Makwan Amirkhani

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä erinomaista match-makingia, sekä Maku että Henry hävinnyt kovimman tason ukoille, mutta ei kumpikaan todellakaan mikään heittopussi ole. Henry hävis Igelle, joka just voitti Barbozan, Igen matka on kohti top-5. Ige kovempi kuin Burgos tai Allen mun mielestä, vaikka nää kaikki on kovia.
Burgos jolle Maku hävis lähdössä ennakkosuosikkina seuraavaan Emmetiä vastaan.
Fishgoldin hoitaminen oli mun mielestä hyvä statement Makulta, että oikeesti ollaan tekijämiehiä. Nyt pitäs jatkaa samasta.
Makusta ei UFC-mestaria tule, se on päivänselvä asia, mutta mahdollisuuksia kiivetä hieman ylemmäs, saada bonuksia ja saada jotain parasta ennen päiväys ummessa isoja nimiä vastaan fight nightissa pääotteluna vielä on. Aika ohuelti, mutta kuitenkin, suu käy ihan hyvin ja Maku osaa heitellä viihdyttäviä kreisejä juttuja otteluissa.
Nyt pitäs saada näyttävä voitto.
Having said that: vetorahat menee Henrylle, erittäin kova kaveri joka alueella. :-)
 
Knight oli 4 tappion putkessa kun lensi ufc:stä pihalle, tossa kohtaa on vähä huonossa neuvotteluasemassa. Ja kyllä se mielestäni jotain kertoo vastustajien tasosta, jos melkeen kaikki on lentäny ufc:stä aika hätäseen makun jälkeen.
 
En mäkään usko että Maku mestaruutta voittaa, mutta kärkikahinoissa voi pyöriä, ainakin top20:ssä mikä on FWssä varsin hyvä saavutus. Ja hyvin brändätty kamppailu-urheilija, kyllä sitä tilaa ja arvostusta löytyy helposti top 20:ssäkin. Eiköhän hän itsekin omat mahdollisuutensa tiedosta ja näyttää nauttivan hommasta täysillä. Ilman Makun kaltaisia selkeästi paremman päädyn äijiä ei olisi mestariakaan, ei kovia otteluja, ei UFCtä. Makulla tärkeä rooli tässä. Ja ylpeänä taistelee pientä Suomea maailmankartalle, hyvä saavutus sekin ja meille kaikille.
 
”Ja niin kaikki rasistit vaikenivat...” pakko provota vähän

En tiedä mikä pointti tässä oli,tai oliko se kohdennettu mun viesteihin, mutta itselläni ei ottelijan rotu merkitse mitään kun arvioidaan tasoa. Outoa että tässäkin yhteydessä pitää mainita rasismi (edes provolla), kun se ei liity keskusteluun mitenkään.

Aikaisemmasta viestistäsi olen kyllä täysin samaa mieltä.
 
Suhta tasaiselta vaikuttais tuo matchup ennakkoon. Henryllä Hyvä pysty ja bjj, mutta Maku taatusti vahvempi painija. Cardio ei näytä loppuvan Henryllä, joten toivotaan, että Maku on tehnyt parannuksia sillä saralla. Makulla kyllä ihan hyvät mahikset ottaa voitto tästä.
 
Väkevä esitys Makwanilta. Osuiko Henry kertaakaan koko matsissa?

Huomatkaa ero ottelijoiden perusasennossa. Henry on monien suomalaisottelijoidenkin tapaan paino voimakkaasti etujalalla ja vartalo vielä poikittain. Tämä aiheuttaa sen, että hyökkäykseen lähtö on hidas ja näkyvä, kun takajalalla ei ole riittävästi painoa terävään ponnistukseen.

Makwanin paino on molemmilla jaloilla, mikä mahdollistaa paljon sulavamman liikkeen ja sen että Makwan otti kaikki Henryn hyökkäykset liikkeellä pois. Vartalo sivuttain parantaa myös Makwanin etukäden ulottuvuutta.

Toki se paino etujalalla helpottaa shoottien puolustusta, mutta paljonpa siitäkin oli iloa, kun kaveri tuli hyppypolvella kiinni yläkroppaan. Todella luovaa ottelemista Makulta. Pitää vielä mainita Makwanin vaarallinen etukäden yläkoukku, joka luo sellaisen uhan, että häntä ei voi noin vain mennä ja alkaa lätkiä päähän, vaikka olisikin parempi lyömään.

Tästä kannattaisi monien suomalaisten painitaustaisten ottelijoiden katsoa mallia. Perusasento sellaiseksi, että se mahdollistaa hyvän liikkeen, etäisyydenhallinta kuntoon ja pari hyvää lyöntikombinaatiota niin että selvitään pystyssä - ja sitten kun paikka on, äijä tonttiin ja unille.
 
Back
Ylös Bottom