Makwan Amirkhani

Ei tietystikkään ole, olenko sellaista väittänyt ?

Satunnaisesta jalkapalloilijasta ei ole tainnut tulla ainoatakaan maailmanluokan fw ottelijaa ainakaan Suomesta. Paini on paras pohja mma:ssa ja Suomesta löytyy osaamista siltä saralta, olisi typerää olla käyttämättä tätä hyväkseen. Makwan on osannut käyttää tämän hyväkseen ja tuloksena kaikkien aikojen kovin Suomalainen maailman suurimmassa organisaatiossa.

Jos nyt odotellaan rauhassa niitä seuraavia matseja :D Tomppa se ykköspaikkaa vielä pitää Yahya voitollaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan hauskaa kyllä vertailla miten eri tavoin porukka suhtautuu Makun persoonaan. Hurttafoorumilla ulkomaalaiset pitävät Makwanin juttuja luonnollisen hauskoina ja nokkelina sekä ylipäätään persoonaa tykättävämpänä kuin esim. McGregorin. Täällä taas esiintymiselle facepalmataan ja valitellaan myötähäpeän määrää, mielipiteitä on onneksi monia :)

Ps.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ihan loistavaa! Hiljeni kriitikoiden suut, tietty ne sieltä palaavat julistamaan "sanoinhan mä" sitten jos/kun tappio tulee. Just näin sinne UFC:hen pitää mennä, eikä anteeksi pyydellen nöyristelemään, sellaiset persoonat nyt ei valitettavasti kiinnosta ketään.
 
Eipä hetkauta tämän sankarin voitto yhtään :)

- - - Updated - - -

Ennen anhaan oli toisin, löyty tosi paljon kovia vääntäjiä.

Silloin piti valita nyrkkeilyn ja painin väliltä, jos joku kamppailulaji kiinnosti. Nykyään vaihtoehtoja on ihan eri malliin, niin painissa kärjen laajuus kärsii.
 
Silloin piti valita nyrkkeilyn ja painin väliltä, jos joku kamppailulaji kiinnosti. Nykyään vaihtoehtoja on ihan eri malliin, niin painissa kärjen laajuus kärsii.

Kyllä koko nuorisoaines on pehmentynyt. Tai suuri osa siitä ja kärki vaan kapenee. 80 luvulla oli painissa kova saavutus olla SM kisoissa pisteillä. Jossain 68 kilos sarjassakin oli varmaan kymmenen ukkoa, joita olisi voinut lähettää arvokisoihin.
 
Niinimäki voitti debyytissään 4-1 (ainoa tappio Chad Mendesille) UFC-rekordilla varustetun lukkopainin maailmanmestarin.

Amirkhani voitti debyytissään 1-4 UFC-rekordilla varustetun TUF-rejectin.

Ei minusta tarvitse olla vedellyt mitään sieniä, että pitää Tompan debyyttiä vakuuttavampana.

Meikästä kyse ei oo ehkä tässä siitä, että kenet voitti, vaan siitä, että miten voitti. Tomppa otti kohtalaisen tiukan splittivoiton, olkoonkin että ihan suht kovasta kaverista. Makwan taas meni täydellä höyryllä päälle, ja tyrmäs vastustajansa 8 sekunnissa. Mun mielestä ainakin Makwan vakuutti enemmän, näytti just sellasta asennetta mitä suomalaisilta ottelijoilta on UFC:ssä puuttunut, eli täysillä päälle ja uskalletaan käyttää vähän erikoisempia tekniikoita. Tällä kertaa se palkitsi. Tompan otteissa UFC:ssä ei oo mun mielestä näkynyt semmonen samanlainen aggressio ku Makwanilla tässä, vaan on aina lähetty vähän varmistellen siihen matsiin.
 
en kyllä tosta saa ennenaikaista lopetusta millään, sen verran hyvin uppari osu että makwan olisi kyllä latonut tosta päältä pari osumaa helposti lisää
 
Oli kyllä huikea debyytti Makwanilta. Katsoin suu auki ruutua matsin jälkeen. Olipa miehestä mitä mieltä tahansa, niin persoonaltaan hän on supertähtiainesta ja jos otteet jatkuvat tuollaisina häkissä, niin hänestä tulee todella kova tähti. Vuonna 2017 Makwan vs. McGregor tittelimatsi?
 
On kyllä surullista luettavaa tämä ketju. Niin valitettavaa kuin se onkin, ainoa todellinen syy Amirkhanin mollaamiseen on rasismi. Siitä ei pääse yli eikä ympäri ja sitä on turha kieltää, oli se rasismi sitten tietoista tai tiedostamatonta. Jos hän olisi etnisestikin suomalainen, hänen persoonaansa pidettäisiin värikkäänä tai ainakaan vihaa ei olisi yhtä paljon. Tämä Suomi on edelleen kyllä monessa mielessä melkoinen junttila. No, kyllä ajat tästä muuttuu parempaan vähitellen. Kun asuin 90-luvulla Ruotsissa, siellä oli ihan samanlainen asenne maahanmuuttajataustaisia urheilijoita kohtaan. Mutta siellä on asenteet vähitellen muuttuneet, varsinkin kun menestystä on tullut. En tiedä miksi jotkut pelkäävät muualta tulleita, onko se iänikuinen huono itseluottamus tässäkin taustalla. Pelätään että jollain toisella on jotakin parempaa kuin itsellä, eikä varmasti kyllä tehdä oman itsetunnon eteen mitään. Ryvetään vaan itsesäälissä. Joskus otti niin päähän mitä juntit huutelivat Edis Tatlille ottelussa, jossa hän kaiken lisäksi vielä kieltäytyi ottamasta Kosovon lippua vaikka sitä hänelle tarjottiin, ja otti sen sijasta Suomen lipun voittonsa jälkeen.

Suomalaisuus on tärkeä asia, mutta ei se ole mitään mitä ei joku muustakin maasta muuttanut voisi ottaa omakseen, jos tuntee Suomen kotimaakseen ja pitää kulttuurista, ihmisistä, yms. Kaikista vittumaisimmat ja tyhmimmät ihmiset mitä olen koko elämäni aikana tavannut ovat olleet ihan valkoihoisia suomalaisia ja Suomessa syntyneitä. He ovat mielestäni itsekkyydessään ja idiotismissaan paljon epäsuomalaisempia kuin vaikkapa Amirkhani.

Saisitte hävetä. Täällä ainakin tsempataan Amirkhania, meni syteen tai saveen. Amirkhani on silmissäni täysin suomalainen.

Miten sä käännät vaikkapa tämän viimeisen asian mistä ihmiset suuttuivat, eli Fightsportin haastattelusta kieltäytymisen rasismiksi? Ihan samalla tavalla porukka suuttuisi jos vaikkapa Kuivanen tai Niinimäki kieltäytyisi Fightsportin haastattelusta.
 
Just eilen kävin lajian seuraamattoman silmin lukemassa tätä ketjua, ja ihmettelin, et mikä vittu jengiä vaivaa, kun urheilijassa kiinnostaa rotu, ulosanti ja jotkut haista vittu -varastelusyytökset suoritusten sijaan.

No, tänään sai lukea lehdestä, ettei se taidakaan olla mikään hupiukko ainakaan kehässä. Jauhot suuhun!
 
Hyvin Maku ton hoiti, todella sympaattinen ja poikamainen innostus paisto läpi. Eli siis ihan erilailla kun olin odottanu tai millanen kuva mulla oli siitä ennen tätä. Aikasemmin koko kaveri vaikutti feikiltä mut eilen se näytti mun silmään aidolta. Tämä siis "vihaajalta" tai "rasistilta" ihan mite itse asian näkee.
 
Paini on todella loistava pohja, mutta paljon tätä asiaa vääristää myös se, että painijoille ei ole mitään kunnollista keinoa hankkia elantoa painimalla. Pystyottelijoille riittää ammattilaisliigaa, joissa voi tehdä rahaa, mutta painijoiden tie vie usein vapaaottelun puolelle, jos Olympialaisiin ei pääse.

Sanoisin, että jos nyrkkeilijöillä olisi pelkät Olympialaiset, eikä muuta ammattilaisliigaa, jossa liikkuu rahaa, olisi UFC täynnä nyrkkeilijöitä, jotka olisivat aloittaneet vaparitreenin nuorina ja kehittäneet taidot puollustaa alasvientejä vastaan.

Bundesliga (wrestling) - Wikipedia, the free encyclopedia
The German Wrestling Bundesliga Looks Awesome, Why Can't it Work in the USA? - Bloody Elbow

On tuolla ainakin Myhi, K-J Nurmela, Ala-Huikku, Haapamäki jne käsittääkseni työkseen paininut.
 
Huvittavaa seurata tää tiettyjen ihmisten kitinää. Se on jumalauta aina sama juttu, kun suomalainen menestyy maailmalla. Oli kyseessä sit tennis, golf tai vapaaottelu, niin aina joku Kikki-Hiiri keksii aihetta rutista. Onko meillä oikeasti siihen muka aikaa tai resursseja? Mielummin oltais ylpeitä siitä, että pienestä maasta joku onnistuu ponnistamaan eteenpäin.
 
Hyvin Maku ton hoiti, todella sympaattinen ja poikamainen innostus paisto läpi. Eli siis ihan erilailla kun olin odottanu tai millanen kuva mulla oli siitä ennen tätä. Aikasemmin koko kaveri vaikutti feikiltä mut eilen se näytti mun silmään aidolta. Tämä siis "vihaajalta" tai "rasistilta" ihan mite itse asian näkee.

Tää on muuten ollut hienoa tässä viimeisen vuorokauden sisään huomata,miten monet jotka eivät ole aiemmin Makusta pitäneet,ovat ton voiton myötä alkaneetkin pitää kaverista ja että porukalla on rohkeutta myös muuttaa mielipiteitään!Hats off to that!Enkä usko että toi voitto on siihen pelkästään syynä vaan enemmänkin se että Makun oikea persoona tuli enemmän esiin noissa haastatteluissa ja myös kehässä.Harvoin näkee kenelläkään ottelijalla,varsinkaan suomalaisella, tollasta samanlaista rentoutta ennen matsia ja muutenkin kaveri näytti todella nauttivan joka hetkestä tuolla.
Eihän tollasesta hahmosta nyt voi olla pitämättä,varsinkin kun on vielä suomalainen ja tuo sitä vielä hienosti esille!!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom