Perustin nyt kokonaan uuden ketjun, koska asia vaivaa mieltäni tällä hetkellä melkoisesti. Eli oon mun selkäkipujen takia käynyt muutaman kerran fysioterapeutilla, joka on aluksi hieronut selkää kokonaisvaltaisesti ja lopuksi vielä kieroliikkeellä naksauttanut selkärangan nikamia auki. Viime kerralla kun olin, niin hän jostain syystä päätti naksauttaa myös niskan, eli otti päästä kiinni ja käänsi sivulle niin, että se rusahti kunnolla. Tästä on nyt viikko ja mitään sivu- tai haittavaikutuksia ei ole ainakaan toistaiseksi ilmennyt. TOISTAISEKSI? Eksyin googlettelemaan näiden manipulaatiohoitojen haittoja ja esimerkiksi juuri tuon niskan nikamien niksauttaminen voi aiheuttaa pahimmassa tapauksessa aivoverenkierron häiriöitä ja muuta mukavaa. Joissain artikkeleissa mainittiin, että on epävarmaa syntyykö niskan manipulaatiossa aina intimavaurio.
Kysymys siis kuuluu; onko mahdollista, että tuossa hoidossa on aiheutunut esimerkiksi kaulavaltimoiden vaurioita, kuten tuo intimavaurio? Voiko ne tulla viiveellä tai voiko ne jäädä huomaamatta oireettomiksi ja otollisella hetkellä tuosta pienestä vauriosta sitten syntyykin jotain suurempaa? Etenkin lääkärien mielipiteitä kaipaisin, jos täällä sellaisia pyörii, toki muutkin saavat vastata!
Kysymys siis kuuluu; onko mahdollista, että tuossa hoidossa on aiheutunut esimerkiksi kaulavaltimoiden vaurioita, kuten tuo intimavaurio? Voiko ne tulla viiveellä tai voiko ne jäädä huomaamatta oireettomiksi ja otollisella hetkellä tuosta pienestä vauriosta sitten syntyykin jotain suurempaa? Etenkin lääkärien mielipiteitä kaipaisin, jos täällä sellaisia pyörii, toki muutkin saavat vastata!