MAGNESIUM – LIHASTEN JA NERVOSTON TUKIPILARI

Meta title: 🔥 MAGNESIUM – LIHASTEN JA NERVOSTON TUKIPILARI 🔥

Meta description: Välttämätön mineraali, joka edistää palautumista, unen laatua ja lihasten normaalia toimintaa.

https://www.youtube.com/watch?v=-op01XEQp6Q

Onko kukaan tehnyt Evanin "tavalla" magnesium-bikarbonaatti -juomaa? Meinasin pistää testiin, iherbistäki näyttää tuota milk of magnesiaa löytyvän. Oishan se hyvä päivän mittaan juoda tosiaan muutakin kuin vettä, ja tommonen konsentraatti näyttäis olevan melko helppo tehdä.

Hmm, ukko laitto sinne tavallista magnesiumoksidia (lähinnä laksatiivi! :D). En usko, että tosta juomasta on mtn hyötyä verrattuna siihen, et ottaa päivän mittaan pari tabua jotain laadukkaampaa mankkua, kuten sitraattia.

Jos henkka googletat nopeasti mihin tota magnesiamaitoa käytetään ja mitä se tekee nii vastaa ehkä sun kysymykseen aika hyvin :D

Joo kyllä mä tiiän mitä se tekee ja mihin sitä pääasiassa käytetään, mutta kuten Evan videossaan sanoi niin pienissä määrin ei tuota sitä vaikutusta. Ja luulisi "nestemäisen" magnesiumin olevan imeytyvämpää.

Minulla on iherbistö tilattua magnesiumsitraattijauhoa, jotai sekoitan illalla ennen nukkumaanmenoa veteen - toimii. Unenlaatu paranee ja jotenkin rentoutuneempu fiilis koko kropassa aina yöllä ja aamulla.

Mullakin on tuota magnesiumsitraattijauhoa. Aamulla laitan vajaa puoli teelusikallista jauhoa vesipulloon ja pikkusen suolaa mukaan ja työpäivän aikana litkin pois. Illalla sitten magnesium joko tablettina tai jauhona sinkin ja b6:n kanssa, välillä tulee käytettyä magnesiumöljyäkin.
Olen käyttänyt magnesiumia jo pitkään, ihan sen takia kun oli hieman korkea verenpaine, meniköhän joku pari kuukautta niin laski normaaliksi. Nykyään varmaan pysyisi normaalina ilman magnesiumiakin kun elämäntavat on muuttunut aikalailla paremmaksi tässä viime aikoina.

Jep onpa aikamoista unilääkettä. Aloitin 1 pillerillä (3 suositus) ja 2 iltaa putkeen kehtasin vetää, ei enää kolmanteen riittäny rahkeet 1h/yö nukuttujen unien jälkeen.. Otan 21-22 illalla ja menen nukkumaan 22-23, saan unta siinä roughly 04-05 aamulla ja kellohan soi aamuvuoroon 05:15. Pitäiskö tässä yli viikon mittaisella lomalla kokeilla vaan uudelleen kun unirytmillä ei ole paljon väliä? 3 nappia vaan iltaisin naamaan ja toivoo, että alkaa toimia normaalisti, vai heitänkö vaan purkin kaatopaikalle?

Jep onpa aikamoista unilääkettä. Aloitin 1 pillerillä (3 suositus) ja 2 iltaa putkeen kehtasin vetää, ei enää kolmanteen riittäny rahkeet 1h/yö nukuttujen unien jälkeen.. Otan 21-22 illalla ja menen nukkumaan 22-23, saan unta siinä roughly 04-05 aamulla ja kellohan soi aamuvuoroon 05:15. Pitäiskö tässä yli viikon mittaisella lomalla kokeilla vaan uudelleen kun unirytmillä ei ole paljon väliä? 3 nappia vaan iltaisin naamaan ja toivoo, että alkaa toimia normaalisti, vai heitänkö vaan purkin kaatopaikalle?

Ota ihan suosiolla se 3pilleriä, ei näitä aineita tarvitse pelätä. Jos vaikuttaa itelläs noin, niin sitten varmaan kannattaa harkita sitä kaatopaikkaa, tai ottaa muulloin kuin ennen nukkumaanmenoa.

Jos tuosta ZMA yhdisteistä ym haluaa lisätietoa, niin Victor Conten juttuja suosittelen lukasemaan. Taisi olla myös itse Conte, joka sanoi ettei sinkkiä kannattaisi yli 30mg vetää päivässä. Voi olla että sanoi eri luvut, mutta noin itse muistelen. Itse tulee kaikki raavittua eri purkeista, kun monasti noissa valmis sekoituksissa on määrät joko vääriä tai sitten sinkki/magnesiumin väärässä "muodossa".

Jostain muistan lukeneeni sellasita, että jos magnesiumvalmiste piristää illalla, on se merkki puutostilasta, jolloin kannattaa aluksi nauttia sitä aamuisin. Itellä magnesium rentouttaa hermostoa ja parantaa unenlaatua selvästi.

itse vältän sinkin ja mankun ottoa ennen nukkamaan menoa. Nukun todella huonot ja katkonaisen yön. Pelkkä sinkillä en huomaa haittoja.

Ajattelin jakaa kokemukseni vaikka yksilöllisiähän nämä jutut on. Oon ihmetellyt tässä muutaman vuoden, että mikä ihme mun vatsalle on tullut kun aina niin hyvässä jamassa oleva ja oireeton tapaus alko oireilla omituisesti. Kipuja tms ei ollut mutta joka ikinen aamu "kaikki tuli pihalle" -tyyppinen setti eli todella löysällä joka ikinen aamu. Lääkärilläkin ihmeteltiin asiaa muttei saatu tolkkua. Sitten kuulin yhdestä hyvinvointiohjelmasta kuinka voimannostaja selitti kuinka ei pysty magnesiumia syömään vaan joutuu ottaamaan sen suihkeena suoraan lihaksiin koska vatsa ei kestä. Kokeilinpa jättää iltamankut ottamatta ja kerta laakista vatsa alkoi toimia täysin normaalisti. Siis heti. Eli minun vatsa ei kestä magneesiumia pillereinä. Söin tätä sitraattimuotoista 400 mg joka ilta:

bv_756.jpg

Onko porukalla kokemuksia nestemäisestä magnesiumista? Jostain tuota olisi hyvä itsekin saada ettei ala krampit vaivaamaan.

Tarkoitatko nestemäisellä jotakin valmista litkua vai itsetehtyä litkua, sekoittamalla jauhoa esim veteen? Jälkimmäisestä minulla on hyviä kokemuksia, ei ole tuottanut vatsaongelmia.

Magnesiumsitraattia rupesin käyttämään pari viikkoa takaperin. Ennen nukkumaan menoa otin aina, huomasin, että tuli kyllä sängyssä pyörittyä tunti jos toinenkin ennenkun uni tuli. Sijoitin magnesiumin nyt aamuun muiden pillereiden sekaan ja on kyllä nukahtaminen ja unenlaatu parantunut.

Magnesiumsitraattia rupesin käyttämään pari viikkoa takaperin. Ennen nukkumaan menoa otin aina, huomasin, että tuli kyllä sängyssä pyörittyä tunti jos toinenkin ennenkun uni tuli. Sijoitin magnesiumin nyt aamuun muiden pillereiden sekaan ja on kyllä nukahtaminen ja unenlaatu parantunut.
Aika jännä, mulla just toisinpäin illalla kun otan magnesiumia saan paremmin unta, kai se on ihan henkilökohtaista sitten.

Ajattelin jakaa kokemukseni vaikka yksilöllisiähän nämä jutut on. Oon ihmetellyt tässä muutaman vuoden, että mikä ihme mun vatsalle on tullut kun aina niin hyvässä jamassa oleva ja oireeton tapaus alko oireilla omituisesti. Kipuja tms ei ollut mutta joka ikinen aamu "kaikki tuli pihalle" -tyyppinen setti eli todella löysällä joka ikinen aamu. Lääkärilläkin ihmeteltiin asiaa muttei saatu tolkkua. Sitten kuulin yhdestä hyvinvointiohjelmasta kuinka voimannostaja selitti kuinka ei pysty magnesiumia syömään vaan joutuu ottaamaan sen suihkeena suoraan lihaksiin koska vatsa ei kestä. Kokeilinpa jättää iltamankut ottamatta ja kerta laakista vatsa alkoi toimia täysin normaalisti. Siis heti. Eli minun vatsa ei kestä magneesiumia pillereinä.

Magnesiumoksidi tunnetusti aiheuttaa vatsaonkelmia, mutta joillakin sitraatti myös. Kokeileppa jotain magnesiumsekoitetta tai magnesiummalaattia.

Itsellä sama homma. Jos illalla ottaa magnesiumin, niin todella huonosti tulee nukuttua. Pitkään luulin että ylirasitus on päällä, kun nukkuminen olin niin huonolaatuista. Mutta magnesiumin ottaminen aamulla ratkaisi ongelman.

Itsellä sama homma. Jos illalla ottaa magnesiumin, niin todella huonosti tulee nukuttua. Pitkään luulin että ylirasitus on päällä, kun nukkuminen olin niin huonolaatuista. Mutta magnesiumin ottaminen aamulla ratkaisi ongelman.
Aika jännä, itse taas olen aina ottanut magnesiumia iltasin ennen nukkumaan menoa, ja rentouttavan vaikutuksen olen huomannut. Lisäksi uni tuntuu jotenkin syvemmältä. Tämän huomaa aina, kun magnesium loppuu ja sitten laiskana tilaa uuden vasta silloin, jolloin tulee pieni toimitusaikatauko magnesiumin vetämiseen. Ihmiset ovat yksilöitä.

miten olisi iYrtti sivulta zinc picolinate + magnesium citrate + b-6 combo? Tulee toooosi paljon halvemmaksi. Eikait sil nyt oo väliä, et ne on erikseen pillereis?`

Itse otan 44mg sinkkiä ja 400mg mankkua ja n. 10mg b-6:sta iltasin "zma:ksi"

Back
Ylös Bottom