Magnesium?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GoAway
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Magnesiumtietoutta voi ammentaa esimerkiks goolen avustuksella, wikipediasta tai vaikkapa tohtori.fi:stä. Tai aika monesta muusta paikasta.

Suosittelen tsekkaamaan, saattaapi löytyä käyttösuosituksista ja vaikutuksista jonkinlaista faktaa.

Itse olen huomannut, että jos otan treeninjälkeen magnesiumia illalla, nukun "syvempää" unta. Saattaa toki olla sattumaa, mutta olen huomannut yhtälön useasti.

:dance:

ZMA-lisäravinne parantaa ihan tutkitustikin unen syvyyttä. Eihän se oo ku sinkkiä, mankkua ja
b-vitskua mut ainakin se magnesiumi mikä siin on niin on laadultaan paljon parempaa ku yleensä myytävät.

ZMA-lisäravinne parantaa ihan tutkitustikin unen syvyyttä. Eihän se oo ku sinkkiä, mankkua ja
b-vitskua mut ainakin se magnesiumi mikä siin on niin on laadultaan paljon parempaa ku yleensä myytävät.

Millä perusteella ZMA:n magnesium on parempaa kuin ilman sinkkiä ja B6-vitamiinia olevat magnesiumvalmisteet? :david:

En nyt muista oliko magnesiumsulfaatti yleisin näissä halvemmissa tuotteissa. ZMA:ssa on jotain toista. Muistaakseni.

Mitähän vittua sä horiset? Tai sit oot jostain 1800-luvulta.

Eiku 900-luvulta :evil: . Ja niin se vain on, etteivät ainakaan omat kramppini magnesiumista hätkähtäneet (siihen tarvittiin lisää kalsiumia ja treeniä), toisin kuin sen "jonkun tennispelaajan" joka joskus aikoinaan taas koki siitä olleen apua, ja josta sanotaan koko magnesiumhypetyksen saaneen alkunsa. No, voihan ne kätösensä toki nuolla treenin päälle, niin on saanti kunnossa ;) .

Miten helvetis sun krampit ja magnesiumin käyttö "turhana" lisäravinteena liittyy toisiinsa? Mankulla on paljon muitakin tehtäviä. Enkä nyt tarkoita kramppeja, koska en itekään usko mankun niihin auttavan.

Millä perusteella ZMA:n magnesium on parempaa kuin ilman sinkkiä ja B6-vitamiinia olevat magnesiumvalmisteet? :david:
magneesiumeissa ei varmaankaan ole eroa, mutta juurikin siinä on eroa kun toisessa on sinkkiä ja B6:tta mukana, toisessa pelkkää magneesiumia.

B6 muistaakseni tehostaa sinkin ja makneesiumin imeytymistä tai jotain sinnepäin..

Ja se parempi magnesium on itse asiassa magnesiumkelaatti (chelates). Mut sitäkin pitäis varmaan vaihdella. Magnesiumoksidi on se halvempi "malli"..

Ja se parempi magnesium on itse asiassa magnesiumkelaatti (chelates). Mut sitäkin pitäis varmaan vaihdella. Magnesiumoksidi on se halvempi "malli"..

Pakko sen verran oikaista, että käsittääkseni kelaatilla ja oksidilla ei ole niin merkittävää eroa, sitraatti taaseen on tutkimukisssa osoittautunut ylivertaiseksi imeytyjäksi.

Onko sulla jotain lähdettä tohon tutkimukseen? Uusin mitä ite oon lukenu oli kelaatista, olis kiva nähä jos jotain päivitystä? Oksidi ainakin on huonoin vaihtoehto, vaikka ei sekään huono ole. Lähes kaikilla aktiivisilla yksilöillä on puutetta magnesiumkelaatista, ja sen puute aiheuttaa ilmeisesti diabetesta. Ja mankut kannattaa syödä enimmäkseen illalla, koska vaikuttaa unen laatuun. Ja senkin lähdettä tosiaan pitäis kierrättää.

Onko sulla jotain lähdettä tohon tutkimukseen? Uusin mitä ite oon lukenu oli kelaatista, olis kiva nähä jos jotain päivitystä? Oksidi ainakin on huonoin vaihtoehto, vaikka ei sekään huono ole. Lähes kaikilla aktiivisilla yksilöillä on puutetta magnesiumkelaatista, ja sen puute aiheuttaa ilmeisesti diabetesta. Ja mankut kannattaa syödä enimmäkseen illalla, koska vaikuttaa unen laatuun. Ja senkin lähdettä tosiaan pitäis kierrättää.

En nyt muista mistä alunperin olen lukenut, tuossa olisi jotain

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?db=pubmed&uid=14596323&cmd=showdetailview&indexed=google

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom