Major ongelma! Tapiola kusee ja pahasti.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

El Menace

Banned
Multa pöllittiin reppu salilta, jonka sisällä oli auton avain. Olin suihkussa ja reppu oli pukkarissa. Ja auto ei starttaa vara-avaimella, koska siinä ei ole sitä "sirua" sisällä, joka avaa käynnistyksen eston. Tämä siru oli siinä pääavaimen sisällä kaukolukituksen yhteydessä. Nyt kun hinautin auton Toyotalle (auto on Toyota T-sport Yaris), he sanoivat, että uutta avainta ei voida tilata koska uusi avain täytyy koodata edellisen sirun mukaan. Ja sehän pöllittiin. Joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää uusi lukkosarja ja uusi käynnistykseneston koodaaminen yms yms ja tämä tulee maksamaan bout 1500e.

Noh minäpä soitin Tapiolaan, josta on otettu autoon täyskasko! Ja siellä sanoivat, etteivät korvaa uutta järjestelmää, vaan ainoastaan yhden uuden auton avaimen ja vanhan lukitusjärjestelmän poistamisen. Ja siitäkin yhdestä avaimesta joudun maksamaan omavastuun. Eli mun pitäisi nyt maksaa reilusti yli 1000e omasta taskusta yhden vitun avaimen pöllimisen takia! ONKO TÄMÄ OIKEESTI MAHDOLLISTA?????? Mitä helvettiä sitten tarkoittaa täyskasko ja ollaanko Toyotalla oikeasti noin avuttomia?? En vaan voi mitenkään uskoa todeksi!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
taitaa olla kivuttominta repiä koko käynnistyksenestoohjuri vittuun ja ajella ilman.. Vakuutusyhtiöt on kieroja, ei siitä mihinkään pääse. Kannattaa vaihtaa yhtiötä ihan periaatteen vuoksi koska sua on kusetettu.

Zone-sarja -42%
En tiedä korvaako minkään yhtiön auton täyskasko automaattisesti sitä, että sun auton avaimet varastetaan, mutta autoa ei. Ja vieläpä niin, että se on periaatteessa huolimattomuutta, jos reppu on ollut pukuhuoneessa ilman vartiointia. Harva täyskasko taitaa korvata edes siellä autossa sisällä olevaa irtainta omaisuutta. Sitä varten pitää yleensä olla kotivakuutus tms. Ikävä homma kyllä. Kysyitkö korvaako kotivakuutus mitään?

taitaa olla kivuttominta repiä koko käynnistyksenestoohjuri vittuun
Siinä on vaan se ongelma, että silloin täytyy "ajella" vain alamäkeen, auto ei nimittäin käynnisty kirveelläkään.

Nyt kun hinautin auton Toyotalle (auto on Toyota T-sport Yaris), he sanoivat, että uutta avainta ei voida tilata koska uusi avain täytyy koodata edellisen sirun mukaan. Ja sehän pöllittiin. Joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää uusi lukkosarja ja uusi käynnistykseneston koodaaminen yms yms ja tämä tulee maksamaan bout 1500e.
Kannattaa tarkistaa vielä tuo koodausjuttu uudestaan onko asia todellakin noin. Esimerkiksi ainakin Hondien käynnistyksenestot pystytään koodaamaan valtuutetussa huollossa uudelle eculle (ecu ja avain muodostavat aina parin) kunhan auton runkonumero on tiedossa. Operaatiolla ei ollut kiinteää hintaa mutta neuvottelemalla onnistui 40e.

Otappas suoraan yhteyttä kuluttajan suoja lautakuntaan ja kysele heidän mielipidettä koska tuo kuulostaa taas ihan uskomattomalta perseilyltä Tapiolan kannalta..

Olet siis hukannut auton toisen avaimen jossa on ajoneston siru? En oikein näe nyt sitä mitä tapiola on tässä muka mokannut koska sinulta on siis varastettu nyt se toinenkin avain ja jäljellä on vain "sokeat" avaimet joissa siruja ei ole. Tapiola siis kuitenkin korvaisi sinulle uuden avaimen ja ajoneston purkamisen? Eikö tällöin tilanne olisi juurikin siis sama mitä ennen varkautta? Omavastuun joudut tottakai maksamaan, sehän nyt on selvä. Täyskasko tarkoittaa juurikin sitä että jos jotain sattuu, oli vika omasi tai ei, niin omavastuun hinnalla saat homman kuntoon (pl. tapaukset jossa olet rikkonut vakuutusehtoja/vakuutus ei korvaa)

Ainoa joka tässä on mielestäni mokannut on juurikin se tojotasi huolto koska enpä ole ikinä kuullut mitään noin naurettavaa etteivätkö he voisi sinulle uutta avainta siihen koodata? Itse olen nimittäin törmännyt vastaavaan ongelmaan kun vaihdoin erään audini avaimen paristoa ja siru olikin irtonaisena avainrungossa ja onnistuin pudottamaan sen sieltä johonkin kaljapäissäni. Tuloksena oli hinaus vierumäen urh.opistolta tampereelle ja laakkonen hoiti neljälläkympillä mulle uuden avaimen siihen, aikaa meni kolme päivää ja minulla ei ollut siis yhtään toimivaa avainta mistä olisi voinut kopioda tietoja tms. vaan ottivat ne autosta+koneelta.

Siinä on vaan se ongelma, että silloin täytyy "ajella" vain alamäkeen, auto ei nimittäin käynnisty kirveelläkään.
Kannattaa tarkistaa vielä tuo koodausjuttu uudestaan onko asia todellakin noin. Esimerkiksi ainakin Hondien käynnistyksenestot pystytään koodaamaan valtuutetussa huollossa uudelle eculle (ecu ja avain muodostavat aina parin) kunhan auton runkonumero on tiedossa. Operaatiolla ei ollut kiinteää hintaa mutta neuvottelemalla onnistui 40e.
Parissa tapauksessa tuota Toyotan ajonestoa tullut selvitettyä...
Monessa automallissa ajoneston pystyy koodaamaan tyhjälle avaimelle, mutta toyotassa tarvitaan vanha avain..
Ilmeisesti tilaavat uuden ohjainyksikön uudelle avaimelle.

Monessa automallissa ajoneston pystyy koodaamaan tyhjälle avaimelle, mutta toyotassa tarvitaan vanha avain..
Onpas typerä systeemi. Eikös se vara-avain ole juuri sen takia olemassa, että pääsee liikkeelle jos oikea avain hukkuu. Fiksu veto Toyotalta laittaa vara-avaimeksi "sokea" avain. Saksalaisissa autoissa mukaan tulee kaksi identtistä avainta joissa molemmissa on sirut. Mikähän tuon toyotan vara-avaimen funktio nyt sit edes on? Eihän näissä uudehkoissa autoissa pysty edes jättämään avaimia auton sisälle ilman, että joku on laittamassa sisäpuolelta ovia lukkoon... vai pystyykö? Itsellä on ollut vain saksalaisia ja niissä ei ainakaan ole voinut, koska kuskin oven lukitusnappia ei saa painettua alas oven ollessa auki.

Edit: jos tosiaan toyotassa noin on niin ei muuta kun tilailemaan uutta vara-avainta vielä kun voi, ettei tule sitten kun avaimensa hävittää tuota 1500 € laskua.

Siis kait sillä vara-avaimella sen auton nyt käyntiin saa, ei voi olla noin idiootti systeemi. Saattaa vain olla, että uutta avainta ei voi tehdä sillä vara-avaimella, vaan siinä tarvitaan sitä alkuperäistä "ykkösavainta".

Yleensä jos kaikki dokumentit on autosta tallessa ja tarvittavat numerot löytyy, pystyy maahantuoja tilaamaan uuden avaimen tehtaalta. Jos näin ei ole, niin taas yksi syy lisää olla ostamatta Toyotaa.

Noniin eli nyt selvisi tämäkin sotku. Vikaa on taas minussa, niinku aina :jahas: Toyotalla he tarvitsevat minkä tahansa avaimen (myös siruton käy), jotta voivat poiskoodata edellisen ajonestojärjestelmän ja sitten koodata uuden ja tilata uuden avaimen. Ja ongelma on nyt siis se, että en löydä mistään vara-avainta :curs: Ja tämän takia ne ei voi poistaa vanhaa ajonestoojärjestelmää ja tämän takia niiden pitäisi hankkia uusi lukkosarja ja uusi ajonestojärjestelmä ja uusi avain = 1500e!

Ja tätä ei Tapiola korvaa. A) Koska pöllitty avain ei ollut lukitussa kaapissa ja B) Koska olen itse hävittänyt vara-avaimen. Joten siis täysin mun oma muka! Vittu että vituttaa!!! Nyt niinku pitäisi maksaa bout 1500e, jotta saan auton liikkumaan. Koko auton arvo on 6000-7000e! En tiedä miten päin tässä nyt pitäisi pyöriä. Soitin kahteen eri Toyotan huoltoon ja molemmissa sanoivat samat asiat. Pakko löytää vara-avain tai muuten hommattava kaikki uusiksi. Täysin oma moka, mutta ai saatana ku vituttaa niinku oikeesti! huohhhh... joku keksikää joku ratkaisu, niin annan persettä. Ja olen siis mies.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noniin eli nyt selvisi tämäkin sotku. Vikaa on taas minussa, niinku aina :jahas: Toyotalla he tarvitsevat minkä tahansa avaimen (myös siruton käy), jotta voivat poiskoodata edellisen ajonestojärjestelmän ja sitten koodata uuden ja tilata uuden avaimen. Ja ongelma on nyt siis se, että en löydä mistään vara-avainta :curs: Ja tämän takia ne ei voi poistaa vanhaa ajonestoojärjestelmää ja tämän takia niiden pitäisi hankkia uusi lukkosarja ja uusi ajonestojärjestelmä ja uusi avain = 1500e!

Ja tätä ei Tapiola korvaa. A) Koska pöllitty avain ei ollut lukitussa kaapissa ja B) Koska olen itse hävittänyt vara-avaimen. Joten siis täysin mun oma muka! Vittu että vituttaa!!! Nyt niinku pitäisi maksaa bout 1500e, jotta saan auton liikkumaan. Koko auton arvo on 6000-7000e! En tiedä miten päin tässä nyt pitäisi pyöriä. Soitin kahteen eri Toyotan huoltoon ja molemmissa sanoivat samat asiat. Pakko löytää vara-avain tai muuten hommattava kaikki uusiksi. Täysin oma moka, mutta ai saatana ku vituttaa niinku oikeesti! huohhhh... joku keksikää joku ratkaisu, niin annan persettä. Ja olen siis mies.
No vittu, jos hommaat naisen antamaan persettä niin voisin ehdottaa, että jos hommais romuttamolta jostain kolaroidusta autosta tuon yksikön ja kys. auton avaimet. En tiedä onnistuuko mutta onhan tuo selvittämisen arvoinen idea imo.

Edit: autovahinkeskukselta löytyy moottorin ohjausyksiköitä avaimineen hintaan 200-350 €. Selvittele onko noista mihinkään...

Varmaa on vain se, että vara-avain löytyy vähän sen jälkeen kun tuo 1500 on poltettu. Sun pitää kelata taakse päivään, jolloin toit ne vara-avaimet kotiin. Oletko muuttanut sen jälkeen jne? Tsemppiä etsintään, voi päästä aika hyville tuntipalkoille.

P.S. Luvattu ratkaisupalkkio ei toiminut motivaattorina tähän postaukseen.

Kyllä ne Virossa sulle koodaavat avaimen siihen. Eikä maksa 1500 euroa.
Aika kumma juttu jos vara-avain ei löydy, mikäli se on asunnossa. Yksi huone kerrallaan ja viimeistä pumpulipuikkoa myöten ympäri.

Kuinkas se kotivakuutus? eikö siitä oo sit mitään apua tällaisessa tilanteessa?

Kuinkas se kotivakuutus? eikö siitä oo sit mitään apua tällaisessa tilanteessa?

Ei paljoa kotivakuutuksesta ole hyötyä. Ei kai tässä muu auta, kun kääntää kämppä ylösalaisin ja kaivaa jostain se )#))&%=&%^**)%/:n avain. Auto seisoo vieläki Toyotan pihalla! PRKL.

Oma kuvittelu menee näin. Kyllähän sen varmaan todellisuudessa koko ajoneston saisi purettua nappia painamalla ja uuden avaimen koodattua, jos ne Toyotalla haluaisivat. Tähän ei kuitenkaan anneta mahdollisuutta siitä syystä, ettei rikolliset saisi mahdollisuutta koodailla uusia avaimia tyhjästä. Jotenkinhan ne alkuperäisetkin avaimet on koodattu.

Ei paljoa kotivakuutuksesta ole hyötyä. Ei kai tässä muu auta, kun kääntää kämppä ylösalaisin ja kaivaa jostain se )#))&%=&%^**)%/:n avain. Auto seisoo vieläki Toyotan pihalla! PRKL.
No oletko sä selvittänyt tuota moottorinohjausyksikön hankkimista romuautosta? Siis että onko mahdollista saada toimimaan?

En mä muuten, mutta tuo perspano vähän houkuttais...:kuola:

Nykyajan foorumeilla en yllyttäisi rikokseen, ehdotuksesi oli rikollinen teko...

Eikä ollut vaan sarkasmia. Mä kirjoitin sen sarkastisella kirjoitustyylillä.

Tämä on minun oikea kirjoitustyylini.

Suosittelen tsekkaamaan www.autopurkaamot.com ja www.autovahinkokeskus.fi -sivustot. Sieltä löytyy puretuista autoista irrotettuja osia, myös tähän ongelmaan auttavia.

Tässähän autoon pitää vaihtaa ainakin moottorin ohjausboxi ja virtalukko. Jos vielä haluaa ovet toimimaan samoilla avaimilla, niin myös ovien lukkopesät on vaihdettava.

Ainakin purkaamojen haussa näkyy tuollaisia paketteja olevan myynnissä noin 300 eurolla. Siihen päälle asennukset, jollei itse osaa. Joka tapauksessa merkittävästi halvempaa kuin Tojotan tiskillä.

offtopickina: avaimet saattaa löytyä mitä ihmeellisimmistä paikoista. Oman auton vara-avaimen löysin lelulaatikossa (ja niitä laatikoita on aika monta) olevan maatuskanuken sisältä. Onneksi ei ollut tarvetta avaimelle, ihan sattumalta tuli vastaan.

Niin, löytyikö niitä Toyotan avaimia?

Suositut

Back
Ylös Bottom