Massaa NYT

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja painaja
  • Aloitettu Aloitettu
olen 16v poika,189cm pitkä 75kg painan eli auttaa mitä lisaravinteita pitäisi käyttää ettää paino nousis sinne 80-85kg ehkä jopa ylikin ;)
eli syön nyt 5-6 kertaa päivässä perus kotisafkaa ja juon palkkariksi leaderin recovery höystettyna glutamiinilla mutta paino ei ole noussut pitkääään aikaan eli mitä lisäksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suurennat niitä yksittäisiä annoksia, enemmän perunaa, riisiä ja kaikkea.

kotisafka = perunaa,keittoja(nakki,liha),makaroonilaatikkoa aika usein on tota,asiat on nii notta mutsi ne ruuat tekee meikäläiselle että se vähä niinku päättää,mä voin taas mun lisäravinne puolen päättää...ja siinä päästään tähän threadiin!

Syö sitä ruokaa enemmän. Sitä pitää oikeasti syödä ihan jumalattomasti, että kehittyy hyvin :D Miten usein treenaat? Nii ja jos et nuku kunnon yö unia nii alappa nukkuun, vaikuttaa ainakin itellä tosi paljon palautumiseen.

Chrisu90 sanoi:
Syöt nii paljo et tuntuu silt et lentäis laatta jos söisit viel yhe lusikallise sitä ruokaa.
Ei se aivan noin ole. Joitan ravintoaineita voi syödä huoletta kilo kaupalla eikä energiaa heru niin paljon, että oltaisiin päivän jälkeen plussan puolella, kun taas joitain riittää muutama sata gramma ja energiaa on tarpeeksi. Puhdasta bodysafkaa ja jos joutuu tykittää reipaasti yli 4000 kcal päivässä voi sitten kikkailla vähän epäpuhtaamallakin ruualla.

Syö sitä ruokaa enemmän. Sitä pitää oikeasti syödä ihan jumalattomasti, että kehittyy hyvin :D Miten usein treenaat? Nii ja jos et nuku kunnon yö unia nii alappa nukkuun, vaikuttaa ainakin itellä tosi paljon palautumiseen.

salilla käyn 6x viikossa 4-jakosella mennään jalat 2x viikossa ja yksi päivä käyn salilla venyttelemässä :) eli kulutusta tapahtuu aika lailla palion

keitoissa on yleensä aika vähän kaloreita... syöt vaa jotai (normisafkan lisäks) missä on reilusti kaloreita.
ja vähennä aerobista.

Ei se aivan noin ole. Joitan ravintoaineita voi syödä huoletta kilo kaupalla eikä energiaa heru niin paljon, että oltaisiin päivän jälkeen plussan puolella, kun taas joitain riittää muutama sata gramma ja energiaa on tarpeeksi. Puhdasta bodysafkaa ja jos joutuu tykittää reipaasti yli 4000 kcal päivässä voi sitten kikkailla vähän epäpuhtaamallakin ruualla.

Toi o kyl totta mut tollee mä ainaki tein :D

Toi o kyl totta mut tollee mä ainaki tein :D
Jos mättää nasun täyteen vihaneksia ja jotain hedelmiä, niin en yhtään ihmettele jos ei paino nouse. Toisaalta, jos menään toiseen ääripäähän ja vedetään jotain cheatti mättöä mahan täydeltä voi paino nousta jo ihan kiitettävästi ja jollaikin voi tulla hieman ylimääräistä rasvaa.

no ensinnäkään mulla ei ole varoja syödä täysillä joka päivä,näin se mun kohalla on -.- ikävä kyllä.eli mennään mutsin ehdoilla safkois mutta pystyn kuitenki lisäravinne puolen ite hankkimaan...tästähän tässä on kyse?

Varaa vuosi aikaa ensinnäkin tuohon painon nostamiseen. Massanlisäysvalmisteet ei tee autuaaksi, vaan niissä yleensä joudut maksamaan ylihintaa hiilarista, jota saa ihan tarpeeksi normaalin ruuan mukana muutenkin. Lisäravinteiksi riittää hera+malto. Käytät molempia palkkarissa ja pelkkää heraa välipaladrinksuina jos välttämättä haluat jauhoista ottaa sitä energiaa. En kyllä ymmärä jos pystyt itse vaikuttamaan lisäravinteiden ostoon, niin mikset voi ostaa itsellesi jotain ylimääräisiä välipala-aineksia? Kuten jo sanottua, esimerkiksi pähkinöissä on pirusti kaloreita, rypsiöljy on halpaa ja hyvää rasvaa. Kevytmaitoa jos juot yhden ylimääräisen litran päivässä, saat siitä 460kcal ja 32g proteiinia. Ihan normaalilla ruualla ja halvoilla elintarvikkeilla saat siis samat hyödyt kuin massanlisäysvalmisteilla, mutta terveellisemmässä muodossa. IMO palkkari on ainoa todella hyödyllinen lisäravinne, kaikki muu on enemmän ja vähemmän turhaa.

edit. kananmunat rocks.

no ensinnäkään mulla ei ole varoja syödä täysillä joka päivä,näin se mun kohalla on -.- ikävä kyllä.eli mennään mutsin ehdoilla safkois mutta pystyn kuitenki lisäravinne puolen ite hankkimaan...tästähän tässä on kyse?

Ei ole. Otat vaan sitä mutsin tekemää makaronilootaa enemmän ja syöt koulussakin enemmän. Ja luulisi nyt jotain välipalaa kotoa löytyvän mitä voi myös kitusiinsa tunkea ruokien välissä. Lopetat nyt noista lisäravinteista jauhamisen, palautumisjuoma riittää ihan hyvin.

olen 16v poika,189cm pitkä 75kg painan eli auttaa mitä lisaravinteita pitäisi käyttää ettää paino nousis sinne 80-85kg ehkä jopa ylikin ;)
eli syön nyt 5-6 kertaa päivässä perus kotisafkaa ja juon palkkariksi leaderin recovery höystettyna glutamiinilla mutta paino ei ole noussut pitkääään aikaan eli mitä lisäksi?

Olen antanut kertoa itselleni, että nyrkkisääntönä paino voi nousta luokkaa kilo / kuukausi, ilman että saat pelkkää läskiä. Toisin sanon 85 kg:hen on matkaa noin 10 kk. Nämä ovat tietysti yksilöllisiä asioita. Välttämättä et tarvitse mitään lisäravinteita, kunhan perusruokaa on riittävästi. Jos et työn / koulun takia pysty syömään säännöllisesti, jauhot voivat olla perusteltuja, mutteivat välttämättömiä. Palkkari kuuluu tietysti aina ottaa.

Itse olen (edelleen) kukkakeppi. Paino noussut tänä vuonna 8 kg. Lähinnä lihasta. Olen käyttänyt lähinnä protskujauhoja täydentämään safkailua (töissä iltapäivällä jne).

Mites sulla tuo ruokavalio on kasassa, jos aatellaan proteiininsaantia? Aamupalalla tulee protskua tarpeeksi?

Rahkan kylkeen otettuna rypsiöljy antaa kivasti lisäkaloreita, kun ottaa pari-kolme kertaa päivässä. Kananmunat ei ole kovinkaan kalliita, ja niistä saa kaloreita.
Pähkinät mainittiinki jo aiemminkin, niistä saa paljonkin kaloreita.
Jos mietit ainoastaan massanlisäysvalmisteita, niin mieti joisitko mielellään sokerilitkua joka päivä (vertaus) -> massanlisäysvalmisteissa on nopeita hiilareita aika paljon.

Onko aamupala kunnossa? Reilulla aamupalalla voi helposti lisätä päivän energiansaantia, sillä aika moni ihminen vetää pieniä aamupaloja, esimerkiksi pari leipää ja kuppi kahvia, tai pelkkä aamupuuro.

Aamulla leipää, leikkelettä, juustoa, rahkaa, maitoa, jogurttia (tosin sis. sokeria reilusti, mutta sullahan ei paino ole edes nousussa vielä), banaania, protskudrinkkejä.. Mulla ainakin riittävä aamupala herättää ruokahalut koko päiväksi, ja pystyy syömään muillakin aterioilla kunnolla.

Ehdottaisin, että sillä muutamalla kympillä kuussa mikä kuluisi massanlisäysvalmisteisiin, varmistat että kotoa löytyy ainakin rahkaa, munia, rypsäriä, pähkinöitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom