Mass Blastista välipaladrinkki ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dietka
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo Mass Blast on sen verran sutjakkaasti imeytyvää ettei siitä taida tällasenaan olla välipalajuomaksi.

Olikos se niin että kuidut hidastaa imeytymistä ?

Mulle ei aamusta mene mikään alas ikinä, mutta tänään vedin Mass Blast drinkin maitoon ja perään sain mutusteltua pari hapankorppua.

Ei hyvin mee :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No mullekkaan ei koskaan ikinä maistu mikään aamulla herätessä. Teen nykyään leivät mukaan töihin ja syön ne vasta siellä. Kyytipoikana litra kahvia. ;)

Heti sängystä noustua tekee jo tiukkaa saada lasi vettä mahtumaan..

Eiks tuossa mass blastissa oo kuitenkin sitä hitaammin imeytyvää prodea. Kyllähän tuo välipalanakin menee, jos ei turhia dieettaile. Itse nappailen duunissa aamupäivisin pro slown.

Totuta vatsasi puurolla tuohn aamuruokailuun. Itse rupesin syömään vispipuuroa maidon kanssa aamuisin ennen töihinlähtöä ja nyt kuukauden päästä voi vedellä leipiäkin. Tuollainen maistuva puuro (ei mikään kaurapuuro ilman voisilmää) meni nesteen kanssa kohtalaisen kivuttomasti.

Toinen vaihtari on kanssa vetää rukkityyliin sellaista nälkäkuuria, et aamulla voi syödä vaikka kamelin ja juoda vielä pullakahvit jälkkäriksi ;)

Juu, siihen aamusyömiseen tottuu hiljalleen. Hetki sitten tuli vielä oksennus suuhun aina syödessä, nykyään vetelen n. 30 minuuttia heräämisestä jo kilon jogurttia. Tosin enpä usko että mikään bratwursti uppoaisi edelleenkään.. Ohoh, menipäs offtopiciksi... :nolo:

Ite käytän mass blastiä palkkarina, vaikka oonki dieetillä. Yleensä heitän desin mass blastiä ja puol desii proslowta. Ja sitte välipala drinksuna pelkkää proslowta.

Ostaa tehosekoittimen. Sitten siihen heraa/rahkaa, maitoa, kaurahiutaleita, banaani, maapähkinävoita, pakastemarjoja.

Mikä juoma olisi välipalaksi mielestäsi hyvä? Jos ei kiinteä ruoka putoa...

Anssi taas heitti tuollaisen one linerin, josta ei ole porukalle mitään hyötyä. Hän kyllä varmasti itse tietää, mitä tarkoittaa, mutta ei nytkään jaksanut kirjoittaa mitään perusteluja.

Mutta asiaan: Sanoisin, että Mass Blastista voi sekoittaa välipalajuoman vaikka maidon kanssa, mutta samalla pitäisi syödä lisäksi jotain kuitupitoista. Kyllä nyt jokainen jaksaa syödä palan tai kaksi kokojyväleipää ja jonkin hedelmän. Eikös tämä ole Mikenkin antama ohje MB:n käytössä.

Jouni Virtamo sanoi:
Sanoisin, että Mass Blastista voi sekoittaa välipalajuoman vaikka maidon kanssa, mutta samalla pitäisi syödä lisäksi jotain kuitupitoista. Kyllä nyt jokainen jaksaa syödä palan tai kaksi kokojyväleipää ja jonkin hedelmän. Eikös tämä ole Mikenkin antama ohje MB:n käytössä.
Olen kyllä Jounin kanssa samalla kannalla, jos samalla aterialla tulee kuitua tarpeeksi. Mutta en minä nyt ainenkaan käyttäisi tuota tuotetta välipalana, mutta jos kertakaikkiaan ei ole muuta vaihtoehtoa niin sittenn, mutta ei ainenkaan päivittäinen välipala voi olla, silloin tällöin ihan hyvä runsaan kuidun kera, mutta palkkarina sellaisenaan tai heran kanssa 1:1.

Anssi Manninen sanoi:
Kun katsoo Massblastin ainesosia niin sille on sen jälkeen vaikea löytää mitään käyttöä.
Ei sentää tarvii haukkua pakkiksen ykkös tuotetta, entäs jos siinä olikin pelkää konseraattii, entäs sitten, olisiko vähemmän huonompi?

Olis kyllä mielenkiintoista kuulla joskus tarkempia perusteluita anssilta. Tuollaiset yhden lauseen viestit ovat suoraan sanottuna pelkkää paskaa.
EDIT: Tässäkin on sentään kaksi lausetta. Ja tarkoitus ei nyt sentään ole vittuilla, mielellään sitä lukis nyt vähän perustelujakin joihinkin mielipiteisiin. :piis:

Kun katsoo Massblastin ainesosia niin sille on sen jälkeen vaikea löytää mitään käyttöä.

Ja Anssi jatkaa one linereitaan, joita ei perustele. Mass Blastissa on maitojauhetta, herakonsentraattia, maltodekstriiniä ja dekstroosia. Mikä siinä nyt Anssi sinua niin kovasti vierastuttaa? Tuotteessa on rakennusainetta ja energiaa, samoja aineksia näyttää olevan suurimmassa osassa urheiluravinteista. Dekstroosiakin on vain suositusten mukainen määrä, ei enempää, joten kenenkään vatsa ei siitä mene sekaisin.

No toi on tota. Ei Anssilta paljoa perusteluja tarvitse odotella. Riittää :anssi: merkki ja siinäpä se. Ei näitä juttuja ilmeisesti tarvitse selitellä taviksille :jahas:

Välillä pastetaan jonkun tutkimuksen abstrakti, ilman sen suurempaa selitystä. Ihan kiva, mutta yli 90% pakkilaisista ei ymmärrä koko tekstistä vitunkaan vertaa.

Mä en missään nimessä aliarvio Anssin asiantuntemusta, mutta tietynlaista ylimielisyyttä voisi hieman rajoittaa. Mies on alansa huippu, mutta ei se tarkoita sitä, etteikö asioita voisi vääntää välillä ratapalkista meillä tyhmemmille.

Eikös hapankorpussa ole kuituja ihan hyvin, niitä kun pystyy popsimaan pelkiltään, noita pystyy ehkä aamullakin pari nappaamaan.

Tuo tuntuukin olevan aika yleistä ettei aamulla maistu, ite luulin että mulla mahassa jotain onkelmaa. 1-2 tuntia heräämisen jälkeen alkaa jo nälkä hiipimään. Eväät mukaan ei ollenkaan paha idea toi aamiainen kun tuppaa olemaan aika tärkeä, siis terveellinen sellainen. Puuro ei uppoa vaikka kirveellä uhkais mutta happikset vois mennä, huono idea ?

EDIT: Hapankorpuissa näyttäis olevan 100g kohden 20g ravintokuituja, 100g jos meinais syödä niin varmaan 20 korppua sais mättää :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom