Mac käyttäjiä keskuudessamme?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Tää on siitä siisti peli että aina kun oppii jonkun uuden ns. "toiminnon" tai tavan tehdä niin se tuntuu aina fiksummalta ja pidemmälle viedyltä kuin wintoosassa.
En tiedä mistä johtuu vai onko se vaan jotain mun pään sisäistä.

Tää on tuttu ilmiö ja mä olen monta kertaa ihmetellyt mistä tää johtuu.

Aika usein meinaan tuntuu siltä että windowsin käyttäjät vaan käyttää konetta ja on ihan sama mikä käyttis siellä pyörii kunhan hommat tulee tehtyä. Macin käyttäjien keskuudessa puolestaan esiintyy aika paljon macin hehkuttamista, ihan niinkuin se että käyttää mac:iä olisi jokin itseisarvo.

Duunistakin löytyy monta tyyppiä jotka aina suu vaahdossa kohkaa siitä miten helvetin hieno kone tuo mac on ja miten se ownaa windowsin 6-0.

Mulla ei ole vahvoja mielipiteitä oikein suuntaan tai toiseen. Mikä tahansa kone kelpaa kunhan oikeat työkalut löytyy ja ne toimii.

Edit. eikä sitten mitään herneitä tästä. Kunhan ihmettelen ääneen. Jos joku osaa ilman kiihkoilua tuon selittää niin be my guest

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Aika usein meinaan tuntuu siltä että windowsin käyttäjät vaan käyttää konetta ja on ihan sama mikä käyttis siellä pyörii kunhan hommat tulee tehtyä. Macin käyttäjien keskuudessa puolestaan esiintyy aika paljon macin hehkuttamista, ihan niinkuin se että käyttää mac:iä olisi jokin itseisarvo.

Duunistakin löytyy monta tyyppiä jotka aina suu vaahdossa kohkaa siitä miten helvetin hieno kone tuo mac on ja miten se ownaa windowsin 6-0.

Mulla ei ole vahvoja mielipiteitä oikein suuntaan tai toiseen. Mikä tahansa kone kelpaa kunhan oikeat työkalut löytyy ja ne toimii.

Edit. eikä sitten mitään herneitä tästä. Kunhan ihmettelen ääneen. Jos joku osaa ilman kiihkoilua tuon selittää niin be my guest

Toi varmaan perustuu siihen, että Mac OS X on BSD-pohjainen käyttis, joten kun avaa terminaaliin niin siellä pyörii tuttu ja turvallinen unix. Tällä tavoin maccia pystyy säätämään enemmän kuin windowsia. Unixin käyttäjät ovat muutenkin olleet näiden asioiden suhteen enempi kiihkouskovaisia kun tavikset jotka käyttää vaan windowsia koska se toimii ja hommat hoituu kuten sanoit. Siitä varmaan johtuu kaikki tämä vaahtoaminen. :)

Itsekin olen miettinyt vähän samaa asiaa. Tai oikeastaan sitä mikä OS X:ssä on parempaa tuon Elaston esittämän Unix taustaisuuden lisäksi. Jostain syystä OS X:n käyttäminen on mielyttävämpää ja jouhevampaa. Mielestäni tässä artikkelissa on aika hyviä pointteja mistä käytettävyys ja käyttäjäystävällisyys muodostuu... http://www.informationweek.com/news/showArticle.jhtml?articleID=196800670&pgno=1&queryText=.

Macissa on parempaa kun se rullaa softalle konffatulla raudalla eikä käyttiksen tartte tukea miljoonaa eri kokoonpanoa.

Itse en tosin ymmärrä tuota vouhkaamista mitä maccilaisilla on päällä 24/7. Se ilmenee jo ihan yrityksen johdossakin kun pitää jatkuvasti mollata muita ja perseillä julkisissa tiedotuksissa.

Hyvä käyttis ei tartte muiden haukkumista.

Macissa on parempaa kun se rullaa softalle konffatulla raudalla eikä käyttiksen tartte tukea miljoonaa eri kokoonpanoa.

Itse en tosin ymmärrä tuota vouhkaamista mitä maccilaisilla on päällä 24/7. Se ilmenee jo ihan yrityksen johdossakin kun pitää jatkuvasti mollata muita ja perseillä julkisissa tiedotuksissa.

Hyvä käyttis ei tartte muiden haukkumista.

no eikös tuo oo just vouhkaamista? "Tää notepadi on optimoitu täysin mun kovalevylle" :D

Et tainnut ymmärtää mitä tarkoitin?

Kysymyskin olisi. Miten ihmeessä iMacin näytön saa sammutettua ilman että kone menee sleeppiin? Joskus on tarvetta sammuuttaa vain näyttö ja antaa koneen olla päällä. Nyt sen joudun tekemään asetuksista aina erikseen, että monitori sammutetaan minuutin jälkeen. Onko tohon nyt mitään muuta vaihtoehtoa?

Joo ihan turhaa sitä maccia niin hehkutetaan. Itekki oon macin kannalla, mutta ei se nyt ihan uusi Jeesus sentään ole :D
Ei todellakaan ole. Mä olen saanut kaatumaan Aperturen, Bridgen ja Firefoxin jo moneen kertaan. Bridge on tosin beta, mutta nuo kaksi muuta ovat täysin toimivia ja laillisia versioita.

Maccilaiset forumeilla on muna pystyssä hehkuttamassa miten ihanaa on olla macin omistaja. "Think different" my ass.

Ei sillä, en mä winkkua enää koskaan aio käyttää.

Et tainnut ymmärtää mitä tarkoitin?

Kysymyskin olisi. Miten ihmeessä iMacin näytön saa sammutettua ilman että kone menee sleeppiin? Joskus on tarvetta sammuuttaa vain näyttö ja antaa koneen olla päällä. Nyt sen joudun tekemään asetuksista aina erikseen, että monitori sammutetaan minuutin jälkeen. Onko tohon nyt mitään muuta vaihtoehtoa?

=>itse laitan läppärissä kirkkauden/aurinko nappi F1/F2 (contrast) painamalla nappulasta minimiin niin menee ruutu pimeeksi ja kone jää päälle.

en tiedä löytyykö tuo pöytäkoneesta?

Tommonen softa

Pistää näytön mustaksi ja sammuttaa näytön. Tulee screensaveriksi. Itse laitoin MacBookin näytön vasemman alanurkan aktivoinniksi. Tulee näytönsäästäjä päälle ja tuo on valittuna. Näyttö mustaksi ja valo lähtee pois päältä.

Tässä muutama mielenkiintoinen artikkeli Mac-uskontoon liittyen...

Bisnes.fi

Joku juttu...

Nämä siis ihan informatiivisesti. Vaikka itse olen omenakauppias, pyrin silti suhtautumaan mahdollisimman jäävisti "Apple-kulttiin".

http://techreport.com/onearticle.x/12176

Tällä jo pyörittäisi.

Apple unveils Mac Pro with 3GHz quad-core Xeons

Intel's official quad-core Xeon lineup only includes processors with clock speeds up to 2.66GHz. Apparently, however, the chipmaker has 3GHz quad-core chips in store, and it has decided to give Apple early dibs. Apple has introduced a new version of its flagship Mac Pro workstation system that can accommodate up to two 3GHz quad-core Xeon 5300-series processors. Apple says the quad-core Xeons all have 8MB of cache (4MB per dual-core die), so Intel obviously isn't sneaking Apple 45nm prototypes a few months before the Penryn launch. Nonetheless, one may already order 3GHz eight-core Mac Pro systems from the Apple Store.
In its default configuration with dual 3GHz quad-core Xeons and 2GB of RAM, the Mac Pro costs a hefty $4,296. Users can max out the system by outfitting it with 16GB of DDR2-667 FB-DIMMs, 3TB of storage via four 750GB hard drives, an Nvidia Quadro FX 4500 professional graphics card, dual 16X DVD burners, 802.11n Wi-Fi, quad-channel 4Gb fiber channel PCIe cards, and other extras. At that point, the machine will set you back almost $15,000—and that's without a monitor. Apple quotes a 3-5 business day lead time for both configurations.

No se nyt on ihan ymmärrettävää, Apple ei kuitenkaan ole itsestäänselvyys PC-markkinoilla ja joutuu aggressiivisesti tavoittelemaan kuluttajien huomiota. Eihän kukaan nyt vaihtaisi outoon käyttikseen jos myytäisiin että "no tämä on suunnilleen yhtä hyvä kuin Windows, ehkä vähän parempi joissain jutuissa".

Apple on tuotemerkkinä siitä hieno että sillä tosiaan on aineksia omaan kulttiin. Aika harvalla brändillä on tälläistä - se vaatii paitsi sen että on ihmisiä jotka osaavat pyörittää bisnestä, myös sen että on riittävän karismaattisia visionäärejä muutamalla pääpallilla jotka osaavat myydä sen näkemyksensä. Samanlaista imagoon liittyvää merkkiuskollisuutta löytyy lähinnä jostain moottoripyöräbrändeistä kuten Harley Davidson tai ehkä hifi-tuotteista jossa merkkiuskollisuus ja imagolla myyminen menee pitkälle myös.

No se nyt on ihan ymmärrettävää, Apple ei kuitenkaan ole itsestäänselvyys PC-markkinoilla ja joutuu aggressiivisesti tavoittelemaan kuluttajien huomiota. Eihän kukaan nyt vaihtaisi outoon käyttikseen jos myytäisiin että "no tämä on suunnilleen yhtä hyvä kuin Windows, ehkä vähän parempi joissain jutuissa".
Se on ymmärrettävää jos se mollaaja on teinix ikäinen nörtti, mut jos se on ison yrityksen johtoportaassa niin ei sillon tarvi julkisesti värkätä ja mollata kuin teini.

Mistäköhän päin os X:ää mahtaisi löytyä verkossa liikkunut datamäärä? Siirtorajat painaa päälle ja pitää sen vuoksi vähän valvoa liikennettä.

Tässä muutama mielenkiintoinen artikkeli Mac-uskontoon liittyen...

Bisnes.fi

Joku juttu...

Nämä siis ihan informatiivisesti. Vaikka itse olen omenakauppias, pyrin silti suhtautumaan mahdollisimman jäävisti "Apple-kulttiin".

aika mielenkiintoinen toi bisnes.fi:n juttu. eikös apple muuten jäänyt kiinni kiinalaisen halpatyövoiman käytöstä? ja sen takia tuli kaiken maailman iPod product red(tm) myyntiin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom