Maksaako lainat vai lomaillako kunnolla??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hgu
  • Aloitettu Aloitettu
Timba79 sanoi:
Maksa puolet lainoista pois ja lomaile niillä lopuilla rahoilla... :kippis1:

Joo,samaa mieltä.Maksat puolet pois niin tulee hyvä mieli ja silti rahaa jää hassattavaksi ihan helvetisti:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tai sitten maksat sen lainan pois, kärvistelet tän kesän ja taas syksyllä etit uuden kohteen johon ottaa lainaa... :evil:

Timba79 sanoi:
Tai sitten maksat sen lainan pois, kärvistelet tän kesän ja taas syksyllä etit uuden kohteen johon ottaa lainaa... :evil:

Totta, ensimmäisen moottoripyörän hankinta on kummitellut mielessä jo todella kauan...

Ja tuo raju maksutahti oli oma valinta. Olen ollut opintolainakierteessä jo vuodesta 1989 ja viime kesänä sain tarpeekseni jolloin totesin, että ei ne maksetuksi tule ikinä jos ei ota itseään oikein kunnolla niskasta kiinni. About 8000€ oli viime kesänä, nyt jotain vajaat 3400€ jäljellä.

Hgu sanoi:
Kesäkuussa tulisi kuukauden liksa, lomarahat ja törkeesti ylityökorvauksia. Opintolainojen erittäin raskas takaisinmaksuohjelma jatkuisi vielä lähes vuoden ( yli 400€ kuussa ).

Nyt olisi mahdollisuus luopua kesäloman riemuista ja maksaa lopullisesti kaikki lainat kerralla pois. Eli matkustelisko ja dokais kaikki rahat kuukaudessa vai eläisikö kuin nihilisti omassa kämpässä koko kesän ja eläisi sitten vapautuneempaa elämää kesän jälkeen???

Maksa ne velat pois ja nautit sitten myöhemmin... Tolla kuukausittaisella rahamäärällä, voit sitten kikkailla myöhemmin....

Itse tein aikoinaan noin, ku maksoin loput opintovelat pois.

Mä maksaisin kans velat pois. Velka on viheliäistä ja inhottavaa ja siitä on parempi päästä eroon mahd. pian!

Maksa minkä jaksat ja laita loput rahat viihteeseen. Pankin kanssa voi myös neuvotella opintolainan takaisinmaksuehdoista. Eihän se pankki kyttää sun tilinauhaa eli siinä suhteessa voit järjestää asiat parhaaksi katsomallasi tavalla.

:kippis1:

Mä maksaisin pois ja sen jälkeen laittaisin ton about 400e kuussa sivuun ja palkitsisin itteni.
Esim. joku kunnollinen telkkari, kunnollinen äänentoistosysteemi...

Hippa sanoi:
Mä maksaisin kans velat pois. Velka on viheliäistä ja inhottavaa ja siitä on parempi päästä eroon mahd. pian!

No ainakin joku opintolaina vois olla aika paskamaista maksella, mutta onhan tässä varmaan suurella osalla työelämässä olevista asuntolainat joita maksetaan 20 vuotta ja autolainaakin useemmaksi vuodeksi. Että ei sitä monikaan pysty ilman lainoja elämään.

Mutte edelleen vakavasti ottaen, mä tekisin niin, että maksasin vaikkapapa puolet pois ja sitten loppurahoilla lomailisin, ei täällä kuitenkaan eletä kun yhden ainoan kerran!

Ite maksaisin kanssa lainat pois. Olis myöhemmin kuitenkin mukavaa, kun jäis 400 kuussa enemmän käyttöön. Loma menee kuitenkin aika pian ohi ja unohtuu. Jos nyt kesän kärvistelee, niin ei se myöhemmin enää niin pahalta tunnu. Ei moni esim. inttiäkään enää sen päättymisen jälkeen muista, vaikka olis kuinka paskaa ollut.

Mielestäni ei kannata jättä maksamatta sen takia, että myöhemmin joutuu ottamaan lainaa jotain muuta varten. Vähän sama, kuin se, että ihmiset aloittaa kuntoilun tai dieetin "sitten huomenna". Ja loppujen lopuksi ei koskaan tee mitään.

Kyllä itse maksaisin velat pois, tulisi paljon parempi mieli ja sitten voisi säästää sen 400 euroa joka kuukausi ensi kesää varten ja sitten ois millä juhlia :)

Kannattaa kyllä maksella lainat pois. Itelläki meni tossa yhessä vaiheessa 250e kuussa luottoihin. Onneks tajusin maksella ylityörahoilla noita tänä keväänä pois.

Pelaa rahat! Hyvässä lykyssä voit maksaa sekä lainan että päästä silti unelmalomalle! Kuulostaako houkuttelevalta? No totta munassa!!! :hyper:

Sinuna maksaisin Timban ohjeiden mukaan puolet velasta pois ja lomailisin lopun kesää.
Siinä jäis mukavasti kuitenkin kesän lopuksikin rahaa mutta velka puoliintuisi...

Kesälomalla tuli loivasti matkusteltua ja tissuteltua harva se päivä. Maksoin lomalla pari ylimääräistä erää opintolainaa pois ja eilen lopulta kaiken pois.

Minulla on siis ollut opintolainaa aina vuodesta 1989 ja yhteensä kaikkiaan 13000 egeä ja nyt. EI YHTÄÄN !! :rock:

Hgu sanoi:
Kesälomalla tuli loivasti matkusteltua ja tissuteltua harva se päivä. Maksoin lomalla pari ylimääräistä erää opintolainaa pois ja eilen lopulta kaiken pois.

Minulla on siis ollut opintolainaa aina vuodesta 1989 ja yhteensä kaikkiaan 13000 egeä ja nyt. EI YHTÄÄN !! :rock:

:thumbs:

Kun lainat saa hoidettua pois on oman pään sisusta juuri siitä lähtien vähintään 50%:sti lomalla koko ajan! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom