no ensinnäkään mulla ei ole varoja syödä täysillä joka päivä,näin se mun kohalla on -.- ikävä kyllä.eli mennään mutsin ehdoilla safkois mutta pystyn kuitenki lisäravinne puolen ite hankkimaan...tästähän tässä on kyse?
Mites sulla tuo ruokavalio on kasassa, jos aatellaan proteiininsaantia? Aamupalalla tulee protskua tarpeeksi?
Rahkan kylkeen otettuna rypsiöljy antaa kivasti lisäkaloreita, kun ottaa pari-kolme kertaa päivässä. Kananmunat ei ole kovinkaan kalliita, ja niistä saa kaloreita.
Pähkinät mainittiinki jo aiemminkin, niistä saa paljonkin kaloreita.
Jos mietit ainoastaan massanlisäysvalmisteita, niin mieti joisitko mielellään sokerilitkua joka päivä (vertaus) -> massanlisäysvalmisteissa on nopeita hiilareita aika paljon.
Onko aamupala kunnossa? Reilulla aamupalalla voi helposti lisätä päivän energiansaantia, sillä aika moni ihminen vetää pieniä aamupaloja, esimerkiksi pari leipää ja kuppi kahvia, tai pelkkä aamupuuro.
Aamulla leipää, leikkelettä, juustoa, rahkaa, maitoa, jogurttia (tosin sis. sokeria reilusti, mutta sullahan ei paino ole edes nousussa vielä), banaania, protskudrinkkejä.. Mulla ainakin riittävä aamupala herättää ruokahalut koko päiväksi, ja pystyy syömään muillakin aterioilla kunnolla.
Ehdottaisin, että sillä muutamalla kympillä kuussa mikä kuluisi massanlisäysvalmisteisiin, varmistat että kotoa löytyy ainakin rahkaa, munia, rypsäriä, pähkinöitä.