Ei saatana, ei vittu!
Kimmoke tähän tähän äärimmäisen intellektuelliin postaukseen lähti kun kattelin fightsportin tubekanavalta Vänttisen ruotsi-blogia! Kyllä on paska osumassa tuulettimen ja pahasti!
Eli siis jo ajat sitten saamani ajatus lähenee vahvuudeltaan jo betonia sen suhteen, että mr vänttinen on suomiskenen ylihehkutetuin kaveri. Vapaaottelijana mies kuitenkin oikeasti maksimissaan keskinkertainen eli ei edes hyvä.
Mä en ymmärrä miten ketään (mistään) urheilusta, ihmisen motoriikasta, harjoittelusta/kehityksestä ymmärtävä ihminen voi pitää ko kaveria millään tavalla hyvänä ottelijana. Ainoa mikä asiaan on vienyt eteenpäin on se TILASTOTIETEELLINEN TOSIASIA ELI FAKTA siitä, että tuon kokoisia ihmisiä on väestöstä äärettömän vähän. Esim vaparin SM-kisoissa tänä vuonna sarjassa alle 93kg osanottajia oli tasan kaksi, joista se toinenkin muistaakseni haastattelussa kertoi normaalisti ottelevansa alemmassa sarjassa.
Suomen ulkopuolelle kun menee niin takkiin tulee ja kovaa. Liian kovaa. Ja jengi puhuu viel jostain UFC:eestä. VITTU LOL!!
Takaisin videoon, mä en voinut uskoa silmiäni kun kattelin tota pistaritreeniä (2:05). Onko tilanne todellakin sii se, että toi kaveri ei osaa edes lyödä kunnolla jabia!?! Ja aina vaan paranee kohdassa 2:29 vänttinen heitää paikaltaan kaks 1-2-3 komboa. No ensimmäinen oli jäykkä paska ja toisesta tuli SUUTARI! Jokainen nyrkkeilyyn hiemankin perehtynyt näkee silmällään ja enne kaikkea kuulee lussahtavasta äänestä, että tällä kertaa kuti jäi piippuun sen koukun kanssa! Eli siis vasen koukku onnistuu 50% todennäköisyydellä paikallaan pidettävässä pistarireenissä :face:
Olen ite aloittanut nyrkkeilyn muutama vuos sitten, ja en voi vittu käsittää sitä, että eikä vänttiselle ole pystytty opettamaan sitä oikeaoppista viomantuottoa noihin lyönteihin?!? Ja mikä vittu tota lantiotakin vaivaa, onks toi jätkä jotenkin halvaantunut jo tms kamppailun tiimellyksessä?
Extrapointti:
Vänttinenhän sais niin pahasti myös pataansa pienemiltä ukkeleilta suomessa. Sinne kun heittäis jonku normaalikokosen sporttisen kaverin (kuten vaikka Valamaan), niin olisi siinä yleisöllä ihmettelemistä.