Malto vs. hampaat

olen tässä jonkin aikaa käyttänyt maltoa ja nyt alkaa tuntua että, tippuu leekot suusta. välillä vihloo niin perkeleesti...

otan maltoa ennen reenejä ja reenien jälkeen!

onko muilla käynyt samalla tavoin että malto syö hampaat?

mitä malton tilalle? olisiko ehdotuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suun huuhtelu vedellä ja xylitol-purkan jauhaminen ruokien ja palautusjuomien jälkeen pitäisi kuulua jokaisen hampaitansa arvostavan puntinvääntäjän rutiiniin. Sitten tuosta vihlomisesta... Oletko tietoisesti lisännyt hampaiden pesua tai koventanut harjausotetta tai ostanut kovan hammasharjan? Mulla vihloi nimittäin viime kesänä vasenta poskihammasta niin maan saatanasti ja onnistuin saamaan sitten päivystysajan. Diagnoosi oli aika mielenkiintoinen: ienvetäytymä. Siis hammas oli muuten täysin terve, mutta ien oli vetäytynyt hieman ylöspäin, paljastaen samalla hampaan tyveä, jossa hermot ovat aika herkässä. Hoitona pehmeä hammasharja ja tahnaksi Sensodyne vihloville syöksyhampaille ja 2 viikossa loppui kaikki vihlonta.

Originally posted by Tomi
Suun huuhtelu vedellä ja xylitol-purkan jauhaminen ruokien ja palautusjuomien jälkeen pitäisi kuulua jokaisen hampaitansa arvostavan puntinvääntäjän rutiiniin. Sitten tuosta vihlomisesta... Oletko tietoisesti lisännyt hampaiden pesua tai koventanut harjausotetta tai ostanut kovan hammasharjan? Mulla vihloi nimittäin viime kesänä vasenta poskihammasta niin maan saatanasti ja onnistuin saamaan sitten päivystysajan. Diagnoosi oli aika mielenkiintoinen: ienvetäytymä. Siis hammas oli muuten täysin terve, mutta ien oli vetäytynyt hieman ylöspäin, paljastaen samalla hampaan tyveä, jossa hermot ovat aika herkässä. Hoitona pehmeä hammasharja ja tahnaksi Sensodyne vihloville syöksyhampaille ja 2 viikossa loppui kaikki vihlonta.

Kas tuotahan se liäkär-setä minullekki varoitteli: "Vaikka oletkin tuollainen kapeaharteinen-yliopistopiippa-BF1942-champion niin koita olla harjaamatta noin voimakkaasti. Ikenet ovat alkaneet vetäytyä." Eipä sen jälkeen ole särkeny purukalustoa kun aloin harjata hellemmin. Xylitoolia naamariin.

Tuota sopivaa harjaustehoa erikoishammashoitaja neuvoi minulle hakemaan siten, että veivaa hammasharjalla posken ulkopintaan ja etsii sopivan paineen ja sitten miettii, että ien on puolet herkempää ja ohuempaa "kangasta". Sopiva paine löytyi minulle ainakin vittuilematta. Tuosta ienvetäytymästä tuo vihlominen tod. näköisimmin johtuu. HTH. :)

Eipähän tuolla maltolla pitäisi juuri olla vaikutusta hampaisiin, jos sitä otetaan vain palautusjuomassa EIKÄ kitata pitkin päivää tai reenin aikana. Karieksen kannalta merkittävämpää on aterioiden määrä kuin niiden koostumus. Eli melkolailla samantekevää vedätkö palautusjuomana maltoa vai banaania vai näkkileipää.

joo no kyllähän tuotä purkkaa tahtoo pussillinen päivässä mennä. mutta pitää pistää hammasharja vaihtoo ja katsotaan mitä tästä tulee.

Juu pehmeempää harjaa ja jos on taipumuksia hammaskiven rajuun esiintymiseen niin sen poistaminen auttaa aika usein.
Väittivät ainakin mulle että se on juuri yksi syy tuohon ienten vetäytymiseen..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom