maksalaatikko?

trenboloni

Banned
Tuli vaan mieleen että mitä mieltä porukka on kaupan maksalaatikosta... siis onko hyvää punttiruokaa, ravintoarvot on ainakin mun mielestä kohtalaiset (merkki: Forssan), 8g rasvaa, paljon hiilareita ja muistaakseni n.22g protskua / 400g. Kaloreita tulis jotain 500. Päälle protskudrinkki ja 2 minuutin lounas on valmis.

Kuulostaa valitettavasti liian helpolta... eli sanokaapa nyt miksi maksalaatikko ei ois hyvä ja nopea bodariruoka. Kun yksinkertaisesti kana/tonnikala ja makaroni ei aina jaksa kiinnostaa, kaurahiutalekiintiö täyttyy jo aamulla (vain 2dl mut mulle ihan tarpeeks :-)

Ihan ok. Joskus 10-15 vuotta sitten maksasta sai liikaa jotain vitamiineja, kun niitä lisättiin elukoiden rehuun, mutta enää ei saa. Protskua tietty melko vähän suhteessa hiilareihin, mutta saahan sitä protskua sitten muusta.

gourmet-elämys: raejuustoa maksalaatikon päälle!

Mutta muistakaa jos käytätte Mikroa ruuan lämmityksessä,että Mikro muuttaa proteiinin elimistölle vieraaseen muotoon eli elimistö ei pysty käyttämään proteiinejä täysin hyväkseen..

Originally posted by MR.D
Mutta muistakaa jos käytätte Mikroa ruuan lämmityksessä,että Mikro muuttaa proteiinin elimistölle vieraaseen muotoon eli elimistö ei pysty käyttämään proteiinejä täysin hyväkseen..

LOL :rolleyes:

Voi rähmä.

Eikös mikro tee saman, kuin mikätahansa ruuan lämmitys metodi :p ? Eli proteiini denaturisoituu, mutta osittain, eli kyllä sinne ihan ehjiäkin aminohappoja jää???????????????????????????

Nivelvaivoista kärsiville en suosittele maksatuotteiden syöntiä niiden sisältämän arakidonihapon takia. Arakidonihappo nimittäin toimii elimistössä 4-sarjan leukotrieenien esiasteena. Nämä taas aiheuttavat tulehdusreaktioita.

En tiedä miten hyvää "bodari-ruokaa" maksalaatikko on, mutta hyvän makuistahan se on. Taitaa ollakin ainoa maksaruoka, jota meikäläinen suuhunsa laittaa. Onneksi elukat syö suht' terveellisesti, maksahan on käytännössä jonkinlainen paskafiltteri muun toiminnan ohella :)

Tästähän nyt on ollut juttua esim .Vogelin TERVEYDENHOITO UUTISISSA 9/2001.
Itsekkään en käytä Mikroa nykyään ollenkaan

Mä en tajua että miksi ihmiset noita valmisruokia edes lämmittää...eipähän mee ainakaan mun maksalaatikon protskut mikron seinille

Kyllähän sitä maksalaatikkoa popsii, mutta kyllä se alkaa jo pahalle maistumaan ennen kun se laatikko on tyhjä! hitto..enpä ole kuullutkaan tosta mikron vaikutuksesta..no, onneksi ei tule sitäkään käytettyä, kun hyvin harvoin!

Mun mielestä ton mikrojutun voi unohtaa: mikrossa radioaallot absorboituvat ruokaan saaden vesimolekyylit värähtelemään---> ruoan lämpeneminen. Tälläinen ruoan lämmitys EI denaturoi valkuaisainemolekyylejä sen enempää kuin mikään muukaan lämmitysmenetelmä. Valkuaisaineita ei muutenkaan ole tarkoitus imeä verenkiertoon kokonaisena, ruoansulatuselimistö pilkkoo ne kuitenkin aminohapoiksi. Näin ollen ei ole merkitystä missä muodossa valkuaisaineet vatsaan tulevat. Proteiinin aminohappokoostumuksella on merkitystä mutta se ei muutu lämmittäessä.

Maksalaatikko on hyvää varsinkin puolukkahillon kanssa. Mutta hyi saatana niitä rusinoita! Pitää aina nyppiä pois sieltä. TIEDÄN: Kaupassa on rusinatonta maksalaatikkoa, mutta se ei oo läheskään niin hyvää kuin rusinallinen. (Kuullostaa varmaan tosi selkeeltä.) Rusinoista imeytyy selkeesti jotain makua siihen maksalaatikkoon, ja näin ollen rusinallinen maksalaatikko ilman rusinoita on parempaa kuin rusnaton maksalaatikko :p :p :p

Ne uskoo ,ketkä uskoo,itse kun aloitin täysin Naturaali treenin otan kaiken huomioon...enkä ole täällä päin Suomea ainoa!!!

Duunissa jos eväät on unohtunut/loppunut niin vakiosafka on rusinatonta maksalaatikkoa ja 1prk raejuustoa sekaan.

Jos mulla unohtuu "Safkat",mikä nyt ei ole edes mahdollista,niin en varmaan koske mihinkään maksalaatikkoon,koska jos syö tuollaista,niin ei ole "Laatikko" itseltäkään kovin kaukana.
Originally posted by phy73
Duunissa jos eväät on unohtunut/loppunut niin vakiosafka on rusinatonta maksalaatikkoa ja 1prk raejuustoa sekaan.
:mad:

Maksalaatikkohan on ihan hyvää sapuskaa. Parempaa kuin moni muu valmissafka. En nyt mikään asiantuntija ole, mutta luulisin että olisi ollut enemmän juttua mediasta mikroaaltouunin vaikutuksesta, jos asia niin olisi. Kokeilkaapas vanhan kansan tapaa syödä maksalaatikkoa. Eli kunnon voi nokare lämpimän maksalaatikon päälle. On muuten hyvää...

Back
Ylös Bottom