Massa/Voima, toimiiko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kokis90
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Olen nyt nostanut punttia jo toista vuotta, mutta silti olen miettinyt lähestulkoon kokoajan seuraavaa juttua, jota nyt vihdoin aattelin ujona Pakkotoistosta kysyä.

Eli siis mitä sanotte näin karkeesti, voisiko toimia seuraavanlainen systeemi, haussa käsiin massaa, muualle voimaa!

*MAANANTAI (voima):
Penkki 5x5

*KESKIVIIKKO (massa):
ransk. ojentajapunnerrus 3x8-10
dippi 3x8-10
hauiskääntö tangolla 3x8-10
hauiskääntö kp 3x8-10
pystypunnerrus 3x10
vipunostot sivulle 3x10

*PERJANTAI (voima):
maastaveto 5x5

Tuli nyt vähän töykeesti koko kysymys sekä ohjelma selitettyä, mutta siis todellakin onko täällä ketään toista samanlaista joka haluaisi treenata käsiin massaa ja muualle vain pelkkää voimaa? Voisiko tälläinen toimia, vai onko vain valittava erikseen massa vai voima??

Taitaa tuolla ohjelmalla jäädä molemmat saavuttamatta.

Oletetaan kuitenkin että ruokailu on kunnossa, onhan?

Suosittelen noille tavoitteille lämpimästi että otat käyttöön Starting Strength + käsipainotteinen lisäohjelma päälle, esim Waterburyn perfect 10. Tällä combolla saat mainiosti perusvoimaa ja hieman ekstrapalaa sitten käsiinkin jos kerta isompia käsiä halajat.

Katsot täältä jonkun hyvän 2jakosen tai 1jakosen ja teet koko kroppaa painottaen sitten vaikka niitä käsiä, vaikka IMO suosittelisin kyllä koko kropan tasapuolista harjottamista.

Kokeilepa tehdä 1-2 (Esim. ma ja pe) kertaa viikossa 20 toiston kyykkysarjat. Sen päälle sitten muu treeni Pakkiksesta varmaan löytyy dataa kyseisestä muodosta. Eli (lämmittelyn jälkeen tietysti) yksi pirun kova sarja kyykkyjä, 20 toistoa, pari kertaa viikossa. Auttaa kummasti massan kasvatuksessa.

Kokeilepa tehdä 1-2 (Esim. ma ja pe) kertaa viikossa 20 toiston kyykkysarjat. Sen päälle sitten muu treeni Pakkiksesta varmaan löytyy dataa kyseisestä muodosta. Eli (lämmittelyn jälkeen tietysti) yksi pirun kova sarja kyykkyjä, 20 toistoa, pari kertaa viikossa. Auttaa kummasti massan kasvatuksessa.

Tuskin kädet hirveästi sitä massaa ottavat kyykyissä, vaikka kuinka painais sarjaa. :rolleyes:

Tuskin kädet hirveästi sitä massaa ottavat kyykyissä, vaikka kuinka painais sarjaa. :rolleyes:

Onhan kautta aikain tiedetty/väitetty kunnon kyykyillä olevan kasvuvaikutusta koko kroppaan. Esim. Curtis Hise (katsokaa Googlesta, jos ette tunne) kasvoi älyttömästi tekemällä 20 toiston kyykkyjä.

Itse olen tehnyt aina joskus 20 toiston kyykkysarjoja. Viimeisen toiston jälkeen, kun saa tangon telineisiin ja lähtee siitä pois, niin meinaa jalat lähteä alta ja aivan uskomattoman kuollut olo kaikinpuolin. Itselläni on jalat ainakin kasvaneet hyvin. Suosittelen! :thumbs:

Itse olen tehnyt aina joskus 20 toiston kyykkysarjoja. Viimeisen toiston jälkeen, kun saa tangon telineisiin ja lähtee siitä pois, niin meinaa jalat lähteä alta ja aivan uskomattoman kuollut olo kaikinpuolin. Itselläni on jalat ainakin kasvaneet hyvin. Suosittelen! :thumbs:

Vanhaan "hyvään(?)" aikaan oli tosimies vasta sitten, kun kyykkäsi 20 kertaa 1,5 x oman painonsa... Siihen vielä hieman matkaa. Paino n. 90, eilen kyykkäsin 100kg 22 kertaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom