Mahdoton tehtävä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fleksio
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Kesäkuntoon koitan itseäni saada. Pyrin harrastamaan aerobista 2-3 x vko, treenaan puntilla nykyiseen tasooni nähden "kovaa" 2 x vko. Lihaksia en halua menettää, olen kuvitellut että saisin niitä jopa vähän kasvatettuakin vaikka samaan aikaan yritän poltella rasvoja.

Olen pudottanut kiloja tähän mennessä 5 kiloa n. 500g:n viikkovauhdilla. Proteiinia tulee syötyä arviolta n. 70 g päivässä (aamupainoni nyt 64 kg), no myönnetään että joskus vähän vähemmänkin. Päivittäinen kalorimääräni on n. 1500 kcal.

Ja kysymys kuuluu, että onko tässä mitään järkeä!?

proteiinia vähintään se 2g/painokilo
ja lihaksen kasvatus ja rasvan poltto ei vain onnistu samaan aikaan, tietääkseni dietillä häviää aina lihasta, eri asia taas kuinka paljon.
kuinka pitkä muuten oot?

173 cm

Olen 173 cm pitkä. Käsittääkseni hitaalla laihdutuksella pyritään minimoimaan lihaskatoa. Mutta jos treenaan kunnolla lihaksiani, jotka ovat pitkään lojuneet lähes käyttämättöminä niin pakkohan siellä lihaksissa jotain on tapahtua. Pirun kipeiksi ainakin tulevat!

varmasti tulevat tuolla proteiinimäärällä! lisää proteiinia koneeseen hop hop.

toihan tulee mulle jo yhdeltä aterialta.. :D

et voi laihtua ja kasvattaa lihasmassaa yhtäaikaa, ainakaan merkittävää määrää. minun neuvo: jos kesäkuntoon haluat, hanki lihasmassaa mutta älä dieettaa.

järkevällä treenillä ja ravinnolla saat rasvaprosenttisi tippumaan samalla kun lihasmassa kasvaa. (rasvaPROSENTTI siis, eli oikein treenattuna lihasmassa kasvaa läskiä nopeammin).

e. kyllä, puutteellinen ruokavalio pitkittää palautumista ja lihassäryt on huomattavasti kovempia (ainakin itselläni). ei proteiinit tietenkään maitohappoja poista mutta palautumista nopeuttaa.

e. kyllä, puutteellinen ruokavalio pitkittää palautumista ja lihassäryt on huomattavasti kovempia (ainakin itselläni). ei proteiinit tietenkään maitohappoja poista mutta palautumista nopeuttaa.
Joo, totta turiset. Empiirisesti testattu liiankin usein :)

Ja tuo 1500kcal/pvä mitä fleksio kertoi syövänsä ei varmasti edesauta palautumista liikoja.

Hämmer sanoi:
Kuinka paljon vielä meinaat pudottaa painoasi? 173/64!!!1

:eek: Hyvä pointti Hämmeriltä - hyvänen aika, sinä olet minua kymmenisen senttiä pitempi ja painat jo nyt kilon, pari vähemmän kuin minä, joka pidän itseäni ihan normaalikokoisena mimminä enkä mielestäni omaa mitään sen suurempaa läskiongelmaa... Sinuna, Fleksio, keskittyisin nyt treenaamaan kovaa ja syömään hyvin ja ennenkaikkea RIITTÄVÄSTI, noilla mitoilla et kyllä mielestäni tarvitse mitään dieettejä. :)

Sitäpaitsi päivittäinen kalorimääräsi on kokoosi ja aktiivisuuteesi nähden aivan liian alhainen, puhumattakaan proteiininsaannistasi. Ehdottomasti tosiaan proteiinit tuonne 2g/painokilo/vrk -tasolle! Entä miten on hyvän rasvan saannin laita? Rasvaakin tarvitaan, ruoan rasva ei ole ollenkaan sama asia, kuin kropan rasvakertymät.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oops. =) oletkin siis tyttö. sitten painosuositukseni ei sinulle ihan niin sovikkaan ;)

treenaa kovaa (jalkakyykky ja taljat pääasiassa) ja syöt reilusti proteiinia. tästä oli aiempi topic myöskin.. kaivan linkin kunhan kerkeän.

e.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=31130
ja tässä minun aiempi postaus samasta aiheesta:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=576691&postcount=34
ee. enkä siis tarkoita että sinulla olisi syytä painonpudotukseen, vaan samat perusasiat käyvät kaikille, oli pudotettavaa rasvaa kuinka paljon hyvänsä. älä katso puntaria vaan itseäsi. ;)

No voin painaa vaikka 70 kiloa jos kaikkia olisi kiinteää lihasta. Mutta olen pirun löysässä kunnossa. Vatsalihakset näkyy nätisti mutta alavartalo on höttöä. Katson tarvitsevani dieettiä sillä peili kertoo että rasvaprosentti on huiman korkea!

Anoreksia!!

Ps.Mä lähen salille ja vetään palkkarin, joka sisältää tämän kunniaksi vaikka 70g protua! :D

Fleksio sanoi:
Kesäkuntoon koitan itseäni saada. Pyrin harrastamaan aerobista 2-3 x vko, treenaan puntilla nykyiseen tasooni nähden "kovaa" 2 x vko. Lihaksia en halua menettää, olen kuvitellut että saisin niitä jopa vähän kasvatettuakin vaikka samaan aikaan yritän poltella rasvoja.

Olen pudottanut kiloja tähän mennessä 5 kiloa n. 500g:n viikkovauhdilla. Proteiinia tulee syötyä arviolta n. 70 g päivässä (aamupainoni nyt 64 kg), no myönnetään että joskus vähän vähemmänkin. Päivittäinen kalorimääräni on n. 1500 kcal.

Ja kysymys kuuluu, että onko tässä mitään järkeä!?

Mielestäni 3 - 4 kertaa viikossa on hyvä määrä kuntosali viikossa, riippuu ohjelmasta ja tasosta ym.

Kyllä tuo kaksikin kertaa riittää, jos olet ihan aloittelija.

Obie sanoi:
Eli siis riittävä proteiinin saanti vähentää lihasten kipeytymistä?

Itse ainakin väittäsin että kyllä. Sen takia se sitä vähentää että treenihän aiheuttaa lihassoluihin pieniä mikrovaurioita ja proteiini korjaa näitä vaurioita. Jos siis et saa tarpeeks proteiinia niin se ei tahdo riittää niitten vaurioiden korjaamiseen ja näinolleen lihakset on kipeemmät tai ainakin pitempään kipeät.

Back
Ylös Bottom