Massaa vai diettiä?

Mitä olette kokeneemmat mieltä, että kannattaisko vetää tähän väliin vähän diettiä? Mitat on nyt 176/95. Toinen vaihtoehto olis sitten massakauden jatkaminen jonnekin toukokuulle, jolloin jokatapauksessa dietille ryhdyn.

Jos massakautta jatkan, niin ruokavalion tulisi siinäkin tapauksessa olla tiukka ettei tuota fläsää kertyisi merkittävästi lisää. Joten olisiko järkevää pudotella esim. jouluun mennessä ~5 kg ihraa pois ja rasvat jonnekin kympin tuntumaan ja aloittaa sitten vuoden alusta uusi massakausi?

Itse alan kallistua tuohon dietin puolelle. Mielipiteitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nuo varsinaiset massakaudet on aika old school -touhua ja tuloksena tolkuttomasta ylikaloreista on läskiä ja nestettä. Jos tuo vip-puolen kuvien kunto on tämänhetkinen tilanne, niin älä aikanaan mitään "massakautta" alota. Ennemmin kannattaa syödä hieman plussalla, mutta pitää silti ruokavalio ennemmin bodarin ruokavaliota muistuttavana. Jos nyt jatkat massan keräämistä, niin toukokuussa olet tilanteessa, jossa pudotat monta kuukautta niitä kerättyjä "massoja" ja jos huonosti käy, niin olet dieetin jälkeen plus miinus nolla -tilanteessa. Tämä on kuitenkin vain yksi mielipide. Itsehän olen sillä kannalla, että ne vatsalihakset pitäisi pitää näkyvissä 365 päivää vuodesta. :)

Mittasin äsken sikapihdeillä rasvaa ~17 %.

En mä tolla "massakaudella" tarkottanutkaan mitään läskimassan keräämistä, vaan nimenomaan sitä, että syödään vähän plussalla ja toivotaan mahd. suuren osan tulevasta painosta olevan lihaa.

Mutta kun tuota painoa on jo nyt varsin paljon, niin keväällä se ois jo selvästi 100 toisella puolella. Tuntuis vaan mielekkäältä pudottaa nyt vaikka se 5 kg pois ja aloittaa sitten syöminen lievillä +kaloreilla. Samalla tulis vähän harjoteltua diettiä, jos vaikka joskus tulevaisuudessa innostuisin kisaamaan..

Mä oon Tomin kanssa sanoilla linjoilla. Ei kannata (kuvien perusteella) kauhesti 'bulkkailla'. Ei se diettaaminen niin hauskaa ole, varsinkaan jos tuota ylimääräistä on oikein perkeleesti. Oikeastaan sinuna mä tässä kohtaa diettaisin muutaman kilon pois ja sitten taas sitä kevyttä 'bulkkia' mukaan kuvioihin.

Itse kuitenkin parhaiten tiedät miten jaksat dietata ja miten säntillinen dietillä olet. Lihojen säilyttäminen, kun saattaa vaatia aikamoisia ponnisteluja ruokavalion suhteen..

edit. mun silmiini tuo rasvaprosentti tuntuu hieman alhaiselta. Mulla ei tosin ole kokemusta rasva% mittaamisesta, joten hyvin mahdollista on, että olen väärässä ;)

Joo, mittaustulokset voi aina heitää ja varsinkin jos mittaaja on kokematon, kuten tässä tapauksessa. Suoritin mittaukset kuitenkin useaan otteesseen ja päädyin em. lukemaan.

Toisaalta voin kuitenkin sanoa, että lähtötilanne aikoinaan oli täysin rasvaton, jolloin 17 % voi hyvinkin pitää paikkansa. Tiedä siitä sitten.. Kuvissa on päällä oikein kunnon nestepöhö ronskin kreatiinin käytön takia, nyt oon ollu pari viikkoa jo ilman.

Mutta tuo 17 % on kuitenkin mulle se vertailukohta, jos/kun nyt dietille ryhdyn. Mutta nyt salille rankaisemaan rintaa ja hartioita!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom