BB PRO Marko Savolainen

Minäpä luulin aikoinaan olevani noheva syödessäni Wrangen munaproteiinitabletteja, sellaisia ehtoollisleivän kokoisia ja makuisia murkuloita. Eipähän tarvinnut taistella mitään yrjöttäviä litkuja kurkusta alas, mutta eihän yksi purkki tainnut kestää viikkoakaan ja penteleen kalliitakin olivat vielä. Onneksi tuli kuitenkin hitonmoiset gainssit - hitonmoisina appelsiineina kainaloihin :ROFLMAO:
Minä myös aloitellessani hauiksen pumppaamisen mietin että en ala jauhojen kanssa sotkemaan ja tilasin monta purkkia Wrange super turbo protein tabletteja.
Siinä aina äkkiä niitä nieleskellessä totesin että jauhot on ihan jees ja seuraavalla ostosreissulla Wrangelta Mega Mass 4000 kainaloon 😎
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse oon nuorempaa sukupolvea mutta muistan kun joskus 14-vuotiaana Prismasta ostin suklaan makuisen gainerin 4kg pöntössä.
Kotona piilotin sen omaan huoneeseen ja iltaisin kun muut meni nukkumaan niin yritin sitä juoda. Nimenomaan yritin koska sekoitti sen maitoon tai veteen niin ihan vitun hirveen makuista ja täynnä paakkuja.
Ehkä 500g sain juotua kaikkiaan sitä ja lopulta pakko se oli roskiin heittää kun oksennus oli kurkussa pelkästä ajatuksesta.
En varmaan yli 5 vuoteen pystynyt mitään suklaan makuisia protskujuomia juomaan kun jäi sellaiset traumat 😁
 
Maustetehtaalla syntyy sivutuotteena soijaproteiinia ja sitä sain sukulaismiehen kautta ilmaiseksi joskus vuosituhannen vaihteessa, niin sitä tuli sitten käytettyä. Kaikkeen mahdolliseen maidosta, mehusta, veteen ja kaakaoon tuli sekoitettua, mutta aivan yhtä kamalaa oli kaikessa eikä se mihinkään sekoittunutkaan. Ykkösellä alas oli ainoa toimiva vaihtoehto :LOL: Wrangen 25kg maltosäkkiä en loppupeleissä ikinä tilannut vaikka mielessä kävi, muuta niitä 4kg säkkejä (vai oliko ne 5kg?) tuli ostettua aina se 3+1 tarjous, kuten myös 4kg herapönttöjä (maustamatonta tietenkin) sen jälkeen kun oli tarpeeksi kypsä soijaproteiiniin.

Ja tietenkin jokaisen tositreenaajan evoluution kuuluu se vaihe, kun ennen treeniä vedetään gramman ja sekunnin tarkkuudella tarvittavat jauhot, että treeni kulkee. Edelleen lämmöllä muistelen varsinkin maustamattoman arginiinin lähtemätöntä vaikutusta ja jos maustamaton BCAA intrassa ei saanut tehoja nousuun, niin ei sitten mikään...
 
Joskus reilu 15v sitten muistan kun kaverit kehui jenkkien lisäravinteita. Monia ei kuulemma suomessa saanut niistä edes myydä kun koostunus oli kemian puolesta aika jytyä. tiedä sitten totuutta..
 
Kyllä lisäravinteilla on ollut jopa ratkaiseva merkitys minun kehitykseen. Ilman niitä kalorit olisi jäänyt jopa alle 3000 kcal:n ja jokainen ymmärtää, että noilla kaloreillal ei ammattilaismassoja rakenneta, eikä varsinkaan niin lyhyessä ajassa, missä ne rakensin.

Olen samaa mieltä. Jos kaikki lisäravinteet pistettäisiin yhteen riviin, niin mielestäni jauhot olisivat paras lisäravinne silloin, jos on tarkoitus hankkia voimaa ja massaa mahdollisimman paljon ja nopeasti. Tämä edellyttää myös sitä, että jauhot ovat koostumukseltaan ja ravintosisällöltään tarpeeksi laadukkaita, jotta sitä voidaan hyödyntää tarpeeksi suuria määriä. Itse en soija ja maitojauhe kaudella pystynyt koskaan syömään jauhoja tarpeeksi, etteikö vatsani olisi mennyt melko pian sekaisin.
 
Joskus reilu 15v sitten muistan kun kaverit kehui jenkkien lisäravinteita. Monia ei kuulemma suomessa saanut niistä edes myydä kun koostunus oli kemian puolesta aika jytyä. tiedä sitten totuutta..
Joo, niitä oli jossakin vaiheessa myynnissä Suomessakin. Olivat todellakin aika jytyä. Jos en väärin muista, niin ainakin Muscletech:llä oli ollut yksi sellainen valmiste.
 
Mitähän se hevoshormooni on ollu, kun muistan ku penskana kiersi aina kauheet tornihuhut jostain äijistä, ketkä on käyttäny "hevoshormoneja" ja niillä on alkanu kasvaa paiseita ympäri kroppaa.:LOL:

Mä veikkaan että tuo tuli siitä että käytettiin eläimille tarkotettuja lääkkeitä jotka oli ihan samoja koostumukseltaan mitä ihmisille olevat on.Tuo oli klassinen että "se ja se veti hevoshormooneja ja sekos".Selvitin kerran mistä nuo jutut tulee.
 
Mä veikkaan että tuo tuli siitä että käytettiin eläimille tarkotettuja lääkkeitä jotka oli ihan samoja koostumukseltaan mitä ihmisille olevat on.Tuo oli klassinen että "se ja se veti hevoshormooneja ja sekos".Selvitin kerran mistä nuo jutut tulee.
Mm. boldepullossa oli hevosen, sonnin, koiran ja kissankuva. Myös amnos kyseisille eläimille oli 🙂
 
Nyt kun on vanhoista lisäravinteista puhetta, niin muistaako joku rasvanpolttajia joita myytiin 2000-luvun vaihteessa mustissa pikkupurkeissa ja tekstit oli vihreällä. Nimessä oli muistaakseni Lab?
 
Täällä juodaan maustamatonta pepto prota jonka sitten maustan maustamattomalla syklisellä dekstriinillä ja ripauksella glutamiinia.
Minusta ihan hyvä, sappinesteelle kun maistuu niin tulee kultainen nuoruus mieleen.
Pitää vain kuvitella että kaikki se toimii mikä tuntuu ja maistuu pahalle 😄
 
Turhaa varmaan täällä mainita tuotetta mutta pakko kun kukaan ei sitä esille ottanut!Eli Legendaarinen ja se versio mikä ekana tuli suomeen eli CRAZE ja JACK3D.
Ekaa kertaa elämässäni muistan kun otin Todella reilun scoopin vai jopa kaksi CRAZEA ja menin salille ja treenistä ei meinannut tulla yhtään mitään, Trance soi täysillä kuulokkeista ja ravasin ympäri salia kaikki treenitauot ja hiki valui solkenaan ja armoton Draivi päällä ja Virtaa oli ihan järjettömästi jaksoi varmaan 40-50 sarjaa vetää kunhan oli intrassa 100 grammaa osmoliteä vähintään.

Mutta sitten 1-2h salin jälkeen alkoi armoton "lasku" tms miksi sitä voinee kutsua ja tärisin vain sängyllä hiestä märkänä ja helvetin huono olo...

Ja jos en väärin muista molemmat tai ainakin OG Craze sisälsi kyllä Dmaa jne sun muuta mitä ei tainnut ees etiketissä olla ja taisi jäädä vielä ns "Kiinni" siitä tai jotain...

Mutta se oli itselle ikimuistoisin Treenilaturi kokemus kyllä :LOL::ROFLMAO:
 
Turhaa varmaan täällä mainita tuotetta mutta pakko kun kukaan ei sitä esille ottanut!Eli Legendaarinen ja se versio mikä ekana tuli suomeen eli CRAZE ja JACK3D.
Ekaa kertaa elämässäni muistan kun otin Todella reilun scoopin vai jopa kaksi CRAZEA ja menin salille ja treenistä ei meinannut tulla yhtään mitään, Trance soi täysillä kuulokkeista ja ravasin ympäri salia kaikki treenitauot ja hiki valui solkenaan ja armoton Draivi päällä ja Virtaa oli ihan järjettömästi jaksoi varmaan 40-50 sarjaa vetää kunhan oli intrassa 100 grammaa osmoliteä vähintään.

Mutta sitten 1-2h salin jälkeen alkoi armoton "lasku" tms miksi sitä voinee kutsua ja tärisin vain sängyllä hiestä märkänä ja helvetin huono olo...

Ja jos en väärin muista molemmat tai ainakin OG Craze sisälsi kyllä Dmaa jne sun muuta mitä ei tainnut ees etiketissä olla ja taisi jäädä vielä ns "Kiinni" siitä tai jotain...

Mutta se oli itselle ikimuistoisin Treenilaturi kokemus kyllä :LOL::ROFLMAO:
Sama tuon crazen kanssa 😅. Vejin sitä aina ennen treeniä ja sit tekikin mieli treenata joka päivä. Sitte meni siihen että otin töissäkin jos oli raskas päivä. Ihmettelin sillo että onpa säätänä tehokasta 😂. Onneksi se kiellettiin. Ois voinu käyä pahasti.
 
Nää lisäravinnemuistot on kyllä kultasia. Mä muistan kun Fastin PUMP+ kapselit piti muistaakseni ottaa 30 minuuttia ennen treeniä. Mulla kesti noin 10 minuuttia kävellä koulusta salille ja toiset 10 vaatteiden vaihtamiseen jne., joten laskin että jos otan ne vasta koulun loputtua, niin mun täytyy sitten vielä kolmannet 10 minuuttia vaan "hengata" ja odottaa että voi alkaa treenaamaan tasan 30 minuuttia kapseleiden ottamisen jälkeen. Joten menin aina 10 minuuttia ennen tunnin loppua "vessaan" vetämään ne 6-8 helvetin isoa kapselia saadakseni "optimoitua" sen 30 minuuttia just eikä melkein.
 
Nää lisäravinnemuistot on kyllä kultasia. Mä muistan kun Fastin PUMP+ kapselit piti muistaakseni ottaa 30 minuuttia ennen treeniä. Mulla kesti noin 10 minuuttia kävellä koulusta salille ja toiset 10 vaatteiden vaihtamiseen jne., joten laskin että jos otan ne vasta koulun loputtua, niin mun täytyy sitten vielä kolmannet 10 minuuttia vaan "hengata" ja odottaa että voi alkaa treenaamaan tasan 30 minuuttia kapseleiden ottamisen jälkeen. Joten menin aina 10 minuuttia ennen tunnin loppua "vessaan" vetämään ne 6-8 helvetin isoa kapselia saadakseni "optimoitua" sen 30 minuuttia just eikä melkein.
Joo ekojen pwo juomien kanssa kellosta kytättiin koska on 30min mennyt että pääsee kovaa penkkisarjaa tekemään jolloin jauhe alkaa "potkimaan" 😁
 
Nää lisäravinnemuistot on kyllä kultasia. Mä muistan kun Fastin PUMP+ kapselit piti muistaakseni ottaa 30 minuuttia ennen treeniä. Mulla kesti noin 10 minuuttia kävellä koulusta salille ja toiset 10 vaatteiden vaihtamiseen jne., joten laskin että jos otan ne vasta koulun loputtua, niin mun täytyy sitten vielä kolmannet 10 minuuttia vaan "hengata" ja odottaa että voi alkaa treenaamaan tasan 30 minuuttia kapseleiden ottamisen jälkeen. Joten menin aina 10 minuuttia ennen tunnin loppua "vessaan" vetämään ne 6-8 helvetin isoa kapselia saadakseni "optimoitua" sen 30 minuuttia just eikä melkein.
Itellä oli kanssa kouluaikana tämä että piti ajoittaa just eikä melkein, itse tosin vedin pwot luokassa vaan kaikkien seassa.
 
Back
Ylös Bottom