Massaa ja Voimaa!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonski
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Selailin parhaimpani mukaan foorumia, mutta en varsinaisesti suoraa vastausta löytänyt omaan kysymykseeni. Elikkä, Olen 174cm ja n.68kg. (19v)Tarkoitus olisi saada nousemaan painoa lihasmassan muodossa ja tietenkin voimaa samalla. Harrasteita ollut junnusta asti(jalkapallo ja parisen kamppailulajia) joten ylimääräistä rasvaa ei pitäisi olla. Tällä hetkellä käyn puntilla ja uimassa vuorokuukausin, viime punttikuussa sain painoani nostettua 5kg....aivan, yhdessä kuussa...Normaalin ruoan lisäksi aamuin ja treenin jälkeen join Cyklone proteiinia tai Pro gaineria(joka ei tuntunu tekevän mitää) Salilla kävin 5kertaa viikossa, mutta jokaiselle lihakselle tuli väh.1välipäivä jolloin ehti hyvin palautua. Joten itse kysymykseen!
Jos joku osaavampi osaisi neuvoa passelin treeni ohjelman jolla juuri saisi sitä voimaa ja massaa(treeniin sisältyisi pienempiäkin lihasryhmiä kuten niska, ranteet yms.) +ravinteissa neuvoisi koska toimiva cycklone on englantilaista ja sitä ei vielä ole suomen markkinoilla :( Ja muilla ei tunnu samaa vaikutusta olevan...tai sitten niinkuin aina, nälkä kasvaa syödessä ja kärsivällisyys katoaa :D Pahoittelut mahdollisista kirjotusvirheistä ja kiitos jo näin etukäteen uusista ideoista ja mahdollisuuksista ;)

Käytä vaan sitä searchia niin varmasti löytyy kasapäin ohjelmia, mistä valitset sopivimman tuntuisen.
Toi vähintään 1 lepopäivä tuntuu kyllä liian vähältä, ei taida lihakset ehtiä palautua noin lyhyessä ajassa.....

Niin tosiaan se unohtui, elikkä jalkoja, vatsoja ja selkiä tein n.5x20 eri konstein(painoilla, rutistajalla jne. jne.) Muuten yhtä lihasryhmää tein 12 sarjaa[6,9,12(lisää painoa)6,9,12(lisää painoa) jne.] tästä syystä vain max.4lihasryhmää/päivä. Liekö lisäyksestä hyötyä, mutta jätetään se ammattilaisten arvioitavaksi :D

Palautumisen lisäks ois hyvä pitää vielä yksi päivä lepoa. Sinä päivänä lihakseen tankkautuu uusia rakennusaineita ja lihakset saa energiavarastonsa täytettyä niin jaksaa sit taas treenata kunnolla.

Jonski sanoi:
Selailin parhaimpani mukaan foorumia, mutta en varsinaisesti suoraa vastausta löytänyt omaan kysymykseeni. Elikkä, Olen 174cm ja n.68kg. (19v)Tarkoitus olisi saada nousemaan painoa lihasmassan muodossa ja tietenkin voimaa samalla....

Moro!

Pyri rakentamaan ohjelmasi raskaiden perusliikkeiden ympärille. Niillä kehityt kaikkein nopeiten alussa. Kiinnitä huomioita liikkeiden oikeaan tekniikkaan, oikean tekniikan oppiminen nopeuttaa kehitystäsi eli saat nopeammin massaa ja voimaa (kulkevat käsikädessä).

Liikkeitä voisi olla

Jaloille: Kyykky, jalkaprässi

Selälle: leuanvedot, kulmasoudut, taljavedot niskan taakse, maastavedot

Rinnalle: penkkipunnerrus, vinopenkkipunnerrus , punnerrus käsipainoilla

Olapäälle: pystypunnerrus tangolla, pypu käsip.

Hauikselle: habakääntö tangolla, käsipainoilla, scott-kääntö

Ojentajalle: kapea penkki, ranskalainen punnerrus, kääntö taljassa

Mieti haluatko 3-kierron koko kropan kerralla vai mitä? Käytä searchia n. 5 h niin jo alkaa valkenemaan...

hauiksille:

Minä aloittaisin koko homman maltillisella bodauksella kunnes tekniikat on kohdalla ja paikat hieman vahvistunu ja sitte välillä pitää pieniä "voimapyrähdyksiä"

mä teen sillain et jokatoinen päivä treenaan maksimi voimaa esim. penkissä ja kyykkyy 5x1-3 toistoi lopus yleensä muutama pakkotoisto ja habaa, vatsoi, jalkoi ja selkiä 2x10-15 toistoo. huom. esim tos penkissä ei sit saa enää se neljäs ja viides toisto lopus mennä, muuten on liian vähän painoo, sama nois muissa. sit jokatoinen päivä penkis ja kyykys 3x10 ja muissa 2-3x 15-20 toistoo nii lihakset kasvaa

antti88 sanoi:
mä teen sillain et jokatoinen päivä treenaan maksimi voimaa esim. penkissä ja kyykkyy 5x1-3 toistoi lopus yleensä muutama pakkotoisto ja habaa, vatsoi, jalkoi ja selkiä 2x10-15 toistoo. huom. esim tos penkissä ei sit saa enää se neljäs ja viides toisto lopus mennä, muuten on liian vähän painoo, sama nois muissa. sit jokatoinen päivä penkis ja kyykys 3x10 ja muissa 2-3x 15-20 toistoo nii lihakset kasvaa
Ensinnäkin toivottavasti "päivä" tarkoittaa tässä treenipäiviä pidemmällä palautuksella, eikä perättäisiä viikonpäiviä... Niin ja käsittääkseni pakkotoistot eivät ole hyödyllisiä voimaa haettaessa?

Back
Ylös Bottom