Marcus Vänttinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaT2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei saatana, ei vittu!

Kimmoke tähän tähän äärimmäisen intellektuelliin postaukseen lähti kun kattelin fightsportin tubekanavalta Vänttisen ruotsi-blogia! Kyllä on paska osumassa tuulettimen ja pahasti!

Eli siis jo ajat sitten saamani ajatus lähenee vahvuudeltaan jo betonia sen suhteen, että mr vänttinen on suomiskenen ylihehkutetuin kaveri. Vapaaottelijana mies kuitenkin oikeasti maksimissaan keskinkertainen eli ei edes hyvä.

Mä en ymmärrä miten ketään (mistään) urheilusta, ihmisen motoriikasta, harjoittelusta/kehityksestä ymmärtävä ihminen voi pitää ko kaveria millään tavalla hyvänä ottelijana. Ainoa mikä asiaan on vienyt eteenpäin on se TILASTOTIETEELLINEN TOSIASIA ELI FAKTA siitä, että tuon kokoisia ihmisiä on väestöstä äärettömän vähän. Esim vaparin SM-kisoissa tänä vuonna sarjassa alle 93kg osanottajia oli tasan kaksi, joista se toinenkin muistaakseni haastattelussa kertoi normaalisti ottelevansa alemmassa sarjassa.

Suomen ulkopuolelle kun menee niin takkiin tulee ja kovaa. Liian kovaa. Ja jengi puhuu viel jostain UFC:eestä. VITTU LOL!!

Takaisin videoon, mä en voinut uskoa silmiäni kun kattelin tota pistaritreeniä (2:05). Onko tilanne todellakin sii se, että toi kaveri ei osaa edes lyödä kunnolla jabia!?! Ja aina vaan paranee kohdassa 2:29 vänttinen heitää paikaltaan kaks 1-2-3 komboa. No ensimmäinen oli jäykkä paska ja toisesta tuli SUUTARI! Jokainen nyrkkeilyyn hiemankin perehtynyt näkee silmällään ja enne kaikkea kuulee lussahtavasta äänestä, että tällä kertaa kuti jäi piippuun sen koukun kanssa! Eli siis vasen koukku onnistuu 50% todennäköisyydellä paikallaan pidettävässä pistarireenissä :face:

Olen ite aloittanut nyrkkeilyn muutama vuos sitten, ja en voi vittu käsittää sitä, että eikä vänttiselle ole pystytty opettamaan sitä oikeaoppista viomantuottoa noihin lyönteihin?!? Ja mikä vittu tota lantiotakin vaivaa, onks toi jätkä jotenkin halvaantunut jo tms kamppailun tiimellyksessä?

Extrapointti:

Vänttinenhän sais niin pahasti myös pataansa pienemiltä ukkeleilta suomessa. Sinne kun heittäis jonku normaalikokosen sporttisen kaverin (kuten vaikka Valamaan), niin olisi siinä yleisöllä ihmettelemistä.

Sinun mielestä 24-5 listan voi rakentaa keskinkertainen kaveri? Olet idiootti, jos kuvittelet Valamaan pärjäävän Marcukselle. Kyseessä on VÄLISARJAN kaveri.

UFC:n 205-divisioonasta löytyy mm. seuraavia nimiä Nikita Krylov, Ilir Latifi, Anthony Perosh ja Cody Donovan. Laittaisin aika paljon rahaa likoon, että Vänttinen pesisi tästä sakista kaikki ja antaisi varmasti kovia matseja isommillekin nimille.

En edes tiedä miksi vastaan näin älyttömään viestiin, mutta tehty mikä tehty.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kaksi vuotta nyrkkeilyä harrastanut on oikein sopiva henkilö arvostelemaan mma ottelijaa. Tässä tapauksessa varsin kokenutta sellaista.

En itsekään tykkää Vänttisen "tyylistä", mutta en nyt menis kannuks huutelemaan...

Kaksi vuotta nyrkkeilyä harrastanut on oikein sopiva henkilö arvostelemaan mma ottelijaa. Tässä tapauksessa varsin kokenutta sellaista.

En itsekään tykkää Vänttisen "tyylistä", mutta en nyt menis kannuks huutelemaan...

1. Netissä kaikki saa arvostella kaikkia.
2. Thainyrkkeilyn alotin kesällä 2005.
3. Olen harrastanut nyrkkeilyä muutaman vuoden kuten sanoin. Muutama ei ole kaksi.
4. Aloitettuani knekkailun lyöntitekniikkani parani noin 700% suhteellisen lyhyessä ajassa, kun ruvettin pureutumaan mainitsemaani VOIMANTUOTTOON.
5. Vänttisen vajaavaista lyöntitekniikkaa ei voi kukaan kieltää.
6. Kontribuutioni tähän äärimmäiseen intellektuelliin keskustellun rupeaa olemaan paketissa.

Vänttinenhän sais niin pahasti myös pataansa pienemiltä ukkeleilta suomessa. Sinne kun heittäis jonku normaalikokosen sporttisen kaverin (kuten vaikka Valamaan), niin olisi siinä yleisöllä ihmettelemistä.

kg-2000-dunk-contest-reaction-o.gif

Bahvi, onko sinulla sitten parempi ja voimakkaampi lyöntitekniikka? Saisko videoo??? Ainii et uskalla laittaa, vaan pätee omil tietämyksil ja haukkumas muiden tekniikoit. Vi-tun odiotti :face:

Vänttisen recordii kattoo, niin siellä ei montaa "säkkiä" ole. Euroopan parasta lhw kastia ja pärjäis UFCssäkin :)

En jaksa edes katsoa tuota videota saati sitten lähteä arvioimaan Vänttisen tekniikkaa. Oma osaaminen tekniikan arvoteluun ei riitä.

Bahvi heitti oman tiukan analyysinsä. Kommentoikaa nyt muutkin itse aihetta, ei bahvin tapaa esittää asiaa tms.
Eli kertokaas joku tekniikan päälle ymmärtävä, onko teidän mielestä Marcuksen nyrkkeily/ottelutekniikka kansainvälisesti vertailtuna hyvää vai huonoa mma-tasoa?

Bahvi heitti oman tiukan analyysinsä. Kommentoikaa nyt muutkin itse aihetta, ei bahvin tapaa esittää asiaa tms.
Eli kertokaas joku tekniikan päälle ymmärtävä, onko teidän mielestä Marcuksen nyrkkeily/ottelutekniikka kansainvälisesti vertailtuna hyvää vai huonoa mma-tasoa?

Haluaisin ensin kuulla milloin missään on laajemmin edes väitetty Vänttisen pystyn olevan kansainvälisesti vertailtuna korkealla tasolla, niin kuin herra bahvi antaa "ylihehkutetuin ottelija Suomessa" puheillaan ymmärtää samalla kun perustelee puheitaan lyhyellä pätkällä pystytreeneistä.

Eli siis mihin tämä ylihehkutetuin ottelija Suomessa - väite perustuu? Missä tähän hehkutukseen miehen pystyottelusta voi törmätä?

En jaksa edes katsoa tuota videota saati sitten lähteä arvioimaan Vänttisen tekniikkaa. Oma osaaminen tekniikan arvoteluun ei riitä.

Juuri näin! Myönnän tietysti sen, että saattoi olla hieman (kenties tarkoituksellisestikkin) provosoivasti kirjoitettu. Silti Mäkin haluaisin nyt kuulla ASIANTUNTEVIA mielipiteitä tuosta lyöntitekniikasta!

On muuten mielenkiintosta, että kun yleisesti kommentoidaan ottelijoita, niin silloin se on ok jos väitteet heitetään hatusta. Tyyliin "Vittu se on paska koska tyyli on tylsä" tai "Vittu se on paska koska se on musta" tai jotain muuta helvetin asiantuntevaa. Mutta SITTEN kun pystyy oman harrastuneisuutensa pohjalta tuomaan esille ihan OIKEAN pointin, ja näyttää vielä materiaalia tueksi, NIIN ei ole enää mitään oikeutta kertoa mielipidettään.

Juuri näin! Myönnän tietysti sen, että saattoi olla hieman (kenties tarkoituksellisestikkin) provosoivasti kirjoitettu. Silti Mäkin haluaisin nyt kuulla ASIANTUNTEVIA mielipiteitä tuosta lyöntitekniikasta!

On muuten mielenkiintosta, että kun yleisesti kommentoidaan ottelijoita, niin silloin se on ok jos väitteet heitetään hatusta. Tyyliin "Vittu se on paska koska tyyli on tylsä" tai "Vittu se on paska koska se on musta" tai jotain muuta helvetin asiantuntevaa. Mutta SITTEN kun pystyy oman harrastuneisuutensa pohjalta tuomaan esille ihan OIKEAN pointin, ja näyttää vielä materiaalia tueksi, NIIN ei ole enää mitään oikeutta kertoa mielipidettään.

Jos olisit tullut sanomaan, että Vänttisellä on muuten aika heikko pystyottelutekniikka ja perustellut sitä linkkaamallasi treenipätkällä, niin kenelläkään olisi tuskin ollut asiaan mitään sanomista. Mutta koska tulit tuollaisella asenteella, että jengillä olisi tapana jollain tapaa hehkuttaa Vänttisen pystyottelua, niin kerroppa nyt missä tätä hehkutusta näkee?

Sama kuin menisit vaikka Cain-ketjuun selittämään, että Cainilla on muuten todella hyvä cardio hewariksi ja esiintyisit niin kuin olisit tehnyt jonkun suuren paljastuksen mitä ei yleisesti tiedettäisi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun mielestä Vänttisellä on vasta viime matseissa ollut havaittavissa tiettyä rentoutta pystyssä. Se on aina ollut jotenkin helvetin jäykkä ja vahvuudet on enemmänkin olleet clinchissä, ja hyvässä lyömisessä sieltä mattoon mentäessä. Niinku Mabones tossa sanoi, ei sen pystyä varmaan kukaan ole taivaisiin hehkuttanut.

En tiedä kelle toi "Ja jengi puhuu viel jostain UFC:eestä. VITTU LOL!!" oli tarkoitettu, mutta itse ainakin sanoin että pari vuotta Allstarsilla samankokoisten jätkien kanssa treeniä, ja rahkeet saattaa UFC:hen riittää. Siinä taas ei ole mitään epärealistista.

Mutta koska tulit tuollaisella asenteella, että jengillä olisi tapana jollain tapaa hehkuttaa Vänttisen pystyottelua, niin kerroppa nyt missä tätä hehkutusta näkee?
En mä nyt ole tota pystyn hehkutusta missään kohtaa väittänytkään! Jätkä pystyy jankkaamaan tosta samasta asiasta:D

Eli luet mun postauksen nyt kerran uuestaan ja sit jatketaan taas.

En mä nyt ole tota pystyn hehkutusta missään kohtaa väittänytkään! Jätkä pystyy jankkaamaan tosta samasta asiasta:D

Eli luet mun postauksen nyt kerran uuestaan ja sit jatketaan taas.

Väitit, että
mr vänttinen on suomiskenen ylihehkutetuin kaveri
etkä sen jälkeen perustellut väitettäsi millään muulla, kuin puhumalla miehen pystyottelutekniikasta. Eli edelleen, perustele millä tavalla tätä Vänttisen pystyottelua on hehkutettu mielestäsi liikaa ja mistä näitä hehkutuksia pääsee lukemaan. Vaihtoehtoisesti voit toki myös myöntää, että puhuit vain lämpimiksesi paskaa.

Ps.Ihan mielenkiinnosta. Luetteleppa UFC:n LHW:sta Gussen lisäksi ne ottelijat, jotka mielestäsi osaavat säännöllisesti ja tehokkaasti hyödyntää jabia otteluissaan. Saadaan vähän perspektiiviä siihen miten tuhoisaa heikko jabi on Vänttisen menestysmahdollisuuksien kannalta suhteessa UFC-tasoon.

Väitit, että etkä sen jälkeen perustellut väitettäsi millään muulla, kuin puhumalla miehen pystyottelutekniikasta. Eli edelleen, perustele millä tavalla tätä Vänttisen pystyottelua on hehkutettu mielestäsi liikaa ja mistä näitä hehkutuksia pääsee lukemaan. Vaihtoehtoisesti voit toki myös myöntää, että puhuit vain lämpimiksesi paskaa.

Siis miten helvetissä tästä asiasta voi edes kiistellä?!?:face:Enhän mä vittu ole niin missään kohtaa sanonut. Ketään ei siis ole hehkuttanut vänttisen pystyä (yllätys yllätys).

Noi mainitsemasi kaksi asiaa esiintyi eri kappaleissa. Kappalejakoa on tapana käyttää asiayhteyden katkaisemiseen kirjallisessa viestinnässä. Asiayhteys saatetaan välillä katkaista myös peräkkäisissä lauseissa tai joskus jopa virkkeen sisällä.

Nyt mä olen opettanut sulle yhden uuden asian. Laita se korvan taakse, niin tästäkin kirjottelusta on lopulta ollut sulle jotain hyvää. Myöhemmin siitä saattaa olla sulle hyötyä elämässä. Mun osaltani case closed.

Ihan mielenkiinnosta tän Markuksen otteita seuranneena, kertokaas kuka Suomessa pystyy ottamaan Markuksen kanssa kovaa sparria pystyssä? Taitaa Markuksen vahvuudet olla kuitenkin ihan jossain muualla kuin japin lyömisessä, MUTTA sen voin kyllä kertoa että siellä parjatussa japissakin on aika hyvin painoa varsinkin jos ruvetaan lyömään vaparihanskoilla.

Siis miten helvetissä tästä asiasta voi edes kiistellä?!?:face:Enhän mä vittu ole niin missään kohtaa sanonut. Ketään ei siis ole hehkuttanut vänttisen pystyä (yllätys yllätys).

Noi mainitsemasi kaksi asiaa esiintyi eri kappaleissa. Kappalejakoa on tapana käyttää asiayhteyden katkaisemiseen kirjallisessa viestinnässä. Asiayhteys saatetaan välillä katkaista myös peräkkäisissä lauseissa tai joskus jopa virkkeen sisällä.

Nyt mä olen opettanut sulle yhden uuden asian. Laita se korvan taakse, niin tästäkin kirjottelusta on lopulta ollut sulle jotain hyvää. Myöhemmin siitä saattaa olla sulle hyötyä elämässä. Mun osaltani case closed.

Kerroppa sitten missä mielessä Vänttinen on Suomen ylihehkutetuin ottelija jos et tarkoittanut pystyottelua. Jos muutama postaaja silloin tällöin kirjoittaa, että Vänttisellä olisi hyvällä treenilla mahdollisuus kehittyä vielä sille tasolle, että UFC:kin on realismia, niin sitäkö meinasit? Ihan vilpittömästä kiinnostuksesta kysyn, koska itsellä on Vänttisen suhteen ollut aina sellainen kuva, että mieheen tasoon on suhtauduttu poikkeuksellisenkin rehellisesti ja objektiivisesti näin suomifanien näkökulmasta.

Vaikka bahvi:n postauksessa näkyykin jonkin asteinen katkeruus ja tyytymättömyys omaan elämään, niin pakko yhtyä mielipiteisiin. Onhan toi Vänttisen pysty aika helvetin tönkön näköistä, kun rentous ja voima lyöntien takana puuttuu täysin. Aika hassunnäköistä lussutusta. Toivotaan että se tuosta vielä kehittyy ja Caveman nähtäisiin edes jossain vaiheessa Zuffan leivissä. :)

Ensin oli ihan, että onpa kivaa, kun suomalaisesta ottelijasta on täälläkin keskusteltu näin paljon yhden päivän aikana. Sitten luin keskustelun... Itsehän en tiedä mistään mitään, mutta pari pointtia reaalimaailman puolelta:
1. Vänttisen leirissä on ymmärtääkseni tiedostettu varsin hyvin kehittymisen tarve, ei siellä ainakaan ole mitään illuusioita. Seuraavassa matsissa ehkä jo jotain uutta virettä nähtävissä?
2. Gustafssonin suunnalta on toistuvasti pyydetty Porvoon miestä sparriseuraksi. Syy ei ole pystyottelun umpisurkeus, vaan se, että Marcus on niitä harvoja, jotka Gussen kanssa näillä main jaksavat ja pystyvät ottamaan tasaista sparria.

Tukholmaan vaan pysyvämmin treenaamaan, sitten nousee Marcuskin uudelle tasolle.

Ehkä hieman turhaan bahvi mollaa vain Vänttistä, kun tämä sama pystyongelma vaivaa mielestäni melko isoa osaa suomalaisesta vapariskenestä ja tästä olen joskus foorumille kirjoitellutkin. Matossa uskon suomipoikien kestävän vertailun muun maailman ukkoja vastaan oikein mukavasti, mutta pystyosaamisessa näen, että kaukana ollaan kärjen tasosta. Juurikin tuollainen kädellä lyöminen olemattomasta liikkeestä tuntuu olevan hyvin yleinen vaiva ja siihen vielä yhdistettynä liikeen kankeus, niin soppa on valmis. Tuollaisella kankealla seisovalla nyrkkeilytyylillä ei vaparissa ole kuin ongelmia odotettavissa, ensinnäkin kaveri lyö takaisin kovempaa pienestä liikkeestä tai sitten tuollaisesta koputtelusta on kaverin helppo hakea alasvienti, kun todellista pelotetta iskuissa ei ole.

Lääkkeeksi tähän pitäisi vapariseurojen hankkia enemmän pystyosaamista riveihinsä, jos osaamista ei ole riittävästi omassa seurassa. Se, että vaparimiehet keskenään läpsyttelevät mitsejä ja toisiaan välttävällä tekniikalla ei kehitä ketään miksikään kovaksi pystyottelijaksi. Suomi on vieläpä pieni maa, jossa harrastajakunta on pieni, joten seurojen ja lajien välistä yhteistyötä tarvitaan jos täältä aiotaan saada miehiä maailmalle Kuivasen ja Niinimäen tapaan.

Vänttinen saa varmasti hyvää oppia tuolta Gustafssonin leiristä ja ehkä se liikekin sieltä vielä löytyy. Jos ei muuta niin ukko johonkin salsakurssille tms! ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom