka tilanteessa kuitenkin muistutetaan: harjoituskohtainen määrä ja teho jne sovellettava tilanteen ja sietokyvyn yms mukaan jne.

No en paljoa mennyt metsään. ABCDE-dieetin keksijä on siis Torbjörn Åkerfeldt, uppsalalainen shamaani, öljyheikki ja murmelintäyttäjä.

Re: Re: Massaa! Voimaa! Banzai!

Originally posted by Pork
*odottaa postilaatikolla Viikinki 84:n voimaopasta*
:lol1:

Hyvä kirja tuo massavoima on. Teinpä itekki melkosen muutoksen treeniohjelmaan ku luin sen kirjan, sovelsin sitä kirjan perusohjelmaa, ja hyvin toimii tämmönen välistä.

kokemuksia?

Just lukasin kirjan ja alko kiinnostaan tuo penkkipunnerrus ohjelma. Aattelin sitä ruveta kokeileen jos kerran siittä on joku saanu niin pirusti irti. Elikkä onko kukaan kokeillu sitä käytännössä ja minkälaisia kokemuskia käyttäjillä on ollu? Onko penkín maximi parantunu ja jos on niin paljoko?
Pystyykö penkin maximi tulos parantua ilman ettei tee penkkiä lähes ollenkaan, niin kuin tässä ohjelmassa on tehty? :confused:

Re: kokemuksia?

Originally posted by ilem
Pystyykö penkin maximi tulos parantua ilman ettei tee penkkiä lähes ollenkaan, niin kuin tässä ohjelmassa on tehty? :confused:
kyllä pystyy, eihän westsidessakaan tehdä penkkiä juuri muuten kuin dynaamisesti. maksimiliikkeet on jotain sinnepäin; lattiapunnerrus, jm press, kapea vinopenkki...

Originally posted by niakerlu
Jos jollain on käytännön kokemuksia siitä ABCDE (vai mikä se nyt oli) systeemistä, niin voisi valaista sen toimivuutta.

testosterone.netissa dieetista oli juttua, taisivat tehda siita oman versionkin, joka kaiketi paransi tuloksia. Kaikki alkuperaista ruotsalaissysteemia kokeilleet kerasivat vain lisaa laskia, lihakset tuli ja meni.

Ei oo ainoo Muscle Median humpuukijuttu: kuka viela muistaan kuin HMB tuntuu decalta ja niiden penkkiohjelmalla nousee penkki 8 viikossa 50 paunaa ...

Originally posted by metal
Mä luin juuri kirjan ja mua jäi vaivaimaan ainakin ohjeet tyyliin
-"Lepopäiviä ei pidetä sen vuoksi että lihas kasvaa levossa. Lepoahan saadaan yhtä paljon vaikka sama harjoitusmäärä olisi jaettu seitsemälle piäivälle viikossa."
-"Suorituskyky palautuu jo vuorokaudessa tai parissa.saavutetun edun menettäminen alkaa noin 3 vuorokauden kuluttua harjoituksesta ja runsaan viikon kuluessa voimataso on pudonnut takaisin lähtötasolle."

Oon samaa mielta tuosta treenitiheydesta. Sain hyvia tuloksia Korten 3x3lla, testo.netin venalaisella kyykkyohjelmalla ja HST toimii myos. Kaikissa treenataan samaa lihasryhmaa 3x viikossa, HSTn 6 paivan versiossa jopa 6 kertaa viikossa.

Toinen yhteinen nimittaja mainituille ohjelmille on, etta intensiteettia vaihdellaan ennalta suunnitellulla syklityksella.

Käsittääkseni Murmeli metian artikkeli kävi Bilin taikaatekevässä kirjoituskoneessa muuntumisleikissä ennen julkaisua. Kalorimäärien vaihtelut eivät olleet alkuperäisessä noin runsaat syklien välillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom