Maha se vaan pysyy..

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Maha se vaan pysyy ja pömpöttää vaikka joka päivä tulee treenattuu hiki hatus. Tai no ei varsinaisesti pömpötä, kyllä se 6-pack sieltä löytyy kunhan vähä jännittää.
Mutta miksi esimerkiksi monilla treeni kavereilla löytyy 8-packit sun muut vaikka treenaavat paljon vähemmän kuin minä? Johtuuko tämä sitten geeneistä vai onko ruokavalio vaan väärä ja tuleeko harrastettua liian vähän aerobista liikuntaa?
Ikää löytyy 16 vuotta, lenkillä tulee käytyä 3-4 kertaa viikossa, punttia 5 kertaa viikossa. Ruokavalio ei kyllä ole mitää parhainta sorttia. Kebabi ja karkki maistuu vähän turhankin usein, mutta muuten tulee syötyä tosi terveellisesti.
Taitaa olla hiukka tyhmä aihe kaikkien 200 kiloisten kaappien mielest mutta olispahan nyt kiva tämäkin tietää.

Dietti.

Ihan yks ja sama kuinka kovaa treenaat jos ruokavalio on perseelleen, se on painonpudotuksen pohja. Jätä kaiken ylimääräsen pois ni johan alat näkee tuloksia ja jos et halua jättää ni tulet kyllä näkemään sitten ettei niitä tuloksia tule.

Mulkase ravinto-osiosta ketoosidieetti. Homma menee lyhyesti näin: Hommaa päivän energia suurimmaksi osaksi rasvoista, sitten protskuista ja jämät hiilareista ja tietty kalorit lasketaan alas.

Jos tykkäät kiskoa hiilareista suurimman osan, keräät nestettä kehoosi ja joudut muutenkin syömään määrällisesti enemmän. Vaikka itse treenaan kovaa, ei ravinnon painomäärä päivässä nouse monesti edes kiloon(nyt siis dieetillä). Vähemmän ruokaa -> pienempi vatsa.. ainiiin.. ei tarvi todellakaan irvistellä nälissään ;)

Sekin, että ei ne vatsalihakset joka päiväisellä nytkyttämisellä kasva. Kahdesti viikkoon kunnon vatsatreeni lisäpainoilla ja toistot 10 tietämillä niin kehittyy.

Kebabit ja karkit helevettiin ja alkaa vähä kattoon mitä suuhunsa laittaa. Iteltä lähti n. 10 kiloa puolessa vuodessa pelkästään ruokavalion muutoksella. Vielä kun sais ittiään niskasta kiini ja pääsis taas pitkän tauon jälkeen treeniin...

Kyllä tuohon geenitkin vaikuttaa: jos henkilö on luonnostaan "pieniraaminen" eli esim. ohuet ranteet, kapeat hartiat ja (sivusuunnassa) ohut rintakehä, niin vatsa helposti pömpöttää hieman, jos sitä ei vähän jännitä - varmaankin vain siksi, että se erottuu pienemmästä kehosta selvemmin. Kun alkaa treenaamaan, vatsaonteloon kertyy hieman lisää rasvaa, ruokaa on usein hieman enemmän ruuansulatuskanavassa (eli suolistossa) ja vatsalihasten kokokin on ehkä hieman kasvanut - jos ruumiinrakenne on kuten edellä kuvattu, vatsa helposti pömpöttää jonkin verran. Tähän ei varmaankaan ole mitään patenttiratkaisua, paitsi tietty todella alhainen rasva% ja yläkropan treenaaminen, jolloin vatsa ei samalla tavalla erotu.

Itse olen aika lailla ruumiinrakenteelta kuten tuossa kuvailin, ja alle kympin rasvaprosentilla vielä vatsa pömpöttää hieman jos on vaikkapa syönyt tukevasti. Toisaalta sixpack näkyy hienosti ilmaan mitään lihasten jännittämistä.

Rasvaprosentti (itsellä) vaikuttaa jotakuinkin näin: alle 10%, niin vatsa on yleensä mukavasti litteä, mutta heti kun aletaan mennä 11-13% tienoille, niin vatsa näkyy selvästi enemmän. Ja tällä en tarkoita, että minulle tulee mitään miehille tyypillistä kaljamahaa (sixpack näkyy edelleen hyvin), vaan ilmeisesti viskeraalista rasvaa tulee sen verran lisää, että maha vähän turpoaa.

Alle 9% ja yli 13% ei ole tainut koskaan olla rasvat minulla, joten mitä näiden lukujen ulkopuolella tapahtuu, en osaa sanoa :) Tällä hetkellä oma tilanne 178 cm ja paino n. 74 kg, rasvaprosentti ~11% -> tuhdin aterian jälkeen maha pullottaa aika hyvin, muuten ei ongelmia. Ennen treenaamista "normaalipainoni" aikuisena oli n. 61 - 62 kg, joten siitä ehkä selviää millainen kuikelo olen perusruumiinrakenteeltani :P

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom