Magnesium

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko sillä mitään merkitystä millon ja miten ton magnesiumin ottaa ja jos on, mihin perustuu? Mä olen ottanun magnesiumit aamulla vitskujen kanssa ja kaveri sano että joku sikaniska oli sanonu että se pitäs vetää illalla tunti ennen nukkumaanmenoa ja "tyhjään vatsaan" ;) Niin että meneekö toi nyt hifistelyksi/homosteluksi vai onko sillä oikeesti merkitystä millon sen ottaa?
DAVID

ottaa aamulla jos ei illalla muista, kai se on turha miettiä. ennemmin minä olen tässä monta vuotta magnesiumia syöneenä ruvennut miettimään että mikä niistä tuotteista imeytyy edes jotenkin jos ollenkaan. sellainen tunne on tullut että magnesiumsitraatti imeytyis parhaiten. mutu-juttuja.
mutta se illalla ennen nukkumista ottaminen on kai se yleisohje.

Ennen nukkumaanmenoa otan minäkin. Mulla on sellainen käsitys että magnesium auttaa lihaksia rentoutumaan, joten yöllähän tuostakin suurimmat hyödyt irti saa. Mutta tärkeintä on varmasti se että sitä magnesiumia syö, ei se mihin aikaan sen tekee.

Onkos muuten porukallle tullut elohiirtä esmes. silmään, jos ei ole jostakin syystä ottanut magnesiumia pariin päivään?

Mulla tulee kyllä, joka kerta jos sattuu jättämään magnesiumin pois. Ja ei meinaa millään lähteä se elohiiri silmästä pois. Sua ihan monta päivää syödä magnesiumia, että häviäsi pois. Pirullinen juttu!

Timba mä olen myös käsittänyt ton magnesiumin noin ja että se estää lihaskramppausta jne. Renki mullakin on tullu vähän väliä elohiirtä jos on jäänyt magnesiumit pitemmältä aikaväliltä popsimatta, siis että tulee esim. monta kertaa päivässä. Mutta mä käsitin että vaikka sitä sanotaan, että illalla tulis ottaa ni täällä ollaan sitämieltä että ei sillä kai ole mitään suurempaa väliä, kunhan ottaa.

renki, mulla tulee ainakin elohiiriä jokapaikkaan (no ainakin melkein :) )

Ja jos kauan on ollu syömät magnesiumia niin kramppaa, varsinkin pohkeet ja takareidet ihan hulluna, joskus ei o päässy käveleen kolmeen päivään, kun niin pahasti lyö kukkoon (yleensä öisin tai kovan aerobisen jälkeen).

Pitää muistaa tietty, että pelkkä magnesium ei auta estämään kramppauksia. Vaan myös venyttely ja hieronnat kuntoon!

Lehdessä näin Diasporalin mainoksen, siinä sanottiin että sitä on nyt myös sokerittomana, mut tossa apteekista näkemässäni oli kyllä vajaa puolet sokeria. Onko tuo maineensa veroista, vai onko ihan sama vetää muita? Tota Sano Magnesiumia nyt sit ostin, 350 mg per nappi.

Cockton sanoi:
Lehdessä näin Diasporalin mainoksen, siinä sanottiin että sitä on nyt myös sokerittomana, mut tossa apteekista näkemässäni oli kyllä vajaa puolet sokeria. Onko tuo maineensa veroista, vai onko ihan sama vetää muita? Tota Sano Magnesiumia nyt sit ostin, 350 mg per nappi.

Meidän seurassa kovat ukkelit käyttää just diasporalia, se imeytyy paremmin kuin tabletit..näin apteekissa mulle tulkutettiin...en itse ole nähnyt sokerittomana sitä, mutta onko noin pienellä sokerimäärällä jotain haittavaikutuksia?Käsittääkseni se vain parantaa imeytymistä, aivan kuten jotkut hiilarit kreatiinin imeytymistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Diasporalin nettisivuilta: It contains pure magnesium citrate as the only active agent, no artificial binders, and no preservatives. :rolleyes:

Mut joo... Niin... Onko siitä sitten haittaa. Tuossa just sain taas ketoosin päälle ja eilen pidin sitten pienimuotoista cheattipäivää ja imailin keskustan kahvilassa latten (joojoo naurakaa vaan). No siinä oli sitten ilmeisesti sokeria, vaikkei se edes mitenkään makealta maistunut, nimittäin kävelin seuraavat 2 tuntia kuin halosta päähän saaneena. Ei huvittais sitä oloa kokea joka aamu :)

Mut enivei, sitä on sokeritontakin siis on, pitää löytää sitä jostain. Ja tuo halvempi purkki mitä ostin oli tietysti sitten magnesiumoksidia. Pubmedistä muuten löytyy tuo tutkimus mihin Terpesterin linkissä viitataan. Siitä tämmöne kiintoisan oloinen copypaste: Mg oxide supplementation resulted in no differences compared to placebo.

:wall:

renki sanoi:
Onkos muuten porukallle tullut elohiirtä esmes. silmään, jos ei ole jostakin syystä ottanut magnesiumia pariin päivään?

Mulla tulee kyllä, joka kerta jos sattuu jättämään magnesiumin pois. Ja ei meinaa millään lähteä se elohiiri silmästä pois. Sua ihan monta päivää syödä magnesiumia, että häviäsi pois. Pirullinen juttu!

Silmä mulla alkaa ekana nykimään jos on magnesiumit ottamatta. Jos siitäkään huolimatta ei ota, niin alkaa toinen olkapää nykimään ja tämän jälkeen kramppaa pohkeet lähes takuuvarmasti. Joten tuota silmää olen minä mittarina pitänyt magnesiumintarpeelle.

Kuulostaa näin aloittelijan korvaan, että toi elohiiri silmässä olis enemmän magnesiumin "aiheuttamaa" kuin syy magnesiumin puutteesta.. Lähinnä mietin vain omia kokemuksia, mulla kramppaa ainoastaan silloin tällöin pohkeet, mitään muita oireita ei ole.. mutta olen noiden pohkeiden takia miettinyt lisämagnesiumin syöntiä, mutta teidän juttujen perusteella alkaa pelottaa, jos sitten joutuu syömään magnesiumia iha sen takia et muuten alkais heti kramppaan koko kroppa :hyper:

Täytyy kyllä sanoa, että mulla ei ollut mitään ongelmia elohiirten kanssa ennen kuin aloitin magnesiumin syönnin ja sitten ensimmäisen kerran lopetin sen.

Käsittääkseni magnesium kannattaa ottaa illalla, koska 1) se rentouttaa ja väsyttää (tämä pätee ainakin minulla), 2) jos ottaa aamulla monivitamiinipillerit, niin ne eivät sitten haittaa toistensa imeytymistä.

Itse otan illalla puoli tuntia ennen nukkumaanmenoa magnesiumin, B6:n ja sinkin. En tiedä vaikuttaako tuo mitenkään palautumiseen, testoihin tms, mutta paikat ei jumi yhtä helposti ja unet on mahtavia... :hyper:

sumo sanoi:
Kuulostaa näin aloittelijan korvaan, että toi elohiiri silmässä olis enemmän magnesiumin "aiheuttamaa" kuin syy magnesiumin puutteesta.. Lähinnä mietin vain omia kokemuksia, mulla kramppaa ainoastaan silloin tällöin pohkeet, mitään muita oireita ei ole.. mutta olen noiden pohkeiden takia miettinyt lisämagnesiumin syöntiä, mutta teidän juttujen perusteella alkaa pelottaa, jos sitten joutuu syömään magnesiumia iha sen takia et muuten alkais heti kramppaan koko kroppa :hyper:

Itse aloin syömään juuri samasta syystä, eli pohkeet kramppas tosi usein. Lisäksi haukkareissa esiintyi toisinaan nykimistä t.s elohiiri. Krampit hävis tyystin ja elohiiret kokonaan. "Mutu" on että unikin olis parempaa.

Ainut haittapuoli tuntuu olevan se, että valitsemani tuotteen (Magnesan) pitäis olla vatsa ystävällistä, mutta en ole tästä vielä aivan vakuuttunut...

Mä aloin syömään magnesiumia just nimenomaa noiden elohiirien ja kramppien takia ja muutamassa päivässä ne hävisivät. Jos olen muutaman päivän ilman ,magnesiumia ja tulee vaikka aerobista tehtyä, niin aika nopeesti alkaa silmäkulma nykimään.

Kyllä mullakin pohkeet kramppaa jos jää magnesiumit treenin jälkeen ottamatta.
Taitaapa moni vetää noita rahkoja/raejuustoja sen verran suuria määriä, ettei ihme jos kalsium/magnesium tasapaino tuppaa vähän vinoutumaan.

Toivottavasti teillä ne elohiiret tulee kuitenkin silmäkulmaan eikä silmään ;).

Tuleehan tota mankkua otettua ja aika hyvin sillä pystyy krampit ja nykimiset estämään. Tosin nyt on toisessa takaolkapäässä elohiiri jo toista päivää :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom