Maik to the Helsinki(asunto hakusessa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
D.Yates sanoi:
Se on massii, hei.
Ei nyt pahasti ruveta viilaamaan mutta massi taitaa olla vähän uudempaa sanastoa?.. fyge/babu(papu)/hynä/paalu linjalla kerää enemmän pisteitä :)

Tosin monasti kuulostaa aika huvittavalta kun joku yrittää väkisin puhua "hesaa" :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaimon kanssa ollaan nyt jokunen vuosi oltu kimpassa ja yhdessä ollaan keritty asumaan Espoossa, Jyväskylässä ja nyt parisen vuotta itä-suomessa. Täytyy sanoa että kyllä nää hintaerot asunnoissa ja vuokrissa on aluetten välillä aivan älyttömät. Pääkaupunkiseudun hinnat nyt on aivan omaa luokkaansa ja olen usein ihmetellyt että millä vitulla pieni- ja keskituloiset ihmiset oikein tulee toimeen jos asumiskuluihin menee puolet tai 2/3 tuloista. Ootte te kyllä aika sissejä. Mutta asuntojen hinnan ja vuokrien osalta pätee kyllä mun mielestä vanha sanonta että ei se tyhmä ole joka pytää, vaan se joka maksaa.

Jyväskylään opiskelemaan muutettaessa vuokrat tuntu jo paljon kohtuullisemmalta vaikka ei ne sielläkään mitään kevyimpiä ollut. Muistaakseni maksettiin ekaks keskusta yksiöstä 1200mk/kk ja myöhemmin kaksiosta 2400 mk/kk. Asunnot löydettiin sitkeesti ettimällä ja kaikki ylipyynnöt ohitettiin. Nyt ollaan muutaman vuoden asuttu ja tehty duunia täällä itäisessä suomessa. Vuokraan menee 360 e/kk, asuntona on kaupungin vuokra kaksio, -94 rempattu, rauhalliset naapurit, ei mitään pahaa sanottavaa.

Just nyt ei ainakaan meidän mielestä ole järkeä ostaa asuntoa vaan säästää. Alhaiset korot on saaneet asuntokaupan kuumenemaan ja ihmiset ostaa kämppiä järjettömillä hinnoilla kun omistusasunto on "pakko" olla. Otetaan pitkää lainaa ja lasketaan lyhennykset tosi kireelle. Tietysti jollain Helsingin vuokratasolla mieli vois muuttua.

Omistuksen puolesta usein hehkutetaan kun siinä säästää, voi tehdä remppaa, ei vuokraisäntä häädä ja olo on muutenkin niin auvoista. Säästäminen pitkällä tähtäimellä on totta, muu on paskapuhetta. Häirikköjä löytyy yhtälailla vuokrakämpistä kuin omistusasunnoistakin. Kummastahan on helpompi muuttaa tai häirikkö saada pois: omistusasunnosta vai vuokrakämpästä. Vuokrakämppien osalta ainakin meillä vuokralle antaja on maksanut tarvittavat jääkaappi vaihdot, seinien maalaukset, ikkunoiden vaihdot jne joten se siitä remppaamisesta. Ei kuluja meille.

No pointtinahan tais olla että kukin tilanteen mukaan ja on tässä vuokralla-asumisessa paljon hyvääkin. ollaan me vuokralaisetkin ihmisiä, kai.

Mietin kyllä kovasti että onko esim. mulle järkevää asua täällä pääkaupunkiseudulla, kun olisi mahdollisuus asua käytännössä lähes ilmaiseksi toisella paikkakunnalla omakotitalossa.
Vaikka nytkin on kohtuu hintaista asua Aso-kämpässä, mutta silti kun on vaihtoehto niin pakko sitä on harkita tosissaan.
Omaa asuntoa en pystyisi edes nyt ostamaan ja noilla hinnoilla siihen ei edes ole järkeä.
Jotkut väittävät että hinnat eivät tipu, toiset taas ovat eri mieltä.
No, mä haluaisin elää ilman stressiä seuraavat 20 vuotta tuosta asumisesta.

Ja Timballe, ei se Jyväskylä mitään landea ole :D
Ei kai, erittäin mukava paikka sekä kesällä ja talvella, hyvin siellä ainakin itse olen viihtynyt. Silloin kun siellä päin on tullut oltua.

tarkemo sanoi:
Hyvin moni oikeassa omistuskämpässä oleva tuskailee niitä hemmetin yhtiövastikkeita. Kun on ensin maksettu hirveä laina kahdenkymmenen vuoden ajalta, niin silti pitää maksaa joka kuukausi aikamoinen rahasumma.

Ja nämä ovat oikeissa omistuskämpissä eikä missään paritaloissa.

edelleen, yhtiövastikkeeni on vesineen on n. 150 euroa. onko se sitten aikamoinen rahasumma vaiko ei, niin siihen en ota kantaa. on se nyt ainakin vähemmän kuin kuukausittainen vuokra, olkoon se nyt sitten vaikka 400-...? euroa/kk. eli käytännössä keskimäärin n. kolmen - neljän kuukauden vuokrilla maksan itselleni koko vuoden yhtiövastikkeet. loput rahat voinkin sitten käyttää parhaaksi katsomallani tavalla. mitään niistä ei kyllä säästöön jää, mutta se nyt ei taas tähän kuulunutkaan. tämä siis oikeassa omistusasunnossa, eikä missään paritalossa. vaikka en kyllä täysin ymmärtänyt tuota pointtiasi. eikö 120000 euron arvoinen paritalo ole mielestäsi sitten oikea (mitä se nyt sitten mielestäsi tarkoittaakaan) omistusasunto?

:wall:
Sumu sanoi:
Mistä sä näitä juttuja vedät? Esim. mä en ole ikinä saanut penniäkään rahaa sossusta ja tuskin aikovat mun tulevia asuntolainoja maksaa.

Millä perusteella väität, että sossu maksaa monen pakkislaisen vuokran tai osan siitä? Kerro minulle?

en ole ikinä saanut penniäkään rahaa sossusta kun en ole siellä ikinä käynytkään, ei ne oo tullu kysyy ovelta että haluutsä massii? :)

Kerron sulle.
Olen käynyt sossussa tein huonopalkkaista osa-aikatyötä ja sain puolet vuokrasta ja loput kelasta sitten vielä asumistukea... Käteen jäi n.2500mk kuussa vuokran jälkeen.
Euroaikana en oo sossussa käynyt mutta tunnen käviöitä. Sieltä saa rahaa!
Joku luukulla kävijä laittaa nyt esim. mitä on saanut.
Mike voisi saada, ja aina kannattaa kysyä voisiko saada kun sitä joka palkasta aina pidätetään.
Ota selvää...

Pjuus sanoi:
:wall:

en ole ikinä saanut penniäkään rahaa sossusta kun en ole siellä ikinä käynytkään, ei ne oo tullu kysyy ovelta että haluutsä massii? :)

Kerron sulle.
Olen käynyt sossussa tein huonopalkkaista osa-aikatyötä ja sain puolet vuokrasta ja loput kelasta sitten vielä asumistukea... Käteen jäi n.2500mk kuussa vuokran jälkeen.
Euroaikana en oo sossussa käynyt mutta tunnen käviöitä. Sieltä saa rahaa!
Joku luukulla kävijä laittaa nyt esim. mitä on saanut.
Mike voisi saada, ja aina kannattaa kysyä voisiko saada kun sitä joka palkasta aina pidätetään.
Ota selvää...
Siis mitä helvettiä? Millä perusteella tässä nyt sitten sossuun ollaan mua viemässä? Miten niin voisin saada sossusta rahaa?

No huh-huh..ihme läppää :)

mutjoo siis laitoin ihan huvikseni Oikotielle haun Helsingin kaksioista max hintana 700 euroa: tuli 54 osumaa.

I rest my Case ;)

Tietty kaksiosta voi maksaa vi**u vaikka 1000 euroa, jos haluaa jonkuu kivan penthousen keskustasta. Mut eiköhän haussa oo ihan nortsi-kämpät....?
Pöh.

Mike sanoi:
Siis mitä helvettiä?
Pjuussihan on tuossa jo jonkin aikaa ollut sinua sossusedäksi tyrkyttämässä..

IMHO ero tulee nimenomaan siitä miettiikö asiaa "mitenköhän voisin saada sossusta rahaa" vai "tarvitseeko minun oikeasti hakea sossusta rahaa". Eiköhän mikellekin duunia löydy siinämäärin ettei tarvitse olla kerjuulla elämässä. Sossun on kuitenkin tarkoitus olla se läpi mistä saa sen leivän, ei se mistä haetaan sisäfilettä leivän päälle.

Mike sanoi:
Ja yrittäjän on vähän perkeleen huono mitään tukea mistään mennä hakemaan, vaikka siis olisi perusteitakin.

Mistä sä nykyään sit leipäsi saat ? Oleksä hesassa kuitenkin jossain ovella kans ?

Mike sanoi:
Ja yrittäjän on vähän perkeleen huono mitään tukea mistään mennä hakemaan, vaikka siis olisi perusteitakin.

Mä sain yrittäjänä jatkuvaa asumistukee sekä ilmasta starttirahaa LOLLOTILOL, paperit vaan vetää kaikkiin konttoreihin jos ilmanen raha kiinnostaa :D

keijo s sanoi:
Mä sain yrittäjänä jatkuvaa asumistukee sekä ilmasta starttirahaa LOLLOTILOL, paperit vaan vetää kaikkiin konttoreihin jos ilmanen raha kiinnostaa :D
No just joo, sosiaalitoimistosta saa vain välttämättömiin asumismenoihin rahaa jos ei yksinkertaisesti fyrkkaa ole. Nyt sitten siivet poikki hetimiten siitä että jos täällä joku luulee mun olevan soppajonoon valmis. Pelkästään jo omistamalla osakkeita, sieltä käännytettäis ulos, saati sitten kun muita tuloja katsottais.

juhata sanoi:
Mistä sä nykyään sit leipäsi saat ? Oleksä hesassa kuitenkin jossain ovella kans ?

Mike seisoskelee aseman liepeillä mustat lasit päässä pitkässä palttoossa ja myy nuorisolle proteiinihormooneja!

:D

keijo s sanoi:

Hyi saatana - jostain syystä nousee niskakarvat pystyyn kun lukee näitä keijojen ja pjuusien juttuja - toivottavasti te olette häviävän pieni vähemmistö

muzzi sanoi:
Hyi saatana - jostain syystä nousee niskakarvat pystyyn kun lukee näitä keijojen ja pjuusien juttuja - toivottavasti te olette häviävän pieni vähemmistö

Olikohan tuo nyt ihan fiksua? Kyllähän ilmaista rahaa kannattaa aina hakea, jos sellaista on jostain saatavissa.

Mikelle en tässä kyllä mitään sen kummempia neuvoja osaa antaa. Kyllähän yrittäjätkin kai sentään saavat pelastusarmeijalta leipää tai jotain, joku varmaan voi neuvoa miten sekin hoituu :)

Nat_Ural sanoi:
Olikohan tuo nyt ihan fiksua? Kyllähän ilmaista rahaa kannattaa aina hakea, jos sellaista on jostain saatavissa.

Mikelle en tässä kyllä mitään sen kummempia neuvoja osaa antaa. Kyllähän yrittäjätkin kai sentään saavat pelastusarmeijalta leipää tai jotain, joku varmaan voi neuvoa miten sekin hoituu :)

Ehkä ei fiksua - mutta selvästi tyhmempää on esittää pelastusarmeijan leipäjonoa Helsingiin muuttaville...kolmas Keijo

Ja ei ole olemassa ns. ilmaista rahaa - työssäkäyviltä ja veroja maksavilta nekin rahat kerätään

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom