Majoneesista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BadTaste
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos toi majoneesi oikeasti ihan "terveellistä" syötävää? Vai oisko parempi jättää kaupanhyllylle? Ainakin rasvat näyttäis olevan kasvisperäistä.

Olen tässä aloittamassa vähähiilarista diettiä (hh alle 100g/päivä) ja tolla sais maustettua kivasti tonnikalat. Ja rasvaakin tulis mukavasti.

www.plussa.comista pirkka kevytmajoneesin tiedot:

Tuoteseloste vesi, kasviöljy (rapsi), sokeri, muunnettu maissitärkkelys, maitojauhe, sinappi, suola, sitruunamehutiiviste, keltuaisjauhe, saKeuttamiaine (e415), happamuudensäätöaine (e260), SÄILÖNTÄAINE (E202), mauste (valkopippuri), väri (e160a).

Ravintosisältö/100g
Energiaa 1670.0 kJ
Proteiinia 0.9 g
Hiilihydraattia 10.0 g
josta sokeria 4.0 g
Laktoosia 0.2 g
Rasvaa 40.0 g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja 2.4 g
Ravintokuitua 1.0 g
Natriumia 0,5 g

ps. Saa muutenkin kertoa hyviä vinkkejä tonnikalan maustamiseen.

Kiitokset jo etukäteen vastanneille guruille!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse maustan tonnikalani ripauksella chiliä ja sotken sen raejuuston kanssa sekaisin tulee ihan mielyttävän makuista.
Jos kuitenkin koitat välttää hiilareita niin kannattaa vaihtaa tuo tonnikala loheen. Sitä saa purkeissa 200g hinta valmistajasta riippuen 1,2€-2€ about. Noissa purkki lohissa ei ole hiilareita lainkaan jos on purkin etikettiä uskominen. rasvaa pikkasen enemmän mita tunassa mutta makukin parempaa.

Tonnikalassa on muistaakseni hiilareita 12g per 100g ja taas etiketistä luettua. Tosin ravintoaine laskuri näytää tonnikalalle 0g hiilareita et tiedä sitten.

zart, ei normaalissa (vedessä/öljyssä olevassa) tonnikalassa ole hiilareita grammaakaan. Olet ilmeisesti ostanut jotain maustettuja tonnikaloja, joihin on kasviksia ja muuta tungettu sekaan.

Jep! Hyvin mahdollista että muistan väärin tai että olen lukenut sen just jostain thai tonnikala paketin kyljestä. Tuota tuli kokeiltua ihan muuten jees paitsi purkki sisälsi 90% ananasta ja 10g tunaa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom