Mac käyttäjiä keskuudessamme?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Enpä ole koskaan kuullut että olisi noin päin mennyt..
Enkä muista koska olisin viimeksi nähnyt sitä rantapalloa (windoussissa vastaava on se tiimalasi). Avaamalla Dockista KAIKKI ohjelmat samaan aikaan saa hyvän esimerkin OS X:n väännöstä ja nopeudesta.
Samoja ohjelmia käytän nyt, kuin silloin 7kk sitte kun omistin vielä winukkaPeeCeen. Kannattaa ihmeessä kokeilla Maccia pari päivää jos on vaan mahdollista. Ite jäin sille tielle.. :D
Niin, siis mullahan on ollut PowerBook G4 ja iMac 17" parin vuoden ajan ja kyllä nämä olivat huomattavasti laiskempia vääntämään kuin tuon saman ajan Intel/AMD läppärit ja pöytäkoneet. Nyt tilanne on vielä selvempi. Rantapallo pyörii tämän tuosta kun tekee työtä Officella, käsittelee kuvia tai lukee jotain isompaa PDF fileä. En näe mitään syytä miksi tätä seikkaa pitäisi siloitella.

Uudet Intel-pohjaiset Macit kyllä varmaan vääntävätkin ihan hyvin. Tuosta olen kyllä ihan samaa mieltä, että ehdottomasti kannattaa Macia kokeilla. Itsekään en enää perinteistä läppäriä hanki.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ok, johtuu sitten osittain intelin prossuista.
Itellä on Valkonen Macbook 2GHz, 2gt muistia ja helvetin hyvin jyllää. :rock:
Ekan Omenan jälkeen jäin jo näihin ihan koukkuun..
24" iMacci on seuraava hankinta, tuo näyttis näyttää olevan jo ihan ok pelejä varten..

20" iMac tuli tuossa syksyllä hankittua ja hyvä vehjeshän se on. Itse kun en mitään pelaa niin lähes kaikki softat on löytyneet mitä ikinä kaipaa yhtä labraohjelmistoa lukuunottamatta. Se ilmeisesti haluaisi pykälää vanhemman OS X:n tai sitten huvikseen ei suostunut asentumaan mutta eiköhän siihenkin ole päivitystä tulossa.

Pitänee tunnustaa että itse vaihdoin mäkkiin lähinnä koneen ulkomuodon takia. On se vaan kiva paketti kun on kaikki ahdettu näytön kanssa samoihin kuoriin niin johtohässäkkäkin väheni hitusen. Vielä jos jostain tipahtaisi halvalla käsiin AirPort Express...

20" iMac tuli tuossa syksyllä hankittua ja hyvä vehjeshän se on. Itse kun en mitään pelaa niin lähes kaikki softat on löytyneet mitä ikinä kaipaa yhtä labraohjelmistoa lukuunottamatta. Se ilmeisesti haluaisi pykälää vanhemman OS X:n tai sitten huvikseen ei suostunut asentumaan mutta eiköhän siihenkin ole päivitystä tulossa.

Pitänee tunnustaa että itse vaihdoin mäkkiin lähinnä koneen ulkomuodon takia. On se vaan kiva paketti kun on kaikki ahdettu näytön kanssa samoihin kuoriin niin johtohässäkkäkin väheni hitusen. Vielä jos jostain tipahtaisi halvalla käsiin AirPort Express...

Sen hinta laski just. Ja jos oot opiskelija tai opettaja saat sen vielä hieman edullisemmin.

Ja sitten ne virukset yms madot. Niitä ei vielä hirveästi ole joten selviää aika minimaalisilla palomuurisyteemeillä.
Ja se tietysti on aina lisää muuhun suorittamiseen. Tosin rantapallon pyöriminen riippuu mitä palikoita sieltä koneen sisältä löytyy.

Nyt sitten kommenttia. En tiedä onko täällä yhtään valokuvaajaa joka voisi kokemuksen syvällä rintaäänellä puhua.

Kumpi, imac 20 2gb vai Pro samalla muistimäärällä?

IMac:
+ piuhasotku loppuu
+ saan korvattua toisen näytön imacin omalla
+ ei ole ainakaan ylimitoitettu valokuvaukseen
+ coolin näköinen
- vain 3g muistia max
- pitää maksaa näytöstä
- vahvasti integroitu
Pro:
+ varmana riittää tehot
+ laajennettavuus(jos tarvitsee)
+ vitun retee
- maksanko liikaa tehoista joita en käytä
- piuhat pysyy
- kalliimpi

Windows saa lähteä, sen olen päättänyt. Samanverran tässä rahaa palaisi peeceen päivittämiseen yhtä tehokkaaksi.

Vakaasti on harkinnassa että seuraava kone olisi mac. Jäisi turha säätö pois ja tulisi pöydälle enemmän tilaa, kun saisi tämän roskan pois tästä pöydältä. Eikä tulisi enää pelailtua niin paljoa koneella.

Sen hinta laski just. Ja jos oot opiskelija tai opettaja saat sen vielä hieman edullisemmin.
Hittolainen, on tosiaan halventunu. Täytyy nyt koittaa pistää jäitä hattuun ettei kaikkia rahojaan koneeseen hassaa. Haaveissa olis muistin lisääminenkin kun sitä on vain tuo vakio giga toistaiseksi.

Meitsi päätyi sitten 20 tuumaiseen Imacciin 2gt muistilla. Sitten kelataankin akselilla Lightroom - Aperture.

Niin ja iPhone varmaan hommataan kesällä. Kaikki lähti kun ostin iPodin. Olenko uhri?

Viimeisimpien tietojen mukaan toi lightroom tullee tämän kuun lopussa myyntiin.. ellei se sitten ole muuttunut..

Aperture on kuulemani perusteella aika päteva ohjelma..

Ja tuo lightroom on "sulautettuna" uuden Photoshop CS3:sen Bridgeen monipuolisenpana..

Ainoa huono puoli CS3:ssa on hinta...

Ite ostin MacBookin 2 GHz ja 1 Gb viime syyskuussa. Oikeasti ainoa juttu, mikä tässä on mietityttänyt, on juuri tuo toimivien vertaisverkko-ohjelmien puute. Tai sitten mä en vaan osaa, mikä on aika todennköistä. :) Muuten olen hemmetin tyytyväinen, varsinkin kun opiskelijana KAIKISTA Applen kamoista saa sen vähintään 10 % pois hintaa.

Viimeisimpien tietojen mukaan toi lightroom tullee tämän kuun lopussa myyntiin.. ellei se sitten ole muuttunut..

Aperture on kuulemani perusteella aika päteva ohjelma..

Ja tuo lightroom on "sulautettuna" uuden Photoshop CS3:sen Bridgeen monipuolisenpana..

Ainoa huono puoli CS3:ssa on hinta...
Mulla on Rawshooters premiumin lisenssi ja sehän integroitiin Lightroomiin. Sen kehitys itsenäisenä ohjelmana lopetettiin ja RSP:n omistajat saa jotain kompensaatiota vaihdossa.

Aperturella on aika houkutteleva hinta.

Meitsi päätyi sitten 20 tuumaiseen Imacciin 2gt muistilla. Sitten kelataankin akselilla Lightroom - Aperture.

Niin ja iPhone varmaan hommataan kesällä. Kaikki lähti kun ostin iPodin. Olenko uhri?

Hyvän vehkeen ostit. Mulla on kans 20" iMac ollut puolisen vuotta.
Mulla on muistia vaan giga mutta on riittänyt tähän mennessä.
Olen paljon tekemisissä kuvien ja kotisivujen kanssa.
Lähes aina on auki Photoshop, Freehand, dreamweaver, imageready, firefox, iTunes ja ftp-ohjelma jonka nimeä en muista. Kuvake on kuorma-auto.
Hyvin tuntuu toimivan.
Niin ja pienenä mainoksena.
Jos joku haluaa meiltä pienen budjetin kotivut itselleen, niin voi käydä tsekkaamassa esim.
patagonia.fi/
raholansiirtolapuutarha.fi/
salonjh.com/
tukkateekki.fi/
hiusfestivaalit.com/ --> kuvagalleria 2006 (mun ottamia kuvia)
Kommentteja saa antaa kaikista muista paitsi lavakuvista.

Niin ja lisää iMacista.
+Näyttö on tosi hyvä ja tarpeeksi kirkas
+Kone toimii ja on erittäin äänetön. Tuulettimet eivät lähde kovin usein päälle.
Tätä konetta kun ei voi hukuttaa pöydän alle jos äänet häiritsisi.
+osX
+Toimii aina ilman vittuilua
+Hieno
+paljon muuta
+Sen verran hyvät kaiuttimet, ettei tarvitse erillisiä tietokonekaiuttimia.

-Mukana tuleva MightyMousen scrollauspallo jumittaa n.4kuukauden välein jolloin sen joutuu puhdistaan. Netissä on hyviä puhditusneuvoja.
Itse puhdistan painamalla rullaa puhdasta alusta vasten suht, voimakkaasti. Ei liian. Ja samalla rullaamalla palloa joka suuntaan. Sama homma kosteaa kangasta vasten. Lähtee paska liikkeelle.
-USB paikkoja vain 3.
- Kaukosäädin sijoitettu oikealla puolelle kylkeen. Myös USBit on oikealla takana, jolloin lähes aina kun menee sorkkiin USBeja niin paidan hiha tms. osuu kaukosäätimeen jolloin se tippuu pöydälle. Ei iso ongelma, mutta olisi voinut sijoittaa säätimen myös vasemmalle.

-Mukana tuleva MightyMousen scrollauspallo jumittaa n.4kuukauden välein jolloin sen joutuu puhdistaan. Netissä on hyviä puhditusneuvoja.
Itse puhdistan painamalla rullaa puhdasta alusta vasten suht, voimakkaasti. Ei liian. Ja samalla rullaamalla palloa joka suuntaan. Sama homma kosteaa kangasta vasten. Lähtee paska liikkeelle.
-USB paikkoja vain 3.
Tulipa itselläkin vastaan hiljattain tuo rullan jumitus, mutta oli helppo putsata juurikin hinkkaamalla kostealla rätillä. Itse olen ihastunut Mighty Mousessa tuohon neljään suuntaan scrollaavaan "nänniin". Photoshopin ja InDesignin kanssa varsin kätevä.

USB paikkoja meinaa välillä kaivata lisää kun parhaillaan kaikki täynnä mutta onneksi siinä on ne muutama firewire vieressä.

Täytynee sen verta vielä hehkuttaa että kaveri kadehtii suunnattomasti tuota mäkin näppäimistöä. Onhan sitä hyvä naputella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom