MAGNESIUM – LIHASTEN JA NERVOSTON TUKIPILARI

Meta title: 🔥 MAGNESIUM – LIHASTEN JA NERVOSTON TUKIPILARI 🔥

Meta description: Välttämätön mineraali, joka edistää palautumista, unen laatua ja lihasten normaalia toimintaa.

natu76 sanoi:
Itse otan magnesiumit illalla sen lihaksia rentouttavan vaikutuksen vuoksi,hyvä unilääke.Tunti ennen nukkumaanmenoa magnesium ja sinkki ja puolen tunnin päästä hera ja öljy.

Pitääkin kokeilla tätä, kiitti vinkistä! :kippis1:

Hullu inkkari sanoi:
Magnesium-sinkki puristeet + Pirkka b-vitamiinitabu = edullinen ZMA

Pitää kokeilla jos sais unta paremmin noiden avulla! Mistä noita saa ja paljon pitää ottaa iltasin? Ei kai tuu liikaa ku aamulla otan vitamaxin? Nii ja paljon maksaa? :)

unensaantiin valeriaanaa luontaistuotekaupasta! tai imovaneja lääkäriltä.
tai vielä parempi: elämän tapojen muuttaminen (ettei yökausia kirjoittele pakkotoistolla)

Pirkan b-vitamiinit siinä missä muutkin vastaavat pirkan tuotteet ovat edullisia, mutta vitamiiniahan niissä on siinä missä kalliimmissakin; kolmella eurolla pitäisi purkin irrota. sinkin ja magnesiumin olen nähnyt useammassa purkissa samassa puristeessa, tosin jotkut valmistajat laittavat magnesiumin ja b-vitamiinin yhteen koska kyseinen vitamiini tehostaa magnesiumin imeytymistä. tehköön kukin miten lystää. niiden purkkien hinnat vaihtelevat 5-10e maastossa riippuen tietenkin purkin koosta sekä valmistajasta.

vielä: olen kuullut että b-vitamiinia voi ottaa ennen nukkumaanmenoa, koska se ei ole niin piristävä vaikutukseltaan että haittaisi unensaantia. itse en ainakaan ole huomannut mitään. mutta jos olenkin tietämättäni poikkeustapaus ja joku toinen tietää paremmin, niin oikaiskoon jälestä...

jos on lihas kramppeja niin eikö magnesium auta siihenkin. aina välillä kun teen kyykkyjä niin reisilihakset kramppaa. ajattelin ostaa magnesiumia

jos on lihas kramppeja niin eikö magnesium auta siihenkin. aina välillä kun teen kyykkyjä niin reisilihakset kramppaa. ajattelin ostaa magnesiumia

Kannattaa ehdottomasti. Itseltä lähti kaikki kramppailut veks magnesiumin avulla. Sinkkiä, magnesiumia ja halpismonivitamiineja ja kyllä kulkee!

natu76 sanoi:
Itse otan magnesiumit illalla sen lihaksia rentouttavan vaikutuksen vuoksi,hyvä unilääke.Tunti ennen nukkumaanmenoa magnesium ja sinkki ja puolen tunnin päästä hera ja öljy.

Hera on liian nopeata proteiinia yöksi, mielummin kaseiinia.

Ostin just FN Vahva Mg&Zn valmisteen jossa on myös kalsiumia ja d-vitamiinia.Ihmetyttää tuo kalsiumi tuossa joukossa.Olen aina ottanut vitamiinit ja lääkkeet ainakin tunti ennen tai jälkeen kahvin tai maitotuotteiden käytöstä imeytymisen takia.

Emgesan rulez! Hierojani suositteli kyseistä valmistetta...
Yötä vasten kun ottaa, niin mukavasti rentouttaa. Auttaakohan, jos "lastaa" tuotetta aluksi? Siis ottaa esim. 4 nappia (suositus 2kpl/vrk) ensimmäisenä vuorokautena? Niskat ja selkä ovat pahasti tukossa...

cowards dot com sanoi:
Poistaa kramppeja. Mä todellakin tarvitsen magnesiumia lisäravinteena.

Sama juttu täälläkin. Normaalisti kun teen esim. olankohautuksia, on seuraavana aamuna pää niin maan perhanan kipeä, kun niskat on jumissa ja veri ei kierrä kunnolla. Tämä siis aina, venyttely auttaa mutta vain kovin vähän - aina ensimmäiskesi aamulla on pitänyt lisätä tuskaa laittamalla kuumageeliä.

Lauantaina tuli tehtyä noita taas, tällä kertaa vieläpä "oikein" kun Aki ja David liikkeen saloja opastivat, ja illalla tuntui siinä määrin että aamu oikein pelotti. Vielä kun oli tupaantuliaiset, ja boolia ja olutta tuli kuitenkin "sillein vähän" otettua, kammoksutti ihan ajatuskin mitä seuraavana aamuna olisi vuorossa. 350mg magnesiumia (pirkan pureskeltava/imeskeltävä malli) oli kuitenkin osana iltapalaa, ja seuraavana aamuna (ja vielä tänäänkin, usein pahin kramppi on itselläni 2 päivää myöhemmin) sai vaan ihmetellä, kun ei oikeastaan pahemmin ole niskat jumissa olleet.

Tuntuu siis toimivan (vaikka placebo-efektin mahdollisuus on aina olemassa), ainakin minulla. Eivät ole niin arvokkaita, että mielestäni kannattaisi jättää ottamatta.

Magnesiumilla on elimistössä lukuisia tehtäviä: se osallistuu noin 300 entsyymin toimintaan. Magnesium vaikuttaa mm. valkuaisaineiden rakentamiseen, rasva-aineenvaihduntaan, sokerin palamiseen ja solun hengitystapahtumaan. Käytetään myös toistuvan munuaiskivisairauden hoitoon, mutta vain lääkärin valvonnassa.

Magnesium pitäisi ottaa illalla, koska sillä on taipumus väsyttää. Magnesium imeytyy parhaiten levossa. Näin käytettynä se yleensä edesauttaa mahan toimintaa.

Magnesium poistaa nestettä/turvotusta ja auttaa suonenvetoon sekä lihaskramppeihin.

Päivittäinen magnesiumin saanti aikuisella on noin 8-12 mmol (190-290 mg). Raskauden, imetyksen aikana sekä urheilijalla magnesiumin tarve hieman lisääntyy.

Magnesium on kyllä hyödyllistä erityisesti treenaavalle, mutta sillä missä muodossa se on, on merkitystä. Jos purkin kyljessä lukee, että 1kpl 350 mg pilleri päivässä, on tuote todennäköisesti magnesium-oksidia. Se on melkein yhtä tyhjän kanssa. Yleensäkin mineraalit, jotka ovat oksidi muodossa, imeytyvät elimmistöön heikosti. Syy, miksi oksidi-muodossa olevia tuotteita on markkinoilla paljon, on katteen vuoksi. Ja niitä ostetaan paljon. Ihmiset valitsevat luonnollisesti helpoimman vaihtoehdon: 1 pilleri päivässä ja löytyy vielä maustettuja pureskeltaviakin. Oksidi on halvin ja samalla huonoin markkinoilla oleva magnesiumin/mineraalien muoto.

Magnesium-aminohappo kelaatti on mielestäni hinta-laatu suhteelta paras. Niissä on yleensä päivittäinen saantisuositus 4pilleriä/350mg. Yhtään Multitabsmaisesti pinnotettua en ole nähnyt, mutta pillerin koko on samaa luokkaa, eikä yhtä suuri kuin noissa 1pilleri päivässä. Karheita pillereitä oppii kyllä nielmään hyvin ajan kanssa. Aminohappo kelatoiduista magnesiumeista itse suosin Magnesan-merkkistä, koska siinä on B-vitamiineja samassa. Toinen hieman kalliimpi merkki ilman B-vitskuja, mutta pienempi pillerikoko on Valioravinteen magnesium. Molempia tuotteita saa miltei joka luontaistuotekaupasta ja jopa ruokakaupoistakin.

Vielä paremmin imeytyviä muotoja on esim. magnesium aspartaatti, jota esim. Disporal-merkki on, mutta hinta 350mg päivässä on jo huomattavasti kalliimpi. Myös muita hyvin imeytyviä magnesiumin muotoja on, mutta niiden hinta on kallis, enkä ole suomessa törmännyt niihin minkään merkin yhteydessä, joten niitä ei kannata tässä lähteä ruotimaan.

mun magnumieni magnesiumi on magnesiumhydroksidi. kuis toi?

Back
Ylös Bottom