BB PRO Marko Savolainen

Päihteet on täysin omaa luokkaansa verrattuna mihin tahansa muuhun addiktioon. Miten moni alkoholisti tai pirinisti ajatteli ennen ensimmäistä kokeilukertaansa, että tästä voisi tulla loppuelämän juttu pitkin arkiviikkoja?


Itselle oli jo natuna kovaa treenatessa mielessä roina-asioihin perehtyessä että roinaaminen tulee olemaan pitkäaikainen juttu ja kun lopetetaan joskus pitkän määrittelemättömän ajan jälkeen niin jatketaan korvaushoidossa loppuelämä. Tätä suunnittelin päässäni jo ennen ensimmäistä kuuria.

Ei todellakaan niin päin että ensimmäinen random kokeilu kuuri koukutti ja ajatukset olisi syntyneet sen jälkeen. Addiktio jos semmoiseksi kutsutaan niin enemmän suorituskykyyn, pelikuvaan ja niistä syntyvään hyvänolon tunteeseen. Ei että itse aine tekisi hyvänolon tunnetta.

Näin aika monella muullakin. Jos joku keksisi uuden mystisen naturaalitavan päästä nykyisiin maailmanennätys voimatasoihin ja ronnie colemanin massoihin niin vaihtaisin metodit sinne ja luopuisin roinasta. Toki jotkut valitsisivat tehdä tuon ja ottaa roinatkin päälle kasvaen norsuksi mutta itselle riittäisi.



Onko muuten Utti Hietalalla mielestäsi addiktio naturaali bodaukseen kun bodymunkkina vuosikymmenenä painanut? Onko se huononlaatuinen addiktio mielestäsi?
Olen tehnyt pitkään töitä päihdeongelmaisten kanssa, kyllähän monet kertovat hekumoineensa suunnattomasti ajatuksella päihteistä, ennen ensimmäistä käyttökertaa. En osaa sanoa minkälaista suunnitelmallisuutta siinä taustalla sitten on.

Todella häiriintyneeltä kuulostaa tuo ajatuksenkulkusi, äkkiseltään haiskahtaa jonkinlaisilta tunnepuolen ongelmilta. Suunnittelit siis myrkyttäväsi itsesi siihen pisteeseen, jossa olet tuhonnut hormonitoimintasi varmasti? No, kai sitä tuollaisesta suunnitelmallisuudesta voi joku jotain lohtua saada kaaottisessa maailmassa. Kovin kuulostaa vaan itsetuhoiselta.

Nämä höpöpuheet lopettamisesta ovat perinteistä addiktien paskapuhetta. Todella stereotypista kamaa. Et kuitenkaan lopeta, koska et halua etkä pysty. Olet addikti. Myös aktiviteetteihin voi tulla riippuvaiseksi, me emme nyt puhuneet siitä, vaan riippuvuudesta substansseihin. En tunne muutenkaan Utti Hietalaa, joten vaikea sanoa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millä osastolla tuo marko on, ruokaakin tulee ihan törkeitä määriä :D
Omat kokemukset toki rajoittuu synnäriin ja sielä sai olla kyllä nälässä (toki pääsi hakemaan kahvilasta asioita)
Onhan tuo aivan käsittämätöntä hyysäämistä. Eihän sieltä normisti saa kun sen 1800 kaloria päivässä ja lisää ei saa kuin maksimissaan ylimääräisen leivän. Aika kalliiksi taas tulee makuuttaa päihde- ja mielenterveysongelmaista normi osastolla lääkkeitä mankumassa.
 
On se varmaan sen verran psykologista uhkaa luonut, että ei ihmiset ala hankalaksi ja mielummin palvelee. Jännä nähdä koska heittää vittuun ton pummin.
 
Olen tehnyt pitkään töitä päihdeongelmaisten kanssa, kyllähän monet kertovat hekumoineensa suunnattomasti ajatuksella päihteistä, ennen ensimmäistä käyttökertaa. En osaa sanoa minkälaista suunnitelmallisuutta siinä taustalla sitten on.

Todella häiriintyneeltä kuulostaa tuo ajatuksenkulkusi, äkkiseltään haiskahtaa jonkinlaisilta tunnepuolen ongelmilta. Suunnittelit siis myrkyttäväsi itsesi siihen pisteeseen, jossa olet tuhonnut hormonitoimintasi varmasti? No, kai sitä tuollaisesta suunnitelmallisuudesta voi joku jotain lohtua saada kaaottisessa maailmassa. Kovin kuulostaa vaan itsetuhoiselta.

Nämä höpöpuheet lopettamisesta ovat perinteistä addiktien paskapuhetta. Todella stereotypista kamaa. Et kuitenkaan lopeta, koska et halua etkä pysty. Olet addikti. Myös aktiviteetteihin voi tulla riippuvaiseksi, me emme nyt puhuneet siitä, vaan riippuvuudesta substansseihin. En tunne muutenkaan Utti Hietalaa, joten vaikea sanoa.
Oot kyllä semmoinen yleistäjä plus tuut kuolemaan ennen mua.
 
Oot kyllä semmoinen yleistäjä plus tuut kuolemaan ennen mua.
Ilmeisesti nyt osuttiin todella arkaan paikkaan, kun pitää alkaa tuollaisia lapsellisuuksia suoltamaan. Ei mitenkään yllätä, addikteilla iskee välittömästi defenssit päälle, kun heidän riippuvuuttaan kyseenalaistetaan. Komeasti vahvistat niitä käsityksiä, joiden perusteella sinua pidetään täytenä meeminä ja nettipellenä
 
Ilmeisesti nyt osuttiin todella arkaan paikkaan, kun pitää alkaa tuollaisia lapsellisuuksia suoltamaan. Ei mitenkään yllätä, addikteilla iskee välittömästi defenssit päälle, kun heidän riippuvuuttaan kyseenalaistetaan. Komeasti vahvistat niitä käsityksiä, joiden perusteella sinua pidetään täytenä meeminä ja nettipellenä
Kellähän se nyt osui, sä yleistät kokoajan, mutta ymmärrätkö, että esim minä olen 49v, maksanut veroja enemmän tähän maahan kun sä koskaan tulet maksamaan, paremmassa kunnossa mitä sä koskaan tuut olemaan ja elän pidempään. Niin tajuatko sä katkera hiiri, että mitä välii sillä on onko joku addiktio jos se ei ketään satuta ja oma elämäkin menee loistavasti? Sun addiktio on toi muiden asioista ongelmien tekeminen, se haittaa sun elämää. Oot vitun luuseri ja semmoisena pysyt niin kauan kun sun jutuista paistaa sairas katkeruus muiden tekemisestä.

Joten kipitäppä persläpi vittuun täältä länkyttämästä tota paskaa jos et osaa olla yleistämättä.
 
Ei ole, se on Mika Sihvonen. Katsos kun bodauksessa merkitsee miten menestyt, ei se että olet ollut kuudes melkein 30 vuotta sitten.
Ihan mielenkiinnosta: missäs kohtaa se Sihvonen on ollut samalla stagella aikakauden 15 parhaan raskaan sarjan pro bodarin kanssa, ja selvinnyt edes 6 sijalle siinä seurassa? Ei ole näkynyt Big Ramyn jne. rinnalla yhdessäkään karkelossa, eikös niin? Vai onko sinulle ihan sama missä sarjassa kisaa ja menestyy, sankari on sankari, vaikka kääntyisi transuksi ja voittaisi bikini fitnessin? Pitääkö ruveta tarkentamaan, että Savon Make on menestynein raskaan sarjan bodari suomessa? :LOL:
 
Mua ei ihmetytä enää koko asiassa muuta kuin että kuinka osaamattomia/piittaamattomia toimittajia nykyään on. Kun olis edes hitusen faktantarkastusta tai lähdekritiikkiä omaan juttuun mutta ei.
 
Kellähän se nyt osui, sä yleistät kokoajan, mutta ymmärrätkö, että esim minä olen 49v, maksanut veroja enemmän tähän maahan kun sä koskaan tulet maksamaan, paremmassa kunnossa mitä sä koskaan tuut olemaan ja elän pidempään. Niin tajuatko sä katkera hiiri, että mitä välii sillä on onko joku addiktio jos se ei ketään satuta ja oma elämäkin menee loistavasti? Sun addiktio on toi muiden asioista ongelmien tekeminen, se haittaa sun elämää. Oot vitun luuseri ja semmoisena pysyt niin kauan kun sun jutuista paistaa sairas katkeruus muiden tekemisestä.

Joten kipitäppä persläpi vittuun täältä länkyttämästä tota paskaa jos et osaa olla yleistämättä.
No niin, sieltä tasapainoisen ja kypsän stereoidien ongelmakäyttäjän raivokas voimafantasia. Käytöksesi aika pitkälti osoittaa pointtini. Huutista hupiukolle
 
Voitti Krizonkin, niin miksei Markoa? Sä vaan spekuloit, fakta on se, että Sihvonen on kaikkien aikojen paras suomalainen bodari, eikä siinä paljoa mutut auta. Sä voit toki mittailla hauiksia jne, mutta ne ei niin tee lavalla. Siellä vertaillaan kisaajia keskenään ja Marko nyt ei ole vertailuissa ollut melkein 30 vuoteen, sillä välin Sihvonen on maailmanmestari ja kaksinkertainen Arnold classic voittaja. Marko oli kunnossa yhden kisan verran, thats it ja sijoitus 6.
Eli sinun spekulointisi on arvokkaampi, kuin kenenkään muun, koska sinä päätät kuka on hyvä ja kuka ei, omien kriteeriesi mukaan? Savon Make voitti joukon heppuja, jotka ovat olleet top-10 sakissa Mr Olympiassa vuodesta toiseen, Sihvonen on voittanut tasan 0 saman tason kisaajista, koska kisaa eri sarjassa, aamen. Ja ihan samoin lienee puhuttava menneessä muodossa, koska loukkaantumiset, syöpä jne. vie uraa katkolle kovaa vauhtia. Milläs todennäköisyydellä lääkärikunta tulee hyväksymään sen, että treenaa roinalla, kun on seurannassa syöpäleikkauksen jälkeen? Minä uskoisin, että toleranssi tällaiselle on kovin pieni, mikä tarkoittaa, ettei roinaa viiteen vuoteen, tai lääkårisetä vetää herneet nenään, mikä tarkoittaa, että ura on ohi. :ROFLMAO:
 
Mutta Make ei ole voittanut kansainvälisesti yhtikäs mitään. Potentiaali kova, mutta näytöt puuttuu. Näyttöä on pärjääminen kisoissa. Jari leinokin seisoi ihan samalla tasolla jos ei paremmallakin tasolla huippu ammattilaisten rivissä. Sijoituskin taisi olla jopa parempi.
Kyllä minä parempana pakettina kokonaisuutena pidän selvästi tätä Sihvosta. Make oli tähdenlento ja ainoastaan muutaman kerran lavakunnossa. Jenkeissä on vastaavia massoja joka salilla.
Ei ole mitään väliä miten kovaa potentiaalia pystyy näyttämään salilla, jos on narkkari, joka ei pysty pitämään kiinni sopimuksistaan, jonka homma kusee siksi, että pitää saada piriä koneeseen, koska muuten on tylsää.

Kaikki potentiaali mitataan kisoissa, koska universumi on turvoksissa niistä tyypeistä, jotka näyttää salikuvissa voittajaehdokkailta, mutta lavalla koikkelehtivat kuin känniset apinat, myös näyttäen siltä.
 
Tasavertaisena Colemanin kanssa? Siinähän ei nyt ole verrattu Markon parasta kuntoa Colemanin parhaaseen vaan siihen 97-kuntoon. Joku puhui massan merkityksestä ammattilaiskisoissa. Colemanin kisapainoksi (parhaimmillaan) mainitaan 130-35 kiloa, Marko siis jotain 110 kg? Suurin piirtein saman mittaiselle Cutlerillekin 118 kg. Todettakoon, että itse olen sen esteettisyyden kannattaja ja siinä Sihvonen (parin vuoden takainen) ja myös aikanaan Mika Nyyssölä ovat jäänet mieleen. Markosta on jäänyt mieleen hauikset, niitä ei ole kenenkään vierellä tarvinnut hävetä. Jokaisella aikakaudella on tietysti omat ihanteensa ja kriteerinsä. En pidä esim. 70-lukulaisten jalkoja lainkaan niin huonoina kuin monet nykyään vaan luonnollisempina. Ja voimaahan mm. Arnoldilla ja Francolla riitti. Vanhoja mestareita on periaatteessa turha verrata nykyisiin, mutta spekulointihan on aina hauskaa. Ja juu, olen täysin amatööri näissä arvioinneissani.
Jos sillä painolla olisi merkitystä, niin Mr Olympia ratkeaisi jo punnituksessa, eikö totta? Siksi on monenlaiset kriteerit, jotka tulee täyttää ja joiden puitteissa kisaajat arvioidaan. Niille on tyypillistä se, ettei täällä kukaan tunnu tietävän niistä, vaikka ne ovat ihan julkisesti esillä internetissä.
 
Jäi kipulääkecocktail ja cirdalud saamatta niin aika kireelle vetää hermot miehellä. Ei naureskele enää. Meinaa alkaa vetämään jengiä pataan. Sikäli hassua kun sanoo itsekin että ne lääkkeet ei auta niihin kipukohtauksiin.
Eikös tuossa ole hassu ristiriita? Ai ai voi voi, koskee koskee koskeekovasti koskee = meen vetää lääkäreitä kuonoon, kun antavat paskoja pillereitä, ei tuu värit päähän pelkällä buranalla vittu saatana. Miten tuo käytännössä menee? Hän soittaa kelloa, hoitaja vie sängyllä lääkärin luo, ja sitten hän huitoo kuin makaava tyylimylly ja toivoo osuvansa ns. kuonoon? Setä ei nyt oikein ymmärrä..:ROFLMAO:
 
Minä en kyllä ymmärrä miten kenestäkään voi olla mukava makoilla sairaalassa. Itse yhteensä noin 8-9 yötä elämäni aikana ollut ja koko ajan miettinyt et pääsisipä kotiin. Ruokakin oli vikalla reissulla pääosin pahaa. Mutta toki jos kotiolot ei häävit ja luonne sellainen ettei haittaa olla muiden passattavana ja tykkää makoilusta ja vieraista ihmisistä niin ehkä joku joo voi viihtyä 😁 toki tuo halvempi kun hotelli?
Sinulla on väärä perspektiivi? Et huomioi sitä, mitä on ne vaihtoehdot? Kela-kämppä on menetetty, kavereilla on mitta täynnä ja sillat on poltettu huolella, kuntosalin kellarissa on kylmää ja pimeää, joten vaihtoehtoina on spurgujen asuntola, vankila tai sairaala. Näistä sairaala lienee helpoin vaihtoehto, täysihoito, lämmin puhdas peti ja pýjama, ja narkille kivat värit päähän opiaateilla, kun pitelee selkäänsä ja kiroilee tarpeeksi.. :ROFLMAO:
 
Ja sairalaassa makaaminen on iham perseestä. Sen verran on sairaalaöitä takana, että parasta niissä on kotiutuspäivä.

Toki jos ei ole mihin mennä niin mielummin sitten edes lämpimässä ja ruokittuna. Jotenkin vielä tulee sellainen fiilis, että siellä ei edes suunnitella seuraavaa päivää/tulevaisuutta vaan ollaan huojentuneita, kun saa vielä olla yhden yön… toivottavasti olen väärässä ja kotiosoite vielä löytyy tai ainakin kovaa vauhtia uutta osoitetta etsimässä.
Eli olet sellainen vali vali potilas? itse olen kokenut sairaalassa makoilut kovin rentouttavina, ei tarvitse itse huolehtia mistään, sen kun ottaa relaa ja antaa kehon toipua. Esim. kun syöpä leikattiin, niin olisin ihan huvikseni loikoillut viikon lisää, mutta lähettivät kotiin toipumaan. :LOL:
 
Kauankohan tuo Marko on ollut esittämässä selkävaivaa tuolla. Mietin vaan että olinkohan itse samaan aikaan kun tuli tuolla viikko oltua. Ruokaa ainakin sai enemmän kuin jakso syödä ja mukava makoilla, joten hieman epäilyttää tämä selkävaiva... mutta voin olla tietysti väärässäkin.
Niin kauan, että on lihonut, koska on pakko syödä monta kertaa päivässä? Viikkoja, omien sanojen mukaan. Se on helppoa, koska jos pokka pitää esittää sairasta, niin kestää kyllä tovin, ennen kuin sairaalalta loppuu keinot henkilö pitää julistaa terveeksi. Täytyy suvaita, ymmärrätkö? Jos sanoo, että selkään sattuu, niin olisi rumaa haukkua valehtelijaksi, ja sitähän nämä narkit käyttävät hyväkseen..IMHO, jolla sairaalaruualla posket pyöristyy, hänellä menee siviilissä TOSI VITUN HEIKOSTI, koska oma kokemus on, että parissa viikossa lähti yli 14 kiloa pelkästään lihasmassaa, koska ravinnossa on noin 0% proteiinia.
 
Nyt rinnastetaan huumeilla terveyden pilannut tyyppi sellaiseen, jolla on diabetes eikä ole noudattanut terveitä elintapoja. Joo jälkimmäiselläkin on peiliin katsomisen paikka, mut ei noi ihan 1=1 vertaudu
 
Back
Ylös Bottom