Malton grammamäärä palautusjuomassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu
Hmph, löysin koneeltani ravinto-oppaan, joka
on täällä varmaan vuoden verran oleillut, mutten
ole sitä ehtinyt ajatuksella lukemaan.

Täältä tulikin kiintoisa kohta vastaan, koskien palautusjuomaa:

"Pieni määrä fruktoosia auttaa palauttamaan maksan glykogeenivarannot paremmin kuin pelkkä maltodekstriini. Nyrkkisääntönä määrille voisi antaa oman painon verran grammoissa maltodekstriiniä ja tämän päälle 15% fruktoosia, heraproteiinia puolet näiden hiilihydraattien yhteismäärästä. Palautusjuomassa saa syödä enemmänkin, kunhan lisämäärä tulee otettua huomioon muussa ruokailussa. Kestävyystyyppisen harjoituksen jälkeen hiilihydraattien tarve voi helposti olla kaksinkertainen. "

Onko todellakin NÄIN PALJON maltoa sullottava palautusjuomaan? Eli siis päälle 3dl pelkkää maltoa, ja siihen vielä fruktoosit päälle.. vai riittääkö nykyinen n. 40-50g maltoa per palautusjuoma?

-- Juffe

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ääh, vitut noin sitä paljoo tarvita. Eikös se perus satsi jollekkin 80 kiloselle ole se yks desi?

Ton painoselle tietty vähän enemmän, mutta ei sitä nyt mitään hirveetä satsia tarvita.

Itse heitän 25g maltoa ja 25g dextroosia palautuspaukkuun (oma paino 105 + jotain). Tiedä sitten mikä kehoni osa huutaisi lisää mutta ihan hyvät fiilikset tuosta on saanut. Olen vähän varovainen noiden extrahiilareiden kanssa kun ei ole tarkoitus kerätä lisää sitä mikä ei jäykisty salilla eikä muussakaan tilanteessa..

Originally posted by punttiantti
3dl = 150g
Painat reilu 100 kiloa, joten eiköhän se 100g maltoa riitä.

Pöhpöh, mun malto-pusseis lukee että 36g = 1dl.

Nii :D

Originally posted by dogi
Itse heitän 25g maltoa ja 25g dextroosia palautuspaukkuun (oma paino 105 + jotain). Tiedä sitten mikä kehoni osa huutaisi lisää mutta ihan hyvät fiilikset tuosta on saanut. Olen vähän varovainen noiden extrahiilareiden kanssa kun ei ole tarkoitus kerätä lisää sitä mikä ei jäykisty salilla eikä muussakaan tilanteessa..

Sama homma täällä, vältän ns. "ylimääräisiä nopeita hiilareita" ja hiilareita vältän yleensäkin, aina vain kun mahdollista. Paitsi tänään. Söin kinuskia. :D

Originally posted by punttiantti
"Pöhpöh, mun malto-pusseis lukee että 36g = 1dl."

Mun maltot on painanu sen 50g desi. Minkä merkkistä tuo on?

Sun maltossa on sit parempi tiheysaste.. käytän tällä hetkellä Evolutionin maltoa.. sä?

-- Juffe

Originally posted by dogi

Sama homma mullakin, ja painan n. 85 tällä hetkellä ja hyvin on potkinut tämä määrä...en tiiä oisko hyötyy isommasta...tuntuu että läskiä sillä sais ei muuta!!

Riippuu jonkinverran myös siitä kuinka nopeasti tulee seuraava ateria syötyä. Yleisenä sääntönä voisi pitää sitä 1g/painokiloa kohden, ja sitten säädetään hiilarimäärää treenin kovuudesta riippuen. Esimerkiksi vaatii kroppa paljon enemmän hiilareita kovan jalkatreenin jälkeen kuin käsitreenin jälkeen jne.

Originally posted by IsoDino
Perussääntönä 1g/kilo. Dekstroosia ei tarvitse ollenkaan.
Dekstroosi kuitenkin käynnistää insuliinin erityksen tehokkaasti ja insuliinihan tunnetusti parantaa protskun imeytymistä. Eli miksei dekstroosia?

ja dektroosihan on melkeimpä ilmaista kun tajuaa ostaa panimosokeria. Panimosokeri=100% dekstroosia. Maksaa jotain 2,5 euroo 2 kiloo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom