Makwan Amirkhani

Sehän on niin että Makun matsissa vakuutti tyyli jolla voitto tuli, Tompalla vastustaja josta voitto tuli. Kai se on makuasia(no pun intended) kumman debyytti oli vakuuttavampi.

Jm1 kun taas mainitsi että Makusta tuli kaikkien aikojen suomalainen vapaaottelija, niin siihen ei kyllä Oglen lopettaminen riitä, vaikka se olisi tullut Dim Makilla. Vastustajan taso on luonnollisesta kovempi kriteeri. Jos Maku jatkaa samaan malliin niin menee luonnollisesti Tompasta ohi. Tulevaisuus sen näyttää.

Itse epäilin jossain määrin Makun saumoja perustuen Ward matsiin, vähän vieläkin Oglea kovempia vastaan, mutta todella maukkaan positiivisen yllärin kaveri järjesti. Teen nyt niin että hyppään tähän hypejunaan, vaikka se menis vielä helvetinmoisesta rotkosta alas. Suosittelen muille samaa. Ei siinä mitään häviä eikä siihen kuole. SOTAA MAKU!

En tiedä tarkoittaako tämä haastiksen jäkeinen kuva mitään, ei varmaan, mutta oli pakko ottaa talteen.

"Mikäs vitun äijä tää oli?" :D haha
msgho8.jpg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enkä usko että toi voitto on siihen pelkästään syynä vaan enemmänkin se että Makun oikea persoona tuli enemmän esiin noissa haastatteluissa ja myös kehässä.Harvoin näkee kenelläkään ottelijalla,varsinkaan suomalaisella, tollasta samanlaista rentoutta ennen matsia ja muutenkin kaveri näytti todella nauttivan joka hetkestä tuolla.
Tämä itsellä, tuli aivan erilainen kuva matsien jälkeisissä haastiksissa. Maku otti kyllä reportterit ja melkein koko post fight pressin haltuun. Muutamat heitot oli vielä vähän 50/60, mutta toisaalta suorituksen takia voi melkoisesti siimaa antaa.

Suurella mielenkiinnolla odotan seuraavaa matsia, sekä kaikkea matskua mitä tulee ulos.
 
Maku, Turun kingi!

Todettakoon alkuun, että en ole enää missään tekemisissä CAGEn tai MMA finland Oy:n kanssa. En vaan jaksa tehdä uutta nikkiä tänne, joten käytetään nyt tätä. Edustan siis seuraavassa kommentissa vain itseäni, eli Pasi Sormusta, vapaaottelufania.

Mulla on CAGEn ajoilta jonkin verran kokemusta Makusta henkilönä. Keskimääräistä vaikeampi tyyppi vapaaottelijoiden joukossa (ja se on muuten ihan vitun vaikee tyyppi jo) mutta aina osannu ottaa yleisönsä. Kaveri teki absoluuttisesti KAIKEN OIKEIN Tukholmassa, urheilun ja PR:n saralla. Jos joku nyt ei oo viimeistään nyt tajunnu, niin näiden osa-alueiden tärkeys menestymisessä on 50/50.

Voin vain kuvitella miten Makun näyttävä voitto vituttaa Turussa päin. Siellähän entisellä kotisalilla on sopimuskin, että väännetään Makun paikat rikki jos tulee treeneihin. Sillä tavalla sitä saa maailmanluokan painijasta kaiken hyödyn irti kotisalilla.

Maku on Suomen paras showmies MMA-ottelijoiden joukossa. Sen vuoksi hän oli Ruotsissa ja monet muut (omasta mielestään) paremmat ottelijat jatkaa junnaamista paikallaan.

Noh, ei tämä pelkän vaparin ongelma ole. Suomen ykköshiihtäjä Iivo Niskanenkin selitti huonosti mennyttä kansainvälistä pressiä voittokisan jälkeen: "ihan sama mitä siellä lehdistön edessä mutisee, kunhan hiihto kulkee"

Jos mun pitäs valita joku paikka missä voisin olla ens viikolla, niin olisin siinä Turkulaisessa yökerhossa, johon Maku menee juhlimaan voittoa. Voi antaa entisille treenikavereille ovella vähän tippiäkin. :pano:
 
Rasismi on toki perseestä. Mut mun mielestä Makwania ei pidä kohdella siksi tasa-arvoisesti, että hän on suomalainen, vaan ihan siksi, että mies nyt ylipäätään pitää arvioida sen tekojen mukaan, eikä kansalaisuuden.
Kaikki tuollainen lipun heiluttelu ja vastaava just edustaa sitä meininkiä, jossa kansoja laitetaan tärkeysjärjestykseen. Itselleni itsenäisyys ja yhteisön hyvinvointi jne on toki äärimmäisen tärkeää, mutta sellainen "minä olen nyt täällä ja tämä on hieno mesta" on melko turhaa.
Mä en kotimaisia urheilijoita kannata sen takia, että ne on suomalaisia, vaan sen vuoksi että heihin voi usein samaistua kulttuuri- ja kielisyistä. Toki vapaaottelijoilla on keskenään usein enempi yhteistä, kuin katsojalla ja ottelijalla joten sikäli vähän
hassua. Mulle tuo Makwanin kansalaisuus on suht yhdentekevää, koska minun suomalaisuuteni ei vaikuta häneen mitenkään ja sama toisinpäin. Ei nuo urheilijat ole päässeet maailmalle ruisleivällä, tuntemattomalla ja salmiakilla, vaan kovalla treenillä.


“Nationalism does nothing but teach you to hate people you never met, and to take pride in accomplishments you had no part in.”

― Doug Stanhope


Pakko oli nostaa ylös. Naulan kantaan!

Oli kyllä surrealistinen iltama kauttaaltaan, vaikka kotoa käsin tuli väijyttyä. Maku hoiti homman suveneeristi, niin kehässä kuin mediankin edessä.
Fiilis oli uskomaton, kun tuomari tuli väliin ja hyvä, että huomasin, että matsi oli edes käynnissä. :D
Kruununa illalle toki olisi ollut Gussen voitto, mutta ei makiaa mahan täydeltä. ;)
 
Voin vain kuvitella miten Makun näyttävä voitto vituttaa Turussa päin. Siellähän entisellä kotisalilla on sopimuskin, että väännetään Makun paikat rikki jos tulee treeneihin. Sillä tavalla sitä saa maailmanluokan painijasta kaiken hyödyn irti kotisalilla.

Mikä on saanut Makun ja entisen kotisalin muiden treenajien välit noin pilalle? Onko maku maailmanluokan painija? :D
 
Voin vain kuvitella miten Makun näyttävä voitto vituttaa Turussa päin. Siellähän entisellä kotisalilla on sopimuskin, että väännetään Makun paikat rikki jos tulee treeneihin. Sillä tavalla sitä saa maailmanluokan painijasta kaiken hyödyn irti kotisalilla.
Mihin entiseen kotisaliin tässä viittaat?
 
Makulla taitaa olla sellainen luonne, että siitä ei kaikki tykkää. Harmi vain jos se on makun mielestä sitten vihapuhetta ja rasismia. Ei Suomessa voi puhua avoimesti maahanmuuttajista ilman, että joku leimaantuu rasistiksi. Jos Makun tilalla olisi ollut vaikka Nyyssönen niin todellakin oltaisiin ihmetelty sitä signausta. Nyt kun kyseessä oli maahanmuuttajataustainen henkilö niin sama ihmettely on rasismia. Jos Nyyssönen kieltäytyy fightsportin haastattelusta voi sitä arvotella, mutta makun kohdalla arvostelu on rasismia.

Maku itse mainitsi sanan vihapuhe. Itse ainakin ymmärrän, että vihapuheella Maku tarkoittaa rasismia. Maku käyttää nimimerkissä sanaa laku... Jos kutsun kadulla tuntematonta maahanmuuttajaa lakuski on myös se vihapuhetta ja saan varmaan pataan sen jälkeen.... Tässä nyt sössötän, eikä varmaan viestissä ole mitään tolkkua, mutta harmittaa vaan tämä koko selkkaus. En ihmettelisi vaikka selässä olisi Ruotsin lippu seuraavassa matsissa.

Helvetin perseestä tollanen sopimus, että rikotaan ukon paikat! Tipihän ilmeisesti mursi Makun nilkan joskus joten oliko se kans tahallista? Tässäkin tietenkin mennään siihen, että Makun kohdalla tuo on rasismia ja kantasuomalaise kohdalla vain kiusaamista mitä ei oteta niin vakavasti.
 
Ja minä kun olin niin innoissani, että turussa "kotisalilla" oltaisiin tästä ilosia, ja suomalaiset olisivat voineet mennä vähän Tukholmaanki sparraileen Makun ja ruotsalaisten kans ja tehdä hyvää yhteistyötä ja vaihtaan ideoita jne et saatais hyvää sparria sieltäkin suomalaisille. :itku:
 
Adam Ward
‏@g2fighter28
@MakwanAmirkhani u have come a long way from crying your eyes out after I smashed you .Enjoy your 15 seconds of fame. I'm coming for you! !!
Näytä käännös
 
En kyllä enää ihmettele sitä, miksei muut vapariukot Suomessa tykänneet kun mies signattiin UFC:hen. Tipi oli katkerana Twitterissä ja Antonkin haastattelussa puhui siitä, että MMA-skenessä olevat tyypit olivat sitä mieltä, että jonkun muun olisi pitänyt saada näyttöpaikka joilla oli enemmän näyttöä. Voi kuvitella, että kun yksi jätkä otetaan silmätikuksi, niin sana kiirii Suomen kokoisessa paikassa nopeasti ja voidaan äkkiä alkaa katsomaan vinoon kaveria.

Makulle tekee varmasti hyvää päästä treenaamaan tosissaan aivan uusiin ympyröihin Ruotsiin, jos nyt tosiaan on sinne muuttamassa.
 
Aikamoinen yllätys noin nopea voitto suoraansanottuna. Ilmeisesti Immonen ja kumppanit ovat osanneet jakaa hieman tietotaitoa miten niitä polvia ja uppareita oikein käytetään. Toki pohjat pitää olla kunnossa, ei se homma niin toimi että opetellaan jotain kikkoja tyhjän päälle muutamassa kuukaudessa.


Samaa mietin heti matsin jälkeen.

turkumuaythai.com "Hyppypolvea hiottiin vielä ottelupäivänä Allstars training centerin tiloissa, jossa myös Immonen sai maistaa Makwanin voimaa, kun hyppypolven potkutyynyn ottanut Rikun käsi lensi suuhun iskun voimasta ja hammas iski haavan huuleen."
 
MMA-skenessä olevat tyypit olivat sitä mieltä, että jonkun muun olisi pitänyt saada näyttöpaikka joilla oli enemmän näyttöä.

Jos katsotaan pelkästää urheilullisia näyttöjä niin kyllähän tämä pitää paikkansa. Vai voiko joku muka tuon kieltää? Tipin 10-2 recordista 8 voittoa on ekan erän lopetuksia ja on euroopan top1 BW. Kyllä tuolla recordilla pitäisi olla mukana. Jengi kuitenkin vasta nyt tajunnut, että tarvitaan paljon muutakin. Toisaalta en kyllä ymmärrä mitä nämä jotkut signaukset ufc:lle muka tuo... esim. se kreikkalainen eilen.
 
...jonkun muun olisi pitänyt saada näyttöpaikka joilla oli enemmän näyttöä....

Niin, kenellä sitten olisi ollut enemmän näyttöä? Sinun pitää olla 50% urheilija ja 50% mainosmies, yhteensä 100%. Kenelläkään Suomalaisella ottelijalla ei nyt ollut tässä kokonaisuudessa enemmän näyttöjä - siis UFC:n mielestä. Ne jotka kuvittelee pääsevänsä UFC:hen ilman show-meininkiä, kielitaitoa, hyvää markkinointiosaamista, hyvää manageria, sanavalmiutta jne, niin onnee vaan. Ainakin pitää saada urheilusta se täydet 50%, eli ottaa recordi 20-0 alle.

Se että jonkun salin kisaryhmä pitää käytäntönä sparrata 110% täysillä PELKÄSTÄÄN tiettyä ukkoa kohtaan on ihan pikkulasten touhua. Maku on varmasti hyvä painija, jolla olisi ollut sillä puolella salikavereille annettavaa. Jos muut ovat sitä mieltä, että kaveri on kusipää, niin se on ihan eri asia. Duuni on duunia, kaljalle mennään sitten kenen kanssa halutaan. Jos taas välit on niin pahasti menneet, että ei voida edes treenata yhdessä, niin sitten treenataan eri paikoissa ja pidetään kaikkien paikat ehjinä. Salin saatte itse päätellä, asianosaiset kyllä tietävät mistä puhutaan.

** En ole tekemisissä CAGEn tai MMA Finland Oy:n kanssa. Mielipiteet ovat omiani. **
 
Jos nyt saa jälkiviisastella niin ufc:n kannalta makun signaaminen oli ihan helvetin hyvä liike. Äijä otti performance bonarin ja on nyt todella kuuma nimi suomenkin ulkopuolella. Pressit on hoidettu sillä mallilla, että juttua kaverista on joka tuutissa. Suorituksen pohjilta on helppo rakentaa seuraavaan otteluun hypeä ja iso mma yleisö varmasti kiinnostuu makun otteista sekä kehässä että haastatteluissa.

Jos siellä olisi ollut joku muu matsaamassa ja olisi nähty tyypillinen jäätyminen, kuristus ja ulos tuppisuuna niin ketä kiinnostaisi? Imho. ufc on ihan yhtä paljon ellei enemmänkin viihdettä kuin urheilullisia meriittejä. Toki sitä viihdettä on vähän helvetin vaikea järjestää ellei ole urheilulliset pohjat riittävästi kunnossa. En tajua kuka voisi olla pettynyt makun suoritukseen?

Seuraava matsi makulle lähtee toki nollista ja siinä voi käydä miten vain. Toivottavasti hänelle suodaan sopivan pitkä tauko matsien väliin missä kerkeää pystyä hioa kuntoon ja nähdään ensimmäinen suomalaisen voittoputki ufc:ssa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom