Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Käytän linux-järjestelmää Macilla (WinNX) ssh-putken kautta ja linux-järjestelmässä tarvitsisin pc/linux/unix-maailman alt näppäintä (oikeastaan yhdistelmää alt-w). Olen kokeillut suurinpiirtein kaikki mieleentulevat variaatiot, mutta en onnistu toteuttamaan tuota.

Vinkkiä miten macin näppiksesta saisi altin ulos?

Kokeiles yhdistelmää esc+w jos käytät OSX:n terminaalia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko se toisen pään softa merkkipohjainen vai X11-sovellus? Voisit katsoa onko Terminalin tai Macin X:n näppismäärityksissä jotain hassua.
X11-sovellus. Näppismäärityksissä ei mitään oletusarvoista hassumpaa. Olen myös kokeillut puukotella niitä esim. sivun
http://www.inkscapeforum.com/viewtopic.php?f=5&t=800
ohjeiden mukaan, mutta eipä onnistu ei. Mutta en ole näköjään ainoa...

Kokeiles yhdistelmää esc+w jos käytät OSX:n terminaalia.

Eipä onnistunut tuokaan :(

Faija osti jotkut creativen 2.1 purkit, eikä varmaan oo mitään mac-merkintää, ja vippasin imaciin nää kiinni niin 30sec välein kuuluu pieni naksahdus. testasin minissäkin ja sama homma, naksu vaan vähän kovemmin. ei mikään häiritsevä mutta mitäs tolle nyt vois tehdä?

Faija osti jotkut creativen 2.1 purkit, eikä varmaan oo mitään mac-merkintää, ja vippasin imaciin nää kiinni niin 30sec välein kuuluu pieni naksahdus. testasin minissäkin ja sama homma, naksu vaan vähän kovemmin. ei mikään häiritsevä mutta mitäs tolle nyt vois tehdä?
Vie takaisin kauppaan ja pyydä toimivat tilalle.

jos olis windowsista kyse niin sanoisit ett säädä niin saatanasti et pää tärisee :lol2:
Ootko kokeillu toimiiko noi Windows-koneissa säätämättä? :lol2:

Ei toimi kyllä noin. Kun klikkaan sitä Katso-nappia tai playtä, mitään ei tapahdu. Olen kokeillut sekä Safarissa että Firefoxissa. Pitää varmaan päivittää flip4mac uusimpaan versioon ja testailla...

Eipä auttanu flip4macin päivitys. Minkälaisella setupilla nuo videot nyt sitten toimii? Joskus kokeilin VLC media playerin selainplugaria, mutta YLE:n streamit pätki aivan älyttömästi, joten piti se poistaa. Flip4macillä ne toimii suhteellisen normaalisti.

Kai täällä on joku, jolla olisi ideaa, miten nuo katsomo.tv:n streamit saisi toimimaan Macillä ongelmitta? Poistanko flip4macin kokonaan ja tilalle tuuttaan jonkun muun plugarin? Tai saako nuo asetukset asetettua jotenkin niin, että klikkaamalla play-nappia aukeaa erikseen Quicktime Player, eikä se yritä soittaa niitä selaimessa, kun se ei kerran toimi? Selainvaihtoehtoinahan mulla on Safari ja Firefox.

Kai täällä on joku, jolla olisi ideaa, miten nuo katsomo.tv:n streamit saisi toimimaan Macillä ongelmitta? Poistanko flip4macin kokonaan ja tilalle tuuttaan jonkun muun plugarin? Tai saako nuo asetukset asetettua jotenkin niin, että klikkaamalla play-nappia aukeaa erikseen Quicktime Player, eikä se yritä soittaa niitä selaimessa, kun se ei kerran toimi? Selainvaihtoehtoinahan mulla on Safari ja Firefox.

No ehkä sun kannattaisi lukea nuo katsomo.fi -sivulla olevat ohjeet, eli sivun yläreunasta linkki "Asiakaspalvelu" ja kelaa kohtaan "Toimiiko MTV3 Katsomo Macissa?"

Vastaus tiivistetysti: ehkä toimii, ehkä ei.

mut aika jännä että mulla esim toimii. ja juu, on flippi asennettu. en oo mitään plugareita tai muita asennellu elokuun jälkeen niin ei millää voi muistaa mitä muuta olis ..

Nyt sain toimimaan ne, kun flip4macin asetuksista valitsin "launch quicktime player". Selaimessa ei kuitenkaan toimi. Oisko se niille niin vaikeaa streamata noita flashinä? Ehkä pitää pistää palautetta...

Onko paljon eroa Macbookin 2.0 & 2.4ghz versioilla? Noin niin kuin tehon puolesta. Eihän noissa näyttäis muuta eroa olevan? Pari sataa euroa 0.4gigahertsistä, onko sen arvosta?

Onko paljon eroa Macbookin 2.0 & 2.4ghz versioilla? Noin niin kuin tehon puolesta. Eihän noissa näyttäis muuta eroa olevan? Pari sataa euroa 0.4gigahertsistä, onko sen arvosta?

No on kalliimmassa myös isompi kovalevy ja taustavalaistu näppis (on muuten todella hyvä ominaisuus, musta näppis näkyy pimeässä kovin huonosti).

En silti tiedä onko se sen arvoista. Minusta oli, jonkun toisen mielestä ehkä ei.

Toi on ihan perseestä ettei siinä halvemmassa ole taustavalaistua näppistä. Olisin muuten jo varmaan päivittänyt MacBookini. Mut pitäköön paskansa.

Kannattaa huomata, että myös valkoiseen MacBookkiin on jälleen tullut hiljaisia päivityksiä. :thumbs:

MBP:hen näemmä tullut joku tuulettimen firmwarepäivitys.
Ainakin akunkesto näyttää parantuneen webbiselailukäytössä (akkumittarin mukaan);)

Back
Ylös Bottom