Ei protskuja kannata kokonaan jättää pois. Toisilla suurista määristä kuitua voi myös tulla ummetusta tai muita vatsaoireita. Mulla pistää viljoista saadut kuidut mahan usein sekasin. Mutta normaalisti kyllä suositellaan kuituja syötävän ummetuksen ehkäisemiseksi, koska se lisää suoliston massaa ja nopeuttaa näin ruoansulatusta.
No joo, kuten sanoin en oo ekspertti ja sinänsä ummetuksessakin kannattaa sitten varmaan pitää yllä kevyttä, mutta tasapuolista ruokavaliota. Runsas nesteen nauttiminen on kyllä käsittääkseni melko pääroolissa tässäkin tapauksessa.
). Ja täytyy muistaa että jännittäminen on se pahin, koska se vaikuttaa elimistöön monella tapaa, ja usein juuri ikävällä tavalla. Koetilaisuuksissa ym. jos nyt ei aina pääse vessaan, niin kannattaa ottaa aamulla tuota immodiumia, mä otin ainakin ylppäreihin varuiks (ei tarvii sitten kuluttaa aikaa paskalla
Tietäiskö kukaan et miks mulla tulee huono olo aina kun otan rypsäriä suoraan pullosta?? aina kun otan vaikka protsku drinkin+Öljyä 15g nii tulee heikko olo:urjo:
?