Mac käyttäjiä keskuudessamme?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Meitsin ulkoinen kovo on forkattu --> NTFS ja täynnä tärkeitä valokuvia ja muuta tietoa. Mites siirto macciin? Ilmeisesti NTFS ei skulaa ainakaan kirjoituksen puolella macille, mutta lukea voi? Onnistunko siis tyrkkäämään filut iMacin kovolle ja ulkoisen forkkaa Macille sopivaan muotoon ja kamat takaisin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu näinhän sitä pitää menetellä. NFTS:sää X lukee kyllä, muttei kirjoita. Sitten jos tarviit siirtolevyä Mac/PC siirtoihin, voit osioida kiekon ja pistää siihen yhden FAT32 osion. Mac lukee ja kirjoittaa FAT32:ta.

Itelläni on PC:lle asennettuna tämmöinen softa:
MacDrive

Pystyy PC:llä lukemaan Mac alustetut levyt. Toimii hyvin.

Uskoisin että 10.5 käyttikseen mahdollisesti tulee NTFS tuki, mutta Apple ei julkaise ajankohtaa milloin käyttis tulee saataville.

Asensin juuri 1 Gb muistipalikan PowerBook G4:n sisuksiin siellä olleen alkuperäisen 256 Mb:n palikan tilalle ja kylläpä kone piristyi kun muistia onkin nyt 1.25 gigaa 512 megan sijaan. Kovalevyrutinat väheni ja nyt rantapallokin pyörii ruudulla vähemmän MS Officen käytön aikana. :)

Kannatti muuten katsella Kingstonin sivuilta Maciin meneviä muistipalikoita. Applestoren virallinen 1 Gb palikka maksoi yli 300 euroa kun taas Kingstonin vastaava, ja ainakin vielä moitteettomasti toiminut, pala maksoi vain vähän yli 100 euroa... :rolleyes:

Joo ohan tässä toi powerbook pyörimässä,ja on todellakin helppokäyttöne.

Ainoo mikä ärsyttää on se että tuo pelivalikoima on varsin olematon.

Mac mini saapui pari päivää sitten. Pari kysymystä:

- webbisivut näyttävät hivenen sumealta (tekstit). Wintoosalla kaikki oli veitsenterävää. Pitääkö tähän tyytyä vai voisiko hommaa säädellä jollain tavalla?

- Miten selaimen saa suurennettua koko näytölle? Oon käynyt kaikki lokerot ja pränikät läpi eikä tunnu löytyvän neuvoa mistään.

Ensivaikutelma macista: :5:

Onkohan sulla optimiresoluutio kyseiselle näytölle? Tekstihän pikselöityy ensimmäisenä jos liian pienellä resolla ajaa.

Oikeasta alanurkasta kun vedät sitä ikkunaa niin jo suurenee.

Onkohan sulla optimiresoluutio kyseiselle näytölle? Tekstihän pikselöityy ensimmäisenä jos liian pienellä resolla ajaa.

Oikeasta alanurkasta kun vedät sitä ikkunaa niin jo suurenee.

Resoluutiot on koitettu läpi eikä tunnu olevan parantavaa vaikutusta. Ei tämän hetkinen tilanne paha ole, mutta ei yhtä veitsenterävä, johon on tottunut.

Ja ikkuna kyllä suurenee tuosta alanurkasta :) Ajattelin vaan, että saisiko jollain pikaklikkauksella selaimen koko näytölle. Alanurkasta vetämällä sitä ei saa.

Hep. Ilmoittaudun valaistuneiden joukkoon. iMac 24 on ollu joulukuusta asti ja ei oo Winkkuun palaamista. Simplicity is beautiful.

Resoluutiot on koitettu läpi eikä tunnu olevan parantavaa vaikutusta. Ei tämän hetkinen tilanne paha ole, mutta ei yhtä veitsenterävä, johon on tottunut.

Ja ikkuna kyllä suurenee tuosta alanurkasta :) Ajattelin vaan, että saisiko jollain pikaklikkauksella selaimen koko näytölle. Alanurkasta vetämällä sitä ei saa.

ootko kokeillut niitä oranssi pun vihreä nappia painellut ikkunan vasen yläreunasta?

eli sillä vihreällä pitäisi suurentua jossain määrin?

Kyllä siitä ikkunasta saa koko ruudun kokoisen kun sieltä oikealta alakulmasta vetää.

Noni, nyt on vaihto tehty ja iMacci himassa.

Ai että loogista ja ihan helppoa? Tuskaa tämä on vaihtaa, ihan pihalla olen ja kokoajan luulen tekeväni jotain päin persettä.

Puolustuksena Macille, mä olen tyhmä, ei se koneen vika ole jos apina ei osaa.

Vähän sama kuin, että

UNIX is user friendly,
it's just picky about it's friends.

Noni, nyt on vaihto tehty ja iMacci himassa.

Ai että loogista ja ihan helppoa? Tuskaa tämä on vaihtaa, ihan pihalla olen ja kokoajan luulen tekeväni jotain päin persettä.

Puolustuksena Macille, mä olen tyhmä, ei se koneen vika ole jos apina ei osaa.

Eikös sen batbugin pitäny jeesailla? Ja sovjet union tietysti kans :)

Kuten sanottua multakin saa kysellä.

No joo... MacBookilla mennään täälläkin eteenpäin..:) Isoveli käännytti mut ensin linuxiin.. (kun ei enää jaksanut setviä mun taas kerran solmussa olevaa konetta) ja linuxin turvin ei enää ongelmia ollutkaan..

Nyt on sitten MacBook ja hyvin rokkaa...:)

Jotenkin alkaa jo sujumaan. Ei rullaa kyllä tämäkään niinkuin toivois, minkähänlaisen saatanan myllyn pitäis olla että kaikki pelais kuten haluaa. Photari, iTunes ja Aperture samaan aikaan auki kahdella näytöllä iTunesin ripatessa levyjä, vähän hidastelee. Peecee ei tosin kyennyt edes iTunesin 3D levysydeemiin.

Taitaa näytönohjain piiputtaa tässäkin, eli siinä se pullonkaula on. On tullut huomattua, ettei huonommalla näytönohjaimella ja 2,66 prossuilla varustettu Mac prookaan kyennyt rullaamaan aperturea 30 tuumaisella täydellä näytöllä.

No positiivistakin välillä. Sen mitä aperturea tässä olen runkannut, niin tolkuttoman kova se on kahden näytön kanssa. Katotaan nyt miten saatanan tukkoon se menee kun pistän 150 gigaa kuvia kirjastoon. Herjasi jo heti kättelyssä, että "byäää, 10,000 kuvaa on liikaa yhteen projektiin kerralla", PUSSY!

Luulot pois heti kättelyssä!!!
Kyllä se oppii ajan myötä nöyräksi.. :whip:
Onnea uudesta Macistä ja tervetuloa joukkoon!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom