Minä itse juoksentelen matolla salilla silloin tällöin stepperin ohella kuin pahainen aropupu, enkä ole huomannut siitä mitään negatiivista...toki juoksen ainostaan niinä päivinä, kun en ole tehnyt ennen tai jälkeen jalkoja, sekä samana päivänä en tee punttia. Juokseminen poistaa elimistöstä tehokkaasti nestettä, mutta nesteppähän ei ole sinällään lihasmassaa, ja mielestäni jos et juokse aivan tolkuttomia aikoja, niin massan saannille sillä voi olla jopa positiivisia vaikutuksia. Itselläni on ainakin aerobisilla harjoitus-jaksoilla henkisesti parempi fiilis, kun pelkkinä punttausjaksoina, jaksaa paremmin, eikä ole liian tukkoinen olo. Uskon ainakin itse, että sopivasti suhtautettuna aerobinen liikunta kun parantaa ihmisen aineenvaihduntaa, myös lisää elimistön kykyä sitoa tärkeitä ravintoaineita, ja siten vain parantaa lihasmassan saantia. Toki liika on aina liikaa...no marathon. :whip:
Ajatellaanpas asiaa myös tuon hikoilun kannalta, runsas veden juonti ja runsas hikoilu puhdistaa elimistön tehokkaasti kuona-aineista, ja täten edesauttaa nautittujen ravintoaineiden imeytymistä puhtaalle pohjalle.
Eli, jos teet maanantaina jalat, juokse keskiviikkona ja vaikka perjantaina jos haluat. Itse teen välillä stepperipäiviä, jolloin pumppaan pelkkiä etureisiä reisipenkissä 5x30 toistoa aivan mini-painoilla, ja tuon jälkeen steppailen kevyesti tunnin. Nannaa on tehnyt! :D (huom, kerran viikossa tällainen, kerran juoksu, kerran muu aerobinen, kuten kävely tai uinti ym....)