Makwan Amirkhani

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä käy kateeksi Danaa ja kumppaneita. Eihän näitä saa kehään edes Someron hyväntekeväisyys iltamiin jos ei ole mieleinen matsi tulossa.

Tästä tosin herää mielenkiintoisempi kysymys, jonka joku täällä aiemmin esittikin eli estääkö UFC-sopimus osallistumasta varsinkin ulkopuolisiin nyrkkeilytapahtumiin esimerkiksi loukkaantumisriskin takia. Kilpailevasta toiminnasta näissä Makun ristiretkissä nyt tuskin on millään tasolla kyse, kun puhutaan salikisoista.
 
Seli seli, eipa ole pahemmin nyrkkeilijoita nakynyt vapaaottelumatseissa joita voisi sitten haukkua samalla tavalla. Makun nyrkkeilymatsiin lahto on juuri omalta mukavuusalueelta poislahtoa eika toisinpain.
Joo no, ehkä draamaprinsessan avautuminen oli sitten täysin oikeutettua ja nyrkkeilyliitto ilkeyttään pakotti alkuperäisen vastustajan jäämään kotiin, jotta saivat juonittua Makulle isomman ja kokeneemman vastuksen. Läpeensä mätä nyrkkeilyliitto on saanut vieläpä kieroiltua Makun valmentajan mukaan samaan juoneen.
 
Whogivesashit näistä jostain salikisoista, Maku vois koettaa nyt hommata itselleen matsia big showssa jotta ei tarvitsisi sivukaupalla aina mutista jostain täysin ulkovapaaottelullisista asioista tässäkin ketjussa. Osalla porukasta nyt näemmä menee ihan kaikesta mitä Makwan tekee herneitä nenään, itse en jaksaisi ainakaan lukea tota jatkuvaa ulinaa.
 
Tästä tosin herää mielenkiintoisempi kysymys, jonka joku täällä aiemmin esittikin eli estääkö UFC-sopimus osallistumasta varsinkin ulkopuolisiin nyrkkeilytapahtumiin esimerkiksi loukkaantumisriskin takia. Kilpailevasta toiminnasta näissä Makun ristiretkissä nyt tuskin on millään tasolla kyse, kun puhutaan salikisoista.
Jos nyt Maku oli toista kertaa nousemassa nyrkkeilykehään, niin tuskinpa sopimus silloin tuota estää.
 
Whogivesashit näistä jostain salikisoista, Maku vois koettaa nyt hommata itselleen matsia big showssa jotta ei tarvitsisi sivukaupalla aina mutista jostain täysin ulkovapaaottelullisista asioista tässäkin ketjussa. Osalla porukasta nyt näemmä menee ihan kaikesta mitä Makwan tekee herneitä nenään, itse en jaksaisi ainakaan lukea tota jatkuvaa ulinaa.

Näin me ollaan ihmiset erilaisia. Mua ainakin ois kiinnostanu tuo salikisa miten boxing kehittyny SBG:llä ja muutenkin miten iskee ämärööri nyrkkeilijöitä vastaan. Kovin hankalaksi menee jos ketjuissa sallittua vain sisävapaaottelulliset asiat, etenkin kun nyt ihan nyrkkeilyyn asti keskustelu päässyt karkaamaan...
 
Jos nyt Maku oli toista kertaa nousemassa nyrkkeilykehään, niin tuskinpa sopimus silloin tuota estää.

Tämä olisi ollut Makwanin viides nyrkkeilyottelu.

Sopimusta UFC:n kanssa on jäljellä kaksi ottelua. Amatöörinyrkkeilyä se ei estä.

– Kyllä siellä tiedetään, että nyrkkeilen vain kehitysmielessä. He haluavat, että olen kunnossa ja näyttävä, kun teen omaa show’tani. Hekin tietävät markkina-arvoni, joten turha minun on mennä ”leijonanruuaksi”.”

https://www.hameensanomat.fi/urheil...in-vahvistaa-nyt-nyrkkeilyosaamistaan-380347/
 
Luulen että tässä nyt vaan on kohdannut kaksi elementtiä: Lajikulttuurien erot ja Makun halu ja kyky kerätä huomiota.

Oma mielipide on että tollasesta matsista kieltäytyminen on ok, mutta siitä nillittäminen on melko ärsyttävää.
 
Kyllä tässä haistelen, että Makwanin vuodatus julkisesti on taas yksi keino pitää nimi hereillä uutisissa ja keskusteluissa. Tässä jälkimmäisessä nyt ainakin selvästi onnistui.
 
Luulen että tässä nyt vaan on kohdannut kaksi elementtiä: Lajikulttuurien erot ja Makun halu ja kyky kerätä huomiota.

Oma mielipide on että tollasesta matsista kieltäytyminen on ok, mutta siitä nillittäminen on melko ärsyttävää.

Kieltäytyähän voi vaikka peppuseksistä, mutta jos on kuvaukset jo sovittu ja paikalla ollaan niin kyllä ammattilainen ottaa edestä ja takaa.
 
No itse koen, että jos ei yllättävän isolta halua ottaa edestä ja takaa päätoimen sivussa, niin ei ole pakko. Jos sä taas oot sitä mieltä "että totta munassa", niin sekin on ihan ok.
 
No itse koen, että jos ei yllättävän isolta halua ottaa edestä ja takaa päätoimen sivussa, niin ei ole pakko. Jos sä taas oot sitä mieltä "että totta munassa", niin sekin on ihan ok.

Jos rekkakuski vaihtuu kolme kiloa lihavampaan rekkakuskiin, ei ammattilainen juokse haastetta karkuun peläten että voisi jäädä jotenkin "perselle pantu olo".
 
Ainakin näyttää olevan halua parantaa nyrkkeilyä, oli tämä keissi nyt mitä oli. Ja se on positiivista Makun UFC-uralla jatkossa.

edit: Hitostako näitä koskaan tietää, jos ei lähipiirissä ole. Ehkä Maku on ollut jollain tapaa loukkaantunut, mitä ei halunnut myöntää. Tai ehkä on jotain puheita ollut tulevasta UFC-matsista, eikä halunnut ottaa dunkkuun ennen sitä varten valmistautumista. Tää on kyllä pahimman luokan sananhelinää, kun ei oikeasti tiedä mitä on taustalla.
 
Viimeksi muokattu:
edit: Hitostako näitä koskaan tietää, jos ei lähipiirissä ole. Ehkä Maku on ollut jollain tapaa loukkaantunut, mitä ei halunnut myöntää. Tai ehkä on jotain puheita ollut tulevasta UFC-matsista, eikä halunnut ottaa dunkkuun ennen sitä varten valmistautumista. Tää on kyllä pahimman luokan sananhelinää, kun ei oikeasti tiedä mitä on taustalla.
No tämäpä.
 
No kai se nyt on suht ymmärrettävää että kokematon -69kg sarjan nyrkkeilijä ei ole innostunut matsista kokenutta -81kg sarjan nyrkkeilijää vastaan. Tuossa ei ole enää kyse siitä että voi hävitä vaan se on terveydelle vaarallista.

Miltä kuulostaisi vapaaottelumatsi Makwan vs. selvästi paremmin rankattu welterweightin ottelija? Ei nyrkkeily ole mitään tyynysotaa vaikka monet vapaaottleufanit - ei siis vapaaottelijat - välillä niin ajattelevat, vaan ihan yhtä kova ja vaarallinen laji kuin vapaaottelukin.

Tämänhetkisten tietojen mukaan Makwanin valituksille oikea kohde olisi minun nähdäkseni kuitenkin oma valmentaja, joka on hyväksynyt lähtökohtaisesti epätasaisen matsin häneltä kysymättä.
 
No kai se nyt on suht ymmärrettävää että kokematon -69kg sarjan nyrkkeilijä ei ole innostunut matsista kokenutta -81kg sarjan nyrkkeilijää vastaan. Tuossa ei ole enää kyse siitä että voi hävitä vaan se on terveydelle vaarallista.

Miltä kuulostaisi vapaaottelumatsi Makwan vs. selvästi paremmin rankattu welterweightin ottelija? Ei nyrkkeily ole mitään tyynysotaa vaikka monet vapaaottleufanit - ei siis vapaaottelijat - välillä niin ajattelevat, vaan ihan yhtä kova ja vaarallinen laji kuin vapaaottelukin.

Tämänhetkisten tietojen mukaan Makwanin valituksille oikea kohde olisi minun nähdäkseni kuitenkin oma valmentaja, joka on hyväksynyt lähtökohtaisesti epätasaisen matsin häneltä kysymättä.

No kovasti tuntuu olevan painoeroo suomalaisessa hupinyrkkeilyssä yhden painoluokan välillä?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom