MAGNESIUM – LIHASTEN JA NERVOSTON TUKIPILARI

Meta title: 🔥 MAGNESIUM – LIHASTEN JA NERVOSTON TUKIPILARI 🔥

Meta description: Välttämätön mineraali, joka edistää palautumista, unen laatua ja lihasten normaalia toimintaa.

Taitaa olla että myydään paloina. Ja sitten joku pieni mies joka asuu telinevoimistelu salilla, murskaa sen pienillä kätösillään jauhoksi.

:kippis1: Sille pienelle miehelle.

Hola,

ostin joskus Mikonkadun Intersportista (yläkerta) magnesiumia jauheena. Tulee sellaisessa kangaspussissa, jota ravistelmalla/puristelemalla saa kätöset valkoiseksi. Ei sotkenut lattioita magnesiumiin jne, mutta muuten en tykännyt. Pala on parempi.

Originally posted by Kippari
eli tietääkö kukaan jotain kauppaa helsingin keskustassa
josta saisi magnesium jauhoa....kävin kysyy intersportista ja muista saman laisista liikkeistä mutta ei löytynyt.:(

(Yliopiston) Apteekista saat ainaskin paloina, pitäisi olla myös jauheena. Itsekin kiertelin turhaan joskus urheiluliikkeitä.

Paljonko tota magnesiumia pitäis päivässä ottaa?Juomassa,mistä sitä itse saan on 30mg/100ml,jonka sanotaan olevan 10% päivän saantisuosituksesta eli 300mg väitetään olevan saantisuositus.Noissa puristeissa kun olen lukenut olevan jopa 350mg/kpl.Voisko ton magnesiumin sanoa olevan yleisesti ottaen aineenvaihdunnan tasapainottaja?

Apteekeista tuppaa saamaan ainakin magnesiumia näppärinä kuutioina.

Liika magnesium??

Onkos kellään tullut eteen että olisi saanut "liikaa" magnesiumia? Mulla on ollut magnesium kuurin aloittamisen jälkeen vatsa kovana eli mikään ei oikein tunnu kiertävän elimistössä.

Otan 700 mg magnesiumia päivässä, 350 mg aamulla ja 350 mg illalla, ei pitäisi olla edes mitään kauhumääriä. Onko jollain kokemusta kertoa johtuuko toi jumitus magnesiumista tai sitten jostain muusta? Liikaa valkuaistakaan en ota, sekin on kyllä vaikuttanut mulla samalla tapaa.

Jos hyviä puolia etsii, niin eipähän kulu rahaa vessapaperiin, mutta missä se syöty ruoka oikein piilottelee? Sais jo pian tulla kunnon :kakka:

Re: Liika magnesium??

Originally posted by Isoperse
Onkos kellään tullut eteen että olisi saanut "liikaa" magnesiumia? Mulla on ollut magnesium kuurin aloittamisen jälkeen vatsa kovana eli mikään ei oikein tunnu kiertävän elimistössä.
Mun käsittääkseni magnesiumin liikasaannin oireet ovat pikemmin ripuli/löysä vatsa.
Anyway, suositus on 350mg/pvä, jos nyt urheilun takia vaikka tuplataan toi niin voit silti jättää sen toisen 350mg:n ottamatta koska ruoasta tulee joku 400mg/pvä tai kehoruokavaliosta todennäköisesti enemmänkin. Tosin liikasaannistakaan ei pitäisi mitään vakavempaa seurata.

Originally posted by JumalanRuoska
Apteekista saa Emgesan-merkkisiä nappeja. Toimii kuin junan vessa... Tai siis paljon paremmin! Samaa ainetta määrätään myös reseptillä magnesiumin puutteesta kärsiville.

On harmillista joutua kehottamaan käyttämään magnesiumvalmisteena vain tuota Emgesania. Mutta tosiasia on se että Emgesanin sisältämä magnesium on muodossa joka parhaiten imeytyy. Jos jollakin on paremmin hanskassa syy siihen miksi näin on niin kertokaa! ...Ettei tarvitse tuntea olevansa

:david:

Mie käytän magnesium-B-vitamiinivalmistetta, tablettimuodossa. Purkin kyljessä lukeepi, että

"Magnesium on soluille välttämätön kivennäisaine, joka varmistaa sydämen ja lihaksiston maksimaalisen suoritustason (mm. urheiltaessa). Aminohappoihin kelatoitu magnesium imeytyy hyvin ja vatsaa ärsyttämättä. B1-, B3- ja B6-vitamiinit tehostavat magnesiumin toimintaa."

Tuota nakkaan ohjeen mukaiset 4 tablettia päivässä, en kaikkea kerralla vaan yhden aamulla, yhden yleensä iltapäivällä ja kaksi illalla. Aloin käyttää sitä, koska sain uppopalloa pelatessa kramppeja pohkeisiin, joskus reisiinkin. Käytön alkamisen jälkeen taisivat krampit jäädä poies. Vähitellen jäi pois uppopallokin, mutta jatkoin mankun käyttöä. Tuo magnesium ja B-vitamiini yhdessä rentouttavat iltasella ja kenties auttavat saamaan paremmin unen päästä kiinni. Neljässä tabletissa on magnesiumia 350,0 mg eli 100% päivän saantisuosituksesta. Pinta ei ole se silein mahdollinen, mutta ei ikinä ole ollut nielemisvaikeuksia.

Pharmaca fennica sanoo, kun katsoin Emgesanin kohdalta:

Normaali vuorokausiannos on 125 mg-500 mg väliltä.
Magnesium ei aiheuta ummetusta, päinvastoin ripulia voi ilmetä käytettäessä suuria annoksia.

Magnesiumilla voi saada aikaan yliannostuksen, oireita mm. pahoinvointi, oksentelu....

OK, taitaa pakkivika johtua jostain muusta syystä. Muutenkin ollut koko keskikroppa tukossa.

Magnesiumia (pureskeltava tabu Sano) aloin syömään Minalkan lisäks, kun krampit vaan vaivas. Sen jälkeen ei kyllä ole ollut pahemin elohiiriäkään.

Ostin magnesiumtabuja. Olen nyt ottanut palautusjuoman yhteydessä. Kannattaako se vai onko mitään väliä? Palautusjuomassa otan heraa 1dl, dextroosia runsas ruokalusikallinen ja kreatiinia runsas teelusikallinen. Vitamiinit hoidan monipuolisella ruokailulla ja möllerin tupla rasvahappo ja vitaminikapseleilla.

En tiedä onko merkistystä milloin ottaa, mutta ite otan aamulla ja silloin kun alotin niin häipy viikossa elohiiret sun muut ylimääräset tärinät.

Itse otan magnesiumit illalla sen lihaksia rentouttavan vaikutuksen vuoksi,hyvä unilääke.Tunti ennen nukkumaanmenoa magnesium ja sinkki ja puolen tunnin päästä hera ja öljy.

Back
Ylös Bottom