Makwan Amirkhani

1025027.jpg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En kyllä näe että on mitenkään erikoisesti karismaa verrattuna muuhun rosteriin, eikä tuo potentiaalikaan tule missään esiin, sen lisäksi että Makwan ei aiheuta mitään uhkaa pystyssä, nyt vastustaja keskittyi pitämään koko ekan erän makun kädestä kiinni estäen anakonda yrityksen ja jäljelle jäi positiopainija joka ei uhkaa edes lyönneillä matossa. Pelkkä LnP ei ole niin kiinnostavaa että UFC pitäisi Makun hintaista kaveria siellä, tai ainakin näin luulen. Tilalle voi ottaa pari kolme kymppitonnin palkalla ottelevaa kaiken peliin pistävää uutta tulokasta.
Niin, vaikka osaamista ja karismaa onkin riittävästi tohon sceneen, niin itseä kans mietityttää toi että jotenki on ns käsijarru vähä päällä. Edellinen matsi oli niin outo, lähinnä apealta ja surulliselta vaikutti Makwan. Nytkin oli hiukan samaa muttei toki niin pahasti. Ero kuitenkin valtava, kun katsoo siihen ekan UFC matsin energiseen riemukkaaseen esitykseen kehään tuloineen jne. Onko tyrmäyksestä tullu vaurio aivoihin, ja se tekee tollaseks vähä poissaolevaksi, vai jotain siviilielämän murheita tai muuten vaan hiukan pakkopullaa tää vaihe uralla? Ihmisiähän me kaikki ollaan. Jos on burn outtii tai masennusta vähänkin, niin ei tuolla pysty olla parhaimmillaan. Saas nyt nähdä, vieläkö vaan silti säilyy diili organisaatiossa. Ehkä ekan erän selkeä hallinta ja nopea brutaali tyrmätyksi tuleminen ns saappaat jalassa kuitenkin oli viihdyttävää ja sitä draamaa mitä tuolla arvostetaan ja oli ns hyvä häviö ja hommat voi jatkuakkin?
 
Tuosta kyllä samaa mieltä. Tyrmäys ei ollut onnenkantamoinen tai työtapaturma.

Tän matsin jäljiltä alan jo itsekkin epäilemään, että fudut saattaa tulla. En jaksa että karsima ja pr kantaa tarpeeksi Suomen ulkopuolella. Ja vaikka Makwanissa ois ulosmittaamatonta potenttiaalia, ei hän sitä kyllä tuo oikein esille.

11 ottelua UFC:ssä on mun mielestä kuitenkin kohtuu hieno ura ja voihan se olla että noilla näytöillä PFL tai Bellator yms vois vielä hetkeksi tarjota ihan hyvän työpaikan.
 
Varmasti potentiaalia löytyy, mutta ei taida enää löytyä motivaatiota ja halua ottaa sitä ulos. Sparraillaan lahtelaisten amatööriottelijoiden kanssa pääosin ja ei lähelläkään omantasoisten kanssa. Ei se taida tuolla tasolla oikeen kantaa enää.
 
Tuosta kyllä samaa mieltä. Tyrmäys ei ollut onnenkantamoinen tai työtapaturma.

Tän matsin jäljiltä alan jo itsekkin epäilemään, että fudut saattaa tulla. En jaksa että karsima ja pr kantaa tarpeeksi Suomen ulkopuolella. Ja vaikka Makwanissa ois ulosmittaamatonta potenttiaalia, ei hän sitä kyllä tuo oikein esille.

11 ottelua UFC:ssä on mun mielestä kuitenkin kohtuu hieno ura ja voihan se olla että noilla näytöillä PFL tai Bellator yms vois vielä hetkeksi tarjota ihan hyvän työpaikan.
Totta, kerjäsi polvea liian pitkään
 
Vähän ihmettelen, jossei kulmasta sanottu erätauolla yhtään mitään liittyen ensimmäisen erän alasvientiin. Oli suoranainen ihme, ettei polveen juostu jo tuossa ensimmäisessä alasviennissä. Todella kaukaa jalkoihin ilman minkäänlaista pohjustusta. Toki se toimi, mutta tuskin olisi missään simulaatiossa mennyt montaa kertaa Murhpylle läpi ilman, että kolahtaa.
 
Vähän ihmettelen, jossei kulmasta sanottu erätauolla yhtään mitään liittyen ensimmäisen erän alasvientiin. Oli suoranainen ihme, ettei polveen juostu jo tuossa ensimmäisessä alasviennissä. Todella kaukaa jalkoihin ilman minkäänlaista pohjustusta. Toki se toimi, mutta tuskin olisi missään simulaatiossa mennyt montaa kertaa Murhpylle läpi ilman, että kolahtaa.
Vastustajan nimi oli enne 😀

Murphyn laki on Yhdysvaltain armeijan kapteeni Edward A. Murphyn mukaan nimetty periaate, jonka mukaan ”jos jonkin asian voi tehdä monella tavalla ja näistä tavoista yksi johtaa onnettomuuteen, ennen pitkää joku tekee asian sillä tavalla”. Lyhyemmässä ja ehkä tunnetummassa muodossa periaate kuuluu ”jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen”.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Murphyn_laki
 
Jos Maku saa nyt potkut niin ihan hyvin voi voittaa tiensä takas UFChen mikäli motivaatio nyt pysyy entisellään. Euroopassa olis vyö ihan realistinen käytännössä missä tahansa organisaatiossa. Tosin nimeä on sen verran, että Bellator/one fc on realistisempi uusi työnantaja
 
Jos Maku saa nyt potkut niin ihan hyvin voi voittaa tiensä takas UFChen mikäli motivaatio nyt pysyy entisellään. Euroopassa olis vyö ihan realistinen käytännössä missä tahansa organisaatiossa. Tosin nimeä on sen verran, että Bellator/one fc on realistisempi uusi työnantaja

Mieluusti katselisin Makun suorittavan seuraavaksi Bellatorin listoilla, vaikka sielläkin rosteri on sen tasoinen että vyötä ei tule voittamaan.
Makullakin sitä ikää on jo kuitenkin sen verran että jos menee Bellatoriin niin eiköhän se loppu ura kannata vetää siellä, varsinkin jos saa jonkinlaista menestystä ja hyviä otteluita taakse. Tietysti jos kävisi voittamassa Bellatorin vyön, niin sittenhän UFC ottaisi miehen varmaan mielellään takaisin (annan 2% mahdollisuuden tälle vaihtoehdolle).
 
NHB: en mielestäni väittänyt tuossa sinun olevan väärässä. Siksi minun on hieman vaikea kommentoida että oletko mielestäni edelleen väärässä.
Olitko siis:

a) samaa mieltä kanssani
b) eri mieltä kanssani
c) vailla mitään mielipidettä kirjoitukseeni
 
Olen sitä mieltä, että Makwanin tulevaisuutta ei voi varmuudella ennustaa. Mielestäni hänellä on paljonkin kehittymisen varaa ja mahdollisuus nousta taidollisesti selvästi nykyistä korkeammalle tasolle.

Se on eri asia tekeekö hän sellaisia toimenpiteitä, että näin myös tapahtuu. Sanoisin että on todennäköisempää että hän ei tee kuin että tekee. Tämä on kuitenkin vain arvaus, kun en ole miestä edes koskaan tavannut.

Toisaalta pitäisin Makwanin uutta nousua todennäköisempänä kuin mitä Robert Heleniuksen uran nousu oli vuonna 2018, kun hän kompuroi Yury Bykhautsoun kanssa.
 
Olen sitä mieltä, että Makwanin tulevaisuutta ei voi varmuudella ennustaa. Mielestäni hänellä on paljonkin kehittymisen varaa ja mahdollisuus nousta taidollisesti selvästi nykyistä korkeammalle tasolle.
Vähän tylsää keskustelua sellainen, missä ei voi ottaa mitään kantaa mihinkään, kun täyttä varmuutta tulevasta ei voi olla. No itse en ala väistelemään, vaan pysyn kanssani.
 
Minä puhun mieluummin todennäköisyyksistä kuin varmoista tiedoista, kun ottelijoista ja näiden tulevaisuuksista puhutaan.

Pidän esimerkiksi todennäköisenä (paljon yli 50 %) että Kamaru Usman tulee voittamaan Colby Covingtonin UFC 268:ssa. Se ei silti ole mitenkään täysin varmaa ja Covingtonkin saattaa voittaa.
 
Se on eri asia tekeekö hän sellaisia toimenpiteitä, että näin myös tapahtuu.

Kasuaalille satunnaisseuraajalle Makun tekeminen näyttäytyy nimenomaan siltä ettei hirveästi enää nappaa kehittyä. Treenaillaan Suomessa "tavisten" kanssa ja huudellaan jotain kunniakulttuuriuhkauksia Turun yöelämään. Et siihen nähden kai yllättävän hyvinkin selvityy UFC:ssä?
 
Minä puhun mieluummin todennäköisyyksistä kuin varmoista tiedoista, kun ottelijoista ja näiden tulevaisuuksista puhutaan.

Pidän esimerkiksi todennäköisenä (paljon yli 50 %) että Kamaru Usman tulee voittamaan Colby Covingtonin UFC 268:ssa. Se ei silti ole mitenkään täysin varmaa ja Covingtonkin saattaa voittaa.
No nyt puhut asiaa. Suoraan kysymykseen suora vastaus, kiitos. Kuinka todennäköisenä pidät Amirkhanin nousua sille hypetasolle, missä hän parhaillaan oli aikoinaan? Itse pidän tuota niin pienenä mahdollisuutena, että pidän turhana saivarteluna alkaa keskittymään siihen. Suuruusluokka on ei kovin monta prosenttia.
 
Maku on ollut tosiaan ulkomaillakin ottamassa oppia, mutta olisko huono idea lähteä uudestaan jonnekkin uuteen paikkaan 🤔 Riittääkö Makulla oikeasti suomessa sparri kaverit?
 
Back
Ylös Bottom