Makwan Amirkhani

Maku kyllä hoitaa helvetin hyvin tuon markkinoinnin!
Veikkaan, että ufc näkee hänessä potentiaalisen ottelijan suomelle ja tulevat vastustajat saattavat olla tyylille sopivimpia. Suomen eventti tarvitsee kuitenkin ainakin yhden paikallisen vetonaulan jota ihmiset tulevat kannustamaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juhuu!

....Kuinka moni tämän palstan lukijoista ihan oikeasti uskoisi Tipin, Teemun, Juhon tai Tompan aikovan rikkoa Makwanilta (tai keneltäkään) yhtään mitään mitään siitä syystä, että Maku sai sopparin UFC:hen. Siis oikeasti?....

.....Pasin erikoisesta purkauksesta heräsi ajatus, että onpa todella sääli, jos Suomen suurimman vapaaottelupromootion entinen osakas todellakin ajattelee noin vapaaottelijoista ja tuota ajatustapaansa julkisuudessa levittää. Sitä en tiedä, onko kyseessä puhdas tietämättömyys lajista ja sen harrastajista, vai vain jostain syystä herännyt katkeruus. Oli syy mikä tahansa, on Cage on todellakin mennyt asioissa huimasti eteenpäin nykymenossaan.....

Alkuun tuttu disclaimer: olen tavallinen pulliainen, joka ei ole sidoksissa mihinkään vapaaotteluun liittyvään seuraan tai organisaatioon Suomessa.

Katos, suuri päällikkökin on herätetty.

Mukava että tervehdit vilpittömällä ilolla Makun menestystä.

En ole väittänyt, että kukaan on halunnut Makua "palauttaa maan pinnalle" (kuten asian ilmaisit) UFC-sopparin takia. Tiedän sen verran että välit eivät ole olleet aina parhaassa mahdollisessa kunnossa ja Maku on kyllä Teidän treeneissä saanut tietyiltä tyypeiltä ns. erikoiskohtelua. Tämä on hienovarainen ilmaus. Ehkä ymmärsin väärin, ehkä en. Kovasti kuitenkin Hatsat ja JEKJEKIT täällä takajaloilleen heti hyppäs. Go figure. Valamaahan treenasikin Makun kanssa ennen Tukholmaa, joten ei nyt koko salia teilata. Hankala tapaushan Maku oli tapahtumajärjestäjiinkin päin, eli kyllä mä antipatiaa ymmärrän.

Voin olla puhtaasti tietämätön vapaaottelusta ja varmaan olenkin. Taustani ei ole kamppailu-urheilussa. Onneksi. Katkerakaan en ole, muistelen lämmöllä CAGE-aikojani. Mutta kun tähän toisen osapuolen ammattitaidon arviointiin päästiin, niin mitens Hatsa Sä arvioisit Teidän salin menestystä ja verkostoitumista viime vuosina noin laajalla skaalalla? Mä heitän muutamia ajatuksia ilmaan näin ulkopuolisena:

CAGE LÄHTI turusta. Tähän oli kaksi syytä: Logomon sopimusehdot muuttuivat ja toinen syy oli suoraan sanottuna Turkulaisten ottelijoiden (lähinnä FFG) välttävä- yhteistyökyky. Puhun nyt vain siitä ajasta kun itse olin CAGEssa mukana - ehkäpä tilanne on nyt muuttunut. Käytännössä yleisölle huudeltiin että "kovia vastuksia kaivataan" mutta todellisuudessa kukaan ei kelvannut kun ei haluttu hävitä. Parhaimmassa hyvin muistamassani tapauksessa hommattiin Teidän yhdelle profiiliottelijoista helvetin kova vastus ja ottelija sen hyväksyi. Sitten pari viikkoa ennen tapahtumaa tulikin viesti, että "liian kova on, en ottele" Sitten hakattiin joku säkki tapahtumassa ja lehdistölle kerrottiin ottelun jälkeen, että "eipä ollut kummoinen vastus". Kyllä siinä tapahtumajärjestäjä alkaa katsella muita maisemia kun Turku.

Sen verran on sanottava, että ruohonjuuritasolla FFG:n kanssa yhteistyö sujui hyvin, esimerkiksi talkooväkeä saatiin hyvin ja harrastajat olivat innolla mukana. Myös yleisömäärät olivat kohdallaan. Jos vaan olis saanut kisaryhmänkin taustajoukkoineen hengittämään yhteen hiileen, niin Tipi vois otella kohtapuoliin mahdollisesti Turun Cagessa Sirwan Kakaita vastaan eikä mennä höntsäämään Karkkilaan amatöörinyrkkeilyä. Toivottavasti (teidän ottelijoiden kannalta) sinne tuleva Fight Night paikkaa aukkoa. Toivottavasti sinne joku ottelija erehtyisi vaikkapa hakemaan itse oma-aloitteisesti töihin, se olisi jo kehitysaskel.

Teillä on Tompan lisäksi mielestäni ainakin kaksi urheilullisesti UFC-mitat täyttävää ottelijaa, mutta valitettavasti ulkourheilulliset tekijät ovat sillä tasolla, että haaveeksi taitaa jäädä. Toivottavasti olen väärässä. Ei tarvii olla samanlainen show-ukko kun Maku, mutta kaupallista ammattiosaamista pitää olla takana.

Yleisemminkin Suomalaisessa MMA porukassa tuntui olevan perus-mielialana epäluulo. Aikanaan kun uusi toimija (CAGE) tuli, niin heti tod näk mietittiin, että "mitä vittua se tänne tulee tapahtumia tekemään" Mä olen sellainen yritteliäs kaveri ja mulla aina on uusiin ihmisiin positiivinen asenne. Sitten jos joku osottautuu muuksi, niin sitten on eri juttu. Mä kerron yhden esimerkin: jossain vaiheessa jo vuosia sitten me oltas saatu MTV3 MAXille isohko TV-sopimus, jos oltas saatu pakettiin 8-10 tapahtumaa. Otettiin yhteyksiä muihin tapahtumajärjestäjiin ja yritettiin tosissaan saada jengiä mukaan. Vaikeeta oli ja soppari päästettiin ohi. Nyt on kiva että CAGE on saanut IS-TV:n mukaan, se on iso askel Suomalaiselle MMA:lle.

Jos mä olisin Turkulainen vapaaottelija, niin kyllä mä haluisin sopimusottelijaksi sellaiseen promootioon, jolla on minulle jatkuvasti töitä ja sieltä on mahdollista nousta maailmalle. Tällä hetkellä vaihtoehtoja on Suomessa yksi, toivottavasti lähiaikoina jo enemmän. CAGE omaksui jo aikaa sitten periaatteen, että "kotoa ei töihin haeta". Eli Turkulaisenkin vapaaottelijan manageri joutuu näyttämään halukkuutensa duuniin. Ilmeisesti hakemuspuolella on ollut hiljaista kun yhtään Turkulaista ei ole CAGEssa ottelemassa lähiaikoina. Korkeintaan makwan haettiin kotoa töihin, koska jengi halus jo vuosia sitten nähdä sen kehässä. Puolet halus että se hakataan, 1/4 halus että se voittaa ja 1/4 tuli kattomaan sen makeeta hymyä. Ihan sama mikä syy oli, mutta yleisöä tuli.

Jos Teidän FFG:n poikien tavoite on treenailla keskenään ja olla helvetin kovia ottelijoita siellä kotisalilla, niin nykymeno riittää. Jos haluatte taas päästä ottelemaan Suomeen tai muualle, niin jonkinlaista markkinahenkisyyttä ja halua yhteistyöhön promootioiden kanssa voisi ehkä ajatella, Hatsa ootko samaa vai eri mieltä? Voisitte vaikka aloittaa sillä, että hyödyntäisittä oman pojan, Makwan Amirkhanin menestystä noin nettimaailmassa. Ymmärrän, että voitonjuhlat on vienyt Teidän organisaation voimat, mutta laittakaa nyt joku pikku-uutinen Makun matsista vaikka Teidän nettisivuille ja Facebookkiin. Kummastakaan ei meinaan löytynyt mitään.

Lämmöllä,

Pasi - vapaaottelun fanittaja
 
b0e.gif
 
Nyt on sitten aika kirjaimellisesti nostettu kissa pöydälle. Nämä sisäpiirityyppien tarinat ovat tämän forumin parasta antia. Suomivapari nousuun ;)
 
Taas mut herätettiin.

Kiitokset Pasi neuvoista! Yritämme joskus taas tulevaisuudessa saada tuotettua sun (tai Cagen) kriteerit täyttäviä ottelijoita.

Toivottavasti kuitenkin ymmärrät sen, että näin meidän suunnastamme katsoen moni mainitsemasi asia on aivan päinvastainen? Me emme vain ole kokeneet tarpeelliseksi tuoda kaikkia epäkohtia julkisuuteen, vaikka tarkoitus toki olisi pelkästään ollut kehittää yhteistyökumppanimme toimintaa. Epäkohdat ja vaikeudethan riippuvat usein sopimusosapuolien katsantokannasta, eikö totta?
Tietynlaisiin hyviin neuvottelutapoihin kuuluu mielestäni se, että edes ongelmallisista neuvotteluista ei puhuta julkisuudessa, ainakaan epämääräisellä ja negatiivisella tavalla vihjailemalla. Itse koen tuon koskevan entisiäkin työntekijöitä, joku muu voi kokea toisin. No, asioilla on aina kaksi puolta.

Kuten jo aikaisemminkin sanoin, lähtösi jälkeen moni asia Cagessa on mennyt huimasti eteenpäin. Vaikeaa on kuvitella, että kukaan Cagen nykyisistä johtohahmoista valitsisi vaikuttamisen välineeksi nettikirjoittelun esimerkiksi kehitysehdotuksia sisältävän sähköpostiviestin sijasta.

Joka tapauksessa olen iloinen, ettet ole mistään katkera.

Kirjoitukseni kysymykset olivat lähinnä retorisia, en odota niihin vastausta. Jos Pasi haluat omiisi vastauksia, vastaan mielelläni sähköposteihin.

Nyt jälleen lupaan pysyä pois näistä keskusteluista.
 
Mitäs salia se Maku tossa matsissa nyt edusti?
 
Jos käsitin oikein, niin TMT:tä ja/tai Allstarsia.

Pasi on kyllä hieno mies. Kaverilta tulee "sisäpiirijuttua" asioista jonka sisäpiirissä ei ole ollut muutamaan vuoteen.
 
Ompas Pasilta omituisen kuuloisia purkauksia. Jotenkin haiskahtaa katkeruus läpi miehen jutuista. Mikä eniten ihmetetyttää on se, että onhan suomessa muitakin promootioita kuin Cage ? Ihan kuin tässä nyt ei olisi saatu sitä mitä halutaan ja sitten kiukutellaan siitä. Se ei kyllä ole ammattitaitoa, että mustamaalataan ottelijoita ja heidän taustajoukkojaan. Kyllä mielestäni promootionkin olisi ihan hyödyllistä myydä itseään ottelijoille ja itse asiassa ainut suomalainen promootio, josta olen jotain negatiivista kuullut on Cage, onko sattumaa ?

Ja muutenkin todella hämmentävää, koska esimerkiksi turkulaisista Tomppa on ollut Cagen tittelinhaltija ja kaikki ovat saaneet henkeään pidätellen seurata Tompan nousua ja taistoja kovia ukkoja vastaan. Noin puhumalla vedetään kyllä myös varjo Tompan ylle, mikä on aika käsittämätöntä. Varjo lankeaa myös Cagen entisen matchmakerin Hartikaisen ylle joka käsittääkseni hoiti samalla monen turkulaisottelijan managerointia.

Siinä Pasi on kyllä oikeassa, että on tietämätön vapaaottelusta ja näköjään bisneksestäkin, jos yhteistyökumppaneista ja koko Cagen olemassa olon mahdollistavista työntekijöistä, eli ottelijoista, puhuu tuohon malliin, käsittämätöntä.
Mutta tähän aiheeseen en halua palata pitkällä tikullakaan enempää, koska eihän aikuiset miehet näin toimi ja oikeen hävettää itseänikin, että edes kirjottelin tähän mitään.
 
Shit hits the fan...

Juu Hatsa jatketaan vaan muilla forumeilla. Jos haluut että Teidän ottelijat ottelee hyviä matseja säännöllisesti Suomessa ja parhaat ulkomailla niin voin tulla konsultoimaan kyllä, ihan rakkaudesta lajiin. Tosin perusasioita opettava markkinamies löytyy varmasti Turustakin...

Over & Out.
 
Ompas Pasilta omituisen kuuloisia purkauksia. Jotenkin haiskahtaa katkeruus läpi miehen jutuista. Mikä eniten ihmetetyttää on se, että onhan suomessa muitakin promootioita kuin Cage ? Ihan kuin tässä nyt ei olisi saatu sitä mitä halutaan ja sitten kiukutellaan siitä.

Tähän piti vielä tarttua. Tässä on kyllä puolet totta. Tavoitteena oli nostaa CAGE viidessä vuodessa jäähalliluokkaan Superior Challengen tapaan. Tässä ei minun aikana onnistuttu ja se kyllä kieltämättä harmittaa. Syitä oli monia ja varmasti myös Minussa/muissa CAGEn puuhamiehissä. Tällasia me ihmiset ollaan, aina ei vaan onnistu.

Muuten kaikille nimimerkin takaa huutelijoille: nimimerkin takaa huutelu on vähän kuin kondomilla paneminen: Ei juuri tunnu missään.

Nyt mä lähden menee, tuun taas vuoden päästä hämmentämään. Täähän on yllättävän kivaa hommaa.
 
Tähän piti vielä tarttua. Tässä on kyllä puolet totta. Tavoitteena oli nostaa CAGE viidessä vuodessa jäähalliluokkaan Superior Challengen tapaan. Tässä ei minun aikana onnistuttu ja se kyllä kieltämättä harmittaa. Syitä oli monia ja varmasti myös Minussa/muissa CAGEn puuhamiehissä. Tällasia me ihmiset ollaan, aina ei vaan onnistu.

Muuten kaikille nimimerkin takaa huutelijoille: nimimerkin takaa huutelu on vähän kuin kondomilla paneminen: Ei juuri tunnu missään.

Nyt mä lähden menee, tuun taas vuoden päästä hämmentämään. Täähän on yllättävän kivaa hommaa.

Hei Pasi!

Nyt oli kyllä niin omituista tekstiä, että olisi mukava saada ainakin muutamaan asiaan selvennys sekä sinun että valitettavasti myös Cage organisaation puolelta.

"Alkuun tuttu disclaimer: olen tavallinen pulliainen, joka ei ole sidoksissa mihinkään vapaaotteluun liittyvään seuraan tai organisaatioon Suomessa."

Oletko tosiaan sitä mieltä, että tämä lause pyhittää kaikki kirjoituksesi tällä foorumilla. Kuitenkin puhut täällä kovaan ääneen asioista jotka on tapahtunut sinun olessasi osa CAGE organisaatiota.

Onko tämänkaltainen kirjoittelu/mustamaalaus ihan yleinen tapa CAGE:ssa? Eli voidaanko olettaa, että tämänkaltaisia asioita tullaa myöhemminkin puimaan CAGE organisaation tai sen entisten jäsenten toimesta? Pohjaako tietosi vanhoihin asioihin vai onko nykyisillä CAGE järjestäjillä tapana kertoa sinulle asioita ja sinä tuot niitä sitten foorumilla julki? Kirjoituksesi antaa kyllä hyvin omituisen kuvan sinusta henkilönä ja valitettavasti myös CAGE:sta tapahtumanjärjestäjänä.

Itseäni ei ainakaan houkuttelisi otella tämän kaltaisen organisaation alaisuudessa, joka mahdollisesti myöhemmin mustamaalaa ottelijoitaan mikäli kaikki asiat eivät ole sujuneet kuten tapahtumajärjestäjä olisi toivonut. Ei kuulosta hirveän hyvältä pohjalta sopimusottelijan kannalta.

Käsitin että toimit myös aktiivisesti liike-elämässä tai ainakin olet toiminut, onko tämä tapasi toimia myös siellä? Näiden kirjoitusten jälkeen kehtaat vielä tarjota konsultointia "rakkaudesta lajiin". Melkosta.

"Nyt mä lähden menee, tuun taas vuoden päästä hämmentämään. Täähän on yllättävän kivaa hommaa."

Ilmaannut yhtäkkiä foorumille huutelemaan mututuntumalla asioita ja päätät sitten vain poistua taka-alalle kun kysymyksiä alkaa aiheesta tulla. Tämä, mikä on mielestäsi kivaa hommaa saattaa olla monen mielestä lapsellista ja mautonta.

Aleksi Kainulainen
Turkulainen vapaaottelun ystävä
 
Hei Pasi!

Onko tämänkaltainen kirjoittelu/mustamaalaus ihan yleinen tapa CAGE:ssa? Eli voidaanko olettaa, että tämänkaltaisia asioita tullaa myöhemminkin puimaan CAGE organisaation tai sen entisten jäsenten toimesta? Pohjaako tietosi vanhoihin asioihin vai onko nykyisillä CAGE järjestäjillä tapana kertoa sinulle asioita ja sinä tuot niitä sitten foorumilla julki? Kirjoituksesi antaa kyllä hyvin omituisen kuvan sinusta henkilönä ja valitettavasti myös CAGE:sta tapahtumanjärjestäjänä.


Aleksi Kainulainen
Turkulainen vapaaottelun ystävä

Kirjoitan omista kokemuksistani vuosien takaa. En keskustele CAGE:N tyypien kanssa vapaaottelusta, koska he ovat mennet eteenpäin ja minä olen jättäytynyt junasta. En edes tunne henk. koht kaikkia uusia tyyppejä, toki tavannut olen kaikki aikanaan. Mielipiteet ovat omiani ja en odottanutkaan että Sinä tai FFG olisivat samaa mieltä. Kumpaankin suuntaan pitäisi kuitenkin harmittavista viesteistäkin poimia olennainen. Kyllä mä ainakin yritän pohtia jokaista nimellä lähetettyä vietiä ja poimia sieltä jotain asiaakin.

Mukavaa, että kirjoitit omalla nimellä. Myös mukavaa, että et kiistä esittämiäni väitteitä. Me molemmat tiedämme, että en "huutele mutu-tuntumalla". Vastaan kyllä samalla nuotilla jos katkeraksi ja osaamattomaksi parjataan.

Nin ulkopuolelta katsottuna FFG näyttää salilta, jossa ottelijat ottelevat kovin harvakseltaan peilattuna ehkä Suomen parhaaseen urheiluosaamiseen. En tietenkään tiedä taustoja, voihan olla että Teidän jätkät ei halua otella kuin kerran vuodessa - mitäs se minulle kuuluu.
 
Nin ulkopuolelta katsottuna FFG näyttää salilta, jossa ottelijat ottelevat kovin harvakseltaan peilattuna ehkä Suomen parhaaseen urheiluosaamiseen. En tietenkään tiedä taustoja, voihan olla että Teidän jätkät ei halua otella kuin kerran vuodessa - mitäs se minulle kuuluu.
Tässä FFG:n ammattilaisten ottelumäärät kahdelta viime vuodelta:
Juho Valamaa, 7 ottelua
Tom Niinimäki, 6 ottelua
Teemu Packalen, 5 ottelua
Tipi Hirvikangas, 5 ottelua
Aleksi Kainulainen, 3 ottelua
Mika Kuronen, 2 ottelua

Väitteesi ei pidä paikkaansa. Ainoastaan Kuronen on otellut molempina vuosina vain yhden ottelun.
 
Tässä FFG:n ammattilaisten ottelumäärät kahdelta viime vuodelta:
Juho Valamaa, 7 ottelua
Tom Niinimäki, 6 ottelua
Teemu Packalen, 5 ottelua
Tipi Hirvikangas, 5 ottelua
Aleksi Kainulainen, 3 ottelua
Mika Kuronen, 2 ottelua

Väitteesi ei pidä paikkaansa. Ainoastaan Kuronen on otellut molempina vuosina vain yhden ottelun.

Sanoin ehkä vähän huonosti, kun pitäs töitäkin tehdä välillä ja ei ihan 100% ole mukana. Puhuin lähinnä nyt kuluvasta vuodesta, ottelumahdollisuudet vähentynevät jonkin verran, toivottavasti kuitenkin Teillä on managereiden kanssa keskustelut käynnissä tulevista otteluista.

Sain äsken viestin henkilöltä, joka toimii TAI on toiminut tapahtumajärjestäjänä Suomessa. Ilmaisen hänen henkilöllisyytensä näin epäselvästi, koska hän minulle luottamuksella viestin lähetti.

VIESTI:
"Hyvin hämmennetty Pakkotoistolla. Mä olen nauranut vedet silmissä kun Niva ja muut vakuuttelee ottelijoiden olevan hyviksiä ja järjestäjien pahiksia. Voi kun suuri yleisö tietäisi totuuden siitä kuinka hankala on toimia primadonna ottelijoiden ja niiden managereiden kanssa"

Mä en täysin allekirjoita tätä. Jos tapahtumajärjestäjän ja ottelijan tarpeet eivät kohtaa niin vikaa on varmasti molemmissa ja molemmat osapuolet kärsivät. Tämä tässä ketjussa oleva (off topic) keskustelu kohdistuu nyt liikaa FFG:hen. Kyllä ongelma on mielestäni suurempi. Kaikkien ottelijoiden ja tapahtumajärjestäjien etu olisi, jos tehtäisiin enemmän yhteistyötä ja puhuttaisiin nämä asiat halki. Nyt kun riidankylväjä Sormunenkin on ollut pois kuviosta vuosia, niin varmaan olisi helpompi päästä samalle aaltopituudelle.

Mä hoidan ittelleni uuden nickin ja avaan uuden keskustelun lähipäivinä. Sen otsikko on "Suomalaisen MMA:N ongelmat, onko niitä?" En katso olevani mikään "guru" ongelmia ratkomaan. Pikemminkin olen saatana ärsyttävä besservisser. Mutta täällähän voi mielipiteen ilmaista ja sitten voidaan kinastella. Jos tästäkin kinastelusta tulee yksi pieni kehitysaskel Suomalaiseen vapaaotteluun, niin mä olen tyytyväinen.

Yksi juttu aiheeseen liittyen, tää on mielestäni hauska:

https://www.youtube.com/watch?v=CMpUoazWSCY&app=desktop
 
Makun ympärillä on kyllä kova pöhinä! Hieno homma! BJ Pennikin jakaa thug life videoo! Nyt vaan rauhassa treeniä mahdollisimman pitkään ennen seuraavaa matsia niin on mahdollisuus mennä sinne päätyyn asti(itse en kyllä tähän usko, mutta kiva olisi nähdä). En usko että Maku on ihan kovimmassa terässä vielä vähään aikaan ja hötkyilemällä menee koko hype hukkaan!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom