Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Pitäisi saada siirrettyä piirretyt dvd-leffat ps3:lle jotta muksun on helpompi niitä katsoa. Mikäs on sovelias softa tuohon käännökseen? Xvidejä, divxiä vai mitä ne nyt ovatkaan, pitäisi saada, saako niihin 5.1 äänet? Pakkaukselle ei sinänsä ole tarvetta, pitäisi vain saada dvd-leffa vaikkapa yhdeksi avi-tiedostoksi, parempi tietty jos sen voisi puristaa esim 1 gigaiseksi. Miten ja millä asetuksilla? Handbrake näyttää olevan koneella, sillä ei ainakaan saa 5.1 ääniä, eikä oikeat asetuksetkaan ole aivan hallussa. Ei noilla äänillä ole niin väliä, mutta jos samalla vaivalla saa 5.1 äänetkin talteen niin parempihan se on.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitäisi saada siirrettyä piirretyt dvd-leffat ps3:lle jotta muksun on helpompi niitä katsoa. Mikäs on sovelias softa tuohon käännökseen? Xvidejä, divxiä vai mitä ne nyt ovatkaan, pitäisi saada, saako niihin 5.1 äänet? Pakkaukselle ei sinänsä ole tarvetta, pitäisi vain saada dvd-leffa vaikkapa yhdeksi avi-tiedostoksi, parempi tietty jos sen voisi puristaa esim 1 gigaiseksi. Miten ja millä asetuksilla? Handbrake näyttää olevan koneella, sillä ei ainakaan saa 5.1 ääniä, eikä oikeat asetuksetkaan ole aivan hallussa. Ei noilla äänillä ole niin väliä, mutta jos samalla vaivalla saa 5.1 äänetkin talteen niin parempihan se on.
En tunne Pleikkarin mediakeskusta, mutta luulisi sen ihan perus H.264 .mp4 -leffoja pyörittävän? Handbrake osaa kyllä 5.1-äänet laittaa mukaan, vaikka usemmalla kielellä jos haluat.

Tulipa ostettua pari viikkoa sitten tommonen MacBook Pro 15" 2,4GHz inttiin iltojen ratoksi. Melkeen ainoa asia johon kerkesin hajoamaan on tuo iTunes... Löytyykö macille jotain Winampin tai foobarin tyylistä kevyttä ja helppokäyttöistä mp3 playeriä?

Edit. näköjään löytyy winamppia macille. :D otetaan kokeiluun...

Mikä iTunesissa mättää? Iteki kirosin sen aluksi, mutta ihan hyvähän tuo on.

No luultavasti se on sitä alkukankeutta. Niin kauan kuin muistan, olen käyttänyt pelkkää winamppia musiikin toistoon, joten kaikki uusi tuntuu niin huonolta ja vaikealta. Saako iTunesissa järjestettyä nuo albumit ja kappaleet jotenkin kansioittain? Siis siihen järjestykseen kuin ne on tuolla iTunes music -kansiossa.

En ihan tarkkaan ymmärtänyt. Mneekö oikein jos painaa ensin albumit järjestykseen ja sen jälkeen artistit. Tän jälkeen ensimmäisen listalla on Aakkosissa eka bändi ja niiden levyt on järjestetty aakkosittain, sitten aakkosissa toinen ja sen levyt järjestyksessä.

OT: iTunesissa oletuksena on sellanen asetus, että se kopioi kaikki biisit sinne iTunes Music kansioon. Tällöin kaikki biisit on koneella kahteen kertaan ja vie kaksinkertasen tilan. Oothan ottanu pois sen. Ihan paska asetus.

Edit: onhan tuossa toki puutteensa mutta pikku harjottelun jälkeen hyvä peli. Etenkin kaipaan ominaisuutta, jolla voisi ite päättää eri Hotkeyt

No luultavasti se on sitä alkukankeutta. Niin kauan kuin muistan, olen käyttänyt pelkkää winamppia musiikin toistoon, joten kaikki uusi tuntuu niin huonolta ja vaikealta. Saako iTunesissa järjestettyä nuo albumit ja kappaleet jotenkin kansioittain? Siis siihen järjestykseen kuin ne on tuolla iTunes music -kansiossa.
Mäkin taistelin about viikon itunesta vastaan kun mäkin ostin. Sit nakkasin kansiot haneen, annoin ituneksen hoitaa hommat ja olen ollut tyytyväinen. Parempaa musasoftaa ei ole. PC:llä toi itunes on niin kankea ettei sitä ole kiva käyttää, mäkillä toimii hienosti. Enpä kuuntele pc:llä edes musaa kun winamp on niin hanurista kansioineen, mieluummin olen ilman kuin käytän muuta kuin itunesta.

Mä olin ihastunut iTunesiin jo kuukausia ennen kuin ostin kotikäyttöön Macin, kun jouduin käyttämään vuosi sitten iPhonen kanssa sitä niin siihen pääsi sitte ineen kivasti.

Mä en pidä itunesista. Tulee harvoin edes liitettyä iphonea tietokoneeseen, kun joutuu katselemaan itunesia.

Käynnistys on jotain helvetinomaista, johon ei ole macillä tottunut.

Esitin aikaisemmin muutaman kysymyksen PakkoMac ketjussa, mutta ainoastaan yhteen löytyi vastaus. Onnistuisikohan paremmin oikeassa ketjussa...

Pystyykö iTunesilla (tai muilla Applen vakio-ohjelmilla) muuttamaan wav-tiedostot esim. mp3 muotoon? AAC muotoon kyllä onnistuu iTunesilla, mutta kun vastaanottaja ei saa noita auki.

Entäpä miten saa .ts muotoiset (digiboksin) tiedostot, jotka kyllä aukeavat VLC:llä, poltettua DVD:lle?

Esitin aikaisemmin muutaman kysymyksen PakkoMac ketjussa, mutta ainoastaan yhteen löytyi vastaus. Onnistuisikohan paremmin oikeassa ketjussa...

Pystyykö iTunesilla (tai muilla Applen vakio-ohjelmilla) muuttamaan wav-tiedostot esim. mp3 muotoon? AAC muotoon kyllä onnistuu iTunesilla, mutta kun vastaanottaja ei saa noita auki.

iTunesilla ei pysty, en muista Applen ohjelmista tiedä mutta ainakin Audacityllä pystyy, se on ilmainen ja hyvä.

http://audacity.sourceforge.net/

Back
Ylös Bottom