Maitorahka - Edullinen proteiinipommi

Meta title: MAITORAHKA – EDULLINEN PROTEIINIPOMMI

Meta description: Parhaat maut, lisukkeet ja tipsit treenaajan arkeen.

Jampsu sanoi:
mä vedän lidlin milbona rahkaa 500g purkki ja sekaan pikku purkki ananasta ja naamaan hyvää on! :kuola:

Itsekkin tein noin ennen mutta nykysin otan noin 250g siitä about 21.00 aikaan funlightin kans ja sitten loput 250g noin 22.00 aikaan funlightin ja rypsärin kans. Mietin vaan siis sitä että onko toi 500g kerralla liian iso "paukku" proteiinia? Onhan tossa määrässä milbonaa kuitenkin noin 60g sitä proteiinia niin pystyykö kroppa hyödyntämään sen kaiken jos syö kerta-annoksena vai meneekö osa fläsäks? :rolleyes: Mitäs mieltä ootte? Ainakin itselle on jäänyt sellanen käsitys että turha sitä proteiinia on kauheeta kasaa kerralla syödä kun kroppa ei kerkiä käyttämään sitä kaikkee hyväks.

Mä laitan Valion A-jogurttia. Semmosen 150 grammaa. Ja öljyä päälle. Nyt kun on näköjään ilmestynyt viimein hyla-jogurttiakin litran pöniköissä, nin mukavampi käyttää. On makeutettu fruktoosilla, lieneekö sillä silti mitään eroa.

jaki_ sanoi:
Maitorahka+kiivi
Maista-> ja heitä pois

Äläs nyt, söin tommottis just pari päivää sitten, ei se mun suussa pahaa ollu, mukavasti vaan raikasti sitä settiä :)

ZweCCo sanoi:
Itsekkin tein noin ennen mutta nykysin otan noin 250g siitä about 21.00 aikaan funlightin kans ja sitten loput 250g noin 22.00 aikaan funlightin ja rypsärin kans. Mietin vaan siis sitä että onko toi 500g kerralla liian iso "paukku" proteiinia? Onhan tossa määrässä milbonaa kuitenkin noin 60g sitä proteiinia niin pystyykö kroppa hyödyntämään sen kaiken jos syö kerta-annoksena vai meneekö osa fläsäks? :rolleyes: Mitäs mieltä ootte? Ainakin itselle on jäänyt sellanen käsitys että turha sitä proteiinia on kauheeta kasaa kerralla syödä kun kroppa ei kerkiä käyttämään sitä kaikkee hyväks.
No jos vedät esim. korkeintaan 30 grammaa protskua kerralla aina yhdellä aterialla, niin ei kovin korkeaksi pääse proteiinien määrä päivässä. Esim. 7 kertaa syöt päivässä niin saat "vain" 210 grammaa protskua.

PetSaid sanoi:
No jos vedät esim. korkeintaan 30 grammaa protskua kerralla aina yhdellä aterialla, niin ei kovin korkeaksi pääse proteiinien määrä päivässä. Esim. 7 kertaa syöt päivässä niin saat "vain" 210 grammaa protskua.

Yleensä pyrin syömään noin 40g kerralla proteiinia. Tuosta milbona purkista vaan ei kahta 40g annosta saa niin pakko tyytyä tuohon 30g per satsi kun jakaa kahteen osaan. ;) Sitäpaitsi tuo 210g on jo aika hyvä määrä protskua. Ei kuitenkaan vielä ihan riittävästi minun kokoiselle kaverille. Poikkesit sitäpaitsi vähän aiheesta kun juuri sitä kysyin että ehtiikö tuo koko 60g proteiinia "imeytyä" vai meneekö siitä osa fläsäks jos kerralla syö?

:offtopic: mutta tuosta proteiinin saannista tuli puhetta koulussa. Taas joku kaverin kaveri oli kuulemma syöny 5g/painokilo proteiinia päivässä ja pojat oli heti asiantuntevana selittämässä että kyllä sitä vähintään tuon verran on saatava. Yritäppä siinä sitten selittää paljonko sitä proteiinia oikeesti tulis saada kun muutama "asiantuntija" siinä väittää vastaan. Eikö melko sopiva määrä olis noin 2,5g/painokilo päivässä?

ZweCCo sanoi:
Yleensä ...
Kyllä sen 60 grammaa pitäisi keretä imeytymään. Onhan tuosta noita threadeja treenipuolella. Niin ja varsinkin yöksi on ihan hyvä vetää sitä rakennusainetta kunnolla kroppaan.

Proteiinia on ihan hyvä saada 2-4 g per painokilo. Syklitys varmaan kannattaisi tuossakin hommassa.

- Ehrmann 250g
- 0.5dl mansikka funlitee
- luraus maitoa
- mansikka/vadelmakiisseliä

= mahottoman hyvää!

Kahdesta rahkasta kun tekee niin saa aimo satsin aivan loistavaa juomaa, suosittelen!

Itse oon jo kauan syönyt milbonan maitorahkaa ihan suoraan purkista ilman mausteita. Hyvää tavaraa. Ei näissä asioissa kannata turhan nirso olla.

Joo, on kyllä kumman nirsoa porukkaa täällä :) Rahka ja raejuusto on minusta ainakin ihan hyvää sellaisenaan. Joskus tosin tulee ihan monipuolisuuden nimissä heitetttyä jotain leseitä ja marjoja sekaan. Kananmunatkin(keitetyt/paistetut) menee mukavasti, kun pistää vähän mineraalisuoraan päälle.

Jos on tottunut siihen, että aikasemmin on tunkenut sokeria joka paikkaan aamupuurosta jauhelihakastikkeeseen, niin nuo happamat maitotuotteet saattaa vähän öklättää alussa.

ihan perus maustamatonta maitorahkaa+ sekaan maustamatonta heraproteiinia desi tai pari ja maitoa desi tai pari + päälle 3 banaania viipaloituna ja vielä mahdollisesti ananasta ja tehosekoittimella sekaisin. tollain maistuu hyvältä ja vielä jos heittää dextroosia sekaan ruokalusikallisen tai pari niin saa makeemmaks. ravintosisällöltään todella hyvä ja makukin on ihan ok

Mä en jaksa säätää ni vetäsen vaan välillä tälläsen johonki stobeen:
1 rkl rypsäriä
1 purrki rahkaa
Hauskakevyt juomaa loraus
Vettä sen verran ku menee, mixaus ja kurkusta alas.

Rahka menee hyvin mehukeiton kanssa, shakeriin purkki rahkaa ja sekaan pari desiä mehukeittoa. Maistuu tosi hyvältä. Ja jos tekee sen vielä vähäkaloriseen mehukeittoon , niin ei tule turhia kaloreita.

Itse tein niin, että laitoin yhden Ehrmannin rahkapurkin johonkin astiaan, lisäks maitoo, rypsi tai oliiviöljyy, pellavarouhetta ja kookoshiutaleita.

Maku onkin sitten asia erikseen.

-Rahkaa 250g. (merkillä ei suurempaa merkitystä)
-Kukkura ruokalusikallinen kaakojauhetta.
-Maidolla voi säädellä rahkan koostumusta. (esim valiota saa juoksevammaksi lorauksella maitoa)
-Hera/maito proteiinia fiiliksen mukaan.

Ite sekoitan noi kulhossa lusikalla, on muuten törkeen helppo pestä käytön jälkeen. tää resepti ollu käytössä vajaan vuoden, ja silti maistuu hywältä ;)

icecool sanoi:
1dl (40 g) protskudrinkki bway8100 32,4 2,4 2 159,08
250g maitorahka Milbona 30,5 9,75 0,5 170
2 rkl rypsiöljyä (30 ml) 0 0 30 270
20g pirkka kaakaota 0,9 18 0,5 80
Fun light mehu (sokeriton)

prot hh rasv kcal
63,8 30,15 33 679,08

Kaikki ainekset mikseriin tai tehosekoitteimeen = :rock:

Tai yksinkertaiseti marjoja,lasten pilttejä ,vaihtoehtoja on valtavasti

mitä olet mieltä olisko tossa mulle hyvä iltapala?mitat n.80 kg tai mihin väliin tollasia satseja kannattais vetäistä?, itse oon aina vetäny vaan exquisan maustettua rahkaa.... :arvi:

paras on valio/pirkka rahka 250g + 125g banaani jogurtti + yksi banaani --> tehosekoittimeen.
Yleensä laitan vaa ananasmurskapurkin maitorahkan sekaan.

Kokeilin just pistää protskua tonne rahkaan (tårta på tårta...), ihan syötävää tuli vähän säätämällä (meinas tulla eka aika paksua jööttiä):

- 250 g rahkaa
- reilu puoli desiä soija90:ntä
- loraus funlightia, liraus kermaa ja turaus hermesetasta

Alician rahkaherkku:
- paloittele 1-2 appelsiinia / Minneola mandariinia (kuoritaan veitsellä näpsäkästi)
- Lisää maitorahka ja sekoita -> :kuola:

Jos sörsselin tekee tehosekoittimella niin yksikin appelziino riittää

Tätä ei vissiin vielä ollut, eli:
prk maitorahkaa
1-2 prk marja- tai hedelmäpilttiä (löytyy ziljoona eri makua)
puolikas banaani
kaikki sotketaan keskenään ja on hyvää!

Back
Ylös Bottom