BB PRO Marko Savolainen

Läski voi olla ns. "Laihaläskikin" joten ei läski sana ole ympärysmitoiltaan isojen yksinoikeus.
..... Ja on niitä läskejä joilla on itsetunto kohdallaan .... Mutta jos suustaan päästää sisäisen kauneuden ylivertaisuus lausahduksen niin ..... Ojassa on
Ihan sama se on muissakin kehon hahmotushäiriöissä .....
Aika rankkaa tykitystä. No, foorumit nyt ovat trolleja ja provoja täynnä, että sikäli... mutta ihan oikiasti uaattelen että kaunis on kaunis,
oli sitten laiha, hoikka, pyöreä, trimattu, ihan mitä vaan, ja vastaavasti joku on ruma, jos on ruma, eikä se ole kiloista kiinni.
Ja oma juttunsa onkin sitten että mikä itse kunkin mielestä on viehättävää/kaunista/söpöä. Makuasioita kaikki tyynni.
Eipä kauneudesta ole mitään yhtenevää kauneussatndardia olemassa, hyvä niin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Harrastuksia on monenlaisia ja usealla se on omasta kunnostaan huolehtiminen. Joku käy lenkillä, joku hiihtää, pyöräilee tai käy kuntosalilla. Jos olisi tilastoa, missä edellä mainituissa lajeissa dobingin käyttö on yleisintä harrastajien keskuudessa, niin uskoisin kuntosalilla kävijöiden edustavan kärkipäätä. Puhunkin nyt kuntoilijoista, kilpaurheilu on erikseen. "Huipulla" niitä käytetään varmaan joka lajissa, mutta esimerkiksi SM kisoissa muissa lajeissa pärjää vielä hyvin puhtaanakin. Olen itse harrastanut voimailua yli 30 vuotta ja ilman dobingia on menty. Takavuosilta on liian monta esimerkkiä kavereista, jotka tuhosivat elämänsä dobing-aineiden vuoksi. Tästä johtuu kielteinen suhtautumiseni em. aineisiin. Jokainen tosin tekee oman valintansa.
Sama täällä. Juuri Markon avoin esimerkki on mielestäni hyväksi , doping ei todellakaan ole riskitöntä . Sitäkin joskus kuuli väitettävän . Jokainen voi sitten omalta kohdaltaan päättää mihin riskeihin on valmis . Miksi pitää hernettä kiskoa nenuun jos bodaukseen liitetään keskusteluissa doping ? Näinhän se menee . Muutkin urheilijat eri lajeissa käyttää , mutta sitäpä ei päältä huomaa .
 
Sama täällä. Juuri Markon avoin esimerkki on mielestäni hyväksi , doping ei todellakaan ole riskitöntä . Sitäkin joskus kuuli väitettävän . Jokainen voi sitten omalta kohdaltaan päättää mihin riskeihin on valmis . Miksi pitää hernettä kiskoa nenuun jos bodaukseen liitetään keskusteluissa doping ? Näinhän se menee . Muutkin urheilijat eri lajeissa käyttää , mutta sitäpä ei päältä huomaa .
Miusta on kanssa hyvä, että on ihmisiä, jotka rehellisesti uskaltavat puhua ja kertoa dopingista ja dopingin erilaisista vaikutuksista omaan elämään. Ja ei oo tullut kyllä Markosta sellaista fiilistä, että se jotenkin ylpeilis tai rehentelis sillä, vaan paremminkin että on miusta avoimesti, viksusti, värikkäästi toki omalla tyylillään, mutta rehellisesti kertonut asiasta siten kuin se on ollut.
 
Niin, läskistä näkee heti päälle päin, että kaikki ei ole kunnossa, ja sitten lääkkeitä itseensä pistävästä Bodarista ei päällepäin näe mikä aikapommi muhii sisällä. Kumpikin touhu on venäläistä rulettia omalla kehollaan. Ja mielestäni on hyvä, että herra Savolainen puhuu asioista niin kuin ne on.
 
No niin, saataisiinko tänne asiaakin väliin: Keneltä löytyy hyllystä tämä vuonna -97 julkaistu supermassa kirja? Täytyy todeta, että kirjasta kopioidut treenimetodit oli luvallasanoen karkeita silloiselle 16-vuotiaalle salijonnelle.
Erityisesti mieleen on jäänyt taljalla tehty hauiskääntöpenkki kuvineen, siinä laitetaan oikeasti pala kasvamaan.
Marko on kyllä brutaalin rehellinen tyyppi. Harvapa meistä on julkisuudessa vastaamassa kysymyksiin ja asiat sanotaan aina niinkuin ne ovat. Eipä siinä näytä olevan kuin yksi tie tässäkään asiassa.
Olisi mieli tehnyt tarjota uutena vuotena kaljat baarissa, mutta mies näytti olevan autolla liikenteessä, niin jäi tekemättä. Harmittaa.
Joko sitä uutta kirjaa saa ostaa jostain kivijalkakaupasta ja nimikirjoituksella varustettuna mielellään?
 
Mun silmiin ja korviin olivat nämä viimeisimmät (epäilemättä uuden kirjan takia ja tiimoilta) Markon haastattelut ihan hyviä ja eipä hän niissä mitään semmoista sanonut, mitä ei olisi aiemminkin sanonut.

Vähän minua häiritsee tuo, että nyt Marko puhuu käyttäneensä hyvin maltillisia annostuksia lääkkeitä. Aiemmin on kertonut, et on mennyt parin omakotitalon verran rahaa roinaan ym. Ja ainakin tuossa The Return-dvd:llä on niin turvoksissa pää, että ei liene ihan pienistä määristä kysymys.
 
Vähän minua häiritsee tuo, että nyt Marko puhuu käyttäneensä hyvin maltillisia annostuksia lääkkeitä. Aiemmin on kertonut, et on mennyt parin omakotitalon verran rahaa roinaan ym. Ja ainakin tuossa The Return-dvd:llä on niin turvoksissa pää, että ei liene ihan pienistä määristä kysymys.
Markon blogista 2007

" Haluaisin tässä tuoda esiin erään seikan dopingiin liittyen. Moni tuntuu tietävän, kuinka paljon olen käyttänyt, ja aina sanotaan, ettei kannata verrata ammattilaisten ja amatöörien määriä. Luuleeko porukka tosiaan, että lääkkeiden käyttömäärä riippuu ammattilaisuudesta/amatööriudesta? Esimerkiksi valmistautuessani v. -97 Grand Prix:in, jolloin kuntoni oli mielestäni paras koskaan, käytin aivan yhtä paljon/vähän kuin mm. eräät sen vuoden alle 90kg valmistautuvat SM-kilpailijat. Se siitä asiasta, niin että kovaan kuntoon pääsemiseen vaaditaan paljon muutakin kuin dopingia.

Myöskään sairauteni ei johdu pelkästään hormoneiden käytöstä (huom. lähes 20 v. munuaislääkärinä toimineen lääkärin mielipide), vaan monesta muustakin seikasta. Varmasti ne kuitenkin ovat välillisesti munuaisiin vaikuttaneet, mm. nostamalla verenpainetta.

Mitä tulee geeniperimään, on minulle jo lapsena äitini mukaan todettu, että munuaiset ovat heikot. Sen lisäksi äitini veli on kuollut munuaisvaivoihin nelikymppisenä 70-luvulla, ja isäni sisko menehtyi alle 50 vuotiaana munuaissyöpään. Niin että tiedäpä sitten näistä.
Kaikille, jotka douppaavat, suosittelen säännöllisiä lääkärintarkastuksia. Juuri verenpaine on erittäin tärkeä, se vaikuttaa niin moneen asiaan ja tuhoaa tehokkaasti munuaisia.

Vielä yksi ikävä esimerkki. Eräs voimailija oli kärsinyt pitkään kovasta päänsärystä ja oli syönyt siihen suuria määriä Buranaa. Päänsärky oli johtunutkin korkeasta verenpaineesta, ja se yhdessä Buranan kanssa oli saanut munuaiset siihen kuntoon, että kaveri oli joutunut suoraan dialyysiin ensimmäiseltä vastaanotolta. Pitäkää huolta itsestänne ja ystävistänne!"
 
Vähän minua häiritsee tuo, että nyt Marko puhuu käyttäneensä hyvin maltillisia annostuksia lääkkeitä. Aiemmin on kertonut, et on mennyt parin omakotitalon verran rahaa roinaan ym. Ja ainakin tuossa The Return-dvd:llä on niin turvoksissa pää, että ei liene ihan pienistä määristä kysymys.

Tuossa vaiheessa munuaiset veteli ihan viimeisiään ja päällä oli sen takia kauhea pöhötys kauttaaltaan kropassa ja eikö juuri tuon takia sitten lääkäriin mentykin ja asia valkeni...
 
1994. 21 v 125 kg. Ehkä paras "offikunto" koko uralla. Kroppa oli tasapainoisempi kuin ikinä, jopa pohkeet oli ihan ok Minun piti kisat näissä kisoissa jotta Minulle olisi voitu hakea IFBB Pro cardia.(PM-kisat) mutta olinkin tähtiesiintyjä kun oli tullut puolessa vuodessa 10 kg lihasmassaa ja minulle myönnettiin IFBB Pro cart. Olin tuolla hetkellä nuorin ammattilainen maailmassa.

13076773_10207483560100735_3114821910512644383_n.jpg
 
On kyllä niin käsittämätön liharekka tuossa edellisessä kuvassa. Ei helevetti. :D
 
Alkaisko joku dieetti vaikka kohta ja uutta treenivideota kehiin? :D
Jukan videolla taisi Marko sanoa että syksyllä lanseerataan uusia tuotteita eli jos mennään samalla tavalla kuin aikaisemmat vuodet, niin videoo alkaa puskemaan uusien tuotteiden höystämänä kun expot lähestyy. Sitten expojen jälkeen takaisin radio hiljaisuuteen.
 
Jukan videolla taisi Marko sanoa että syksyllä lanseerataan uusia tuotteita eli jos mennään samalla tavalla kuin aikaisemmat vuodet, niin videoo alkaa puskemaan uusien tuotteiden höystämänä kun expot lähestyy. Sitten expojen jälkeen takaisin radio hiljaisuuteen.

Samalla turvotaan 20 kg ja joka viikko lyödään pari sinistä lättyä enemmän tankoon ja sanotaan, et ne on nämä tehokkaat uudet isäravinteet jotka auttaa.
 
No mut hyvä jos tulee taas matskua, ja mun puolesta sillä saa olla myös taloudellisesti positiiviset vaikutukset, mulla ei sitä vastaan ole mitään henk. koht. Saahan sitä toki kettuilla ja piikitellä. Varmaan kaikki tällä foorumilla on jotain hyväntekeväisyystyöntekijöitä vedellä ja leivällä itse, ei edes palkkaa ota päivätyöstäänkään. Ne, jotka haluaa jotain hyötyä, ovat heti karseita kapitalisteja ja heitä pitää vähintäänkin sarkasmin säilällä tasoittaa Suomalaiseen tietyllä tavalla vihertävään tyyliin maihin, ettei erotu joukosta. Anyways, siistiä että Markolla kulkee suht hyvin nykyään ja uutta kirjaakin puskee.
 
No mut hyvä jos tulee taas matskua, ja mun puolesta sillä saa olla myös taloudellisesti positiiviset vaikutukset, mulla ei sitä vastaan ole mitään henk. koht. Saahan sitä toki kettuilla ja piikitellä. Varmaan kaikki tällä foorumilla on jotain hyväntekeväisyystyöntekijöitä vedellä ja leivällä itse, ei edes palkkaa ota päivätyöstäänkään. Ne, jotka haluaa jotain hyötyä, ovat heti karseita kapitalisteja ja heitä pitää vähintäänkin sarkasmin säilällä tasoittaa Suomalaiseen tietyllä tavalla vihertävään tyyliin maihin, ettei erotu joukosta. Anyways, siistiä että Markolla kulkee suht hyvin nykyään ja uutta kirjaakin puskee.

Uusi kirja ja vanhat jutut ...
 
Onkohan kirja juuri bodauksesta kiinnostuneelle vai voisiko pointteja löytyä jopa tavalliselle kuntoilijalle? Heh, mietin äitienpäivälahjaa.

Kyllä tuo ehkä enempi bodauksen fanipojille menee. Alussa Markon stoori tiiviisti kerrottuna, sitten osio Markon näkemyksiä treenaamisesta ja ravinnosta ja viimeisenä osiona liikepankki jossa Marko demoaa kuvissa treeniliikkeitä. Tuossa liikepankissa ei kuitenkaan riittävän hyvin hirveän kokemattomalle kuntoilijoille noita liikkeitä pureta osiin ja itse info-osio on aika tiivis vaikka jonkin verran hyviä pointteja sisältääkin. Itselleni kiinnostavin osio oli tuo Markon tarina kun en legendan uran käänteitä kovin hyvin entuudestaan tuntenut.
 
Back
Ylös Bottom