MAGNESIUM – LIHASTEN JA NERVOSTON TUKIPILARI

Meta title: 🔥 MAGNESIUM – LIHASTEN JA NERVOSTON TUKIPILARI 🔥

Meta description: Välttämätön mineraali, joka edistää palautumista, unen laatua ja lihasten normaalia toimintaa.

Mulla oli muutama vuosi sitten täysin samanlaiset oireet. Neurologi tutki ms-taudit ja kaikki, mutta lopulta selvisi, että onkin vain selkä niin jumissa, että kaikki johtuu siitä. Oli siis fasettilukko rintarangassa ja joku nikamien välinen hermo oli joutunut nikamalukon vuoksi puristuksiin niin, että tuli mitä kummallisimpia oireita, noi lihasnykäykset oli ehkä jännimpiä. Sain ohjeeksi rintarangan liikkuvuutta parantavaa jumppaa, tanssia, joogaa, kehonhuoltoa yms ja ajan kanssa oireilu hävisi.

Muok. Pahin oireiden aiheuttaja taisi muistaakseni olla hampaiden narskuttelu, ja kun liikkuvuuden parantamisen ohella aloin käyttää purentakiskoa öisin, niska-hartiaseutu pääsi rentoutumaan ja nikamalukot aukeamaan, mikä sitten hävitti oireet :)

onko niskahartiaseutu jumissa? se voi aiheuttaa kaikkia aika kamalia oireita joka puolelle kroppaa. toki marssisin ensitöikseni lekuriin ottaa labrat ettei ole mikää tulehdustila tms päällä, pyytäsin myös ekgn jos on moisia hengitysvaikeuksia.

Mulla oli muutama vuosi sitten täysin samanlaiset oireet. Neurologi tutki ms-taudit ja kaikki, mutta lopulta selvisi, että onkin vain selkä niin jumissa, että kaikki johtuu siitä. Oli siis fasettilukko rintarangassa ja joku nikamien välinen hermo oli joutunut nikamalukon vuoksi puristuksiin niin, että tuli mitä kummallisimpia oireita, noi lihasnykäykset oli ehkä jännimpiä. Sain ohjeeksi rintarangan liikkuvuutta parantavaa jumppaa, tanssia, joogaa, kehonhuoltoa yms ja ajan kanssa oireilu hävisi.

Muok. Pahin oireiden aiheuttaja taisi muistaakseni olla hampaiden narskuttelu, ja kun liikkuvuuden parantamisen ohella aloin käyttää purentakiskoa öisin, niska-hartiaseutu pääsi rentoutumaan ja nikamalukot aukeamaan, mikä sitten hävitti oireet :)
Liputan kanssa tätä. Tottakai lääkäriin menet ensiksi, jotta voi sulkea pahimmat pois alta.
Tuo kuvailemasi vaikeus hengittää ja ikään kuin joku istuisi rintasi päällä viittaisi juuri noihin keskiselän ja rintarangan lukkoihin sekä jumeihin. Hengittäessä rintakehäsi ei tämän takia pääse laajenemaan kunnolla jolloin hengitys jää vajaaksi. Hapen puute taas voi aiheuttaa mainitsemaasi väsymystä ja haukottelua. Sulla saattaa tämän takia olla myös paska ryhti, jolloin olkapäät kippaa reilusti eteen ja yläselkä pyöristyy, joten sitäkin kannattaa lähteä korjaamaan vaikka pätevän fysioterapeutin tai osteopaatin ohjeilla. He osaavat katsoa, jos sulta löytyy näitä lukkoja tai virheasentoja kropassa.

Kasvissyöjänä varsinkin kun nainen olet voisi olla myös anemia, kasviksista saatava rauta imeytyy huonosti verrattuna lihasta saatavaan hemirautaan. Kuukautiset vie aika hyvin kropan rautaa myös mukanaan, anemia kuitenkin aiheuttaa väsymystä, suorituskyvyn menetystä, sydämen tykytystä, huimausta ja kaikkea muutakin epämukavaa.

En olis koskaan tullut tätä ajatelleeksi! Suddenly it all makes sense! :D Mulla ollut aina ongelmia selän ja niska-hartiaseuden kanssa, viime syksynä astangajooga laittoi niin pahaan kuntoon, että oli pakko käydä oikeen tsekkauttaa ammattilaisella. Löytys kropasta vieläpä virheasentoa, vasen olkapää on jotenkin eri asennossa, joka aiheuttaa ongelmia. Yliliikkuvat nivelet, jännitysniska ja kaikki löytyy tähän päälle. Öinen hampaiden narskuttelu ollut myös epäilyssä..
Ollut jo suunnitelmissa lisätä ilmajooga selän parannusoperaatioon, taidankin ottaa sen nyt heti käyttöön!

Ollut jo niin kauan näitä ongelmia välillä enemmän ja välillä vähemmän ettei osannut enää noteerata, vaikka nyt on tavallista pahemmassa kunnossa. :/ Noh, epsom suola kylvyt käyttöön josko pahimpaan jelppais, ja kunnon selän elvytys operaatio päälle! :D

Onko kilpirauhasten liika/vajaatoimintaa epäilty koskaan? O.o Siihen tosin ei taida liittyä lihasten nytkähtelyä mutta väsymys, hikoilu, hengenahdistus, unettomuus, suorituskyvyn laskeminen, ruoansulatus/suolistovaivat kuuluvat oireisiin.
Verikokeet vaan kehiin niin selviää.

Ei nyt jumalauta järki käteen ja meet sinne lääkäriin. Se lasku ei paljoo paina siinä kohtaa, jos sulla on oikeesti joku häiriö tai sairaus, ja muutenki se terveyskeskuksen omavastuu taitaa olla joku 13 euroo. Jos oot opiskelija tai töissä, niin tuo hoituu työterveyden tai opiskelijaterveydenhuollon kautta (esim. http://www.yths.fi/).

Pakkotoiston ravinto-osio on ihan ihme kuraa nykyään. Ihmiset valittavat vakaviakin sairauden oireita ja sitten joukolla ihmetellään, että onko kyseessä joku hivenaineiden puute, tms.

Jos terveyden kanssa on ongelmia, niin menkää hyvät ihmiset lääkäriin! Jos se ei auta ja oireet jatkuvat, niin menkää uudelleen. Kyllä ne sitten tutkivat toden teolla, jos tarpeeksi paljon valittaa. Ja Suomessa kun on vielä ilmainen julkinen terveydenhoito niin koko lysti maksaa omavastuun + bussilipun verran.

Moderaattoreille terveisiä, että tämäntyyppiset ketjut voisi poistaa. Lähinnä levittävät huuhaa-tietoa ja pahimmillaan saattavat johtaa vakavasti sairaita ihmisiä harhaan.

Edit: Huomasin juuri, että ketjussa on mainittu jo joogaaminenkin. Loistavaa! Tällä ne ongelmat varmasti ratkeavat!

Huomasin juuri, että ketjussa on mainittu jo joogaaminenkin. Loistavaa! Tällä ne ongelmat varmasti ratkeavat!
Mä naureskelin tuossa samoja asioita: Vegaanius, jooga, suolakylpy, vihersmoothie, spirulina, raakakaakao, kookosvesi...
En mä nyt noille varsinaisesti naura naura, mutta ne on niin kaukana mun maailmankatsomuksesta etten tulisi tuollaisen ihmisen kanssa toimeen. Tai sanotaan niin että se ei tulisi mun kanssa toimeen...

Mutta asiaan: Ketjussa on jo mainittu ainakin selkäjumi ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Äänestän molempia tässä vaiheessa mahdollisena ongelmien aiheuttajana, koska ne tosiaan sopii kuvaan. Yläselkäjumi on yksi perkele ja se aiheuttaa tosiaan vaikka mitä. Lisään kuitenkin soppaan suolistovaivat yleensä. Sitä sanotaan, että jos suolisto ei voi hyvin, niin kroppa ei voi hyvin ja mä jouduin kokemaan tuon itse todeksi. Mulla todettiin taannoin giardia ja helikobakteeri mitkä olin saanut luultavasti ulkomaanmatkoilta ja voi perkele mutta ne aiheutti niin ihmeellistä oiretta että olin ihan varma että mulla on joku kuolemantauti.

Päälimmäisenä huono olo ja ruokahaluttomuus ja päälle voimien ja yleiskunnon dramaattinen lasku, väsymys, ripuli, vatsakivut, kylkikivut, "keuhkokivut", hengenahdistus, rintakivut ja jopa jumalauta kipua kasseissa. Viimeksi mainitut johtui todennäköisesti yläselkäjumista ja mä epäilen, että tuolla sairaudella oli jotain tekemistä senkin kanssa että se ylipäänsä meni niin hirveään kuntoon. Se oli nimittäin niin jumissa, että mä sain kaulaan kramppeja ja se kipu säteili leukaluissa asti. Availin jumeja putkirullalla ja tennispallolla, mutta niistä oli hyvin vähän apua. Vihdoin kun ongelmien aiheuttaja löydettiin ja hoidettiin, niin selkäkivut ja kaikki muukin hävisi sen sileän tien ja sain kadonneet voimat takaisin yhdessä hujauksessa.

Mutta oli se perseestä. Juoksin verikokeissa ja erinäisissä ultraäänissä, mutta mitään ei löytynyt (ja onneksi ei löytynyt), kunnes sitten ulostenäytteestä tärppäsi.

Itsellä oli todella paha ongelma toi nukahtaessa sekä ihan kesken unienkin tapahtuva lihasten nykähtely ja suureksi hämmennyksekseni se lähti lähes kokonaan kun aloin syömään magnesiumini aiemmin päivällä, enkä juuri ennen nukkumaanmenoa.

Kuulostaa ihan ylirasitustilalta ja yläkropan jumilta. Ylirasitukseen kun pääsee mukavasti jo ihan sillä, että ei nuku ja syö rajottuneella ruokavaliolla. Pari viikkoo kevyttä lenkkiä, joista eka suuntatutuu lääkäriin, hierontaa ja kehonhuoltoa, eikä muuta. Tuon parin viikon aikana ehit saamaan lääkäreiden arvailut ja maholliset labratulokset, avaamaan jumit ja lepuutettua kroppaa. Seksi ja läheisyys auttaa myös rentoutumaan ja parantaa unen laatua.

Myönnettäköön tässä kohtaa, että ei se fobia jää vain siihen laskun tasolle... :'D En rupea tätä nyt enempää avaamaan, mutta sanottakoon näin, että lääkäriin menen vasta kun toinen räpylä haudassa, ja yleensä vielä tässäkin kohtaa saan ongelmani ite hoidettua. Vaikeehan tähän on samaistua jollei itsellä satu olemaan samaa ongelmaa... :/

Mutta niin! Lääkäriin en ole vieläkään eksynyt, oireita helpotti kun vaihdoin pyörää selkäystävällisempään malliin, ja keskityin sen selän avaamiseen. Sitten menin vielä hieroja-äitini käsittelyyn, se siitä diagnosoi, että meitsin selkäranka näyttäis olevan vähän vinksallaan (avas monta fasettilukkoa selästä mut käski kiropraktikolle mennä), ja et mun rintamus nyt on se oikea ongelma pesäke, niin jumissa ettei kuulemma oo pitkään aikaan tullut vastaan. :'D Sain ohjeet venyttelyihin sun muihin millä sais avattua, mutta tätäkin pitäis jollekki fysioterapeutil tms. osaavalle näyttää, josko siel olis jotain muutakin vinksallaan.

Oon tsempannut näiden suhteen ja pahimmat oireilut lähtenyt, ainakin suurimmaksi osaksi ajasta. Seuraavaks varaan ajan sinne kiropraktikol, saa kertoa oman tuomionsa. Siitä sitten fyssaril jos tarvis. Joten tälläkin kertaa uskon selvinneeni ilman lääkärin vastaanottoon tai labraan oksentamista/pyörtymistä! :D

Eli mä annan kyl täydet pisteet tohtori Pakkotoiston foorumille! :D :D Potilas on hyvinpaljolti elossa!

Eli mä annan kyl täydet pisteet tohtori Pakkotoiston foorumille! :D :D Potilas on hyvinpaljolti elossa!
^ Tässä tulikin hyvä esimerkki siitä, miksi näitä "terveys"aiheisia keskusteluja pitäisi moderoida paljon tiukemmalla otteella. Ketjun aloittaja on nyt - osittain pakkotoiston myötävaikutuksella - vakuuttanut itsensä siitä, että epämääräiset kivut, unettomuus ja hengenahdistus johtuvat lihasjumituksesta eikä ole mitään syytä käydä lääkärillä.

Täällä ravinto-osiolla oli hieman aikaisemmin samantapainen ketju, jossa ihmeteltiin huonoa yleiskuntoa ja epäiltiin sen johtuvan ravinnosta. Ketjun aloittaja kävi lopulta lääkärissä ja sieltä tulikin sitten syöpädiagnoosi. Ääritapaus, mutta hyvä esimerkki siitä, miksi keskustelufoorumi ei ole oikea paikka terveysongelmien ratkomiseen.

Netistä etsivä löytää ne moderoimattomat foorumit, jossa voi rauhassa keskustella homeopatiasta, kristalleista ja noitarummuista, mutta haluaako pakkotoisto olla mukana johtamassa yksinkertaisia ihmisiä harhaan? Peräänkuulutan ylläpidolta ja moderaattoreilta vastuullisuutta.

Tykkäsin K-Raudan postista, mutta en nyt lähtisi keskustelua estämään sentään. Sananvapaus ajaa mahdollisten virheellisten ohjeiden levittämisestä koituvien haittojen edelle.

Itsellänikin ollut vastaavia oireita, tosin ei ihan noin pahoja. Mulla ollut pari vuotta pohkeiden nykimistä ja väsymystä kausittain. Alikaloreilla oleminen lisää noita aina, ja ihan sama paljonko vetää suolaa, magnesiumia, kaliumia tai b-vitskuja. Olen käynyt aika kattavissa verikokeissakin, sydänfilmissä ja hermoratatutkimuksissa, mutta ei noista selitystä löytynyt. Varastoraudan määrä ja hemoglobiini olivat viitteiden alarajoilla tosin, muttei 2-3kk rautakuurikaan tainnut oireita juuri korjata. Pohjeoireet taisi alkaa joskus 2-3 vuotta sitten kun vedin itseni elämäni kireimpään kuntoon ja treenasin samalla kovaa. Väsymykset alkoi toissa kesänä kun aloin lenkkeilemään paljon puntin ohessa, samalla taas kiristellen.

Ehkä jonain päivänä selvitän jonkun todella pätevän lääkärin ja tutkitutan tämän asian perinpohjin. Perus rivilääkäreiden kanssa tällasen selvittäminen on vaan melko mahdotonta, ellei jokin veriarvo ole selkeesti perseellään.

Oletko tilitulimyy jo selvitellyt tilannetta lisää / käynyt lääkärissä..?

Käsitteet "verikoe" tai "laajat verikokeet" ei kerro kenellekään mitään, verestä kun voi tutkia tuhansia asioita. Joten: katsottiinko esim. kilpirauhasarvot (TSH ja TV4)?

K-Raudalle: jos viittaat siihen akuutti leukemia -ketjuun, kysyjälle suositeltiin suurin piirtein ekojen viestien joukossa lekuriin menemistä, allekirjoittanut mukaan luettuna.

Itsellänikin oli aiemmin noita jatkuvia elohiiriä ympäri kroppaa. Lepo tai mitkään lisäravinteet eivät tähän auttaneet.
Ainoa asia josta sain apua oli hiilareiden reilu lisäys. Samalla nostin myös ruokamääriä.
Hiilarimääriä en nostannut hetkessä vaan pikkuhiljaa. Tällä hetkellä hiilarit 400-500g päivässä.

Back
Ylös Bottom