AMMATTILAINEN Markku "Sensei" Tikka

MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
No se nyt on niin päivänselvää, jalat vaan ylemmäksi levyssä. En tiiä tarviiko tota nyt edes selittää, niin yksinkertainen se on.
Ei ole ihan noin yksinkertaisesti. Se miten iso rooli tuossa tulee hamstringeille ja miten iso adductor magnusille on se mitä haen.

Mieluusti Markun analysoimana asiaa haluaisin kuulla.

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Ei ole ihan noin yksinkertaisesti. Se miten iso rooli tuossa tulee hamstringeille ja miten iso adductor magnusille on se mitä haen.

Mieluusti Markun analysoimana asiaa haluaisin kuulla.
Kyllä se vain on niin simppeliä, usko nyt. Et sä saa aktivoitua takareisiä kunnolla jos jalat on liian alhaalla. Ei tässä ole mitään epäselvää, vai onko tarkoitus tehdä asiasta kamalan vaikeaa?

Kyllä se vain on niin simppeliä, usko nyt. Et sä saa aktivoitua takareisiä kunnolla jos jalat on liian alhaalla. Ei tässä ole mitään epäselvää, vai onko tarkoitus tehdä asiasta kamalan vaikeaa?

Tästä päästään tarkentavaan kysymykseen, saako millään säädöllä oikeasti tehtyä jalkaprässistä hyvin takareisiä aktivoivaa liikettä tai juuri ollenkaan.

Sori, mutta tämä lähtee heti samoille raiteille kuin silloin Nyyssölä ketjussa. Enempää en itse halua vääntää aiheesta ellei @Markku Tikka ota kantaa.

Tästä päästään tarkentavaan kysymykseen, saako millään säädöllä oikeasti tehtyä jalkaprässistä hyvin takareisiä aktivoivaa liikettä tai juuri ollenkaan.
Eikö se nyt ole ihan oikeesti niin yksinkertaista, että menet siihen prässiin ja säädät sitä eri kulmiin ja sitten teet ja katsot missä kulmassa ottaa takareisiin. Ei me tiedetä sun anatomiaa. Jotenkin hullua miten ihmiset kyselee aivan outoja kysymksiä, joihin saa vastauksen ihan itse vaan testaamalla. Ihan yhtä hölmöö kun kysyä minkä värisen auton ostaisi, ei kai muut sietä voi tietää.

Vai haluutko sä nyt kasan sivistyssanoja ja kaikenlaista jaarittelua maailman yksinkertaisimpaan asiaan? Mee salille, laita jalat levyllä ylös prässissä ja paino kantapäille, säädä sitten tarpeen mukaan sitä levyn kulmaa jos jostain helvetin syystä ei ota takareisiin yhtään.

Jengi tekee suorastaan tahallaan tästä tosi vaikeeta.

Lähtökohtaisesti hack ja prässi nyt ei ole mitään takareisidominantteja laitteita, takareidet saa paremmin tehtyä ihan perinteisellä vedolla/ghr ja supistavalla koukistuksella.

Viimeksi muokattu:
Tossa mennään pahasti perse edellä puuhun, johon olen ite törmännyt usein. Kysytään esim tuntuuko takakyykky hyvin reisissä, no eikö se nyt selviä kun kyykkää, miten ihmeessä siihen tarvii kenenkään mielipiteen jolla ei esim ole mitään tietoa tekniikasta tai anatomiasta. Jokainen on itsensä paras pt ja pitäis oikeesti vähän luottoa olla omiin tuntemuksiin. Ihan vaikka olis valmentaja, niin ei sekään voi tietää tarkalleen miten sulla tuntuu esim penkkipunnerrus, sun pitää ihan itse se kuvailla.

Ei kukaan voi olla niin uusavuton, että soittaa valmentajalleen ja kysyy "oonko mä väsynyt?"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom